Hitsareille on yllin kyllin töitä
Päivän Kauppalehdestä tieto: hitsareille on töitä vaikka kuinka paljon, ilman jäänmurtajiakin. Eli nyt jos joku on ilman töitä ja rahaa, niin hitsarikoulutukseen mars!
Kommentit (27)
"Aina" on ollut hitsareista pulaa. Hitsauspuolen amiskassa käyneitä on, mutta hitsaajat on vähissä.
"En ole tullut tänne minä oppimaan olen tullut syömään ja juomaan"
Ongelma taitaa olla ettei työnantajat ole kovin innokkaita palkanmaksajia. Taitavat ja kokeneet käsistään kätevät hitsarit löytää muutakin parempi palkkaista hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet ukrainalaiset opiskelee juurikin hitsareiksi.
Eikö noiden olisi syytä opiskella rynnäkkökiväärin käyttöä kotimaassaan?
Vierailija kirjoitti:
Herätkää nyt, vai ihan ukrainalaiset. Nää on kylläkin todellisuudessa r y zz iä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? Luin tänään semmoista että tulevaisuuden miljonäärit on putkimiehiä, hitsareita ym. duunareita. Näin varmasti on, sillä paskaviemäreitä ei putsailla tekoälyllä, samoin AI ei hitsaa. Nyt jos jäisin itse työttömäksi, menisin viivana hitsarikoulutukseen, vaikka ikää on melkein 60.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kun s o t a ei kiinnosta nii sitten työtä.
Naiset on useammin pätevämpiä hitsareita kuin miehet. Ovat pikkutarkkoja ja huolellisia.
Hitsareista ja koneistajista sanottiin olevan joskus pulaa. Ei mikään ihme jollain 13€/h palkalla...
Ainakin mun työpaikalla eli amiksessa ukrainalaisia on pääsääntöisesti kahdella alalla: kone- ja tuotantotekniikka eli se hitsaus ja ravintolakokki / elintarvikeala.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että ulkomaista työvoimaa on tullut, muuten moni ala ei toimisi varsinkaan pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Hitsareista ja koneistajista sanottiin olevan joskus pulaa. Ei mikään ihme jollain 13€/h palkalla...
En tiedä mikä on hitsareiden tesin mukainen palkka mutta jos vaihtoehtona olisi 13€:n tuntipalkka tai työttömyys niin menisin hitsaamaan, vaikka nykyinen tuntipalkkani on 32€.
Siitä vaan. Ei todellakaan kiinnosta likainen ja raskas duuni. Tv. Rouva 54v.
Luin että hintsareille. Sori. Tiedän että kaikki hitsarit ei ole hintsareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noiden olisi syytä opiskella rynnäkkökiväärin käyttöä kotimaassaan?
Tarvitaan siellä vielä terveitä hitsareitakin jälleenrakennukseen. Tuossa on kyllä ajatusta, että saisi osa olla sotimassa, mutta ihan hyviä perusteita on heillä saada vapautuksia. Monta lasta, erityislapsia jne.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on useammin pätevämpiä hitsareita kuin miehet. Ovat pikkutarkkoja ja huolellisia.
Naisista ei ole mihinkään. Missään.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko koulunpenkiltä tullut enemmän vaatia, kokemuksella ja taidolla nousee kyllä. Meillä koneistajien ja hitsareiden palkat 13,50€ - 22€/h itäsuomalaisella metallifirmalla.
Tuota samaa on toitotettu jo ysäriltä lähtien. Voit hitsata luokat, ei siinä mitään mutta niiden perusteella ilman kokemusta töiden saanti on hankalaa. Toinen asia sitten täsmäkoulutus johonkin firmaan ja hyväksytysti läpäisseille luvataan työpaikka.
On kyllä, samoin motokuskeille, mutta kun ne on työtä.