Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin eilen 2. koronarokotuksessa ja nyt kipeänä

Vierailija
03.08.2021 |

Kuumetta, lihassärkyä, kainalo turvoksissa ja kipeä, samoin olkapää/olkavarsi hellänä. Kauanko muilla on kestänyt oireet? Huomenna pitäisi päästä liikkeelle.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi pelottavaa! Miten te uskallatte?

On teillä vahva usko ja luottamus jonkun randomin rokotuksen voimaan. Ei voi kuin ihmetellä. Itse en uskaltaisi varta vasten hankkia tuommosta vaivaa itselleni.

Kuinka uskallat aamulla hakea postin? Naapurin karannut vesikauhuinen koira voi puraista. Itse en uskaltaisi.

Vierailija
22/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä vahva usko ja luottamus jonkun randomin rokotuksen voimaan. Ei voi kuin ihmetellä. Itse en uskaltaisi varta vasten hankkia tuommosta vaivaa itselleni.

No ne vaivat ovat sitten aika paljon pahempia, jos tauti iskee täydellä teholla.

Mutta jos ei iske. Ei kaikki sairastu kaikkiin sairauksiin muutenkaan. 

Minusta kuulostaa jo lähtökohtaisesti omituiselle ja vaaralliselle jos pelkästä rokotuksesta tulee tuommoset oireet. Rokotuksessa on silloin jotain vikaa.

Ei ole vikaa. Kaikista eri tautien rokotuksista tulee yleensä jotain oireita, toki enemmän niistä joissa on elävää virusta, toisin kuin Pfizerin ja Modernan koronarokotteista. Se vaan tarkoittaa että rokote toimii.

Missä olet kasvanut kun et näköjään ole edes perusrokotteita saanut, jotka Suomessa ottavat kaikki ihmiset vauvasta saakka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka uskallat aamulla hakea postin? Naapurin karannut vesikauhuinen koira voi puraista. Itse en uskaltaisi.

En mä aamulla haekaan. Vasta iltapäivällä kun posti on tuonut sen.

Vierailija
24/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne vaivat ovat sitten aika paljon pahempia, jos tauti iskee täydellä teholla.

Minusta kuulostaa jo lähtökohtaisesti omituiselle ja vaaralliselle jos pelkästä rokotuksesta tulee tuommoset oireet. Rokotuksessa on silloin jotain vikaa.

Ei ole vikaa. Kaikista eri tautien rokotuksista tulee yleensä jotain oireita, toki enemmän niistä joissa on elävää virusta, toisin kuin Pfizerin ja Modernan koronarokotteista. Se vaan tarkoittaa että rokote toimii.

Missä olet kasvanut kun et näköjään ole edes perusrokotteita saanut, jotka Suomessa ottavat kaikki ihmiset vauvasta saakka?

Perusrokotuksista ei tulekaan mitään. Ne on luotettavia. Toi ei selvästikään ole jos ihmiset on puoli päätä paketissa ja paiseet kainalossa sen  otettuaan.

Vierailija
25/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista rokotuksista tulee yleensä jotain oireita: käsivarren arkuus, lämpöily/kuume, vatsavaivat/ pahoinvointi, päänsärky. Senkö takia ne pitäisi jättää ottamatta? Jäykkäkouristustehosteen ja toisen TBE rokotteen jälkeen mulla oli tosi huono olo 2-3 päivää, käsi oli turvoksissa viikon. Silti ei oli tullut mielenkään jättää ottamatta tehostetta kun riskinä on jäykkäkouristus tai hinkuyskä tai puutiaisaivokuume. Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset. En edes kehtaisi puhua muille jos en ottaisi koronarokotetta.

Vierailija
26/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion pitää 2. rokotuksen jälkeen pienen saikun, oli oireita tai ei 😎 toivon että tulee vähän oireita niin ei tarvii ihan lintsata.

Vierailija
27/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan      ei ole koskaan voinut osoittaa koronaviruksen olemassa oloa.

Miten ei mihinkään on voitu tehdä "rokote"?

Siis ou mai gaad! Olisit heti sanonut! 😷

Vierailija
28/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä! Ja entäs jos kaatuu pihalla ja saa polveensa haavan ja sitten tulee inha jäykkäkouristus?

Mutta huvittavaa tämä rokotevastaisten päivittäinen propaganda. Puhuvat "random rokotteesta" mutta kuinka selittävät globaalit faktat että rokottamattomilla on 16-kertainen riski sairastua koronaan verrattuna rokotettuihin? Tai että 100 000 rokotetusta ihmisestä vaikeaan koronavirusinfektioon kuolee 1–2 ihmistä, kun rokottamattomien joukossa on reilut 400 kuolemantapausta?

Ihan "randomiako"?

Vierailija
29/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tääl muka muitaki ihmisii?

Ei ainakaa ketää noin hyvii!

Vierailija
30/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusrokotuksista ei tulekaan mitään. Ne on luotettavia. Toi ei selvästikään ole jos ihmiset on puoli päätä paketissa ja paiseet kainalossa sen  otettuaan.

"Kaikilla rokotteilla voi olla haittavaikutuksia, mutta ne ovat yleensä ohimeneviä ja niitä esiintyy vain pienellä osalla rokotetuista." (THL)

Jokainen normaali suomalainen tietää tämän myös, miksi et sinä? Joko olet ulkomaalainen trolli tai sitten levität tarkoitushakuisesti väärää tietoa.

Ja kuten sanottu, valehtelet täysin suoraan, kertomalla muka mitä koronarokotus tekee -- juuri kun ketjussa valtaosa on kertonut todella lievistä oireista. Mistä tiedät miten rokotteet edes vaikuttavat kun et selvästi osaa googlata etkä ole ilmeisesti itse ottanut rokotteita? Kenen suulla puhut?

Vierailija
31/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ihan muuten vaan huvikseen on kaikki maailman maat koronavirukseen varautuneet ja haudanneet yli 4 miljoonaa virukseen kuollutta....

Älä enää viitsi vängätä, sullehan nauraa jo harakatkin.

Vierailija
32/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset noin tollija etteivät ymmärrä, että kaikista rokotteista voi tulla parin päivän huonoa oloa jne. tai myös vakavampia haittoja jotka ovat harvinaisia. Ottakaa selvää.Myös niistä perusrokotuksista joita myöskin aikanaan on vastustettu…

Vierailija
33/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäslainen sää siellä Pietarissa on? Lienee vaihtelevaa kuten täälläkin. Kiva kaupunki, terveisiä vaan.

Vierailija
34/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ou mai gaad! Olisit heti sanonut! 😷

Nyt olisi aika todistaa se mitä kukaan ei ole löytänyt.

Vierailija
35/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää kannattaa ottaa hissukseen muutoinkin, ilman oireitakin. Menee kyllä yleensä vuorokaudessa ohi tommoset.

Vierailija
36/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi juma mikä taukki. Morjens.

Vierailija
37/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen saamisen yhteydessä sain itse selkeän kirjallisen ohjeen, jonka mukaan kuumeen ollessa rokotteen sivuoire, pitää olla ilman kuumelääkettä (tulehduskipulääke) kuumeton 1 vrk ajan ennen ihmisten ilmoille lähtemistä. Et voi mennä yhtään minnekään kuumeisena muutenkaan ihan jo oman terveytesi vuoksi, ja virallinen ohje on että jos kuume on rokotteen oire, tulee odottaa että se menee ohi - ILMAN LÄÄKETTÄ. Jos kuume jatkuu lääkkeestä huolimatta yli kolme päivää, pitää mennä testiin.

Vierailija
38/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis senkus otatte tuommosia piikkejä ihan vapaasti mun puolestani. Ei ole mun ongelmani.

Mä vaan en kyllä uskaltaisi.

Mutta mitä te sitten täällä päivittelette niitä oireita jos ne on kerran ihan asiaan kuuluvia?

Vierailija
39/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän aktuaalista 😅

Koronavirukset[1] (Orthocoronavirinae tai Coronavirinae) on ihmisillä ja eläimillä tauteja aiheuttavien RNA-virusten heimo, joka muodostaa alaheimon Coronaviridae-heimossa. Koronaviruksia tunnetaan kymmeniä erilaisia, joista seitsemän voi tarttua ihmisiin. Niistä neljä aiheuttaa vain lieviä flunssaoireita, mutta kolme on aiheuttanut vakavan epidemian. SARSin aiheuttajaksi paljastui vuonna 2003 ennestään tuntematon koronavirus SARS-CoV. Vuonna 2012 tavattiin Lähi-idästä tätä muistuttava koronaviruksen aiheuttama hengityselintulehdus MERS. Vuonna 2019 Kiinan Wuhanissa tavattiin uusi COVID-19-tautia aiheuttava koronavirus SARS-CoV-2, joka leviää myös ihmisistä toisiin ja jonka Maailman terveysjärjestö julisti 11. maaliskuuta 2020 maailmanlaajuiseksi pandemiaksi.

Vierailija
40/43 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ihan muuten vaan huvikseen on kaikki maailman maat koronavirukseen varautuneet ja haudanneet yli 4 miljoonaa virukseen kuollutta....

Älä enää viitsi vängätä, sullehan nauraa jo harakatkin.

Löytäjälle on luvattu suurirahasumma ,kukaan ei ole ilmottautunut.