Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden lapsi on yksinäinen?

Vierailija
17.08.2014 |

12v tyttäreni on yksinäinen. Hänellä on vain yksi kaveri, joka ennen oli samassa koulussa jolloin pystyivät leikkimään välituntiain ja koulun jälkeen aina silloin tällöin. Nyt tämä kaveri on toisessa koulussa ja tyttäreni on koulussa yksin, kaikenlisäksi luokkalaisensa kiusaa häntä. Hän on opiskeluvaikeutensa vuoksi erityisluokalla ja luokalla on vain 3 muuta tyttöä, jotka syrjivät häntä. Koulussa tähän on puututtu, mutta ei tarpeeksi. Kaikenlisäksi nämä tytöt ovat käytökseltään sellaisia etten halua lapseni edes olevan heidän seurassaan.

Surettaa tyttäreni elämä. Sivusta hän kärsien seuraa, kun vanhemmalla siskollaan on kavereita pilvin pimein ja koko ajan menossa kavereidensa kanssa ja nuorempi lapseni joutuu olemaan yksin. Hänen ainoa kaverinsa voi olla hybin harvoin. Tyttäreni pakenee yksinäisyyttään videoblogeihin yms... ja olisi vain koko ajan sisällä ja tuijottaisi joko puhelimestaan tai tietokoneelta/tabletilta jotain ta katsoisi tv:tä ja tätä en hyväksy!

mihinkään harrastukaiin häntä ei saa. Eri harrastusryhmiä on aloitettu lukuisia ja pari kertaa käyty, kunnes neiti kieltäytyy menemästä enää ollenkaan. Jos jossain on vähänkin saman koulun oppilaita häntä ei ainne saa kirveelläkään.

En tiesä mitä tekisin, hän terrorisoi kotiamme yksinäisyytensä vuoksi. On jatkuvasti pahalla päällä ja kiukuttelee ja haukkuu meitä. Joka paikkaan pitäisi hänen kanssaa mennä, leikkipuistoonkin tai ulos, mutta kun me vanhemmat emme ole kavereita hänelle. Emme siis voi korvata hänen puuttuviaan lapsikavereita!

Pelkään hänen puolestaan ja sitä, että menetämme hänet pian , vaikka oman käden kautta.

Hän on ihminen, joka ei uskalla tai jostain muusta syystä tutustu toisiin lapsiin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en voi auttaa, mutta meillä sama tilanne, paitsi että 13-v. poika. Kesäisin edes välillä pyöräilee yksin, mutta talvella istuu vain olkkarin sohvalla... harmittaa ja surettaa. Olen myös kateellinen kaikille ns. tavallisten lasten vanhemmile,  myös tästä asiasta.

Vierailija
2/7 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakuntanuoret. Minä olin seurakuntanuorissa ja oli todella reilua porukkaa eikä ketään syrjitty. kirkon piirissä on maltillista väkeä joten voi mennä vaikka ei haluaisi mihinkään uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt kiellä netin käyttöä. Hänellä voi olla siellä todella hyviä ystäviä.

Vierailija
4/7 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 18:55"]Seurakuntanuoret. Minä olin seurakuntanuorissa ja oli todella reilua porukkaa eikä ketään syrjitty. kirkon piirissä on maltillista väkeä joten voi mennä vaikka ei haluaisi mihinkään uskoa.

[/quote]

Näin! Minä olin myös ja tykkäsin.

Vierailija
5/7 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: ei tyttärellänk netissä ystäviä ole. Hän ei ole kirjautunut millekään sivustolle. Tuijottaa vai youtube videoita ja leikkii että tekisi myös omiaan, mutta ei osaa eikä saa ladata niitä mihinkään.

Vierailija
6/7 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai haluat viedä tytöltä viimeisenkin oljenkorren jostain mukavasta.

Vierailija
7/7 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meidän tytär on aina ollut hiukan "erakko" ja hänellä oli vaikeuksia tutustua, olla porukoissa, ym, lopulta tehtiin asperger-testi ja hän täytti kriteerit. Se oli tavallaan helpotus,koska tiesimme vihdoin miksi hänen on niin vaikea saada kontaktia. Hänellä on yksi hyvä ystävä ja hän käy nykyään myös ryhmässä jossa on muita samankaltaisia nuoria. Myös työharjoittelut ym ovat onnistuneet hyvin,kun työpaikassa on etukäteen tiedetty että tyttö tarvitsee erityisohjausta.Koulu on onneksi ohi,koska se oli vaikeaa aikaa,paljon kiusaamista ja jopa pelottelua toisten oppilaitten taholta.Vapaa-aikana tytär viihtyy tietokoneella.