Jos työkaverisi paljastuu tuomionsa kärsineeksi pedofiiliksi, niin
suhtaudutko häneen neutraalisti niin kuin tuomion kärsineeseen tulee?
Kommentit (124)
Riippuisi varmaan aika pitkälti siitä, minkälainen tyyppi on kyseessä. Mutta pitäähän työpaikalla pystyä asiallisesti käyttäytymään joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää häntä toistamasta tekoaan? Jos on kajonnut lapseen, on ikuisesti alinta pohjasakkaa.
Mikä estää sinua tekemästä niin?
APNo en ole pedofiili. En tunne seksuaalista vetoa lapsiin. Ja vaikka tuntisinkin, en voisi koskaan satuttaa lasta sillä tavalla. Kas kun minulla on omatunto.
Ei siihen omatunto auta kun on sairas. Aivan samoin kuin esim nekrofilia jne.
Tietysti. Pyysin häntä jopa lastenvahdiksi kun lähdin tyttöjen reissulle.
Voiko mihinkään rikokseen tuomittuun luottaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo, siitähän se on kiinni onko tuomittuvai ei. Mieti kuinka moni ei vain ole jäänyt kiinni rikoksista. Kuten ylinopeuksista tai pikku vakuutus petoksista.
Riippuu vähän minkäikäisen lapsen kanssa on touhunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää häntä toistamasta tekoaan? Jos on kajonnut lapseen, on ikuisesti alinta pohjasakkaa.
APNo en ole pedofiili. En tunne seksuaalista vetoa lapsiin. Ja vaikka tuntisinkin, en voisi koskaan satuttaa lasta sillä tavalla. Kas kun minulla on omatunto.
Suurin osa pedofiileistä syyllisty koskaan rikokseen.
Suhtautuisin neutraalisti paitsi jos kyseinen ihminen heittäisi typerää vitsiä näistä toivottavasti menneistä tavoistaan tai haluistaan. Töissä pitää yrittää tulla toimeen kaikkien kanssa.
Tuomittavia tekoja nyt huomioon ottamatta: Syytön hän tietysti on suuntautumiseensa, hirveä tragedia ihmiselle itselleen. Ja niille kaikille joilla tämä suuntautuminen on mutta elävät koko elämänsä toteuttamatta näitä halujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan työpaikasta. Jossain IT-toimistossa eri kuin jos oltais päiväkodissa.
Ei kai sellainen päiväkotiin pääse??? 😳
Rikosrekisteri vanhenee, joten miten on?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän minkäikäisen lapsen kanssa on touhunnut.
No ei todellakaan riipu :(
Ei se 11v ole hyväksyttävämpi kuin 4v, hyvä jumala sentään!
Pedofiili iskee siis lapsiin ennen murrosikää, eli lapsilta näyttäviin pieniin LAPSIIN.
No mulla kävi pahemmin kun ex paljastu semmoseksi kun oltiin yhdessä ja oli lapsikin tulossa, oli saanut nuorempana tuomion. Ei se ero silti sen vuoksi tullut.
Selittelin asiaa itselleni että varmaan joku nuoruuden erehdys jne.
Jos joutuisin olemaan tuollaisen tyypin kanssa tekemisissä, niin ahdistuisin niin paljon, että minun olisi vaihdettava työpaikkaa. Sitä ennen saattaisin käydä fyysisesti tuon paskiaisen kimppuun ja kostaa hänelle itseni ja kaikkien muiden uhrien puolesta sen, mitä minulle tehtiin, kun olin lapsi.
Itse vaihtaisin työpaikkaa, jos pitäisi tehdä töitä pedofiilin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No mulla kävi pahemmin kun ex paljastu semmoseksi kun oltiin yhdessä ja oli lapsikin tulossa, oli saanut nuorempana tuomion. Ei se ero silti sen vuoksi tullut.
Selittelin asiaa itselleni että varmaan joku nuoruuden erehdys jne.
A p u a ! Toihan ois kamala painajainen. Olen pahoillani että sulle kävi noin, taitaa olla isoin mahdollinen pudotus rakkauden pilvilinnasta. Omaa lastani en voisi ikinä tuollaisen isän kanssa jättää kahden kesken, jos on oikeasti pedofiliasta tuomittu. Pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pedofiileistä syyllisty koskaan rikokseen.
Nimenomaan, osaa hillitä halunsa, ja hallita kalunsa.
Jos työssä ei olla missään tekemisissä lasten tai minkään lapsiin liittyvän kanssa, niin yrittäisin kyllä kohdella asiallisen neutraalisti. On sinänsä positiivinen asia, jos vankilasta vapautunut ihminen pääsee takaisin maksamaan veroja ja hyödyttämään yhteiskuntaa, eikä mikään asia olisi kenenkään kannalta paremmin, jos henkilö olisi sen sijaan työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuisin olemaan tuollaisen tyypin kanssa tekemisissä, niin ahdistuisin niin paljon, että minun olisi vaihdettava työpaikkaa. Sitä ennen saattaisin käydä fyysisesti tuon paskiaisen kimppuun ja kostaa hänelle itseni ja kaikkien muiden uhrien puolesta sen, mitä minulle tehtiin, kun olin lapsi.
Yhteiskunta on jo kostanut hänelle. Sitä se tuomio on. Sen sijaan ottaisit itse pahoinpitelytuomion. Oman käden oikeus on erityisen väärin silloin kun rikosoikeus on puuttunut asiaan. Et taida sinäkään ihan terve olla, kun pitää jo rangaistuksen kärsineelle ja sinulle täysin vieraalle ihmiselle kostaa monien muiden ihmisten tekosia.
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihtaisin työpaikkaa, jos pitäisi tehdä töitä pedofiilin kanssa.
Mistä tiedät ettet ole jo töissä sellaisen kanssa?
Mitenkäs mammat tuo ihqu Sillanpää? Onks se eri asia?
Entä kaikki naiset jotka on hyväksikäyttäneet nuoria poikia?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko mies vai nainen.
Pedofiili ei parane. Jos olisin toisenlaisessa työssä ja minulla ei olisi lapsia, voisin nipinnapin olla normaali. Nyt olen työssä koulussa, joten ihmettelisin, miten on päässyt sinne töihin ja käräyttäisin oitis, jos tieto on mennyt ohi.