Hyvä ystävä lopetti yhteydenpidon kun kuuli
että poltan silloin tällöin pilveä. Mitä tästä nyt ajattelisi?
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:51"]
Joku vertasi pilveä lasoliin kun "se ei ole juhlavaa". Tiesitkö että kannabista on eri lajikkeita, eri vaikutuksilla ja eri makuisia, puhumattakaan kasvusta ja ulkonäöstä. Vertaisin itse viinien maisteluun.
[/quote]Hyvä vertaus. Molemmat yhtä juntteja roskaväen harrastuksia. Terve, hyvinvoiva ihminen ei käytä minkäänlaisia päihteitä.
[/quote]
"Maltillisesti alkoholia juovilla on matalampi kuolemanriski kuin absolutisteilla"
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_tasainen_juominen_terveellisempaa_kuin_taysraittius/6979510
[/quote]
Huomaa sana maltillisesti!
[/quote]Niin? Ei se määrä vaan laatu. Ja tarkoitan tässä elämää. Itseään päihteillä turruttava on säälittävä ja onneton, toisin kuin raitis onnellinen ihminen.
[/quote]
Mihis jäi onnelliset sillon tällön hauskaa pitävät ihmiset? Tai onnettomat täysraittiit?
[/quote]Ei sellaisia ole olemassakaan. Tarve päihtymiseen kertoo aina syvemmistä ongelmista, tunnisti ne itse tai ei. Raittiilta tämä halu puuttuu ja siten myös syyt sen taustalla, ja siksi hän on onnellinen.
[/quote]
Ai, mä olen oikein onnellinen ihminen. Mulla on hyvä duuni, hyvä mies ja parisuhde, ystäviä eikä nyt tuu mieleen mitään ongelmia. Kyllä mä sillon tällön siideriä juon. Sen sijaan tiedän yksinäisiä raittiita ihmisiä joilla elämässä ei tunnu olevan kun katkeruutta. Sä voit elää elämäs raittiina jos se sulle sopii. Mutta muiden elämästä sä et tiedä mitään.
Ne onnettomat täysraittiit olisivat takuulla vielä onnettomampia jos alkoholin käyttö tulisi mukaan kuvioihin.
Tasapainoinen, onnellinen ihminen ei päihteitä elämäänsä kaipaa, aivan selvä asia. Sen huomaa sitten, jos joskus pääsee siihen pisteeseen.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]
Mitä se sitten sun mielestä kertoo ihmisestä? Mun mielestä ei paljon paskaakaan. Ei ap
[/quote]
No esim. sen ettei ole niin väliä vaikka ei aina ihan lakia noudatakaan. Omat säännöt menee yhteisesti sovittujen edelle.
[/quote]
Mäkin olen huomannut, että polttelijat ovat aika wt, ainakin oma wt lajinsa. Asiat retuperällä, säännöistä piittaamattomuutta, mt-ongelmia, ympäriinsä panemista.
[/quote]
Parhaat naurut pitkästä aikaa, ei voi kuin ihmetellä ihmisten tietämättömyyttä. Tuttavapiirissäni on eri-ikäisiä ihmisiä, jotka polttelevat satunnaisesti mieluummin kuin juovat viinaa. Kaikki he ovat hyvissä yhteiskunnallisissa asemissa, hyvätuloisia ja sivistyneitä ihmisiä, joukossa jopa ns. yhteiskunnan tukipilareita.
Pilven polttelu ei aiheuta ongelmia aikuisille, asiantuntijoiden mukaan vain alle 17 vuotiaiden ei kannattaisi sitä polttaa. Nuorilla kun kaikki asiat tuppaa lähtemään lapasesta. Kyse ei ole mistään kovasta huumesta, joka saisi pään sekaisin, vaan rentoutumisesta samalla tavoin kuin esim. hyvän viinin nautiskelu. Kaikki ihmiset eivät pidä alkoholista ja humalatilasta.
Minulla ei ole mitään syytä tuomita näitä ystäviäni ja tuttaviani heidän pilvenpolttonsa takia, vaikka itse en käytäkään. Olen kokeillut, mutta minulla on lääkitys, jonka kanssa ei sovi mitkään huumeet, mukaanlukien alkoholi. Eli selvinpäin olen viettänyt aikaa joukossa, jossa osa polttaa pilveä ja osa nauttii alkoholia. Parasta keskusteluseuraa ovat pössyttelijät, alkoa juovilla punainen lanka katoaa jossain vaihessa.
Olen itse ns. keski-ikäinen.
[/quote]
Minunkin tuttavapiirissäni on pössyttelijöitä ja sen pohjalta viestin kirjoitinkin. Vai mitä kuvittelit? On ollut teinistä asti, mutta ne teininä aloittaneet ovat menetettyjä,tapauksia enimmäkseen. Sitten on lukio-korkeakoulun aikoihin aloittaneita. Osa lopetti opinnot kesken. Olen itsekin koettanut pilveä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:34"]Ne onnettomat täysraittiit olisivat takuulla vielä onnettomampia jos alkoholin käyttö tulisi mukaan kuvioihin.
Tasapainoinen, onnellinen ihminen ei päihteitä elämäänsä kaipaa, aivan selvä asia. Sen huomaa sitten, jos joskus pääsee siihen pisteeseen.
[/quote]
Mielummin istuu onnellisena kaikki illat kotona kuin menee synkkiin opiskelijajuttuihin esimerkiksi?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:55"]
Joku vertasi pilveä lasoliin kun "se ei ole juhlavaa". Tiesitkö että kannabista on eri lajikkeita, eri vaikutuksilla ja eri makuisia, puhumattakaan kasvusta ja ulkonäöstä. Vertaisin itse viinien maisteluun.
[/quote]Hyvä vertaus. Molemmat yhtä juntteja roskaväen harrastuksia. Terve, hyvinvoiva ihminen ei käytä minkäänlaisia päihteitä.
[/quote]
"Maltillisesti alkoholia juovilla on matalampi kuolemanriski kuin absolutisteilla"
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_tasainen_juominen_terveellisempaa_kuin_taysraittius/6979510
[/quote]
[/quote]Niin? Ei se määrä vaan laatu. Ja tarkoitan tässä elämää. Itseään päihteillä turruttava on säälittävä ja onneton, toisin kuin raitis onnellinen ihminen.
[/quote]
Mihis jäi onnelliset sillon tällön hauskaa pitävät ihmiset? Tai onnettomat täysraittiit?
[/quote]Ei sellaisia ole olemassakaan. Tarve päihtymiseen kertoo aina syvemmistä ongelmista, tunnisti ne itse tai ei. Raittiilta tämä halu puuttuu ja siten myös syyt sen taustalla, ja siksi hän on onnellinen.
[/quote]
Ai, mä olen oikein onnellinen ihminen. Mulla on hyvä duuni, hyvä mies ja parisuhde, ystäviä eikä nyt tuu mieleen mitään ongelmia. Kyllä mä sillon tällön siideriä juon. Sen sijaan tiedän yksinäisiä raittiita ihmisiä joilla elämässä ei tunnu olevan kun katkeruutta. Sä voit elää elämäs raittiina jos se sulle sopii. Mutta muiden elämästä sä et tiedä mitään.
[/quote]Olet siis ongelman kieltämisvaiheessa.
Perustele? Siis ei omasta päästä, vaan mistä löytyy tuommonen tutkimus?
No,minä ajattelisin että sinulla ja ystävälläsi on hyvin erilainen maailmankuva.Jotkut ihmiset suhtautuvat huumeisiin jyrkästi,eivätkä halua olla tekemisissä huumeiden kanssa,toisten mielestä satunnainen pössyttely on verrattavissa muutaman oluen ottamiseen. Jos ystäväsi on ehdottoman huumekielteinen,hän ei sen takia halua pitää enää yhteyttä kuultuaan tavastasi,ei siis mitään henkilökohtaista.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Olet siis ongelman kieltämisvaiheessa.
[/quote]
Sulla tässä ongelma on jos koet tarpeelliseksi todistella omaa onnellisuutta ja paremmuutta jossain keskustelupalstoilla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:34"]Ne onnettomat täysraittiit olisivat takuulla vielä onnettomampia jos alkoholin käyttö tulisi mukaan kuvioihin.
[/quote]
Mielummin istuu onnellisena kaikki illat kotona kuin menee synkkiin opiskelijajuttuihin esimerkiksi?
[/quote]
Ei kai kukkahattutädit käy opiskelijajutuissa ;)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:34"]Ne onnettomat täysraittiit olisivat takuulla vielä onnettomampia jos alkoholin käyttö tulisi mukaan kuvioihin.
[/quote]
[/quote]Kyllä. Alkoholin ja muiden päihteiden tuoma "hauska olotila ja tunnelma" on valheellista illuusiota, päihtymyksen aiheuttama väärä tulkinta tilanteesta. Parempi kotona selvin päin kuin juhlissa kännisiä katselemassa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]
Mitä se sitten sun mielestä kertoo ihmisestä? Mun mielestä ei paljon paskaakaan. Ei ap
[/quote]
No esim. sen ettei ole niin väliä vaikka ei aina ihan lakia noudatakaan. Omat säännöt menee yhteisesti sovittujen edelle.
[/quote] Mitkä "yhteisesti sovittujen"? Ystävyyssuhteessako laaditaan säännöt että ei saa juoda, tupakoida eikä käyttää huumeita silloin tällöin? Jos näistä ei ole ystävälle mitään haittaa, en näe syytä miksi ystävyys pitäisi lopettaa. Eihän se ystävän asia ole, mitä toinen tekee elämällään.
[/quote]
LAIT ovat yhteisesti sovittuja sääntöjä. Pössyttelijä on sitä mieltä, ettei hänen tarvitse niitä noudattaa koska hänen mielestään pössyttely on niin pientä ja viatonta. Missä muussa asiassa pössyttelijä katsoo olevansa lain yläpuolella? Välittääkö hän esim. alaikäisille alkoholia ja tupakkaa? Koska se on niin pientä ja koska saahan ne niitä kuitenkin. Minä en ikävä kyllä luota ihmiseen joka tieten tahtoen rikkoo lakia. Siksi en halua sellaisia itseni tai lasteni lähelle. Asenne on se joka ratkaisee.
[/quote]
Sulla ei vatmaan ole lähipiirissä autoilevia ihmisiä. Harva nimittäin ihan aina niitä nopeusrajoituksiakaan noudattaa. Ja ylinopeushan on laitonta.
[/quote]
Juu, en tosiaankaan antais lapsiani kaahailijan kyytiin, eikä sellaiset kauan mun ystäväpiirissä pysy. Kaahailijahan on ihminen, joka ajaa just niin lujaa kuin itse haluaa, koska ne rajoitukset on tehty niille jotka ei osaa ajaa. Kaahailijahan osaa ajaa, joten säännöt ei häntä koske. Ihan kuten pössyttelijäkin osaa käyttää laitonta päihdyttävää ainetta oikein ja siksi kokee että saa sitä käyttää. Laki ei häntä rajoita, koska hän tietää asian muita paremmin. Ihan kuten kaahailijakin osaa ja tietää. Ja rattijuoppokin osaa mielestään ajaa ja siksi hänkin sinne autoon kömpii baari-illan jälkeen. Pitäiskö rattijuoppoakin ymmärtää ja silitellä päätä? Eihän se nyt mitään haittaa jos ihan vähän lakia rikkoo, varsinkin jos siitä ei ole kenellekään haittaa. Ihan lyhyt matka vaan ja ajelee ihan hiljaa.
Pössyttelijää on ihan turha verrata johonkin parkkisakkoon tai vahingossa ajettuun parin kilometrin ylinopeuteen. Ihminen voi noihin syyllistyä ihan huomaamattaan. Pössyttely ei kuitenkaan onnistu ihan noin vaan vahingossa, ensin pitää se aine hommata ja sitten poltella se. Eli pössyttelijä tosiaankin tietää koko ajan rikkovansa lakia. Ja silloin ihmisen asenne on se että MINUN ei tarvitse noudattaa lakia koska minusta on kiva pössytellä. Saanko mä tulla ryöstämään sun kotis, jos se minusta on ihan vaan pikkurikos ja koska mua nyt vaan sattuu se huvittamaan. Jos sä nimittäin koet että saat venyttää sääntöjä, niin eikö muillakin ole sama oikeus?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:52"]
[/quote]
[/quote] Mitkä "yhteisesti sovittujen"? Ystävyyssuhteessako laaditaan säännöt että ei saa juoda, tupakoida eikä käyttää huumeita silloin tällöin? Jos näistä ei ole ystävälle mitään haittaa, en näe syytä miksi ystävyys pitäisi lopettaa. Eihän se ystävän asia ole, mitä toinen tekee elämällään.
[/quote]
LAIT ovat yhteisesti sovittuja sääntöjä. Pössyttelijä on sitä mieltä, ettei hänen tarvitse niitä noudattaa koska hänen mielestään pössyttely on niin pientä ja viatonta. Missä muussa asiassa pössyttelijä katsoo olevansa lain yläpuolella? Välittääkö hän esim. alaikäisille alkoholia ja tupakkaa? Koska se on niin pientä ja koska saahan ne niitä kuitenkin. Minä en ikävä kyllä luota ihmiseen joka tieten tahtoen rikkoo lakia. Siksi en halua sellaisia itseni tai lasteni lähelle. Asenne on se joka ratkaisee.
[/quote]
Lait yhdessä sovittuja?! Miks en saanut kutsua tähän palaveriin jolloin lakeja yhdessä sovittiin?
Jos homoseksuaalisuus olisi edelleen rikos Suomessa, kuten se vielä jokin aika sitten oli, niin laittaisitteko välit poikki tällaista toimintaa harjoittavaan ystävään?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sulla ei vatmaan ole lähipiirissä autoilevia ihmisiä. Harva nimittäin ihan aina niitä nopeusrajoituksiakaan noudattaa. Ja ylinopeushan on laitonta.
[/quote]
Juu, en tosiaankaan antais lapsiani kaahailijan kyytiin, eikä sellaiset kauan mun ystäväpiirissä pysy. Kaahailijahan on ihminen, joka ajaa just niin lujaa kuin itse haluaa, koska ne rajoitukset on tehty niille jotka ei osaa ajaa. Kaahailijahan osaa ajaa, joten säännöt ei häntä koske. Ihan kuten pössyttelijäkin osaa käyttää laitonta päihdyttävää ainetta oikein ja siksi kokee että saa sitä käyttää. Laki ei häntä rajoita, koska hän tietää asian muita paremmin. Ihan kuten kaahailijakin osaa ja tietää. Ja rattijuoppokin osaa mielestään ajaa ja siksi hänkin sinne autoon kömpii baari-illan jälkeen. Pitäiskö rattijuoppoakin ymmärtää ja silitellä päätä? Eihän se nyt mitään haittaa jos ihan vähän lakia rikkoo, varsinkin jos siitä ei ole kenellekään haittaa. Ihan lyhyt matka vaan ja ajelee ihan hiljaa.
Pössyttelijää on ihan turha verrata johonkin parkkisakkoon tai vahingossa ajettuun parin kilometrin ylinopeuteen. Ihminen voi noihin syyllistyä ihan huomaamattaan. Pössyttely ei kuitenkaan onnistu ihan noin vaan vahingossa, ensin pitää se aine hommata ja sitten poltella se. Eli pössyttelijä tosiaankin tietää koko ajan rikkovansa lakia. Ja silloin ihmisen asenne on se että MINUN ei tarvitse noudattaa lakia koska minusta on kiva pössytellä. Saanko mä tulla ryöstämään sun kotis, jos se minusta on ihan vaan pikkurikos ja koska mua nyt vaan sattuu se huvittamaan. Jos sä nimittäin koet että saat venyttää sääntöjä, niin eikö muillakin ole sama oikeus?
[/quote]
Ai MINÄ saan venyttää sääntöjä? Ei kuulu tapoihin. En polta pilveä sen koommin kuin röökiä, en aja autolla, fillarilla noudatan liikennesääntöjä jne. Siitä huolimatta ei ole mun asia paasata jossain keskustelupalstalla niille jotka sitä lakia rikkoo. Enkä ole sanonut että ne asiat sillä tavalla verrannollisia ovatkaan. Mutta sinähän et luota yhteenkään ihmiseen joka ei noudata lakia. Ja lain silmissä on aivan se ja sama ajaako sitä ylinopeutta vahingossa vai ei.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:27"]
En mäkään viittis sua enää nähdä. Pilvenpoltto kertoo valitettavan paljon susta.
[/quote]
Ja mitähän se minusta kertoo?
[/quote] Että olet idiootti, laista ja säännöistä piittaamaton, itsekäs ja sivistymätön. Riittääkö vai kerronko lisää?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siinä tapauksessa todella iso osa ihmiskunnasta on syvien ongelmien vallassa. Tai sitten päihtymisen tarve onkin aivan luonnollinen asia. Sitten jos on oikeasti niitä ongelmia, voi päihtymisen tarve lähteä käsistä. Olen sitä mieltä, että mustavalkoisuus ja fanaattisuus, joita monilta absolutisteilta ja päihteitä jyrkästi vastustavilta löytyy, on samalla tavalla merkki jonkinlaisesta ongelmasta kuin se toinenkin ääripää eli liiallinen päihtymisen tarve. En tiedä miksi monet absolutistit ovatkin niin mustavalkoisia ja ehdottomia.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:37"]
[/quote]
[/quote]Kyllä. Alkoholin ja muiden päihteiden tuoma "hauska olotila ja tunnelma" on valheellista illuusiota, päihtymyksen aiheuttama väärä tulkinta tilanteesta. Parempi kotona selvin päin kuin juhlissa kännisiä katselemassa.
[/quote]
Ja koska sinä olet onnellinen siellä sohvannurkassa niin muidenkin tulee olla?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lait yhdessä sovittuja?! Miks en saanut kutsua tähän palaveriin jolloin lakeja yhdessä sovittiin?
[/quote]
Veikkaan että olet sen saanut, se on nimeltään äänioikeus.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:15"]
Ei pössyttelyä tulla laillistamaan suomessa. Suomestahan yritetään tehdä savutonta maata, joten se pössyttely nyt vaan ei sovi siihen muottiin.
[/quote]
pilvenpoltossa ei tule niitä röökin "vaarallisia" aineita sivullisille, jos polttaa ihan vain sitä itseään, eikä sekoita tupakkaan. amsterdamissa on kahviloita, joissa röökille pitää mennä ulos, pilveä saa polttaa sisällä.
[/quote]Savu on aina vaarallista. Jopa kynttilän polttaminen aiheuttaa vaarallisia pienhiukkasia.
[/quote]
Pitää sitten kieltää kynttilöiden poltto Suomessa:).
Ei marihuana todellakaan ole huume, joka aiheuttaisi samanlaisia sekavuustiloja kuin LSD tai heroiini. Mutta lähes kaikki tuntemani pössyttelijät toistavat samanlaisia piirteitä: Elämänhallinta heittää passivoivan vaikutuksen vuoksi, ajatus ei kulje, jutut tuppaavat olemaan ärsyttäviä ja/tai sekavia, joka käänteessä pitää mainostaa miten pilvi on niin hyvää ainetta ja turvallisempaa kuin alkoholi (mutta silti vetävät pilveä ja alkoholia sekaisin). Aloitekyky on kova, mutta mitään ei voida jatkaa loppuun asti.
Marihuanaa ja alkoholia ei voi verrata toisiinsa myöskään sen takia, että alkoholi poistuu elimistöstä samantien. Jollei vedä ihan järjettömiä änkyräkännejä, on normaalilla nautiskelutahdilla muutaman tunnin kuluttua jo suhteellisen selvänä. Viimeistään seuraavana päivänä alkoholi on poistunut elimistöstä. Marihuana puolestaan jää vaikuttamaan elimistöön useaksi viikoksi, ja usein käyttäjä itse ei tätä tajua, mutta ihmiset ympärillä kyllä huomaavat. Pössyttelijät vain koittavat perustella marihuanan turvallisuutta vertaamalla todella pitkäaikaisen ja päivittäisen runsaan alkoholinkäytön efektejä viikottaiseen pössyttelyyn.