Hyvä ystävä lopetti yhteydenpidon kun kuuli
että poltan silloin tällöin pilveä. Mitä tästä nyt ajattelisi?
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]
Mitä se sitten sun mielestä kertoo ihmisestä? Mun mielestä ei paljon paskaakaan. Ei ap
[/quote]
No esim. sen ettei ole niin väliä vaikka ei aina ihan lakia noudatakaan. Omat säännöt menee yhteisesti sovittujen edelle.
[/quote] Mitkä "yhteisesti sovittujen"? Ystävyyssuhteessako laaditaan säännöt että ei saa juoda, tupakoida eikä käyttää huumeita silloin tällöin? Jos näistä ei ole ystävälle mitään haittaa, en näe syytä miksi ystävyys pitäisi lopettaa. Eihän se ystävän asia ole, mitä toinen tekee elämällään.
[/quote]
LAIT ovat yhteisesti sovittuja sääntöjä. Pössyttelijä on sitä mieltä, ettei hänen tarvitse niitä noudattaa koska hänen mielestään pössyttely on niin pientä ja viatonta. Missä muussa asiassa pössyttelijä katsoo olevansa lain yläpuolella? Välittääkö hän esim. alaikäisille alkoholia ja tupakkaa? Koska se on niin pientä ja koska saahan ne niitä kuitenkin. Minä en ikävä kyllä luota ihmiseen joka tieten tahtoen rikkoo lakia. Siksi en halua sellaisia itseni tai lasteni lähelle. Asenne on se joka ratkaisee.
[/quote]
Lait yhdessä sovittuja?! Miks en saanut kutsua tähän palaveriin jolloin lakeja yhdessä sovittiin?
[/quote]
Veikkaan että olet sen saanut, se on nimeltään äänioikeus.
[/quote]
No ei ole kyllä vielä kannabiksen laillistus ollut äänestettävissä!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:51"]
Joku vertasi pilveä lasoliin kun "se ei ole juhlavaa". Tiesitkö että kannabista on eri lajikkeita, eri vaikutuksilla ja eri makuisia, puhumattakaan kasvusta ja ulkonäöstä. Vertaisin itse viinien maisteluun.
[/quote]Hyvä vertaus. Molemmat yhtä juntteja roskaväen harrastuksia. Terve, hyvinvoiva ihminen ei käytä minkäänlaisia päihteitä.
[/quote]
"Maltillisesti alkoholia juovilla on matalampi kuolemanriski kuin absolutisteilla"
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_tasainen_juominen_terveellisempaa_kuin_taysraittius/6979510
[/quote]
Huomaa sana maltillisesti!
[/quote]Niin? Ei se määrä vaan laatu. Ja tarkoitan tässä elämää. Itseään päihteillä turruttava on säälittävä ja onneton, toisin kuin raitis onnellinen ihminen.
[/quote]
Mihis jäi onnelliset sillon tällön hauskaa pitävät ihmiset? Tai onnettomat täysraittiit?
[/quote]Ei sellaisia ole olemassakaan. Tarve päihtymiseen kertoo aina syvemmistä ongelmista, tunnisti ne itse tai ei. Raittiilta tämä halu puuttuu ja siten myös syyt sen taustalla, ja siksi hän on onnellinen.
[/quote]
Siinä tapauksessa todella iso osa ihmiskunnasta on syvien ongelmien vallassa. Tai sitten päihtymisen tarve onkin aivan luonnollinen asia. Sitten jos on oikeasti niitä ongelmia, voi päihtymisen tarve lähteä käsistä. Olen sitä mieltä, että mustavalkoisuus ja fanaattisuus, joita monilta absolutisteilta ja päihteitä jyrkästi vastustavilta löytyy, on samalla tavalla merkki jonkinlaisesta ongelmasta kuin se toinenkin ääripää eli liiallinen päihtymisen tarve. En tiedä miksi monet absolutistit ovatkin niin mustavalkoisia ja ehdottomia.
[/quote]
Todella osa suomalaisista on todellakin suurissa ongelmissa alkoholinkäytön takia.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]
Mitä se sitten sun mielestä kertoo ihmisestä? Mun mielestä ei paljon paskaakaan. Ei ap
[/quote]
No esim. sen ettei ole niin väliä vaikka ei aina ihan lakia noudatakaan. Omat säännöt menee yhteisesti sovittujen edelle.
[/quote] Mitkä "yhteisesti sovittujen"? Ystävyyssuhteessako laaditaan säännöt että ei saa juoda, tupakoida eikä käyttää huumeita silloin tällöin? Jos näistä ei ole ystävälle mitään haittaa, en näe syytä miksi ystävyys pitäisi lopettaa. Eihän se ystävän asia ole, mitä toinen tekee elämällään.
[/quote]
LAIT ovat yhteisesti sovittuja sääntöjä. Pössyttelijä on sitä mieltä, ettei hänen tarvitse niitä noudattaa koska hänen mielestään pössyttely on niin pientä ja viatonta. Missä muussa asiassa pössyttelijä katsoo olevansa lain yläpuolella? Välittääkö hän esim. alaikäisille alkoholia ja tupakkaa? Koska se on niin pientä ja koska saahan ne niitä kuitenkin. Minä en ikävä kyllä luota ihmiseen joka tieten tahtoen rikkoo lakia. Siksi en halua sellaisia itseni tai lasteni lähelle. Asenne on se joka ratkaisee.
[/quote]
Lait yhdessä sovittuja?! Miks en saanut kutsua tähän palaveriin jolloin lakeja yhdessä sovittiin?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä voit äänestää eduskuntaan sellaista ihmistä joka kannattaa kannabiksen laillistamista. Jos niitä saatte tarpeeksi niin silloinhan se laillistetaan. Jos se kannabiksen käyttö on niin yleistä ja normaalia kuin tässäkin ketjussa väitetään niin tuohan tapahtuu seuraavissa vaaleissa.
on kansalaisaloite tehty kannabiksen laillistamiseksi. voi käydä allekirjoittamassa, kirjautua pankkitunnuksilla, jolloin se on virallinen. muistaakseni 50 000 allekirjoitusta tarvitaan ja sitten se menee eduskunnan käsittelyyn.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:08"]
Siinä tapauksessa todella iso osa ihmiskunnasta on syvien ongelmien vallassa. Tai sitten päihtymisen tarve onkin aivan luonnollinen asia. Sitten jos on oikeasti niitä ongelmia, voi päihtymisen tarve lähteä käsistä. Olen sitä mieltä, että mustavalkoisuus ja fanaattisuus, joita monilta absolutisteilta ja päihteitä jyrkästi vastustavilta löytyy, on samalla tavalla merkki jonkinlaisesta ongelmasta kuin se toinenkin ääripää eli liiallinen päihtymisen tarve. En tiedä miksi monet absolutistit ovatkin niin mustavalkoisia ja ehdottomia.
[/quote]
Todella osa suomalaisista on todellakin suurissa ongelmissa alkoholinkäytön takia.
[/quote]
Pointtini oli, että kaikenlaiset ihmisryhmät alkuasukasheimoista lähtien tuppaavat päihdyttämään itseään jollakin. Enhän missään väittänyt, etteikö alkoholi tai muut päihteet olisi kenellekään ongelma! Jotenkin täällä joutuu aina selittää uudelleen kaikki asiat. Aiempi kirjoittaja kertoi, että tarve päihtymiseen kertoo aina syvemmistä ongelmista. Minun mielestäni ei todellakaan kerro, sillä tarve päihtymiseen tuntuu olevan aika sisäänrakennettua ihmislajilla. Se, että päihtymisestä tulee osalle ongelma ei tarkoita sitä, että kaikilla jotka haluavat päihtyä olisi syviä ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:55"]
Joku vertasi pilveä lasoliin kun "se ei ole juhlavaa". Tiesitkö että kannabista on eri lajikkeita, eri vaikutuksilla ja eri makuisia, puhumattakaan kasvusta ja ulkonäöstä. Vertaisin itse viinien maisteluun.
[/quote]Hyvä vertaus. Molemmat yhtä juntteja roskaväen harrastuksia. Terve, hyvinvoiva ihminen ei käytä minkäänlaisia päihteitä.
[/quote]
"Maltillisesti alkoholia juovilla on matalampi kuolemanriski kuin absolutisteilla"
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_tasainen_juominen_terveellisempaa_kuin_taysraittius/6979510
[/quote]
[/quote]Niin? Ei se määrä vaan laatu. Ja tarkoitan tässä elämää. Itseään päihteillä turruttava on säälittävä ja onneton, toisin kuin raitis onnellinen ihminen.
[/quote]
Mihis jäi onnelliset sillon tällön hauskaa pitävät ihmiset? Tai onnettomat täysraittiit?
[/quote]Ei sellaisia ole olemassakaan. Tarve päihtymiseen kertoo aina syvemmistä ongelmista, tunnisti ne itse tai ei. Raittiilta tämä halu puuttuu ja siten myös syyt sen taustalla, ja siksi hän on onnellinen.
[/quote]
Ai, mä olen oikein onnellinen ihminen. Mulla on hyvä duuni, hyvä mies ja parisuhde, ystäviä eikä nyt tuu mieleen mitään ongelmia. Kyllä mä sillon tällön siideriä juon. Sen sijaan tiedän yksinäisiä raittiita ihmisiä joilla elämässä ei tunnu olevan kun katkeruutta. Sä voit elää elämäs raittiina jos se sulle sopii. Mutta muiden elämästä sä et tiedä mitään.
[/quote]Olet siis ongelman kieltämisvaiheessa.
[/quote]
Täällä yksi terveyssyistä raitis ihmettelee miten mun elämä on nyt muka onnellisempaa kun silloin kun vielä pysyin väliin käymään kavereiden kanssa ulkona ja ottamaan sitä siideriä kuten muutkin? Kun en itse sitä ole huomannu.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No millonkas näistä asioista saa äänestää?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:15"]
Ei pössyttelyä tulla laillistamaan suomessa. Suomestahan yritetään tehdä savutonta maata, joten se pössyttely nyt vaan ei sovi siihen muottiin.
[/quote]
pilvenpoltossa ei tule niitä röökin "vaarallisia" aineita sivullisille, jos polttaa ihan vain sitä itseään, eikä sekoita tupakkaan. amsterdamissa on kahviloita, joissa röökille pitää mennä ulos, pilveä saa polttaa sisällä.
[/quote]Savu on aina vaarallista. Jopa kynttilän polttaminen aiheuttaa vaarallisia pienhiukkasia.
[/quote]
Pitää sitten kieltää kynttilöiden poltto Suomessa:).
[/quote]
Ja puulämmitys. Meidänkin naapurit savustaa meitä päivittäin talvisin!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Alkoholistit varmaan onkin asia erikseen. Ei täällä kukaan puolustele niitä joille se on päivittäinen pakottava tarve sitä viinaa kiskoa. Itse käyn muutaman kerran vuodessa ulkona niin että siellä myös alkoholia nautitaan, kenelle se on ongelma?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:39"]Niin tekisin kyllä minäkin. En halua olla pilvenpolttajan kaveri.
[/quote]
Mistä tiedät ettet ole? Se ei näy päällepäin.
[/quote]No jos saisin tietää.
[/quote] Mutta jos et huomaa mitään eroa ystävässäsi, miksi lopettaa ystävyya vaan jos kuulet että ystäväsi tekeejotain mutä et itse tekisi? Ethän sinä niitä huumeita käytä eikä tarvitse. Se on ystäväsi asia.
Akateeminen uranainen täällä päivää. Polttelen noin neljästi vuodessa rentoutuakseni. Alkoholia käytän harvoin, lasin tai kaksi viiniä. Asuinmaassani kannabiksen käyttö ei ole rangaistavaa. Ai niin, olen myös perheenäiti.
"Tuttavapiirissäni on eri-ikäisiä ihmisiä, jotka polttelevat satunnaisesti mieluummin kuin juovat viinaa. Kaikki he ovat hyvissä yhteiskunnallisissa asemissa, hyvätuloisia ja sivistyneitä ihmisiä, joukossa jopa ns. yhteiskunnan tukipilareita. " Ei ihme, että täällä on asiat näin perseellään, kun tukipilarit vain hihittelevät kalsarit päässä pitkin nurkkia.
Narkomaaneista on paras pysyä erossa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:26"]
No millonkas näistä asioista saa äänestää?
[/quote]
Seuraavat eduskuntavaalit on 19.4.2015. Sinne vaan sitten äänestämään sellaista ehdokasta joka kannattaa kannabiksen laillistamista.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:50"]
Narkomaaneista on paras pysyä erossa.
[/quote]
Kannattaa tarkistaa vaikka jostain sanakirjasta sanan narkomaani merkitys.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:47"]
"Tuttavapiirissäni on eri-ikäisiä ihmisiä, jotka polttelevat satunnaisesti mieluummin kuin juovat viinaa. Kaikki he ovat hyvissä yhteiskunnallisissa asemissa, hyvätuloisia ja sivistyneitä ihmisiä, joukossa jopa ns. yhteiskunnan tukipilareita. " Ei ihme, että täällä on asiat näin perseellään, kun tukipilarit vain hihittelevät kalsarit päässä pitkin nurkkia.
[/quote]
Ihanko olet kokeillut tuota kalsarit päässä hihittelyä? Ja jos paikalla olet ollut niin olisit nyt toki poliisit soittanut. Ettei ois sittenkin ihan jenkkilän komedialeffoista opittua että siinä noin käy?
No onpas typerä 'kaveri'. Olis varmaan parempi vetää vodkalla taju pois kun rauhallisin mielin kotona pösäytellä :).
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:36"]
taas täällä näitä median aivopesemiä moralisteja palsta täynnä. Uskokaa tai älkää, mutta pilven polttelu on ihan yleinen ja vaaraton rentoutumiskeino, siinä missä alkoholinkin nauttiminen. Jos polttelee vain silloin tällöin, se ei kerro kyllä ihmisestä yhtään mitään. Pilveä poltetaan kuule ihan yritysten johdossakin asti, ei se ole enää mikään opiskelijahippien "huume" On kyllä vähän väärin tehty kaveriltasi, ootko ihan varma, että pilven polttelusi on ainoa syy, miksi katkaisi välit?
[/quote]
Kyllä pilven polttelu kertoo paljonkin ihmisestä. Moraaliton, laista piittaamaton hekilö. En luottaisi tällaiseen henkilöön pätkääkään. Jos yhdessä asiassa ei piittaa laista, niin tuskin piittaa muistakaan. Yritysjohdossa on paljon muistakin lakipykälistä piittaamattomia, kertoo hyvin heistä tuo huumeiden käyttö.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ONNEKSI EI! Nyt valoja, budi-idiootit!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sulla ei vatmaan ole lähipiirissä autoilevia ihmisiä. Harva nimittäin ihan aina niitä nopeusrajoituksiakaan noudattaa. Ja ylinopeushan on laitonta.
[/quote]
Juu, en tosiaankaan antais lapsiani kaahailijan kyytiin, eikä sellaiset kauan mun ystäväpiirissä pysy. Kaahailijahan on ihminen, joka ajaa just niin lujaa kuin itse haluaa, koska ne rajoitukset on tehty niille jotka ei osaa ajaa. Kaahailijahan osaa ajaa, joten säännöt ei häntä koske. Ihan kuten pössyttelijäkin osaa käyttää laitonta päihdyttävää ainetta oikein ja siksi kokee että saa sitä käyttää. Laki ei häntä rajoita, koska hän tietää asian muita paremmin. Ihan kuten kaahailijakin osaa ja tietää. Ja rattijuoppokin osaa mielestään ajaa ja siksi hänkin sinne autoon kömpii baari-illan jälkeen. Pitäiskö rattijuoppoakin ymmärtää ja silitellä päätä? Eihän se nyt mitään haittaa jos ihan vähän lakia rikkoo, varsinkin jos siitä ei ole kenellekään haittaa. Ihan lyhyt matka vaan ja ajelee ihan hiljaa.
Pössyttelijää on ihan turha verrata johonkin parkkisakkoon tai vahingossa ajettuun parin kilometrin ylinopeuteen. Ihminen voi noihin syyllistyä ihan huomaamattaan. Pössyttely ei kuitenkaan onnistu ihan noin vaan vahingossa, ensin pitää se aine hommata ja sitten poltella se. Eli pössyttelijä tosiaankin tietää koko ajan rikkovansa lakia. Ja silloin ihmisen asenne on se että MINUN ei tarvitse noudattaa lakia koska minusta on kiva pössytellä. Saanko mä tulla ryöstämään sun kotis, jos se minusta on ihan vaan pikkurikos ja koska mua nyt vaan sattuu se huvittamaan. Jos sä nimittäin koet että saat venyttää sääntöjä, niin eikö muillakin ole sama oikeus?
[/quote]
Ai MINÄ saan venyttää sääntöjä? Ei kuulu tapoihin. En polta pilveä sen koommin kuin röökiä, en aja autolla, fillarilla noudatan liikennesääntöjä jne. Siitä huolimatta ei ole mun asia paasata jossain keskustelupalstalla niille jotka sitä lakia rikkoo. Enkä ole sanonut että ne asiat sillä tavalla verrannollisia ovatkaan. Mutta sinähän et luota yhteenkään ihmiseen joka ei noudata lakia. Ja lain silmissä on aivan se ja sama ajaako sitä ylinopeutta vahingossa vai ei.
[/quote]
Mä en luota ihmisiin jotka tarkoituksellisesti ja säännöllisesti rikkovat lakia oman etunsa takia. Jotka siis kuvittelevat, että lait eivät koske heitä jos heitä ei niiden noudattaminen huvita. Asenne on siis se että mun ei tarvi jos ei huvita.