1,5-vuotias sai ampiaisen piston kasvoihin.
Pistos tuli eilen aamusta ja silmän alue ja poski turposi jonkin verran, mutta illalla kasvot olivat jo hyvin palautuneet. Yön aikana silmä olikin turvonnut puoliksi umpeen! Mistä se johtuu ja onko odotettavissa vielä jotain oireita?
Kommentit (6)
Ampiaisen piston reaktiota ei voi ennalta tietää, kun jokaisen elimistö reagoi eri tavalla. Seuraile tilannetta. Turvotusta tulee lähes aina ja se ei ole vaarallista, jos se ei ole hengitysteiden vieressä (nielun turpoamista tms.). Ampiaisen myrkky vapauttaa runsaasti histamiinia ja pistokohta turpoaa ja kutiaa ja sitä kestää pari päivää.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:36"]
Pistos tuli eilen aamusta ja silmän alue ja poski turposi jonkin verran, mutta illalla kasvot olivat jo hyvin palautuneet. Yön aikana silmä olikin turvonnut puoliksi umpeen! Mistä se johtuu ja onko odotettavissa vielä jotain oireita?
[/quote]
Ei kuulosta pahalta. aina ne jonkun verran turpoaa, ja makuuasennossa on ehkä turvottanut enemmän. pahimmat oireet tulevat ekan tunnin- ensimmäisten tuntien aikana, kyllä se siitä!
Pisto osui poskipäähän eikä onneksi vaikka nenän varteen tai kaulaan. Täytyy vielä seurailla. Kiitos sulle!
Hyi mikä hemmetti on tuo kuva!!!?!?!!!
Up