Ihan turha tehdä mitään käsitöitä kun ei niitä kukaan osta
Päänaukojille tiedoksi, että kyse neulotuista, virkatuista ja ommelluista käsitöistä eikä mistään muusta.
Olen laittanut tekemiäni tuotteita facen eri myyntiryhmiin, mutta eipä ole kukaan ostanut yhtään mitään. Kauhea into tehdä erilaisia käsitöitä, mutta mitä hyötyä niitä on tehdä kun jäävät vain kaappiin lojumaan. Eikä ole kyse siitä, että ne olisivat huonolaatuisia vaan osaan oikeasti tehdä esim. nättejä villasukkia. Eipä kyllä noissa ryhmissä näytä muillakaan myytävät liikkuvan.
Jos joku haluaa jotakin ostaa, niin sitten valitetaan kalliista hinnasta ja kuulemma Halpahallista saa samanlaisia villasukkia parilla eurolla. Niin massatuotantona koneellisesti tehdyt villasukat ei todellakaan ole sama asia kuin käsintehdyt sukat.
Kommentit (403)
En jaksa lukea koko ketjua, mutta jos joku ei ole sanonut vielä niin noissa Facebookin myyntiryhmissä taitaa hengata ne kaikkein köyhimmät. Ne jotka etsii kaikkea mahdollista ilmaiseksi. Hyvätuloisissa on kyllä paljon niitä jotka on valmiita maksamaan käsitöistä. Heillä on varaa maksaa, muttei ole aikaa itse tehdä. Sinun pitäisi mennä jonnekin messuille tai torille yms. myymään.
Vierailija kirjoitti:
Olet sentään ymmärtänyt, että tutuille ja sukulaisille ei saa antaa käsitöitä pyytämättä. Sellainen on hirveää, vastapuoli joutuu inhottavaan tilanteeseen, kun joutuu ottamaan kaappeihin pyörimään jotain käsitöitä, jotka ovat siellä sitten kymmeniä vuosia.
Voihan niitä viedä esim.kierrätykseen tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen .
yleensä ne massatuotetut koneneulotut halvat sukat kestää paremmin kuin käsityönä tehdyt ylihinnoitellut 7-veljeksen sukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole kyse siitä, että ne olisivat huonolaatuisia vaan osaan oikeasti tehdä esim. nättejä villasukkia. Eipä kyllä noissa ryhmissä näytä muillakaan myytävät liikkuvan.
Käy ihmeessä katsomassa vaikka pelastusarmeijan kirpparilla on iso laatikko pullollaan nättejä villasukkia eurolla. Ei niitä kukaan osta eurolla niin miksi kukaan maksaisi niistä yli 20 euroakaan sitten?
Omalta kohdalta kun miettii niin en ole koskaan ostanut itse villasukkia. Ne pari hassua, joita ainharvoin käytän olen saanut lahjaksi. En tosin koskaan ole villasukkia lahjaksi halunnut tai pyytänyt.
Ne tuskin ovat villaa vaan jotain halvempaa täysin tekokuitua. Villasukassa on vähintään 75% villaa. Ja ne langat ovat kalliita. Harvalla on varaa kutoa aitoja villasukkia hyväntekeväisyyteen. Tuttavani sai sellaiset pelastusarmeijasta ja kylmäthän ne sukat olivat.
Kierrätyslangoista, sopisi paremmin formaattiin ja tulisi halvemmaksi.
Oletko harkinnut mittatilaustöitä? Jos haluaa tietyn väriset sukat tai jotain missä on pupuja, mitä nyt kukakin haluaa niin saisi juuri sellaiset sukat, pipon tai tumput kuin haluaa ja omassa koossa. Perussukkia löytyy helposti, mutta jos haluaa sinisen pipon missä on pupuja niin sitä ei välttämättä löydy helposti ja monet varmaan olisivat valmiita maksamaan siitä että saa juuri omanlaiset sukat tai pipon.
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut mittatilaustöitä? Jos haluaa tietyn väriset sukat tai jotain missä on pupuja, mitä nyt kukakin haluaa niin saisi juuri sellaiset sukat, pipon tai tumput kuin haluaa ja omassa koossa. Perussukkia löytyy helposti, mutta jos haluaa sinisen pipon missä on pupuja niin sitä ei välttämättä löydy helposti ja monet varmaan olisivat valmiita maksamaan siitä että saa juuri omanlaiset sukat tai pipon.
Tuota en voi suositella kenellekään! Tein joitakin vuosia sitten tilauksesta käsitöitä ja 9/10 tilaajasta katosi kuin pieru saharaan kun työ oli valmis ja tuli maksun aika.
Ei ikinä enää! Aika usein kysytään mutta vastaus on aina ei. Yhdet kirjoneulesukat tilasin itse taitavalta neulojalta. Hänellä jalan koko sama kuin itselläni. Sain kolme numeroa liian isot.
Mun kaveri on myynyt satoja pareja villasukkia vuoden aikana. Kyllä niitä ostetaan, itse ostin häneltä 3 paria kun en osaa sukkia kutoa
Olin armosta seiskan oppilas käsitöissä, mutta pari vuotta sitten opettelin youtubesta uudelleen neulonnan perusasiat. Nyt neulon omat ja miehen sukat.
Itsetekemiään sukkia arvostaa, kun on nähnyt vaivaa niiden eteen ja läheisiltä saaduilla sukilla on tunnearvoa. Vieraalta ostetut sukat eivät innosta ja olisi ihan sama, vaikka ne olisi tehty koneella.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on myynyt satoja pareja villasukkia vuoden aikana. Kyllä niitä ostetaan, itse ostin häneltä 3 paria kun en osaa sukkia kutoa
No ei varmana ole myynyt satoja pareja. Tiedätkö miten kauan yhteen pariin menee aikaa, vaikka neuloisi miten kauan? Toki nopea voi neuloa pari paria päivässä, mutta silloin ei kyllä tee juurikaan muuta sen päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmana ole myynyt satoja pareja. Tiedätkö miten kauan yhteen pariin menee aikaa, vaikka neuloisi miten kauan? Toki nopea voi neuloa pari paria päivässä, mutta silloin ei kyllä tee juurikaan muuta sen päivän aikana.
Siis vaikka olisi neulonut miten kauan, tarkoitin.
-sama
Villasukkia ostetaan paljon myyjäisistä. Hinta on noin 30 euroa, kun on hyvästä langasta. Ostin muutaman parin viime vuonna. Etsin nyt puukauhaa. Lastoja ostin Saarenmaalta. Etsin myös ompelijaa kotelomekolle kokoa 38, kauhean vaikea löytää ompelijoita. Havukrassi puuttuu ovesta ja haudalle pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en voi suositella kenellekään! Tein joitakin vuosia sitten tilauksesta käsitöitä ja 9/10 tilaajasta katosi kuin pieru saharaan kun työ oli valmis ja tuli maksun aika.
Ei ikinä enää! Aika usein kysytään mutta vastaus on aina ei. Yhdet kirjoneulesukat tilasin itse taitavalta neulojalta. Hänellä jalan koko sama kuin itselläni. Sain kolme numeroa liian isot.
Ei kai kukaan niin pöljä ole, että tekee mittatilaustyön ilman etukäteismaksua.
Vierailija kirjoitti:
Outoa valitusta ap:lla siitä, että koko muu maailma ei mukaudukaan oman itsen ympärille. Tämä itsepintainen ja itsekeskeinen väärä oletus on muutettava, mikäli hän haluaa erilaisen lopputuloksen.
On tullut paljon hyviä vinkkejä siitä, millaisia ovat fiksummat lopputulokset. Moni on myös maininnut ystävällisesti oikeansuuntaisen lähtöoletuksen. Ap:n on itse mukauduttava maailmaan.
Huomaamme kuitenkin, että nämä ystävälliset ohjeet ja neuvot eivät ole tyydyttäneet aloittajaa. Hän kyllä tahtoi keskustella, mutta ei ollut valmis aitoon dialogiin vaan yhä vastustaa ja selittelee.
Ap ei kykene sopeutumaan maailmaan ja sen tarpeisiin. Hänen omat tarpeensa myyjänä ovat niin paljon ostajien tarpeit tärkeämmät. Aloittajan on mahdotonta käytännössä olla menestyvä myyjä, sillä hänelle asiakas ei ole ikinä oikessa.
Vaikuttaa siltä, että ap itse tarvitsee tätä ongelmaansa johonkin. Voi esimerkiksi ylläpitää huonosti arvostetun identiteettiään ja käsitystään siitä, että toiset ihmiset ovat tyhmempiä kuin hän.
Surkea nollapostaus
"M-mutta pääsinpähän sanomaan!" Juu ei mikään muu pönkitäkään niin suomalaisen itsetuntoa
Kyllä minä olen joskus ostanut villasukkia. Värit ei vaan monesti miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen joskus ostanut villasukkia. Värit ei vaan monesti miellytä.
Mistä olet ostanut? Oletko kysynyt tekijältä, jos tekisi muun värisiä? Mitä värejä toivoisit?
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaihdevuodet. En tarvitse enää mitään villasukkia.
Odotapa vaan, kohta jo palelet.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kolunnut näitä käsityömyyjäisiä ja -messuja ja markkinoita, koska olen kaivannut nimenomaan käsin tehtyjä kodin tekstiilejä, en todellakaan mitään villasukkia. Mutta aina siellä myydään vain tosiaankin näitä trikoomyssyjä, rumista mitättömän värisistä kankaista tehtyjä tilkkutöitä, kaiken maailman trikoopantoja, nukenvaatteita, itsetehtyjä koruja ja kangaslaukkuja, joita kukaan ei käytä ja muuta vastaavaa. Siis silkkaa tilpehööriä.
Missään ei myydä esim. poppanaliinoja, joista pidän suunnattomasti tai edes ylipäänsä hyviä tukevaa tekoa olevia kaitaliinoja, pöytäliinoja, kylpyhuoneen mattoja tai mattoja yleensäkään, hyvin tehtyjä kirjontatöitä joista olisin valmis maksamaan reilustikin, torkkupeittoja tai peräti sängynpeittojakin.
Missä näitä paksuja kirjoneulevillapaitoja pidetään? En koskaan näe niitä kenenkään päällä, vaikka niitä aina aika ajoin on neulelehdet pullollaan. Mihin vuodenaikaan ne sopii, kesällä ja keväällä ne on kuumat, syksyllä ja talvella epäkäytännölliset. Niitten päälle ei mahdu takki tai jos mahtuu, niin on kyllä melkoisen tankki olo ja ilman takkia taas neulepaidasta menee tuuli läpi ja on kylmä. Ja kun tulet sisälle, niin riisuttavahan se on, koska on sitten kuuma. Joten alla on oltava kuitenkin joku edustuskelpoinen vaate, jos menet töihin tai kylään. Ja jos mikä on inhottava, niin villavaate tihkusateessa.
Niitähän myytiin Tallinnassa edullisesti silloin muutama vuosikymmen sitten ja ihmiset osti niitä ihan innoissaan, mutta ikinä en nähnyt niitä kenenkään päällä. Kun ei ikinä ollut sellainen ilma, että niitä olisi voinut käyttää.
Kai niitä itse kudottuja neuleita käytetään ihan samalla lailla kuin kaupasta ostettuja villapaitoja? En nyt ymmärrä tätä ongelmaa.
Asun itse Tanskassa ja täällä tuollaiset perinteiset villapaidat ovat olleet muodissa jo monta vuotta, ihan nuorista aikuisista mummoihin. Porukka käyttää niitä syksyllä takin sijaan, talvella sisällä ja takin alla. Ei takin kannata ollakaan niin makkarankuori ettei sinne alle mahdu kerroksia, eihän se sitten edes lämmitä.
Te, jotka myytte käsitöitä. Oonko tänä vuonna ollut yhtä paljon asiakkaita kuin normaalisti? Onko sukkia ja muita mennyt yhtä paljon kuin aiempina vuosina?
Kyllä kunnon villasukille ja lapasille aina kysyntää riittää ja ostajia on ,jos niiden neuletuotteiden laatu vaan on katseen ja käytön kestävää luokkaa.
Ei niitä nettikirppiksen myyjiä tarvitse pelätä, viestittelee ja selvittelee vähän millainen tyyppi kyseessä, ja sitten tekee ostopäätöksen sen pohjalta. Ainakin itse olen ostanut hyviä sukkia torin ja facen kautta. Hinta tosiaan kertoo yleensä laadusta, ja myös valokuvien laatu kertoo vähän jo siitä, miten tosissaan näitä tekee. Jos panostaa koristeellisiin kuviin ja muuta, niin yleensä on myynyt käsitöitä pidempäänkin ja on todennäköisesti luotettava. Mutta aina kannattaa tietysti olla varovainen ja ottaa ne tavalliset varotoimet käyttöön, voi pyytää kuvan tai videon postituksesta ja muuta.