3-vuotiaalle välikausivaatteiksi haalari vai takki+housut?
Kumpi on kätevämpi? Lapsi itse ei tykkää haalarista, mutta takki-housut-yhdistelmän pukeminen ei suju itse kovin hyvin (lapsi on aina ollut vähän laiska pukemaan itse). Lapsi itse haluaisi aina mennä ulos pelkällä takilla, vaikka se ei tietenkään kylmällä säällä ole vaihtoehto. En nyt kovin mielelläni ostaisi kalliita ulkovaatteita, joita lapsi inhoaa, mutta olisi hyvä, jos lapsi saisi omat vaatteet puettua. Päiväkodista toivottiin haalaria, mutta suurimmalla osalla ryhmästä (varsinkin isommista 4-5-vuotiaista) on takki ja housut. Ei rymyä kovasti ulkona ja vaatteet säilyvät yleensä melko siisteinä.
Kommentit (8)
Meillä on ollut tuossa iässä haalari ja erikseen takki (ei välttämättä kosteussuojattu) ja ehkä myös varalla ulkoiluhousut. Lähtökohtaisesti päiväkotiulkoilut ja kotonakin pääasiassa oli haalarissa.
Olikohan noin 5 vuoden iässä sitten välikausiasuna kaksiosainen, mutta silloinkin vielä talvella haalari.
No haalari tietysti. Helikopterivanhempi taas möyhöttää. ”Lapsi ei tykkää ja möyhöti möyh”.
Mielestäni haalari on kätevämpi siksikin, koska kurahousut saa sen päälle kätevämmin kuin takin ja housujen päälle.
Vierailija kirjoitti:
No haalari tietysti. Helikopterivanhempi taas möyhöttää. ”Lapsi ei tykkää ja möyhöti möyh”.
Ei siinä ole mitään "helikopteroimista", jos miettii lapsen mielipidettä. Mä oon kysynyt lapsilta itseltään, haluavatko haalaria vai ei. Nuorempi on halunnut. Mulla on siis lapsille kahdet vaatteet per kausi, nuoremmalla on ollut talvella haalari sekä takki ja housut, vanhemmalla 2 x takki ja housut.
Mä pidän takkia ja housuja kätevämpinä mm. siksi, että takki kuluu vähemmän ja sen voi siksi ostaa myös käytettynä. Haalari on toki kätevä pukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään "helikopteroimista", jos miettii lapsen mielipidettä. Mä oon kysynyt lapsilta itseltään, haluavatko haalaria vai ei. Nuorempi on halunnut. Mulla on siis lapsille kahdet vaatteet per kausi, nuoremmalla on ollut talvella haalari sekä takki ja housut, vanhemmalla 2 x takki ja housut.
Mä pidän takkia ja housuja kätevämpinä mm. siksi, että takki kuluu vähemmän ja sen voi siksi ostaa myös käytettynä. Haalari on toki kätevä pukea.
Ehkä kaksiosaisen rinnalle syksyksi sellainen vuorillinen kurahaalari?
Välikautena takki ja housut. Helpompi vähentää, jos tulee yllättävän kuuma ilma ja sadetakin voi pukea ilman alla olevaa takkia, jos takki olisi liian kuuma. Jos on hiukan kylmempi, niin voi vaihtaa joko ylä- tai alaosan toppaversioon. Vessassa käynti on haalarin kanssa tuskaa, mutta vyötärömallisten housujen kanssa helppoa. Huono puoli, että takin vetoketjua ei yleensä saa itse kiinni vaikka haalarin saa.
Talveksi ehkä otan vielä haalarin, koska lämpimämpi. Sen lapsi saa myös täysin itse puettua. Viime vuonna kyllä oli välillä sekä haalari että toppahousut päällekkäin, kun pakkasta ja lunta oli melko runsaasti.
Haalari