Lue keskustelun säännöt.
Miten työajan lisääminen lisää työpaikkoja?
18.08.2014 |
Kokoomuslogiikan mukaan työaikaa pitää pidentää, koska maassa on paljon työttömiä. Mikä mahtaa olla järki tässä? Eikö ennemminkin työaikoja lyhentämällä saataisi tarjottua työtä useammalle?
Kommentit (42)
Miten käy osa-aikaisten myyjien ja vastaavien kun nyt vaki porukka tekee 30-34h/viikko.
Mulle taas on ihan sama mitä päättävät työajoista kun olen ollut aina tuntitöissä ja palkka tulee sen mukaan kuinka paljon viitsii tehdä tai hommia riittää.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:01"]
Suomi on euroopan kilpailukykyisin maa.
http://www.hs.fi/talous/a1402450379703
[/quote]
Osaisiko joku viisaampi suomentaa minulle tuon "sosiaalisen tasa-arvon"? Miten se ilmenee elämässämme?
[/quote]
Samat koulutusmahdollisuudet, mahdollisuudet terveyspalveluihin ym. Sosialismia.
[/quote]
Mahdollisuudet joo. Ei terkkariin enää ilmaiseksi pääse ja lääkkeet maksavat. Jos on toimeentulo valmiiksi niukkaa, voi tehdä ison loven toimeentuloon. Sairaalakäynnin hinnalla ostin äsken itselleni housut. Koulutusmahdollisuudet taas koskevat ainoastaan pakollista, tasapäistävää peruskoulua. Ei köyhä työtön kykene maksamaan lapsen (nuoren) jatko-opintoja vuokrineen ja lukukausimaksuineen. Opintotuki... Joo, hyvä vitsi, aika moni tyttö rahoittaa opiskelunsa en sano miten. Köyhät pojat meneväykin amikseen, pääsee halvemmalla ja nopeammin ammattiin ja tienaamaan omaa nälkäpalkkaansa.
[/quote]
Hohhoijaa. Kyllä köyhän perheen vesa pääsee korkeakouluttautumaan opintotuen ja -lainan sekä työn avulla. 10 tonnin lukukausimaksujen kanssa ei enää onnistuisikaan. Olen opiskelija.
[/quote]
Mietitääs aloja, joilla tienaa hyvin. Otetaan vaikka esimerkiksi lääkärit ja juristit. Opiskelut tiukkaa, rankkaa ja aikaa vievää. Ei paljoa töitä kerkeä opiskeluiden ohessa tekemään. Oletus on, että vanhemmat elättää. Rikkailla onnistunee helpommin.
Entäs sitten se kouluun pääsy. Vaatii lähes jokaiselta kalliita valmennuskursseja joita ei yhdellä kesätyön palkalla maksetakkaan. Tietääkseni näihin ei myönnetä tukiakaan? Joten pappabetalar tyypit jyräävät tässäkin.