Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 9-vuotiaan katsoa CSI:tä tai FBI Criminal Mindsia?

Vierailija
10.08.2008 |

Siskon 9-vee on ihan hulluna noihin sarjoihin ja sisko sanoo vaan että eihän niissä kummmassakaan ole ikärajaa ja antaa katttoa kun kerran tykkää. Mitä mieltä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan mun 9v:n katsoa. Kun poika itse kääntää katseensa pois jos tulee jotain liian "jännää"tai aavstaa et kohta jollekin tapahtuu jotain. Ja pyytää sanomaan koska voi taas katsoa. On todella kiinnostunut niistä laboratorion yms tutkimismenetelmistä, miten rikoksia ratkotaan yms.

Vierailija
2/23 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa 12-vuotias katsoa CSI:tä. Ja täytyy tunnustaa, että on 9-vuotiaskin joskus nähnyt jonkun jakson. Tuota toista sarjaa meillä ei seuraa kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa lapsen katsoa väkivaltaisia ohjelmia.

Vierailija
4/23 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-13 v. vasta.

Vierailija
5/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen ikäinen osaa vielä ymmärtää ko. ohjelmia.

Vierailija
6/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellisuudessakaan anna 9vuotiaani katsoa sellaista. Melko tarkkaan valitaan ohjelmat joita katsotaan. klo 20.30 jälkeen ei tule yhtäkään ohjelmaa, jota antaisin tuon ikäisen katsoa, ikiraja tai ei.

Vierailija
7/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös ne olekin K15-sarjoja, ei ne ikärajat siinä ihan huvin vuoksi ole!! Ei ihme jos nuoret ovat nykyään niin väkivaltaisia jos pienestä pitäen tuijottavat tuollaisia sarjoja!!

Vierailija
8/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Criminal Mindsia en ole koskaan katsonut, mutta CSI:tä olen ja siinä on AINA kohtauksia, mitkä eivät tuon ikäiselle sovi.

Vierailija
9/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan antaisi katsoa. Liikaa pohdittavaa pienelle päälle. Meidän 9v kyselee ainakin edelleen että onko joku ohjelma totta vai ei, eikä selvästi ole viel lähimaillakaan aikaa jolloin sen itse erottaisi.

Vierailija
10/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on 8 vuotta ja 4 kk ja katsoo tyyliin Hopon poppoota. Siis ihan lastenohjelmia vielä. Jotain piirrettyjä ja tietokoneanimaatioita. Disney Chanelia enimmäkseen...

Ei tulisi mieleenkään, että tokaluokkalainen (ap:n tapauksessa kolmasluokkalainen?) katselisi jotain CSI:ta! Miten se ikäinen on alkanut olla kiinnostunut sellaisista sarjoista? Tuskin moni kaveri katsoo...Miten se on nähnyt ensimmäistäkään jaksoa? Ja miksi sen ikäinen ylipäätään katselisi telkkaria klo 21 jälkeen illalla?

OMG!

Vierailija
11/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkin klo 21, kun näitä sarjoja näytetään telkkarista, on meillä 13v:n nukkumaanmeno aika. Myös lomalla silloin käydään iltapesulla ja omaan huoneeseen. Jos haluaa saa lukea vielä kirjaa, lomalla en valvo niin tarkkaan että millon pistää kirjansa pois, mutta kouluaikaan käyn välillä vähän tarkistamassa että nukutaanko siellä jo vai vieläkö lukee.

Itse pidän näistä sarjoista, mutta mäkin välillä olen enemmän tai vähemmän yökkäilemässä etenkin CSI :ssa. Eli ei mielestäni sovi lapsille, ja 9v on vielä lapsi minun mielestä.

T. Tiukkapipo - äiti

Vierailija
12/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

CSI.ssä näytetään kuvottavan tarkasti ruumiinavauksia yms., että itsekin pistän välillä silmät kiinni!

Vierailija
13/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään viitsi katsoa enää, aina siellä kehitellään vaan ällömpiä ja ällömpiä juttuja. Vähänkö tuollaisen 9-vuotiaan painajaiset on kauheita! :O

Vierailija
14/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on katsonut niitä noin vuoden ajan. Ei niissä mitään niin ällöä ole, ettei sen ikäinen voisi katsoa. Ei tuo ole niistä painajaisia nähnyt. Talvella katsottiin aina ne kaksi myöhään illalla tulevaa, kun muut meni nukkumaan. Tyttö meni silloin vasta kymmeneen kouluun seuraavana päivänä.

Vierailija
15/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpahan ainakin pumpulissa kasvatettuja 13-14v. jos ei CSI:tä saa katsoa.

Itsellä ja kavereilla tuon ikäisinä oli viikonloput pyhitetty kauhuelokuville, katsottiin muun muassa maissilapset, se, uhrilampaat, uinu uinu lemmikkini jne.. ja todellakin tajuttiin, ettei kaikki välttämättä ollut totta. Katsottiin muuten ala-asteikäisinä kaveriporukassa myöskin Braindead, vaikka se ei ollut suomessakaan sallittua. Yksi kaveri sai sen hankittua, ilman tekstityksiä ja niin vaan katsottiin...

Ei ole ihme että puukottajat pimahtaa ja tappaa jonkun jos ei saa yläasteiässä katsoa pikkukakkosta kummempaa..

Vierailija
16/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN

EN

EN

meillä ei katso 12-vuotiaatkaan!!!

Oletko itse katsonut ko. sarjoja???

EIVÄT OLE LASTENOHJELMIA!!!

Vierailija
17/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti tässäkin. Yhden kaverin luokka kuulemma aikoinaan katseli Bad Tastea koulussa 8-luokalla. Opettaja oli ilmeisesti vähän väsy ;-) AV-mammoja asiassa tosin saattaa helpottaa tieto, että katselu tapahtui ruotsin tunnilla, joten ehkä se oli pienempi paha, kun viattomat teinit näin säästyivät toisen kotimaisen oppimiselta...

No onpahan ainakin pumpulissa kasvatettuja 13-14v. jos ei CSI:tä saa katsoa.

Itsellä ja kavereilla tuon ikäisinä oli viikonloput pyhitetty kauhuelokuville, katsottiin muun muassa maissilapset, se, uhrilampaat, uinu uinu lemmikkini jne.. ja todellakin tajuttiin, ettei kaikki välttämättä ollut totta. Katsottiin muuten ala-asteikäisinä kaveriporukassa myöskin Braindead, vaikka se ei ollut suomessakaan sallittua. Yksi kaveri sai sen hankittua, ilman tekstityksiä ja niin vaan katsottiin...

Ei ole ihme että puukottajat pimahtaa ja tappaa jonkun jos ei saa yläasteiässä katsoa pikkukakkosta kummempaa..

Vierailija
18/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko 9-vuotiaan katsoa CSI:tä tai FBI Criminal Mindsia?

Noiden rinnastaminen on vähän kuin rinnastaisi Kylmän Ringin ja Paon vain koska molemmissa on kehyksenä vankila. Kylmän ringin ensimmäiset kaudet olivat aikusellekin rankkoja, niihin verrattuna Pako on seikkailusarja.

FBI Criminal Minds on psykologisestikin aika rankka.

Itse kysymykseen, en antaisi. Yläasteiässä vasta keskusteltaisiin aiheesta, ja silloinkin se riippuisi kyseisestä nuoresta ja hänen kehityksestään.

Vierailija
19/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
20/23 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna 12 v lapsenikaan mitä tahansa katsoa telkkarista.

Enkä kyllä itsekään katso tuollaisia,painajaisia vaan näkisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan