Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan turha tehdä mitään käsitöitä kun ei niitä kukaan osta

Just joo
03.08.2021 |

Päänaukojille tiedoksi, että kyse neulotuista, virkatuista ja ommelluista käsitöistä eikä mistään muusta.

Olen laittanut tekemiäni tuotteita facen eri myyntiryhmiin, mutta eipä ole kukaan ostanut yhtään mitään. Kauhea into tehdä erilaisia käsitöitä, mutta mitä hyötyä niitä on tehdä kun jäävät vain kaappiin lojumaan. Eikä ole kyse siitä, että ne olisivat huonolaatuisia vaan osaan oikeasti tehdä esim. nättejä villasukkia. Eipä kyllä noissa ryhmissä näytä muillakaan myytävät liikkuvan.

Jos joku haluaa jotakin ostaa, niin sitten valitetaan kalliista hinnasta ja kuulemma Halpahallista saa samanlaisia villasukkia parilla eurolla. Niin massatuotantona koneellisesti tehdyt villasukat ei todellakaan ole sama asia kuin käsintehdyt sukat.

Kommentit (403)

Vierailija
141/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen käsitöitä vain itselleni tai pyynnöstä läheisilleni. Viimeisin pyyntö jopa hieman nauratti. Minulla on silityslaudalla collegekangasta hupparia varten. Poikani näki kankaan ja pyysi tekemään itselleen hupparin. Perusteluna oli se, että ethän sinä edes käytä hupparia. Ja totta tuokin, minulla ei ole koskaan edes ollut hupparia, mutta pojallani on varmaan kymmenkunta. Kangasta tuskin löytyy kaupasta, on ollut minulla viitisen vuotta ja nyt se roikkuu, tuossa kun en ole päättänyt kummalle ompelen. 

Nykyisin teen hyvin monimutkaisia ja aikaa vieviä malleja sen takia, ettei kukaan tarvitse mielettömästi mitään, mutta tekeminen itsessään rentouttaa ja antaa tyydytystä. 

Jos aloittaja haluaa tehdä myyntiin, kannattaa kysellä yrityksiltä, jotka myyvät käsinneulottuja tuotteita, onko tarvetta neulojille. Toinen vaihtoehto voisi olla lahjatavaraliikkeet.

Vierailija
142/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käsityöt ovat harrastus enkä yritä myydä töitäni. Kyllä niille käyttäjiä olisi jonossa, mutta eniten teen itselleni. "Tilauksesta" en tee kuin perheenjäsenilleni. Muuten teen mitä haluan, nytkin olisi vaikka mitä ideoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsymyyjät, miten ihmeessä saatte tuotteenne näkyville etsyssä? Tarkoitan siis sitä, että ostajat löytää ne? Itse yritin tässä jokin aika sitten, varmaan ainakin vuoden. Opiskelin netistä kaikki taikakonstit, joilla saa myyntiä Etsyssä, oli hakusanat ja -optimoinnit ja mainonnat ja kaikki. Mutt pskanmarjat. Myyntiä tuli parhaimmillaan sen verran, että sain mainoskulut kuitattua. Voitolle en päässyt ollenkaan. Lopulta luovutin. 

Kertokaa siis miten onnistutte?

Vierailija
144/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä yksi kysymys: miten postitatte tuotteenne? Postin kautta? Just katsoin, että kirjattu kirje ulkomaille maksaa vähintään päälle 13e, siihen tuli vielä jotain maksuja päälle. Onko ostajille ok noin suuret postikulut, vai postitatteko jotenkin muuten kuin Postin kautta? Joku kuriirifirma?

Vierailija
145/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen käsitöitä vain itselleni tai pyynnöstä läheisilleni. Viimeisin pyyntö jopa hieman nauratti. Minulla on silityslaudalla collegekangasta hupparia varten. Poikani näki kankaan ja pyysi tekemään itselleen hupparin. Perusteluna oli se, että ethän sinä edes käytä hupparia. Ja totta tuokin, minulla ei ole koskaan edes ollut hupparia, mutta pojallani on varmaan kymmenkunta. Kangasta tuskin löytyy kaupasta, on ollut minulla viitisen vuotta ja nyt se roikkuu, tuossa kun en ole päättänyt kummalle ompelen. 

Nykyisin teen hyvin monimutkaisia ja aikaa vieviä malleja sen takia, ettei kukaan tarvitse mielettömästi mitään, mutta tekeminen itsessään rentouttaa ja antaa tyydytystä. 

Jos aloittaja haluaa tehdä myyntiin, kannattaa kysellä yrityksiltä, jotka myyvät käsinneulottuja tuotteita, onko tarvetta neulojille. Toinen vaihtoehto voisi olla lahjatavaraliikkeet.

Kummalle ompelet???? No tottakai sille pojalle, kun kerran pyysi!!!! Haloo???!!!!

Vierailija
146/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan tähtäisin Myssyfarmin ja islantilaisneuletrendin siivittämänä Japanin markkinoille. Suomalainen kulttuuri on liian nuorta ja itse tekeminen rinnastuu pakkorakoon ja köyhyyteen, ei elämyksellisyyteen ja juurevuuteen.

Vierailija
147/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia saa mummoilta ja läheisiltä käsityöntekijöiltä ilmaiseksi. Toinen syy miksi en juuri osta villasukkia on, että osaisin itsekin tehdä.

Muita villavaatteita voisin ostaa, jos lankana olisi joku laadukas 100% luonnonkuitu, mutta en tiedä missä sellaisia joku myisi.

Vierailija
148/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan tähtäisin Myssyfarmin ja islantilaisneuletrendin siivittämänä Japanin markkinoille. Suomalainen kulttuuri on liian nuorta ja itse tekeminen rinnastuu pakkorakoon ja köyhyyteen, ei elämyksellisyyteen ja juurevuuteen.

Nimenomaan näin. Japanissa tykätään suomalaisesta tyylistä. USAssa arvostetaan käsin tehtyä ja siellä on paljon maksukykyistä porukkaa.

T. Se joka myy Etsyssä

Vierailija
149/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo askartelee koruja ym. krääsää. Tunnemme myöskin monia saman lajin harrastajia. Keskenään keskustelevat hinnoista joita pidän aivan järjettöminä.

Myönnän etten osaa arvostaa käsityötä niin kuin ehkä kuuluisi. Tämä lienee se syy miksei näitä saa kukaan myydyksi.

Vierailija
150/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummalle ompelet???? No tottakai sille pojalle, kun kerran pyysi!!!! Haloo???!!!!

En ole vielä päättänyt, tuossa on aika erikoinen maastokuvio, voi olla, että jos löydän sopivaa kangasta lisäksi, niin ompelen kummallekin. 

Vierailija
151/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsymyyjät, miten ihmeessä saatte tuotteenne näkyville etsyssä? Tarkoitan siis sitä, että ostajat löytää ne? Itse yritin tässä jokin aika sitten, varmaan ainakin vuoden. Opiskelin netistä kaikki taikakonstit, joilla saa myyntiä Etsyssä, oli hakusanat ja -optimoinnit ja mainonnat ja kaikki. Mutt pskanmarjat. Myyntiä tuli parhaimmillaan sen verran, että sain mainoskulut kuitattua. Voitolle en päässyt ollenkaan. Lopulta luovutin. 

Kertokaa siis miten onnistutte?

En harrasta käsitöitä enkä myy etsyssä, mutta olen käsittänyt että sinne pitää aika paljon itse vetää asioita oman somemarkkinoinnin kautta, koska jos sinulla ei ole satoja tuotteita niin näkyvyys pelkän etsyn sisällä asiakkaille jää heikoksi.

Vierailija
152/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sentään ymmärtänyt, että tutuille ja sukulaisille ei saa antaa käsitöitä pyytämättä. Sellainen on hirveää, vastapuoli joutuu inhottavaan tilanteeseen, kun joutuu ottamaan kaappeihin pyörimään jotain käsitöitä, jotka ovat siellä sitten kymmeniä vuosia.

Mitä ihmettä?  Minä ainakin olen otettu, kun joku tekee minulle ikiomat villasukat. 

Eikä ne nyt niin hirveästi tilaa vie kaapissa, vaikka en niitä usein tarvitse käyttääkään. 

Mikä siinä on "hirveää" ja "inhottavaa"? Sulla on nyt asenteessa vikaa. 

Vierailija
153/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä kokeilla jotain muunlaista tuotetta.

Onhan muutakin mitä voi neuloa kuin sukat. Lapasia, vauvanvaatteita...

Villasukat ei ole nykyään kovin monelle tarpeellisia, koska lattiat ovat asunnoissa lämpimät ja muutenkin lämmitys on hyvä. Ulkokengät ovat talvella paksut eikä villasukkia yleensä niihinkään tarvita, ellei ole ihan -20. 

Lapasia sen sijaan tarvitaan aina, ja ne hukkuvat helposti talven mittaan. 

Vierailija
154/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn jos kysytään, tavallisesti vien keräyksiin. Kestäviä lankoja löytyy itse kokeiltuja.

Vierailija
155/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kovasti keskitytään neulomiseen, mutta totuus on se, että asiakkaat eivät yksinkertaisesti osta sinun tekemiä juttuja vain koska teet niitä, vaikka kuinka rakastaisit tehdä niitä.

Veljeni elättää itsensä käsitöillä, ei toki neulonnalla, mutta ompelemalla.

Hän tekee uniikkejä töitä tilauksesta, ja pitää paria kolmea vakiomallia joita tekee varastoon, tai saa tehtyä todella nopeasti tilauksesta. 

Asiakkaita on ympäri maailman, seuraajia somessa n. 500. Myy valtaosan verkkosivujensa kautta tai somen kautta suoraan.

IG:ssä hänellä tili @simplexitycustom tai sama FB:ssä

Etuna siis tässä on se, että samoja asioita ei valmista jokainen mummo joka tuvassa, ja vaikka samanlaisia saa paaaaljon halvemmalla kaupoista, tuotteet on osoitettu laadusta sekä käsityöstä innostuneille.

Tällöin hinta on kohdillaan tekijälle, jotta se kannattaa, mutta myös asiakas on tietoinen siitä mitä se tarkoittaa ja että hinta ei ole ongelma.

Keksikää siis jokin sellainen tuote mitä:

A, ei ole vielä olemassa

tai 

B: Tuote jonka teette niin erinomaisesti tai eri tavalla kuin muut että erotutte.

N50

Vierailija
156/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan käsitöitä ja arvostan sitä, että joku on käsistään kätevä. Ostan joka vuosi villasukkia ja nyt mietin, jos jostain löytäisin talveksi norjalaisen villapaidan. T. Ammattivalittaja

Minä myös. Osaan tehdä sukkia ja helppoja villapaitoja, mutten kaarroketta.  Raglan kavennus tms.

Vierailija
157/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus on harrastus. Ei kannata käyttää hirveää aikaa ja vaivaa tavaroihin, jotka eivät sitten myykään.

En ole kuullut ennen tuollaisesta, että neuloo omin päin ilman tilauksia, ja sitten toivoo saavansa ne myytyä hyvään hintaan. 

Sun täytyy keksiä joku niche, jossa villavaatteet vielä myyvät. Sukkia on kaikilla kaapit täynnä, ja tutut neulovat niitä. Silloin niillä on tunnearvoa, toisin kuin vieraalta ostaessa. 

Vierailija
158/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle voi olla yllättävä tieto, että on paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan käytä facebookia, ei varsinkaan ostamiseen ja myymiseen.

Kannattaisi tehdä mieluummin tilaustöitä asiakkaan tarvikkeista. Rahaa on vaikea saada, mutta moni vanhus ilahtuisi kovasti oikeista käsintehdyistä villasukista.

Vierailija
159/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että esim. eroottisille veistoksille voisi olla kysyntää, mikäli ovat laadukkaita.

Vierailija
160/403 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki että kannattaa kutoa ohuemmasta nalle villa langasta kenkiin tai sandaaleihin sopivampia villa sukkia ohuilla puikoilla ja tummista sävyistä niin etteivät ne loista huomioo herättävästi. Minä enkä kaikki tykkää niistä kaiken kirjavista väripläjäyksistä muuta kuin kotisukkina enkä kyllä kulje sellaisissa postilaatikkoa pidemmälle. 

Aloin itse kutomaan tämmöisiä sukkia kun kaupasta en enää löytänyt sellaisia sukkia jotka olisivat lämpöisiä, villaa 75%, ohuita, se resoori ei kiristä nilkkaa jos se turpoaa estäen verenkiertoa ja sopii kenkään niin ettei tarvitse numeroa isompaa kengän kokoa. 

Lankojen hinnan olen sentäs saanut lähipiirille kutoessa sukkia tai sitten vaihtokauppana jotain itselleni tarpeellista muuta hyödykettä. Minulle kutominen on ajankulua, terapiaa ja haluan kehittyä siinä niin ettei se ole kaikki vain ihan samanlaista sukkaa tuutista ulos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan