Hyvä ystävä lopetti yhteydenpidon kun kuuli
että poltan silloin tällöin pilveä. Mitä tästä nyt ajattelisi?
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:01"]
[/quote]
Ja mistä niin päättelit et pössyttelen? Kuhan vaa totesin, et mie en ainekaa oo ollu säätämäs lakeja tähän paratiisiin mis asutaa. Etkä kyl siekää.. Et jospa olisit vaa hiljaa..
[/quote]
Meikä on käynyt äänestämässä jokaisissa vaaleissa, yhdetkään ei ole jääneet välistä. Joten kyllä mä osaltani olen ollut niitä lakeja säätämässä tässä armaassa Suomen maassa. Paratiisesta en tiedä, kun en sellaisessa ole koskaan asunut saati äänestänyt.
Ja jotenkin vaan tuntui että täytyyhän sun pössytellä kun tuntuu olevan niin hukassa tuo että miten ne yhteiset säännöt tässä maassa oikein sovitaan. Johan se on yläkoulussa opetettu ja erilaisilla nuorisovaaleilla harjoiteltukin. Mutta jos ei kiinnosta niin eihän sitä opi. Turha vaan on sitten mussuttaa, enemmistö päättää, sinunkin puolestasi. Tai sitten te haluatte vaan rikkoa lakia, laillinen pössyttely ei olis niin kivaa ja jännää. Joten kannabista ei edes haluta lailliseksi.
[/quote]
Ihanko oikeasti kuvittelet että olet lakeja säätänyt äänestämällä, mistä laista nyt mahtaa olla kyse?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:56"]Mulla kaveri sanoi ensin, että on kokeillut pilveä, ajattelin että se ei muuta mitään. Ystävä sanoi, ettei halua enää koskaan poltella. Myöhemmin kuitenkin paljastui, että hän oli erikseen käynyt Amsterdamissa juuri pilven takia. Silloin vähensin yhteydenpitoa huomattavasti.
[/quote]
Miten se oli sulta pois jos kaveri kävi damissa polttelemassa? Käytätkö alkoholia itse?
[/quote]
Tässä ei varmaan ollut se pointti siinä, että kaveri kävi pössyttelemässä, vaan että valehteli siitä? Silloin se kertoo, että pössyttely on tärkeämpää kuin se ystävä, jolle siitä valehtelee...
Kanssakeskustelijat! Miten sopisi mielipiteiden väliin faktatieto?
http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:29"]
[/quote]
Ja mistä niin päättelit et pössyttelen? Kuhan vaa totesin, et mie en ainekaa oo ollu säätämäs lakeja tähän paratiisiin mis asutaa. Etkä kyl siekää.. Et jospa olisit vaa hiljaa..
[/quote]
Meikä on käynyt äänestämässä jokaisissa vaaleissa, yhdetkään ei ole jääneet välistä. Joten kyllä mä osaltani olen ollut niitä lakeja säätämässä tässä armaassa Suomen maassa. Paratiisesta en tiedä, kun en sellaisessa ole koskaan asunut saati äänestänyt.
Ja jotenkin vaan tuntui että täytyyhän sun pössytellä kun tuntuu olevan niin hukassa tuo että miten ne yhteiset säännöt tässä maassa oikein sovitaan. Johan se on yläkoulussa opetettu ja erilaisilla nuorisovaaleilla harjoiteltukin. Mutta jos ei kiinnosta niin eihän sitä opi. Turha vaan on sitten mussuttaa, enemmistö päättää, sinunkin puolestasi. Tai sitten te haluatte vaan rikkoa lakia, laillinen pössyttely ei olis niin kivaa ja jännää. Joten kannabista ei edes haluta lailliseksi.
[/quote]
Ihanko oikeasti kuvittelet että olet lakeja säätänyt äänestämällä, mistä laista nyt mahtaa olla kyse?
[/quote]
Sä tosiaan pössyttelit sen yläkoulun :)
[/quote]
Älä siirrä puheenaihetta, kysymys oli minkä lain olet yhdessä muiden kanssa ollut säätämässä äänestämällä?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:36"]
taas täällä näitä median aivopesemiä moralisteja palsta täynnä. Uskokaa tai älkää, mutta pilven polttelu on ihan yleinen ja vaaraton rentoutumiskeino, siinä missä alkoholinkin nauttiminen. Jos polttelee vain silloin tällöin, se ei kerro kyllä ihmisestä yhtään mitään. Pilveä poltetaan kuule ihan yritysten johdossakin asti, ei se ole enää mikään opiskelijahippien "huume" On kyllä vähän väärin tehty kaveriltasi, ootko ihan varma, että pilven polttelusi on ainoa syy, miksi katkaisi välit?
[/quote]
no kuule, alkoholisteja, vaimon hakkajia ja muita luusereitakin on vaikka kuinka yritysten johdossa. Asemasta viis mutta niin pilen polttajat kuin alkoholistit jätän kaveripiiristäni pois.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:36"]
taas täällä näitä median aivopesemiä moralisteja palsta täynnä. Uskokaa tai älkää, mutta pilven polttelu on ihan yleinen ja vaaraton rentoutumiskeino, siinä missä alkoholinkin nauttiminen. Jos polttelee vain silloin tällöin, se ei kerro kyllä ihmisestä yhtään mitään. Pilveä poltetaan kuule ihan yritysten johdossakin asti, ei se ole enää mikään opiskelijahippien "huume" On kyllä vähän väärin tehty kaveriltasi, ootko ihan varma, että pilven polttelusi on ainoa syy, miksi katkaisi välit?
[/quote]
Kyllä pilven polttelu kertoo paljonkin ihmisestä. Moraaliton, laista piittaamaton hekilö. En luottaisi tällaiseen henkilöön pätkääkään. Jos yhdessä asiassa ei piittaa laista, niin tuskin piittaa muistakaan. Yritysjohdossa on paljon muistakin lakipykälistä piittaamattomia, kertoo hyvin heistä tuo huumeiden käyttö.
[/quote]
Mihin perustat tämän väitteesi?
Mä en tunne ketään pilveä polttavaa ihmistä joka kokisi olevansa lain yläpuolella. Tosin kaveriporukkani koostuukin fiksuista ihmisistä. Lakeja on muutettu ennenkin tieteen ja tutkimuksen kehittyessä. Jo nyt on maita joissa pilven poltto on laillista. Edes suomessa pilven polttoa ei pidetä kovin vakavana rikoksena.
Saisiko jotain oikeita, perusteltuja argumentteja kannabiksen käytön vastustajille sen "se on laitonta" -mantran sijaan?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:00"]
Sympatiat ovat ystäväsi puolella.
Ei pössyttelyä ja alkoholia voi verrata. Alkoholin maailma on kuitenkin niin monipuolinen ja juhlava. On viinejä ja liköörejä ja muita sivistyneitä ruokajuomia, samppanjoista ja muista juhlajuomista puhumattakaan.
Pössyttelyn vastine alkoholijuomien puolelta on Lasol, eli vain ongelmaihmisten repertuaariin.
[/quote]
Mieheni polttaa pilveä silloin tällöin, itsekin poltan joskus. Olemme hyvissä työpaikoissa, elämä on hyvää ja hienoa. Katselen miestäni mielelläni, kun hän on polttanut pilveä. Jos joisi viinaa, en usko että olisimme edes yhdessä.
Suomessa suurin osa väkivallanteoista tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena. Kaikki pettämiset ja sekoilut tehdään kännissä.
Me emme ole ongelmatapauksia, meidän pilveä polttavat ystävämmekään eivät ole ongelmatapauksia, osa heistä johtavassa asemassa. pilvenpoltto ei näy päällepäin, viinanjuonti näkyy. pilvenpoltosta ei tule edes krapulaa= ei krapulasta johtuvia poissaoloja töistä. Nuo poissaolot ovat kansantaloudellisestikin iso ongelma Suomessa. Puhumattakaan terveysvaikutuksista, viina aiheuttaa PALJON sairauksia, toisin kuin kannabis.
Ensi keväänä taas hamppumarssille:).
[/quote]
toivottavasti maailmankuvasi ei nyt romahda, mutta mä olen kyllä sekä pettänyt että sekoillut ihan selvin päin, ilman viinaa tai huumeita. Enkä varmasti ole ainoa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä tosiaan pössyttelit sen yläkoulun :)
Kylläpä moni puhuu pilven puolesta, mutta he on usein niitä, jotka itse polttavat.
Asia ei ole niin ykskantainen kuin moni pilvenpolttaja asian haluaa nähdä.
Joillekin se ei tee mitään kuin hilpeän mielen tai osaa sen turvin rentoutua. On totta, että pilvenpolttajista harvemmin uutisoidaan, että olisivat aiheuttaneet tappelun ravintolassa tai väkivaltaisen perheriidan, kuten niin valitettavan usein alkoholin käytön alaisena tapahtuu. En siis puhuisi alkoholinkaan puolesta. On täysin outoa, että on ihan laillisesti hyväksytty moisen liuottimen käyttö vapailla markkinoilla.
Mutta mitä pilven polttaja itse kommentoisi siihen, että noita lajikkeita on monia ja kaikki ei ole puhtaita ja asian ollessa laiton ja sitä myydään valvomatta, voi ostaja saada jotain mihin ei ole valmis. Eli jotain liian vahvaa ja jotain sellaista ettei pärjää päänsä kanssa.
Onhan totta, että joillekin tuo aine on liikaa ja siitä voi silloin tulla pysyviä vaurioita, kuten jäädä psykoosiin. Tätä ei voi kukaan tietää etukäteen miten kukin reagoi ja mihinkäkin lajikkeeseen. En siis näe asiaa mitenkään kevyenä viihteenä. Tämä on tieteellisin tutkimuksin voitu osoittaa ja silloin kun sitä käytetään lääkkeenä, on siitä kaikki viihteellinen puhdistettu. Lääkelajike ei toimi niin eikä sillä ole tarkoitus päihtyä.
Koska tuota ainetta joutuu hankkimaan kyseenalaisesti niin olet silloin lain nurjalla puolen hääräämässä pienen vapaa-ajan vietto-tapasi kanssa. Rahoitat jotain mikä on haitallista ja jos kasvatat itse kotonasi niin kaikista hyvistä selityksistäsi huolimatta harjoitat ja annat esimerkilläsi jotain miltä ainakin minä pyrin lapsiani suojelemaan.
Itse en koe tarvetta päihtyä en alkoholilla, enkä muutenkaan. Eikä se, että olet esim. töissä käyvä, asiallinen ja koulutettu, aikuinen ihminen tee siitä yhtään sen kauniimpaa kun käyt joltakin tuota ainetta ostamassa. En minäkään tahdo ystäviini kuuluvan sellaisia henkilöitä, jotka hakee satsiaan jostain pimeästi ostaen enkä näe siinä mitään hienoa.
Ja jos se aine on niin hyväksi kaikille ja huippu juttu niin antaisitko sitä lapsellesi? Etenkin jos nuoren kädessä olisi kaljaa tölkki niin vaihtaisitko sen ennemmin pilveen? Opettaisit, että se on parempi valinta?
Niin. Et antaisi alaikäiselle päihteitä? Eikö ole tekopyhää? Kuitenkin olet oman nautintosi nimissä valmis rikkomaan lakia mennen tullen.
Miten sitten ne nuoret, jotka uskoo kaltaisiasi, että pilvi on hyvä asia ja menevät ostamaan siltä samalta tyypiltä sitä kenen viljelyksiä sinäkin rahoitat? Ja jos jollekin nuorelle tuo aine olisi liikaa ja henkisesti vaurioituisi lopun elämäkseen, etkö tuntisi kiukkua sitä kohtaan, joka niitä viljelee ja myy?
Sellaista toimintaa nimittäin valinnallasi kannatat ja mahdollisesti maksat, se ei sen kauniimmaksi muutu, vaikka kuinka koet siitä itse nautintoa.
Tällä hetkellä lailliset päihteet eivät mitenkään tee ensimmäisellä käyttökerralla kenellekään pysyvää vauriota aivoihin, kuten pilven poltto voi tehdä. Fyysistä haittaa voi tulla kummastakin, mutta alkoholin alaisena olevaa nuorta riittää suojaamaan se, että hän ei vahingoita itseään alkoholin alaisena. Pilven psykedeeliseltä vaikutukselta ei voi toinen ihminen suojata. Näin se on. Ja ne piirit joihin nuorikin tutustuu sen myötä kun pilveä ostaa, meinaan se porukka harvemmin alkoholiin koskee vaan käyttelee mieluummin kaikkea muuta jos pilvi ei riitä. Vaikka kuinka akaeemisena niitä menisit ostelemaan tai kukkaasi hoivaisit niin olet laittoman päihteen käyttäjä, ehkä riippuvainen siitä (et pysty ilman rentoutumaan).
Kaiken tuon jälkeen mistä mainitsin en todellakaan tahtoisi olla ystäväsi. Jos itse pidät valintaasi hyvänä niin anna toistenkin tehdä valntansa, vaikka se ei olisi sama kuin sinun.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:03"]
Kylläpä moni puhuu pilven puolesta, mutta he on usein niitä, jotka itse polttavat.
Asia ei ole niin ykskantainen kuin moni pilvenpolttaja asian haluaa nähdä.
Joillekin se ei tee mitään kuin hilpeän mielen tai osaa sen turvin rentoutua. On totta, että pilvenpolttajista harvemmin uutisoidaan, että olisivat aiheuttaneet tappelun ravintolassa tai väkivaltaisen perheriidan, kuten niin valitettavan usein alkoholin käytön alaisena tapahtuu. En siis puhuisi alkoholinkaan puolesta. On täysin outoa, että on ihan laillisesti hyväksytty moisen liuottimen käyttö vapailla markkinoilla.
Mutta mitä pilven polttaja itse kommentoisi siihen, että noita lajikkeita on monia ja kaikki ei ole puhtaita ja asian ollessa laiton ja sitä myydään valvomatta, voi ostaja saada jotain mihin ei ole valmis. Eli jotain liian vahvaa ja jotain sellaista ettei pärjää päänsä kanssa.
Onhan totta, että joillekin tuo aine on liikaa ja siitä voi silloin tulla pysyviä vaurioita, kuten jäädä psykoosiin. Tätä ei voi kukaan tietää etukäteen miten kukin reagoi ja mihinkäkin lajikkeeseen. En siis näe asiaa mitenkään kevyenä viihteenä. Tämä on tieteellisin tutkimuksin voitu osoittaa ja silloin kun sitä käytetään lääkkeenä, on siitä kaikki viihteellinen puhdistettu. Lääkelajike ei toimi niin eikä sillä ole tarkoitus päihtyä.
Koska tuota ainetta joutuu hankkimaan kyseenalaisesti niin olet silloin lain nurjalla puolen hääräämässä pienen vapaa-ajan vietto-tapasi kanssa. Rahoitat jotain mikä on haitallista ja jos kasvatat itse kotonasi niin kaikista hyvistä selityksistäsi huolimatta harjoitat ja annat esimerkilläsi jotain miltä ainakin minä pyrin lapsiani suojelemaan.
Itse en koe tarvetta päihtyä en alkoholilla, enkä muutenkaan. Eikä se, että olet esim. töissä käyvä, asiallinen ja koulutettu, aikuinen ihminen tee siitä yhtään sen kauniimpaa kun käyt joltakin tuota ainetta ostamassa. En minäkään tahdo ystäviini kuuluvan sellaisia henkilöitä, jotka hakee satsiaan jostain pimeästi ostaen enkä näe siinä mitään hienoa.
Ja jos se aine on niin hyväksi kaikille ja huippu juttu niin antaisitko sitä lapsellesi? Etenkin jos nuoren kädessä olisi kaljaa tölkki niin vaihtaisitko sen ennemmin pilveen? Opettaisit, että se on parempi valinta?
Niin. Et antaisi alaikäiselle päihteitä? Eikö ole tekopyhää? Kuitenkin olet oman nautintosi nimissä valmis rikkomaan lakia mennen tullen.
Miten sitten ne nuoret, jotka uskoo kaltaisiasi, että pilvi on hyvä asia ja menevät ostamaan siltä samalta tyypiltä sitä kenen viljelyksiä sinäkin rahoitat? Ja jos jollekin nuorelle tuo aine olisi liikaa ja henkisesti vaurioituisi lopun elämäkseen, etkö tuntisi kiukkua sitä kohtaan, joka niitä viljelee ja myy?
Sellaista toimintaa nimittäin valinnallasi kannatat ja mahdollisesti maksat, se ei sen kauniimmaksi muutu, vaikka kuinka koet siitä itse nautintoa.
Tällä hetkellä lailliset päihteet eivät mitenkään tee ensimmäisellä käyttökerralla kenellekään pysyvää vauriota aivoihin, kuten pilven poltto voi tehdä. Fyysistä haittaa voi tulla kummastakin, mutta alkoholin alaisena olevaa nuorta riittää suojaamaan se, että hän ei vahingoita itseään alkoholin alaisena. Pilven psykedeeliseltä vaikutukselta ei voi toinen ihminen suojata. Näin se on. Ja ne piirit joihin nuorikin tutustuu sen myötä kun pilveä ostaa, meinaan se porukka harvemmin alkoholiin koskee vaan käyttelee mieluummin kaikkea muuta jos pilvi ei riitä. Vaikka kuinka akaeemisena niitä menisit ostelemaan tai kukkaasi hoivaisit niin olet laittoman päihteen käyttäjä, ehkä riippuvainen siitä (et pysty ilman rentoutumaan).
Kaiken tuon jälkeen mistä mainitsin en todellakaan tahtoisi olla ystäväsi. Jos itse pidät valintaasi hyvänä niin anna toistenkin tehdä valntansa, vaikka se ei olisi sama kuin sinun.
[/quote] Ja ainakin se on laillinen valinta. :)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]Mitä se sitten sun mielestä kertoo ihmisestä? Mun mielestä ei paljon paskaakaan. Ei ap
[/quote]
Kertoo ettet ole lainkuuliainen!
Se on jännä miten kerran pari kuussa pössyttelevä on narkkiri, silti ollaan naimisissä lähes alkoholistin kanssa joka "juo ihan kohtuudella". Pilveen ei oo kukaan koskaan kuollut, alkoholiin useampi miljoona.
niin siis NARKKARI. Oon juonu vähä tänään, alko vie kirjoitustaidonkin..
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:16"]
Se on jännä miten kerran pari kuussa pössyttelevä on narkkiri, silti ollaan naimisissä lähes alkoholistin kanssa joka "juo ihan kohtuudella". Pilveen ei oo kukaan koskaan kuollut, alkoholiin useampi miljoona.
[/quote]
Se on jännä että mun mies ei juo ollenkaan ja sama meno itsellä. Mikä kumma siinä on että ihmiset kuvittelee kaikkien suomalaisten olevan juoppoja? Että jos ei pössyttele ja on sitä vastaan niin sillon ihan varmasti juo tolkuttomasti. Ei se nyt ihan niin mene. Vaikka kai teidän päihteidenkäyttäjien on vaikea kuvitella että kaikki ei niitä tarvi. Ja että kaikki ei halua pössyttelijöitä kavereikseen, kuten ei juoppojakaan.
Mun paras kaveri pössyttelee joskus, eikä se mua haittaa. Kannabishan on laillista jo monessa maassa; ei se niin kauhee synti ole. Mulle ei pilvi maistu, kokeiltu on. Ystäväsi on aika kapeakatseinen.
Enemmän alkoholista ja tupakasta on haittaa kropalle, kuin pilvenpössyttelystä.
Kertokaa pössyttelijät mulle, että miksi niin moni tuntuu polttavan PÄIVITTÄIN, eivätkä näe siinä ongelmaa, vaikka päivittäisen viinanjuonnin sellaiseksi näkisivät??
Mä en laittais heti välejä poikki, mutta oisin varautuneempi sen ihmisen suhteen, joka polttelee. Ja ikävä kyllä sen näkee päällepäin ihmisestä, joka on joko narkkari tai satunnainen käyttäjä, nimimerkillä kokemusta on. Ja varsinkin nyt kun oon saamassa syyskuussa lapsen, mun on pakko jättää sellaset kaverit taka-alalle, joilla on taipumusta poltella välillä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:54"]Mun kaveri myös kokeili. Mutta poltti, koska moni kanssa kärsijä on saanut siitä avun vakavaan sairauteen, joka hänellä on. Ystävälleni polttelu ei auttanut.
kyllä mun miehenikin opiskeluaikana on polttanut. Hän on edelleen sitä mieltä, että se on vähemmän vaningollista kuin alkoholi.
[/quote]mika sairaus? En pahalla, ihan mielenkiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 08:39"]Ei satunnaien pilvenpolttelu ole paha asia. Mammat vaan tietysti tyypilliseen av-tyyliin heti kuvittelevat, että silloin tällöin sauhutteleva henkilö on joku rastafari tai umpinarkki, jonka koko elämä pyörii marisätkän ympärillä. Itse juotte räkäkännejä ja liikenteessä ajatte punaisia päin, ylinopeutta ettekä pysähdy suojatien eteen. Että aika naurettavaa vedota siihen, että Suomessa polttelu olisi rikos.
[/quote]
Av-mammat ajaa räkäkännissä ylinopeutta punaisia päin, siispä kannabis on laillistettava.