Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?

Vierailija
16.08.2014 |

En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa. 

Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (568)

Vierailija
281/568 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutuspaikan saadessasi muistathan mennä koneeseen takaperin, muuten voit menettää oikeutesi paikkaan, ja se luovutetaan jonossa seuravana olevalle.

Poistuessasi määränpäässä koneesta on korrektia edelleen kulkea takaperin. Näin teet hyvän vaikutuksen lentohenkilöstöön ja saatat seuraavalla kerralla saada paikan helpommin.

Vierailija
282/568 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntä tarkistaa penkkiriveittäin, että kaikilla on pyjamat päällä. Unileluja- ja riepuja on tarjolla puoli tuntia ennen valojen sammuttamista. Kapteeni kertoo lyhyen iltasadun ja toivottaa lopuksi kaikkille hyvää yötä.

Ei h*lvetti. Buahaahhaa😂🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/568 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lentoyhtiöt antavat myös istuimen mukaan, varsinkin jos se on perseen hajuinen. Halpalentoyhtiöt usein ottavat lisämaksun hajustetusta istuimesta.

Vierailija
284/568 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on meikata pitkälle yön yli kestävälle lennolle?

Jos itsetunto ei salli muuta. Järkeä siinä ei olekaan, kysymys on tunteista. Ja veikkaan, että monen teini-ikäisen tytön itsetunto vaatii meikkiä vaikka sitten yölennolle. 

No sitten on fiksuinta nukkuakin meikit päässä.

Vierailija
285/568 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan parempi aloittaa lentely ihan kotimaan lyhyillä lennoilla. Eihän kukaan lähde maratonillekaan kylmiltään. Nyt kärsitte te ja muut matkustajat, kun pitkälle lennolle lähtee täysin kokemattomia. Miks pitää sinne Friskoon asti lähteä? ja ps. Suomesta ei lähde suoraan 13h lentoja mihinkään.

Eipä. Et ole vissiin ikinä lentänyt?

Vierailija
286/568 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että tämäkin asia on jo selvitetty, outoja jankkaajia!

Vierailija
287/568 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän tän vaan tähän

Vierailija
288/568 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapteeni ilmoittaa milloin on aika laittaa pyjamat päälle ja heti sen jälkeen kaikki vaihtavat vaatteet pyjamaan, myös lentäjät ja lentoemännät. Miehistöllä on Nanson sinivalkoiset pyjamat, naisilla pitkä yöpaita ja niissä Finnairin logo.

Vierailija
289/568 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä ilkeilijät ovat varmaan sen luokan neropatteja, että ovat aina tienneet miten toimia kun ovat olleet jossakin tilanteessa ensimmäistä kertaa elämässään. :)

Lentokoneeseen ei tarvitse meikata ollenkaan. Kukaan ei mene lentokentälle esiintymään, eikä siellä juuri kukaan ole kiinnostunut siitä, miltä joku ohikulkija näyttää (paitsi ehkä joku AV-mamma). Oman matkan eteneminen on kakille tärkeintä. Pääset varmaan suoraan kentältä hotelliin, jossa voit käydä suihkussa, harjata hampaat ja vaihtaa vaatteet.

Villasukkia kannatan minäkin. Pieni tuubi hyvää voidetta, jolla voit kosteuttaa kasvojasi ja käsiäsi. Juo vettä, vältä alkoholia - ainakin mua se auttaa, kun olen kovin jet lag-altis. Muista, että koneessa jalat turpoavat, kentillä voi olla pitkät kävelymatkat, voi joutua jonottamaan pitkään, eli hyvät kengät ja hyvää luettavaa. Jos sinulla on joku lääkitys, niin lääkkeet ehdottomasti käsimatkatavaroihin ja reseptit printattuina mukaan. 

Joo muuten hyvä, mutta jos menet aamulennolle, hotellihuoneeseen et pääse välttämättä moneen tuntiin. Hoidat sitten hommasi respan vieressä yhteisvessassa isosta matkalaukusta vaihtovaatteita ja meikkipussia penkoen.

Matkalla kannattaa vaan tyytyä tiettyyn epämukavuuteen ja epäsiisteyteen.

Vierailija
290/568 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Ja lentoemo lukee siellä luurissaan iltasadun kaikille. 😴

Vierailija
291/568 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätän tän vaan tähän

Minä jätin kesken. Ei voi katsoa loppuun tuon ällöttävän ukon takia. Limaisempaa otusta saa etsiä.

Vierailija
292/568 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä sika ihana ketju

293/568 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisävalot himennetään ja kone pysäytetään ilmassa siksi aikaa, kun matkustajat vaihtavat yöpuvut päälle.

Vierailija
294/568 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lennän paljon yölentoja, ja just tutustuin ihmiseen, joka on lentoemäntä, ja juteltiin tästä aiheesta! Lentokoneessa voi tulla pitkällä yölennolla tosi kylmä, samoin ilma tulee hirvittävän kuivaksi. Mä laitan kotona lentosukat ja normivaatteet, mutta otan käsimatkatavaroihin mukaan nukkumisvaatteiksi jonkin pyjamatyyppisen asun tai vaikka verkkarit, hupparin, villasukat sekä villatakin, shaalin tms. Laitan käsimatkatavaroihin myös ihan pikkupullon suuvettä, hammasharjan, pikku hammastahnatuubin, pureskeltavia hampaidenpuhdistuspastilleja, xylitolpastilleja, xylitolpurkkaa - jotain tällaista. Samoin laitan sinne pikkupurkin kosteuttavaa kasvovoidetta ja - TÄRKEÄÄ! - huulivoiteen, koska se kuiva ilma rohduttaa huulet nopeasti. Samoin varakorvatulpat ja puhallettavan niskatyynyn varuilta. Joskus unimaskin, mutta niitä on siellä yleensä valmiinakin.

(Yölennoilla jokaisen paikalla on valmiina pieni tyyny ja ohuehko huopa, yleensä vesipullokin. Näitä kaikkia saa lisää lentoemännältä. Ota vesipullo mukaan koneen vessaan, jos peset hampaasi siellä.)

Kentällä check-inin ja turvatarkastuksen jälkeen käyn vessassa vaihtamassa ylleni nuo nukkumisvaatteet (lentosukat jää jalkaan villasukkien alle).

Aamulla jos herään aikaisin eikä vessaan ole hirveää aamupaskajonoa, vaihdan normivaatteet siellä takas. Mutta jos herään vasta ennen laskeutumista, odotan, että pääsen koneesta ulos ja menen kentällä heti vessaan ja vaihdan siellä.

Vierailija
295/568 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina suihkun tai kylvyn jälkeen, kyllä.

Vierailija
296/568 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina suihkun tai kylvyn jälkeen, kyllä.

Eli suihkukoneessa aika usein.

Vierailija
297/568 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun aina alasti.

Aika usein lentoemo kömpii lusikkaan lepäämään

Vierailija
298/568 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaan ilmainen vesi ei ole enaan saletti.

Katso youtubesta. Eikohan siesta loydy yolento videoita ( etsi englanniksi).

Ilkeilijoille.. riippuu ihan milla koneella ja luokassa matkustaa.

Parhaimissa saa oman hytin omalla suihkulla ja pyjaman ja kylla lentoemo pitaa vaikka kadesta kiinni ja laulaa tuutuulaulua.

Olen aika varma etta loytyy myos saunallinen kone.

Lentokone ei oikeasti poikkea paljo junasta. On ahdasta ja epamukavaa. Ei harjata hampaita eika vaihdeta vaatteia. Lentokone ei tietty pysahtele.

Vierailija
299/568 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin tai nain. Hyvaa matkaa! Hyvin se menee :)

Vierailija
300/568 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Aloittaja lienee matkansa tehnyt jo 6 vuotta sitten.  Ketju vuodelta 2014.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi