Oletteko huomanneet jonkun tuotteen laadun huonontuneen viime aikoina?
Tuli tuosta Vuokkoset-keskustelusta mieleen, että oon huomannut myös lasten purkkiruokien laadun huonontuneen. Esim. Luumusose vetisempää kuin ennen ja joissakin 4 kk soseissa paljon isoja lihanpalasia.
Mitä teille tulee mieleen?
Kommentit (43)
Rainbow'n lohikeitto. Söin sitä aiemmin todella usein, mutta lopetin sen ostamisen ehkä puolisen vuotta sitten, kun kohdalle sattui useampi annos, jossa perunat olivat puoliraakoja ja lohi maistui oudolta. Ensin ajattelin, että kyseessä oli vain huono erä, joten pidin parin viikon tauon, mutta seuraavakin annos oli syömäkelvoton. Pitäisi ehkä kokeilla vielä kerran nyt pidemmän tauon jälkeen, josko laatu olisi parantunut.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 09:52"]Paljon vaikeampi keksiä sellaista, joka EI olisi huonontunut. Tässä osa pitkää listaa:
- makeiset (valmistetaan jossain ulkomailla?), erityisesti fazerin Kisskiss.
- lehdet (meidän nuoruusaikojen lukemistot ja sanomalehdet)
- kodinkoneet
- vaatteet
- maitopurkit (ne korkilliset, joita ei onneksi ole pakko ostaa)
- autot. Että minä kaipaa pyöreälamppuista Ladaa, jonka lampun sain itse vaihdettua parissa minuutissa vain meisseliä käyttäen, kun nykyisissä pitää ammattiasentajan purkaa konepeltin alta tiies mitä.
[/quote]Täyttä soopaa!!!
- Miten VALMISTUSMAA vaikuttaa makuun? Aistisi ovat kovien välissä, ei kielessä
- No ei kai kukaan enää luen lehtiä?!? Kaikki löytyy nykyisin netistä
- Kodinkoneet ovat halventuneet ihan älyttömästi ja ovat parempia kuin ennen. 70 luvulla perus pesukarhu maksoi keskiansion kuukauden palkan verran, nyt saa vaikka mitä hienouksia nejänneskuukausipalkalla jo kone myös kestää pidempään.
- vaatteen, ihan varmasti halventuneet aivan älyttömästi, eikän niiden tarvitse edes kestää yli eri muotiaaltojen, nehän menee roskiin kun ovat vanhanaikaisi
- maito on kallistunut, mutta muovikorkki on paras uudistus 30 vuoteen.
- Autoissa kehitys on ollut huimaa. Turvallisuus on noin 20 kertaistunut, paino kaksinkertaistunut ja siitä huolimatta kulutus puolittunut viimeisen 30 vuoden aikana. Tämä on oikeasti aika ällistyttävää, kun ajattelee miten vanha keksintö polttomoottori on.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:08"]Meillä on 97-vuoden VW Golf ja hyvin pystyy siihenkin itse tekemään pienet hommat, ei ihan ladaa sentään tarvitse olla :) Mutta olet oikeassa, ihan älytöntä ettei uusiin autoihin pysty tekemään juuri mitään itse!
[/quote]Uusissa autoissa kehitys on ollut turvallisuudessa. Jos tilastollisesti arvioidaan, niin kun te täräytätte nokkakolarin tulla golfillanne valtatiellä, niin syy on teidän, koska auton hallinnan menetys olisi estetty nykyautojen aktiivisilla turvavarusteilla ja passivisen turvakehitysken ansiosta vastaan tulevan auton matkustajista kuolee yksi ja teidän autosta neljä.
Volvossa saa lampun helposti vaihdettua, ekä tarvii edes meisseliä.
Pirkan appelsiini- ja omenamehu! Maistuvat jotenkin laimeammilta nykyään...
Hesen kana caesar salaatti oli huonontunut. Itse salaattipohja oli vaihtunut jäävuorisalaatista kiinankaali, punakaali ja johonkin kolmannebän salaatin sekoitukseen ja rasia oli pienentynyt.
Fruit of the looms paidat. Kun katsoin montaa samankokoista paitaa, niin kaikki oli eri kokoisia ja saumat miten sattuu:/
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 19:11"]Hesen kana caesar salaatti oli huonontunut. Itse salaattipohja oli vaihtunut jäävuorisalaatista kiinankaali, punakaali ja johonkin kolmannebän salaatin sekoitukseen ja rasia oli pienentynyt.
[/quote]
Hyi että. Jäävuorisalaatti on täysin vitamiiniköyhää. Kiinankaali ehkä samoin, lisäksi kamalan makuista. Ei niistä kyllä maksaisi paria euroa enempää.
Minusta HM:n vaatteet kautta linjan. Minulla on (kirjaimellisesti!) yli 10 vuotta vanhoja H&M vaatteita jotka ovat olleet kyseisen kaupan edullisia vaatteita (opiskelijana ostettuja) ja ne ovat edelleen ihan käyttökunnossa, tosin "kotivaatteiksi" nykyään jääneet.
Nykyään kun olen ostanut, niin laatu on aika kuraa, vaatteet eivät enää kestä ja ovat esim. ohuempaa puuvillaa mitä ennen. Pahinta on kuitenkin se, että siinä missä ennen H&M:n vaatteet olivat ihan kivoja, niin nykyään ne ovat "kummallisia polyesterirättejä", kesällä katselin useampia paitoja joissa näytti jo valmiiksi kulahtaneelta se kankaan "pinta", en nyt puhu niinkään vaatteiden mallista.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 19:28"]
Minusta HM:n vaatteet kautta linjan. Minulla on (kirjaimellisesti!) yli 10 vuotta vanhoja H&M vaatteita jotka ovat olleet kyseisen kaupan edullisia vaatteita (opiskelijana ostettuja) ja ne ovat edelleen ihan käyttökunnossa, tosin "kotivaatteiksi" nykyään jääneet.
Nykyään kun olen ostanut, niin laatu on aika kuraa, vaatteet eivät enää kestä ja ovat esim. ohuempaa puuvillaa mitä ennen. Pahinta on kuitenkin se, että siinä missä ennen H&M:n vaatteet olivat ihan kivoja, niin nykyään ne ovat "kummallisia polyesterirättejä", kesällä katselin useampia paitoja joissa näytti jo valmiiksi kulahtaneelta se kankaan "pinta", en nyt puhu niinkään vaatteiden mallista.
[/quote]
niinpä! minulla on jotain 7- 8v vanha, pitsisomisteinen puuvillatoppi joka on toki nyppääntynyt ym. mutta edelleen jämäkkä. ku taas vuosi sitten ostettu samanlainen on läpikuultavaa, heikonoloista lörppökangasta!
Onko kukaan muu ajatellut, että Tuplan maku olisi jotenkin muuttunut viime aikoina? Edellisen, "oikean" makuisen Tuplan olen ostanut ehkä talvella, nyt kesällä ostetut kaksi Maxituplaa ovat olleet rakenteeltaan jotenkin kovempia eikä makukaan ole ollut sama. Tahdon vanhan takaisin :/
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 18:42"]
Taffelin Nacho Cheese Balls ja Juustonaksut.
Nyt kun tuli nämä uudet pussit, jo kaupassa ajattelin et näinköhän on että maku on muuttunut ja niin oli! Noi pallot varsinkin muistuttavat purupinnaltaan sellaisia halpis-juustonaksuja, olette varmaan maistaneet jotain Lidlin omia, Pirkkaa tai vastaavaa. Sit myöhemmin ostin myös noita Taffelin uusia juustonaksuja niin sama juttu.
Varmaan ovat vaihtaneet sen rasvan halvempaan tai jotain, en tykkää yhtään enää!
[/quote]
Jep! Uusissa sellainen omituinen, voin kaltainen maku. Ei maistu niin juustoiselle enää. Kökköä!
Ben&jerrys Blondie&brownie. Just eilen syötiin, ja tuntui että vaniljapuoli oli todella vetistä ja hileistä, ja blondiepalat jotain limaista toffeeta. Ja vielä muutama kuukausi sitten oli tosi hyvää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 09:10"]Kariniemen kanat, erityisesti rintafileet. Täynnä roipetta nykyään.
[/quote]
Samoin kaikkien merkkien kanan sisäfileet. Olivat aluksi todella laadukkaita ja hintansa arvoisia, nykyisin (varsinkin Kariniemellä) jokaisessa fileestä on sellainen sidekudosriekale keskellä sekä pahimmissa jotain paksujen suonien jäänteitä. Yäk!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 19:28"]
[/quote]
niinpä! minulla on jotain 7- 8v vanha, pitsisomisteinen puuvillatoppi joka on toki nyppääntynyt ym. mutta edelleen jämäkkä. ku taas vuosi sitten ostettu samanlainen on läpikuultavaa, heikonoloista lörppökangasta!
[/quote]
Olen huomannut saman! Ja tämä harmittaa ihan hirveästi! Yhden pesun jälkeen perus puuvillatoppi näyttää jo todella kuluneelta. Kangas on jotenkin ohuempaa nykyään. Vanhat oli sellaista paksumpaa ja vaate näytti kauan uudelta. Vois melkeen laittaa H&M:lle palautetta, säästölinjalla taitavat olla, säästöä tuskin jää kun kaikki huomaavat laadun heikkouden...
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:07"]Onko kukaan muu ajatellut, että Tuplan maku olisi jotenkin muuttunut viime aikoina? Edellisen, "oikean" makuisen Tuplan olen ostanut ehkä talvella, nyt kesällä ostetut kaksi Maxituplaa ovat olleet rakenteeltaan jotenkin kovempia eikä makukaan ole ollut sama. Tahdon vanhan takaisin :/
[/quote]
Minä tein valituksen tuosta! Rakenne on jotenkin kauhean kova, ei yhtään kuin entinen murea ja maukas Tupla. Mikä järki on muuttaa vanhan klassikon reseptiä? Sain vastauksen että resepti on muka sama ja prosessiin kiinnitetään huomiota tms, mutta kun viimeksi maistoin niin kovaa ja pahaa Tuplaa on :(. En osta enää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:08"]Meillä on 97-vuoden VW Golf ja hyvin pystyy siihenkin itse tekemään pienet hommat, ei ihan ladaa sentään tarvitse olla :) Mutta olet oikeassa, ihan älytöntä ettei uusiin autoihin pysty tekemään juuri mitään itse!
- autot. Että minä kaipaa pyöreälamppuista Ladaa, jonka lampun sain itse vaihdettua parissa minuutissa vain meisseliä käyttäen, kun nykyisissä pitää ammattiasentajan purkaa konepeltin alta tiies mitä.
[/quote]
[/quote]
Sama täällä, mutta vuosimallia -99.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:08"]Meillä on 97-vuoden VW Golf ja hyvin pystyy siihenkin itse tekemään pienet hommat, ei ihan ladaa sentään tarvitse olla :) Mutta olet oikeassa, ihan älytöntä ettei uusiin autoihin pysty tekemään juuri mitään itse!
[/quote]Uusissa autoissa kehitys on ollut turvallisuudessa. Jos tilastollisesti arvioidaan, niin kun te täräytätte nokkakolarin tulla golfillanne valtatiellä, niin syy on teidän, koska auton hallinnan menetys olisi estetty nykyautojen aktiivisilla turvavarusteilla ja passivisen turvakehitysken ansiosta vastaan tulevan auton matkustajista kuolee yksi ja teidän autosta neljä.
[/quote]
Täyttä paskaa, ei se tilanteeseen syyllistä vaikka auto ei olisi tältä vuosikymmeneltä. Kyllä kolari tilanteissa on syyllinen se kuka tyrii, ei se kenellä on vanhin auto.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:12"]Spermani.
[/quote]
Ruokavalio kuntoon vaan.