Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan turha tehdä mitään käsitöitä kun ei niitä kukaan osta

Just joo
03.08.2021 |

Päänaukojille tiedoksi, että kyse neulotuista, virkatuista ja ommelluista käsitöistä eikä mistään muusta.

Olen laittanut tekemiäni tuotteita facen eri myyntiryhmiin, mutta eipä ole kukaan ostanut yhtään mitään. Kauhea into tehdä erilaisia käsitöitä, mutta mitä hyötyä niitä on tehdä kun jäävät vain kaappiin lojumaan. Eikä ole kyse siitä, että ne olisivat huonolaatuisia vaan osaan oikeasti tehdä esim. nättejä villasukkia. Eipä kyllä noissa ryhmissä näytä muillakaan myytävät liikkuvan.

Jos joku haluaa jotakin ostaa, niin sitten valitetaan kalliista hinnasta ja kuulemma Halpahallista saa samanlaisia villasukkia parilla eurolla. Niin massatuotantona koneellisesti tehdyt villasukat ei todellakaan ole sama asia kuin käsintehdyt sukat.

Kommentit (403)

Vierailija
161/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi harrastuksestaan ylipäätään pitäisi saada rahaa? Eikö tärkeämpää olisi tekemisen ilo ja harrastuksessa kehittyminen?

Vierailija
162/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ehkä kokeilla jotain muunlaista tuotetta.

Onhan muutakin mitä voi neuloa kuin sukat. Lapasia, vauvanvaatteita...

Villasukat ei ole nykyään kovin monelle tarpeellisia, koska lattiat ovat asunnoissa lämpimät ja muutenkin lämmitys on hyvä. Ulkokengät ovat talvella paksut eikä villasukkia yleensä niihinkään tarvita, ellei ole ihan -20. 

Lapasia sen sijaan tarvitaan aina, ja ne hukkuvat helposti talven mittaan. 

Niin kauan kun on hyvä verenkierto jaloissa niin ei tarvitse villasukkia. En minäkään tarvinnut vielä alle 50v mutta kun iän myötä alkaa verenkierto heikkenemään niin alkoi tajuamaan villasukkien arvon. 

Totta. Lampaan villan hoitavia ominaisuuksia tutkittaessa on havaittu, että se voi lievittää monia kiputiloja. Villainen vaate tai peitto lämmittää kehoa ja parantaa samalla verenkiertoa, mikä saa olon rentoutumaan. Villa ei siis poista kipua, mutta auttaa sen hallinnassa. Reumaatikkojen kipuja tutkittaessa havaittiin, että kaikkein rentouttavin vaikutus oli mahdollisimman vähän käsitellystä raakavillasta valmistetuilla vaatteilla.

https://seura.fi/terveys/nain-villa-auttaa-kivussa-karvistelevaa/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi harrastuksestaan ylipäätään pitäisi saada rahaa? Eikö tärkeämpää olisi tekemisen ilo ja harrastuksessa kehittyminen?

Niin no miksi mistään jutusta pitäisi saada rahaa. Miksi jostain vaatteiden ompelusta, taulujen maalaamisesta, jääkiekon pelaamisesta, valmentamisesta, graafisesta suunnittelusta, bloggaamisesta, laulamisesta, soittamisesta tai muista myös harrastuksena tehtävistä asioista pitäisi kenenkään saada rahaa. Aika monelle harrastuksesta tulee sivutoiminen työ, joillain jopa kokoaikainen. Ap myy käsitöitään, joku toinen myy taidettaan, joku kolmas leipomuksia jne.

Vierailija
164/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha minunkin mennä tänään tanssitunnille. Kukaan ei osta treenivideoitani.

Nyt kun asiaa mietin, turhaa taitaa olla myös tämän viestin kirjoittaminen.

Vierailija
165/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no miksi mistään jutusta pitäisi saada rahaa. Miksi jostain vaatteiden ompelusta, taulujen maalaamisesta, jääkiekon pelaamisesta, valmentamisesta, graafisesta suunnittelusta, bloggaamisesta, laulamisesta, soittamisesta tai muista myös harrastuksena tehtävistä asioista pitäisi kenenkään saada rahaa. Aika monelle harrastuksesta tulee sivutoiminen työ, joillain jopa kokoaikainen. Ap myy käsitöitään, joku toinen myy taidettaan, joku kolmas leipomuksia jne.

Minä soitan pianoa. Pitääkö mun ensi kerralla pyytää maksua, kun joku tuttu kuulee mun soittavan?

En soita mitenkään erikoisen hyvin, mutta eipä noissa perusneuleissakaan mitään erikoista ole.

Vierailija
166/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako, jos laitat sukkien mukana jotain halpaa extra-tavaraa, esim. kangaskassin?

Tai ämpärin? 😅

Vierailija
167/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketista hommasin villasukat ja ne kesti puoli vuotta. Mutta kun ihmiset katsoo vaan hintaa yhdessä kohtaa eikä mieti sitä montako kertaa ne sukat pitää sitten ostaa.

Vierailija
168/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketista hommasin villasukat ja ne kesti puoli vuotta. Mutta kun ihmiset katsoo vaan hintaa yhdessä kohtaa eikä mieti sitä montako kertaa ne sukat pitää sitten ostaa.

Yleensä käsin neulotut kestävät vähemmän kuin samasta materiaalista koneella tehdyt. Koneellisesti tehdyissä sukissa laatu on tasaisempi.

Vierailija
169/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nuo kaikki ovat aloittaneet ilmaiseksi, tai jopa miinuksella, koska joku maalaaminen ja jääkiekon pelaaminen ei ole todellakaan ilmaisia harrastuksia. Ei kukaan ensi kertaa maalaava kansalaisopiston kurssilla mieti, että myyn tämän ekan yritelmäni 500 eurolla. Ensin harjoitellaan ja sitten aletaan ottaa tilauksia vastaan, ja myydään mitä voidaan jossain messuilla tms. 

Ja suuri enemmistö ihmisistä ei saa koskaan harrastuksistaan senttiäkään rahaa.

Jos oikeasti haluaa tienata, niin pitää tehdä sitä mitä ihmiset tällä hetkellä haluavat ostaa. AP:han on saanut jo paljon hyviä ideoita, miten voisi tienata ehkä paremmin. Mutta silti on aina otettava se mahdollisuus huomioon, ettei ehkä saakaan myytyä juuri mitään. 

Vierailija
170/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä käsin neulotut kestävät vähemmän kuin samasta materiaalista koneella tehdyt. Koneellisesti tehdyissä sukissa laatu on tasaisempi.

Myydessä pitäisi tietysti ilmoittaa millä langalla ne on tehty.

Vierailija
171/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myydessä pitäisi tietysti ilmoittaa millä langalla ne on tehty.

Itse en suosi tavallisella villalangalla ommeltuja käsitöitä, mutta jos on käytetty merinovillaa, mohairia, tms. ja käsityö on laadukkaasti tehty, niin mielelläni maksan siitä extraa.

Vierailija
172/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tehdä samoja asioita kuin ap mutten todellakaan myyntiin. Olen ratkaissut asian kohdallani niin että teen valtavan isotöisiä ja haasteellisia käsitöitä ihan vain oman perheen iloksi. Ostan laadukkaita lankoja ja käytän aikaa töihin, lopputulos kestää vuosikausia. Työt saa valtavasti ihastelua ja toki kyselyjä tekisinkö muillekkin mutta olen vain tuumannut etten tee, enkä anna edes lahjaksi.

En pystyisi edes laskemaan hintaa noille, se aika mikä noihin menee tekisi hinnasta ihan älyttömän. Isotöisin on varmaan ollut eräs torkkupeitto, langat maksoi yli 200,- ja käytin varmasti yli 150 tuntia sen tekemiseen. Käytin monia tekniikoita ja opettelin uutta samalla. Peitto on kyllä upea, saan valtavasti siitä iloa ja se onkin seinäkoristeena kun kukaan ei sitä raaskinut käyttää peittona. Jotkut huivit vie myös aikaa, minulta on yritetty jopa varastaa niitä.

Työt ei siis valmistu liukuhihnalta ja niitä ei kerry joka nurkkaan. Silti on koko ajan joku mukava projekti menossa.

Vierailija
173/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaako, jos laitat sukkien mukana jotain halpaa extra-tavaraa, esim. kangaskassin?

Tai ämpärin? 😅

Minäpä olen oikeasti pohtinut sitä että keräisin ämpärillisen villasukkia ja myisin pois. Joku könttäsumma ja myyntiin. Olisko parasta että kaikki olis samaa kokoa vai lajitelma parempi?

Vierailija
174/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä soitan pianoa. Pitääkö mun ensi kerralla pyytää maksua, kun joku tuttu kuulee mun soittavan?

En soita mitenkään erikoisen hyvin, mutta eipä noissa perusneuleissakaan mitään erikoista ole.

Ei, mutta kukaan ei ihmettelisi jos laittaisit ilmoituksen missä tarjoudut tulemaan soittamaan juhliin maksusta. Nyt tässä ketjussa ja irl monet ihmettelevät, miksi neuleista pitäisi maksaa mitään kun jokainenhan niitä pystyy tekemään ja niiden tekemisestä saatu ilo on riittävä korvaus. Ja niinhän se joillekin onkin, mutta käsityöläisyys on myös ammatti. Meneekö kukaan savenvalajan tai puusepän luokse sanomaan, että tekemisen ilo on riittävä, kehtaatkin yrittää myydä käsitöitäsi :D

Vierailija
175/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta kukaan ei ihmettelisi jos laittaisit ilmoituksen missä tarjoudut tulemaan soittamaan juhliin maksusta. Nyt tässä ketjussa ja irl monet ihmettelevät, miksi neuleista pitäisi maksaa mitään kun jokainenhan niitä pystyy tekemään ja niiden tekemisestä saatu ilo on riittävä korvaus. Ja niinhän se joillekin onkin, mutta käsityöläisyys on myös ammatti. Meneekö kukaan savenvalajan tai puusepän luokse sanomaan, että tekemisen ilo on riittävä, kehtaatkin yrittää myydä käsitöitäsi :D

Sukulaisilta ja kavereilta odotetaan, että tulevat juhliin soittamaan ihan ilmaiseksi. 

Oikeasti saatetaan ihmetellä, eikö se soittamisen ilo ole pääasia, ja sinähän saat sitä kautta näkyvyyttä ja pääset samalla juhlimaan.

Ei tämä ole mitenkään pelkästään käsityöläisten kohdalla, kaikki "taide" pitäis olla nykyään ilmaista, kun netistä saa ladattua mitä vaan.

Vierailija
176/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsymyyjät, miten ihmeessä saatte tuotteenne näkyville etsyssä? Tarkoitan siis sitä, että ostajat löytää ne? Itse yritin tässä jokin aika sitten, varmaan ainakin vuoden. Opiskelin netistä kaikki taikakonstit, joilla saa myyntiä Etsyssä, oli hakusanat ja -optimoinnit ja mainonnat ja kaikki. Mutt pskanmarjat. Myyntiä tuli parhaimmillaan sen verran, että sain mainoskulut kuitattua. Voitolle en päässyt ollenkaan. Lopulta luovutin. 

Kertokaa siis miten onnistutte?

En ole itse koskaan myynyt siellä mutta eikös Etsyssä vasta tullut uusi sääntö että haku-toiminnolla listaukseen tulee ensimmäisenä ne joissa lähetyskulut sisältyy hintaan? Monet myyjät lopetti siellä ja siirtyi Ebayhin myymään, koska jos on paljon pieniä ja edullisia tuotteita myynnissä, ostaja todennäköisesti ostaisi samalla postikululla enemmänkin. Mutta kuka haluaa maksaa joka tuotteesta postimaksun jos ne yhdelläkin saa lähetettyä.

Vierailija
177/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelma on se että haluat tehdä käsitöitä mutta et halua säilyttää niitä niin sitten kannattaa myydä siihen hintaan mihin ihmiset suostuu ostamaan. Ei minunkaan harrastus minulle rahaa tuota päinvastoin se kuluttaa sitä, jopa pelkkien materiaalikustannusten kattaminen olisi mahtava asia, tarttuisin saman tien.

Vierailija
178/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mähän teen joka ilta käsitöitä kun käyn nukkumaan. Nukkumaan mennessä käsitöitä niin rentoutunut olo sen jälkeen ja mukava käydä nukkumaan. Teen vaan toisenlaisia käsitöitä🙄

Tyytyväinen 49 mies

Niihin sun on tyytyminen kun et muuta saa.

Vierailija
179/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo kirjoitti:

Voi luoja miten ärsyttävää kun jotkut selvästi olettaa mun pitävän kalliita hintoja! Oletetaan myös, että taidot ei riitä ja kädenjälki huonoa. No ei ole sitäkään! Ihmeellisiä oletuksia näkemättä edes mitä myyn ja millä hinnalla. 

Miten tuo Instagramissa myyminen onnistuu? Mulla on instassa profiili, mutta pitäisikö luoda oma tili myyntiä varten? Miten ihmiset sen sivun löytää? Oikeilla hästägeillä? 

Minä olen kuullut useamman ammatikseen myyvän sanoneen että Instagram on huonoin myyntikanava. Tosin eivät ole suomalaisia eivätkä käsityöläisiä. Eihän se mitään maksa jos kokeilee ja ehdottomasti kannattaa luoda uusi tili myytäville. Hästägeistä en osaa sanoa.

Vierailija
180/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole kyse siitä, että ne olisivat huonolaatuisia vaan osaan oikeasti tehdä esim. nättejä villasukkia. Eipä kyllä noissa ryhmissä näytä muillakaan myytävät liikkuvan.

Käy ihmeessä katsomassa vaikka pelastusarmeijan kirpparilla on iso laatikko pullollaan nättejä villasukkia eurolla. Ei niitä kukaan osta eurolla niin miksi kukaan maksaisi niistä yli 20 euroakaan sitten?

Omalta kohdalta kun miettii niin en ole koskaan ostanut itse villasukkia. Ne pari hassua, joita ainharvoin käytän olen saanut lahjaksi. En tosin koskaan ole villasukkia lahjaksi halunnut tai pyytänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä