Ns.äitipuoli heittää puolison lapsen ulos kodistaan.
Äitipuolella ja lapsella ei ole ollut mitään riitaa, riitaa oli lapsen isällä ja tällä naisella, jota kai äitipuoleksi kutsutaan.
Riidan seurauksena nainen sanoo ettei lapsi ole enää tervetullut kotiin vaan mies ja lapsi saavat etsiä toisen asunnon, jossa asuvat niillä viikoilla kun lapsi on isällään.
Miten reagoisit? Ja siis korostan, riitaa ei lapsen ja naisen välillä vaan parisuhteessa.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo ns. uusperhekuviot ovat suoraan h....tistä. Lapset vain heittopusseja, että minä minä minä minä saan toteuttaa omia taivaanmaalauksiani. Koskee molempia vanhempia. Uudet osapuolet ovat vain tyhmiä uhreja.
Kuvitellaan, että meidän uusien päälle voi oksentaa kaiken pahan olonsa. Ja tuoda kaikki miljoona ongelmaansa ex perheestä.
Tai uudet kuvittelevat ettei ole muuta elämää kuin he. Että vaikka isällä on lapsiviikko oman lapsen kanssa niin ollaan mustasukkaisia siitä ajasta LAPSEN kanssa.
Siis ihan sairasta.
Tai kuten tässä tapauksessa- otetaan mieheksi ja puolisoksi sellainen jolla lapsia, asutaan yhdessä ja kun riitaa tulee PUOLISON kanssa, sysätään se lapsen syyksi.
Aikamoinen taakka on lapselle annettu.
Nainen saa tuossa vuokrata itselleen oman asunnon lapsiviikoiksi.
Sitten voidaan pohtia tarvitseeko sieltä tulla takaisin yhteiseen asuntoon lainkaan.
(Vastaus: ei tarvitse)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi isällään joka toinen vko, jolloin läsnä äitipuoli. Lapsi äidillään joka toinen vko.
Asunto on myös miehen? Vai ainoastaan naisen? Kuka tämän kertoi? Mieskö?
Asunto on heidän yhteinen, jossa lapsi on joka toinen vko.
No, sitä ei ole määrätty missään, missä osoitteessa sen lapsen pitää olla, joten on ihan OK, että isä hankkii uuden asunnon, jossa sitten voi asua jatkuvasti tai silloin kun hänellä on lapsiviikko. Tämä on ihan pariskunnan keskinäinen asia, miten homman järjestävät.
Sinun tehtäväsi on tehdä tilaanteesta lapselle mahdollisimman helppo. Siis muistaa, että lapsen on tarkoitus olla isänsä luona (ns äitipuolesta eropapereissa ei sanota mitään; ei myöskään siitä, missä sen isän on pakko asua). Pariskunta päättää nyt itse miten asian järjestävät. Sinä et voi pakottaa äitipuolta mihinkään etkä määrätä sen paremmin äitipuolen kuin exäsi osoitetta. Pallo on exälläsi, ja todellakin sen verran ballseja, että osaa selvittää sotkun ja tehdä tarvittavat toimenpiteet.
Täysin samaa mieltä.
Akka itse pois siitä talosta missä ei lasta siedä. Asukoon muualla ne viikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi isällään joka toinen vko, jolloin läsnä äitipuoli. Lapsi äidillään joka toinen vko.
Asunto on myös miehen? Vai ainoastaan naisen? Kuka tämän kertoi? Mieskö?
Asunto on heidän yhteinen, jossa lapsi on joka toinen vko.
No, sitä ei ole määrätty missään, missä osoitteessa sen lapsen pitää olla, joten on ihan OK, että isä hankkii uuden asunnon, jossa sitten voi asua jatkuvasti tai silloin kun hänellä on lapsiviikko. Tämä on ihan pariskunnan keskinäinen asia, miten homman järjestävät.
Sinun tehtäväsi on tehdä tilaanteesta lapselle mahdollisimman helppo. Siis muistaa, että lapsen on tarkoitus olla isänsä luona (ns äitipuolesta eropapereissa ei sanota mitään; ei myöskään siitä, missä sen isän on pakko asua). Pariskunta päättää nyt itse miten asian järjestävät. Sinä et voi pakottaa äitipuolta mihinkään etkä määrätä sen paremmin äitipuolen kuin exäsi osoitetta. Pallo on exälläsi, ja todellakin sen verran ballseja, että osaa selvittää sotkun ja tehdä tarvittavat toimenpiteet.
Tässä ei ole missään väitetty että kukaan puuttuisi tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten voidaan pohtia tarvitseeko sieltä tulla takaisin yhteiseen asuntoon lainkaan.
Ei noinkaan, vaikka kuinka suurta naisvihaa tuntisit.
Asunto on pariskunnan. Tuskin mieskään tykkäisi, jos vaimo toisi joka toiseksi viikoksi jonkun asustelemaan sinne.
Emme tiedä sitäkään, miten lapsi käyttäytyy ja miten isä käyttäytyy, kun lapsi on siellä äitipuolen kodissa.
Asioissa on aina kaksi puolta. Ja liekö APkään tietää koko storia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme, en minäkään alkaisi vieraita kakaroita katselemaan omassa kodissani.
Miksi muutit heidän kanssa samaan asuntoon useita vuosia sitten?
Taidat olla vähän sekaisin? En koskaan edes tapailisi lapsia omaavaa miestä, saati sitten asuisi uusperheessä.
Öööö. Siis olet oikeasti sitä mieltä, että on hyväksyttävää heittää lapsi pihalle? Ja ilman mitään syytä tai riitaa?
Tai tuodaan nyt esille vielä sekin, että vaikka kyseessä olisi ollut lapsen vittumainen käytös, ei ole ok toimia noin.
Silloin asiat selvitetään ja mennään eteenpäin, tarvittaessa haetaan apua.
Jos nainen, kuten ilmeisesti tässä tapauksesa on, tiennyt että miehellä on lapsi, ja on halunnut miehen kanssa muuttaa yhteen sekä yhdessä asua, on kyseessä aikamoinen ämmä.
Vetää herneet nenään jostain ja heittää lapsen pihalle.
Ei ole aikuisen, tasapainoisen ihmisen tpimintaa.
Jos olisi kyseessä minun puolisoni, hän olisi entinen.
Lapsia suojellaan tällaiselta, heille ei aiheuteta kodittomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme, en minäkään alkaisi vieraita kakaroita katselemaan omassa kodissani.
Miksi muutit heidän kanssa samaan asuntoon useita vuosia sitten?
Taidat olla vähän sekaisin? En koskaan edes tapailisi lapsia omaavaa miestä, saati sitten asuisi uusperheessä.
Tässähän oli kysymys juuri siitä, että nainen tiesi että miehellä on lapsia ja nainen halusi muuttaa yhteen siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu kyseessä miehen ja tämän naisen parisuhdeongelmat, jotka eskaloituivat siihen pisteeseen että nainen heitti sekä miehen että lapsen pois kodista. Kyseessä ei ole ainoastaan naisen koti, vaan koti, jossa he kaikki ovat asuneet useamman vuoden yhdessä.
Lapsi ei ole enää tervetullut sinne ja tästä syystä mies joutuu etsimään uuden kodin.
Ja lapsen isälle tämä on ok.Jos lapsi on ei-tervetullut kokonaan niin jotain se kakara on tehnyt/perseillyt. Tai isänsä ei vaivaudu kasvattamaan/hoitmaan omaa kakaraansa.
Jos et ole jompikumpi asianosainen niin sulle ei kerrota koko kuviota ikinä. Tiedät vain osan ja uskot sitten mitä haluat.
No kun ei nimenomaan ole. Täysin ulkopuolinen tässä riidassa.
No ei todellakaan välttämättä, vaikka AP niin sanoo, Ihan samoin ne lapset vaikuttavat uusperheessäkin aikuisen suhteisiin kuin tavallisisssakin perheissä. Ei olisi ensimmäinen perhe, jossa lasten vuoksi kiisteltäisiin.
Emme tiedä, miten löperö esim tuo isä on. Saako lapsi tehdä mitä vain ja iskä sen sallii, vaikka tietäisi äitipuolen olevan eri mieltä? Eikö isä tuo äitipuolta lainkaan? Onko äitipuoli työnnetty näiden kahden taloudenhoitajaksi? Onko lapsi vähän liikaa "kotonaan" ja samalla äitipuoli kuin vieras kodissaan joka toinen viikko?
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu kyseessä miehen ja tämän naisen parisuhdeongelmat, jotka eskaloituivat siihen pisteeseen että nainen heitti sekä miehen että lapsen pois kodista. Kyseessä ei ole ainoastaan naisen koti, vaan koti, jossa he kaikki ovat asuneet useamman vuoden yhdessä.
Lapsi ei ole enää tervetullut sinne ja tästä syystä mies joutuu etsimään uuden kodin.
Ja lapsen isälle tämä on ok.
No jos tämä on lapsen isälle ok, niin sitten on.
Ehkä isä tietää jotain, jota aloittaja ei tiedä. Omistussuhteista, takauksista, lapsen mahdollisesta käytöksestä äitipuolta tai tämän lapsia kohtaan (näpistely, päihteet, hyväksikäyttö, kiusaaminen).
Mitä tämä ulkopuoliselle kuuluu? Oletko ehkä sen isikullan ikävästi käyttäytyvä teinilapsi joka mukamas "ei liity asiaan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsen isälle tämä on ok.No jos tämä on lapsen isälle ok, niin sitten on.
Ehkä isä tietää jotain, jota aloittaja ei tiedä. Omistussuhteista, takauksista, lapsen mahdollisesta käytöksestä äitipuolta tai tämän lapsia kohtaan (näpistely, päihteet, hyväksikäyttö, kiusaaminen).
Mitä tämä ulkopuoliselle kuuluu? Oletko ehkä sen isikullan ikävästi käyttäytyvä teinilapsi joka mukamas "ei liity asiaan"?
Luultavammin aloittaja on lapsen persoonallisuushäiriöinen äiti, joka tietää kusseensa koko jutun häiriköimällä isän perhe-elämää koko isäviikon ajan.
Mene ja kattele peiliin. Onko nyt hyvä mieli häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsen isälle tämä on ok.No jos tämä on lapsen isälle ok, niin sitten on.
Tai sitten sinä olet vainoharhainen hullu, joka ei usko täällä kerrottuihin faktoihin vaan keksit itsellesi mieleisiä ja läheisiä juttuja.
Monessa kohdassa on kerrottu aloittajan toimesta että lapsi ei ole osallinen ja syyllinen. Oletko kenties itse tällainen ilkeä äitipuoli?
Miksi ihmeessä se mies suostuu tuollaiseen jos asunto kerran on puoliksi hänen?
Joku pariskunnan yhdessä ymmärtämä syy tähän on, jota aloittaja ei tiedä. Ehkä erimielisyys esim. siitä, mitkä lasta koskevat säännöt kotona ovat ja miten niitä noudatetaan.
Mitenköhän se aikuisen miehen ulos heittäminen hänen itse puoliksi omistamastaan asunnosta käytännössä tapahtuu? Eiköhän se mies ole isompi ja vahvempi jos niikseen tulee. Helppohan sen on vaan kylmän rauhallisesti todeta että rouva on hyvä ja häipyy vaan itse jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noinkaan, vaikka kuinka suurta naisvihaa tuntisit.
Asunto on pariskunnan. Tuskin mieskään tykkäisi, jos vaimo toisi joka toiseksi viikoksi jonkun asustelemaan sinne.
Emme tiedä sitäkään, miten lapsi käyttäytyy ja miten isä käyttäytyy, kun lapsi on siellä äitipuolen kodissa.
Asioissa on aina kaksi puolta. Ja liekö APkään tietää koko storia.
Uhriudu vähän enemmän. Aiemmat viestit, joissa miestä oltiin heittämässä ulos omasta kodistaan, sai tuhat yläpeukkua.
Kyllä nuo ns. uusperhekuviot ovat suoraan h....tistä. Lapset vain heittopusseja, että minä minä minä minä saan toteuttaa omia taivaanmaalauksiani. Koskee molempia vanhempia. Uudet osapuolet ovat vain tyhmiä uhreja.