Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko antaisit rahaa häälahjaksi?

Vierailija
16.08.2014 |

Tilille pitäisi laittaa... mietin summaa, mikä olisi sopiva 2 hengeltä?

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:09"]

Hääetikettiin kuuluu että vähintään oma ruoka maksetaan pois. Aivan helppo perussääntö mistä voi laskea sopivan rahan. Kyllä jokaisen sivistyneen pitäisi tuo tietää.

[/quote]

Ei muuten kuulu. Tai sitten nykyään on vallalla joku uusi ahneiden hääetiketti.

Vierailija
22/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on niin hienoja ihmisiä, että iloitsee niistä kukkopilleistäkin, vaikka ennen häitä ovat selvästi ilmoittaneet, että lahjaksi toivotaan rahaa. En ymmärrä mikä järki siinäkin on, ettei sitten anneta sitä rahaa, tai ellei haluta antaa rahaa, jäädä tulematta häihin. Ei, se itse lahjaksi saatu kukkopilli on pakko laittaa kiertoon.Kylläpä ne ihmiset vaan katsoo mitä keltäkin on saatu, kuulostaa ehkä raadolliselta mutta ah, niin inhimilliseltä. Häät on niin iso vaiva ja niissä on monta murhetta, että on ihan oikein, että hääpari saa jotain hyötyäkin kaiken päätteeksi.En muuten itse ole koskaan mennyt naimisiin, mutta jotain silti tajuan hommasta. Enkä kadehti hääpareilta heidän lahjojaan ja rahojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:24"]

Jotkut on niin hienoja ihmisiä, että iloitsee niistä kukkopilleistäkin, vaikka ennen häitä ovat selvästi ilmoittaneet, että lahjaksi toivotaan rahaa. En ymmärrä mikä järki siinäkin on, ettei sitten anneta sitä rahaa, tai ellei haluta antaa rahaa, jäädä tulematta häihin. Ei, se itse lahjaksi saatu kukkopilli on pakko laittaa kiertoon.Kylläpä ne ihmiset vaan katsoo mitä keltäkin on saatu, kuulostaa ehkä raadolliselta mutta ah, niin inhimilliseltä. Häät on niin iso vaiva ja niissä on monta murhetta, että on ihan oikein, että hääpari saa jotain hyötyäkin kaiken päätteeksi.En muuten itse ole koskaan mennyt naimisiin, mutta jotain silti tajuan hommasta. Enkä kadehti hääpareilta heidän lahjojaan ja rahojaan.

[/quote]

Ihanko oikeasti hääjuhlan tarkoitus onkin saada vieraista mahdollisimman suuri taloudellinen hyöty? Mä olen jotenkin naiivisti kuvitellut, että hääpari järjestää sen hääjuhlan (ja kestää ne kauheat vaivat ja murheet) koska haluavat solmia avioliiton ja juhlia sitä läheistensä kanssa. Että itse avioliitto, juhla ja ne vieraat tuovat sen "hyödyn". Että kyse on enemmän henkisestä saamisesta kuin taloudellisesta. Nyt sitten tiedän että kyse on vain siitä että me tarjotaan teille nää juhlat, mutta vain jos annatte meille enemmän rahaa kuin mitä syötte ja juotte. Ei teitä täällä muuten kaivata. Oikeastaan voitte jäädä kotiin ja laittaa ne lahjarahat tilille. Kaikki on onnellisempia, hääpari saa maksimaalisen hyödyn eikä vieraan tarvi miettiä paljonko voi syödä ja juoda.

Vierailija
24/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme rahulia.

Vierailija
25/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:39"]

Ihanko oikeasti hääjuhlan tarkoitus onkin saada vieraista mahdollisimman suuri taloudellinen hyöty? Mä olen jotenkin naiivisti kuvitellut, että hääpari järjestää sen hääjuhlan (ja kestää ne kauheat vaivat ja murheet) koska haluavat solmia avioliiton ja juhlia sitä läheistensä kanssa. Että itse avioliitto, juhla ja ne vieraat tuovat sen "hyödyn". Että kyse on enemmän henkisestä saamisesta kuin taloudellisesta. Nyt sitten tiedän että kyse on vain siitä että me tarjotaan teille nää juhlat, mutta vain jos annatte meille enemmän rahaa kuin mitä syötte ja juotte. Ei teitä täällä muuten kaivata. Oikeastaan voitte jäädä kotiin ja laittaa ne lahjarahat tilille. Kaikki on onnellisempia, hääpari saa maksimaalisen hyödyn eikä vieraan tarvi miettiä paljonko voi syödä ja juoda.

[/quote]

Nyt on vähän liian mustavalkoista ajattelua.

Ensinnäkin "läheiset" tarkoittaa vain niitä oikeasti läheisiä ihmisiä. Häihin kuitenkin kutsutaan jopa työkavereita, opiskelukavereita, serkkuja, tätejä, setiä jne. Ei kaikki voi olla niin kauhean läheisiä.

Juhlat toki halutaan sinänsä. On kiva juhlia porukalla ja nähdä yhtä aikaa kaikkia tuttuja. Ei olla vain rahastamassa, ei todellakaan. Häät on niin iso vaiva ja huoli, että helpommallakin saa rahaa, jos kyse olisi vain rahasta.

On kuitenkin kohteliasta vieraiden omalta osaltaan huolehtia, että hääpari todella saa häistä myös aineellista hyötyä. Lahjat ovat tällainen muistaminen. Ne voivat olla tavaraa tai rahaa, mutta idea on todellakin se, että kun ihmiset sitoutuvat toisiinsa, heitä halutaan siinä päätöksessä tukea paitsi juhlistamalla ja onnittelemalla, myös taloudellisesti. Kaikin tavoin. Häitä ei niin paljon ole, että olisi kohtuutonta vierailta vaatia sellaista lahjaa, joka paitsi kattaa heidän kestityksensä, jättää myös pesämunaa nuorelle parille.

Ja kuten aiemmin sanoin, pihit ne aina muita ahneiksi nimittelee. Pihejä ihmisiä olen niin paljon elämässäni tavannut ja tarpeekseni saanut, että siksi tässäkin nyt ihan suoraan puhun. Näin kuitenkin moni ajattelee, ei vain kehtaa sanoa, ja siksipä näitä 20 euron vieraita aina juhlapaikoilla pyörii ja juomapöydän alle sammuu.

Vierailija
26/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2€ 

molemmille eurot! 

REILU MEININKI! Elkee sitten tuhlatko kaikkee kerralla! 

Vierailija
27/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:55"]

Tilille pitäisi laittaa... mietin summaa, mikä olisi sopiva 2 hengeltä?

[/qu

nolla euroa.jos kutsutaan..kutsujat maksavat1

Vierailija
28/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:04"]

Kyllä 50e kahdelta on aivan liian vähän!! voi taas miettiä minkälainen lahjaraha itseltä tuntuisi kivalta.

[/quote]

Tuntuisi kivalta, jos vieraita tulisi ja saisi kortin ja vilpittömät onnittelut.

Vierailija
29/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:39"]

[/quote]

Nyt on vähän liian mustavalkoista ajattelua.

Ensinnäkin "läheiset" tarkoittaa vain niitä oikeasti läheisiä ihmisiä. Häihin kuitenkin kutsutaan jopa työkavereita, opiskelukavereita, serkkuja, tätejä, setiä jne. Ei kaikki voi olla niin kauhean läheisiä.

Juhlat toki halutaan sinänsä. On kiva juhlia porukalla ja nähdä yhtä aikaa kaikkia tuttuja. Ei olla vain rahastamassa, ei todellakaan. Häät on niin iso vaiva ja huoli, että helpommallakin saa rahaa, jos kyse olisi vain rahasta.

On kuitenkin kohteliasta vieraiden omalta osaltaan huolehtia, että hääpari todella saa häistä myös aineellista hyötyä. Lahjat ovat tällainen muistaminen. Ne voivat olla tavaraa tai rahaa, mutta idea on todellakin se, että kun ihmiset sitoutuvat toisiinsa, heitä halutaan siinä päätöksessä tukea paitsi juhlistamalla ja onnittelemalla, myös taloudellisesti. Kaikin tavoin. Häitä ei niin paljon ole, että olisi kohtuutonta vierailta vaatia sellaista lahjaa, joka paitsi kattaa heidän kestityksensä, jättää myös pesämunaa nuorelle parille.

Ja kuten aiemmin sanoin, pihit ne aina muita ahneiksi nimittelee. Pihejä ihmisiä olen niin paljon elämässäni tavannut ja tarpeekseni saanut, että siksi tässäkin nyt ihan suoraan puhun. Näin kuitenkin moni ajattelee, ei vain kehtaa sanoa, ja siksipä näitä 20 euron vieraita aina juhlapaikoilla pyörii ja juomapöydän alle sammuu.

[/quote]

Ja ahneet aina nimittelee muita piheiksi. Ikinä ne ei saa tarpeeksi.

Vierailija
30/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:24"]on ihan oikein, että hääpari saa jotain hyötyäkin kaiken päätteeksi.

[/quote]

Niin, onhan se muuten tosi ankeaa joutua naimisiin, jos mitään hyötyä siitä ei saa.

Vierailija
31/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:08"]

[/quote]

Ahneet ei järjestä häitä, olisi liian iso vaiva suhteessa hyötyyn.

Se, miten pihit siipeilijät kääntää kaiken aina nurin ja syyttää toisia ahneudesta, on huvittavaa. Entinen työkaveri suostui jonkin aikaa kuskaamaan toista työkaveria, kun tämä asui samalla suunnalla niin pääsi sitten samalla kyydillä. Mutta kun kaveri ei koskaan edes tarjonnut kyydistä rahaa vaan alkoi päin vastoin röyhkeästi ilmoittamaan, että moneltako pitäisi lähteä ja moneltako seuraavana aamuna hänet pitäisi noutaa, niin tämä ystäväni alkoi vaatia kyydistä maksua. Mitä tämä pihi työkaveri teki? Valitti meille muille, että tyyppi yrittää hänellä maksattaa autolainaansa, kehtaakin pyytää korvausta vaikka ajaa joka tapauksessa samaan suuntaan! Että ahne paskiainen oli!

Tuossakin jutussa me muut naureskeltiin partaamme. Meille oli selvää, kuka se ahne paskiainen oli.

Vierailija
32/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kalliiksi tulee vieraille jos heidän pitää maksaa:

-tarjoilut & tarjoiluhenkilökunta

-kutsut, kukat ja muut koristeet

-hääparin vaatteet

-sormukset

-tilojen vuokra & siivous

-muut mahdolliset kulut

-vaivanpalkkaa hääparille suunnittelusta & stressistä

-pesämuna hääparille tulevaisuutta varten, eli se perinteinen häälahja

Vierailija
33/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:08"]

[/quote]

Ahneet ei järjestä häitä, olisi liian iso vaiva suhteessa hyötyyn.

Se, miten pihit siipeilijät kääntää kaiken aina nurin ja syyttää toisia ahneudesta, on huvittavaa. Entinen työkaveri suostui jonkin aikaa kuskaamaan toista työkaveria, kun tämä asui samalla suunnalla niin pääsi sitten samalla kyydillä. Mutta kun kaveri ei koskaan edes tarjonnut kyydistä rahaa vaan alkoi päin vastoin röyhkeästi ilmoittamaan, että moneltako pitäisi lähteä ja moneltako seuraavana aamuna hänet pitäisi noutaa, niin tämä ystäväni alkoi vaatia kyydistä maksua. Mitä tämä pihi työkaveri teki? Valitti meille muille, että tyyppi yrittää hänellä maksattaa autolainaansa, kehtaakin pyytää korvausta vaikka ajaa joka tapauksessa samaan suuntaan! Että ahne paskiainen oli!

Tuossakin jutussa me muut naureskeltiin partaamme. Meille oli selvää, kuka se ahne paskiainen oli.

[/quote]

Juu, kyllä me jo uskotaan. On ihan normaalia maksattaa omat häänsä vierailla. Kun se on niin raskastakin se naimisiinmeno. Ei siihen pystyis jollei sais tilille vähintään 200€/vieras. Kun tulee niistä juhlista niin paljon kaikenlaisia kulujakin ja nekö pitäis muka itse maksaa??? Kaamea ja suorastaan pöyristyttävä ajatuskin kustantaa omat juhlansa. Eikö vierailla enää ole mitään häpyä!!!

Vierailija
34/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50

Vierailija
35/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:19"]

Aika kalliiksi tulee vieraille jos heidän pitää maksaa:

-tarjoilut & tarjoiluhenkilökunta

-kutsut, kukat ja muut koristeet

-hääparin vaatteet

-sormukset

-tilojen vuokra & siivous

-muut mahdolliset kulut

-vaivanpalkkaa hääparille suunnittelusta & stressistä

-pesämuna hääparille tulevaisuutta varten, eli se perinteinen häälahja

[/quote]

Ja vielä kun ajattelee, että se vieras ei pysty noihin kuluihin vaikuttamaan mitenkään. Hääpari suunnittelee ja sopii kaiken kuten itse haluavat. Vieraille jää vain maksajan osa. 

Vierailija
36/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:27"]

Juu, kyllä me jo uskotaan. On ihan normaalia maksattaa omat häänsä vierailla. Kun se on niin raskastakin se naimisiinmeno. Ei siihen pystyis jollei sais tilille vähintään 200€/vieras. Kun tulee niistä juhlista niin paljon kaikenlaisia kulujakin ja nekö pitäis muka itse maksaa??? Kaamea ja suorastaan pöyristyttävä ajatuskin kustantaa omat juhlansa. Eikö vierailla enää ole mitään häpyä!!!

[/quote]

Tuskinpa kaikki ketjua seuranneet edelleenkään uskoo :) Tai tämän perusteella ehkä pinnistetään, että kun on aiemmin menty 20 eurolla niin jatkossa laitetaan ryttyiset 25 egulia. Jämpti raha, ja pariskuntana tullaan, kyllä vissi on näin. Ja koko viikko pantataan kotona, kun juhlissa saa sitten syödä kupunsa täyteen.

Vierailija
37/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:27"]

[/quote]

Tuskinpa kaikki ketjua seuranneet edelleenkään uskoo :) Tai tämän perusteella ehkä pinnistetään, että kun on aiemmin menty 20 eurolla niin jatkossa laitetaan ryttyiset 25 egulia. Jämpti raha, ja pariskuntana tullaan, kyllä vissi on näin. Ja koko viikko pantataan kotona, kun juhlissa saa sitten syödä kupunsa täyteen.

[/quote]

Oot sitten häissäs laskenut vieraiden syömisetkin. Kai ihan taskulaskimella laskit jokaisen kohdalla paljonko tuli voittoa tai tappiota? Ja sinähän et siis ollut ahne :) 

Vierailija
38/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa järjestää juhlat niin maksakoon juhlan järjestäjät itse kulunsa. Jos jo valmiiksi tietää että naapurin lissu ei tuo kuin sen 20€, niin onko sitten pakko kutsua?

On kai sitten, kun täytyy ahnehtia. Joku jo aikaisemmin ehdottikin pääsymaksua hyvä idea! Kutsuun voi laittaa pääsylipun hinnan ja viimeisen lunastuspäivän.

Vierailija
39/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helkutti mikä asenne monella. Me pidetään just sen suuruiset häät kun pystytään maksaa, Eikä odoteta keltään Mitään lahjoja. Jos jotain antaa niin kiva, mutta pääasia on hauskanpito.

Vierailija
40/173 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites hautajaiset sitten? Samalla tavalla sinne av mukaan mennään syömään kupu täyteen. Voisihan siitäkin rahastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi