Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudellisesti tiukka lapsuus ja sitten muutto omilleen.

Vierailija
12.05.2014 |

Tai siis miehen kanssa asumaan ja raskaaksi. Hupsis yhteiskunta maksaakin kaiken valmiiksi! Mikä yllätys tämä onkaan! Vanhempani tekivät töitä ja elintasoni kotona oli huomattavasti alhaisempi! Aion opiskella ja silloin elintasoni tietenkin tulee laskemaan, koska opintotuet ovat pienemmät.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sun äijäkin sossuelätti kun kerran yhteiskunta maksaa kaiken valmiiksi?

Vierailija
2/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä oli hetken työttömänä, käy nyt armeijan loppuun ja sen jälkeen lähtee opiskelemaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne ja kyllä on pakko myöntää että on voitto syntyä Suomeen! 2300 euroa kk tukia ja muuta ei tarvitse tehdä kuin opiskella ja sen tekisimme joka tapauksessa vähemmälläkin rahalla! Päivähoitopaikka tulee olemaan ilmainen ja jos ei halua laittaa lasta hoitoon, saa 700 € kk siitä hyvästä! Kertokaapa joku muu maa jossa on vastaavat edut joiden eteen ei todellakaan tarvii tehdä mitään. Paitsi tietty verot maksaa muut sen tekee mielellään kun saa rahat tukina takaisin.

Vierailija
4/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on köyhiä. 

Kun muutin omilleni, sain sossusta yli 400e/kk rahaa vuokran ja kulujen jälkeen.

En ollut koskaan tuntenut itseäni niin rikkaaksi.

Vierailija
5/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:34"]

Meillä sama tilanne ja kyllä on pakko myöntää että on voitto syntyä Suomeen! 2300 euroa kk tukia ja muuta ei tarvitse tehdä kuin opiskella ja sen tekisimme joka tapauksessa vähemmälläkin rahalla! Päivähoitopaikka tulee olemaan ilmainen ja jos ei halua laittaa lasta hoitoon, saa 700 € kk siitä hyvästä! Kertokaapa joku muu maa jossa on vastaavat edut joiden eteen ei todellakaan tarvii tehdä mitään. Paitsi tietty verot maksaa muut sen tekee mielellään kun saa rahat tukina takaisin.

[/quote]

Suurin osa ei saa kuin kotihoidontuen perusosan, alle puolet tuosta 700 eurosta.

Vierailija
6/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kivat teille. Itse olen myös pienituloisesta perheestä ja kun muutin omilleni yksin opiskelemaan sain muutaman satasen (markkaa) opintotukea ja jouduin nostamaan lainaa. Kesällä kun opintotukea eikä lainaa ei tullut ja en saanut duunia niin sossusta käskettiin vuokrata kämppä pois kesäksi ja mennä takaisin vanhemmille.

Vierailija
7/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:34"]

[/quote]

Suurin osa ei saa kuin kotihoidontuen perusosan, alle puolet tuosta 700 eurosta.

[/quote] riippuu paikkakunnasta, opiskelijatkin voi jossain saada kuntalisää, hoitolisä on tulosidonnainen ja useimpien opiskelija perheiden tulot on niin pienet että saavat sitä.

Vierailija
8/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:43"]

No kivat teille. Itse olen myös pienituloisesta perheestä ja kun muutin omilleni yksin opiskelemaan sain muutaman satasen (markkaa) opintotukea ja jouduin nostamaan lainaa. Kesällä kun opintotukea eikä lainaa ei tullut ja en saanut duunia niin sossusta käskettiin vuokrata kämppä pois kesäksi ja mennä takaisin vanhemmille.

[/quote] Nyt puhuttiin PERHEELLISISTÄ opiskelijoista. Tuet ovat heille erit kuin yksinasuvilla.

Vierailija
9/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:43"]

[/quote] Nyt puhuttiin PERHEELLISISTÄ opiskelijoista. Tuet ovat heille erit kuin yksinasuvilla.

[/quote]

Eli paksuksi kannattaa hankkiutua jo silloin kun asuu porukoilla ja sit sieltä suoraan ukon kanssa yhteiseen kämppään ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä