Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä ystävä lopetti yhteydenpidon kun kuuli

Vierailija
16.08.2014 |

että poltan silloin tällöin pilveä. Mitä tästä nyt ajattelisi?

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tykkäisi jos ystäväni polttaisi pilveä. Minusta se kertoo sen, että ihmisen moraalikoodit ovat hiukan hakusessa. Jos mun kuvani ko henkilöstä ei sallisi sitä, saattaisin itsekin lopettaa ystävyyden. Eri asia, jos tyyppi alunperinkin olisi ystäväni sen laatuisista virheistä huolimatta, niin kai tuokin mukaan mahtuisi. Mutta kehottaisin häntä kyllä lopettamaan. Pilvenpolttelusta ei ole mitään hyötyä, se on laitonta ja ikävä kyllä vaarana on yleinen tylsistyminen, jota en kellekään toivo.

Vierailija
42/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:10"]Pössyttely ON vajakkia. Terve onnellinen ihminen ei tarvitse mitään huumeita.

[/quote]

Eikä röökiä, alkoa tai kahvia. Sokeri kanssa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:13"]En mäkään tykkäisi jos ystäväni polttaisi pilveä. Minusta se kertoo sen, että ihmisen moraalikoodit ovat hiukan hakusessa. Jos mun kuvani ko henkilöstä ei sallisi sitä, saattaisin itsekin lopettaa ystävyyden. Eri asia, jos tyyppi alunperinkin olisi ystäväni sen laatuisista virheistä huolimatta, niin kai tuokin mukaan mahtuisi. Mutta kehottaisin häntä kyllä lopettamaan. Pilvenpolttelusta ei ole mitään hyötyä, se on laitonta ja ikävä kyllä vaarana on yleinen tylsistyminen, jota en kellekään toivo.

[/quote]

Vaarana yleinen tylsistyminen, jos polttelee savit vaikka sanotaan nyt kerran parissa kuukaudessa :D

Vierailija
44/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]

Mitä se sitten sun mielestä kertoo ihmisestä? Mun mielestä ei paljon paskaakaan. Ei ap

[/quote]

No esim. sen ettei ole niin väliä vaikka ei aina ihan lakia noudatakaan. Omat säännöt menee yhteisesti sovittujen edelle.

[/quote]

Tällä logiikalla et varmaankaan ole tekemisissä myöskään sellaisten kanssa, jotka joskus ajavat yhtään ylinopeutta, hankkivat parkkisakkoja tai lataavat elokuvan netistä.

Vierailija
45/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pössyttelyä tulla laillistamaan suomessa. Suomestahan yritetään tehdä savutonta maata, joten se pössyttely nyt vaan ei sovi siihen muottiin.

Vierailija
46/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:13"]En mäkään tykkäisi jos ystäväni polttaisi pilveä. Minusta se kertoo sen, että ihmisen moraalikoodit ovat hiukan hakusessa. Jos mun kuvani ko henkilöstä ei sallisi sitä, saattaisin itsekin lopettaa ystävyyden. Eri asia, jos tyyppi alunperinkin olisi ystäväni sen laatuisista virheistä huolimatta, niin kai tuokin mukaan mahtuisi. Mutta kehottaisin häntä kyllä lopettamaan. Pilvenpolttelusta ei ole mitään hyötyä, se on laitonta ja ikävä kyllä vaarana on yleinen tylsistyminen, jota en kellekään toivo.

[/quote]

Vaarana yleinen tylsistyminen, jos polttelee savit vaikka sanotaan nyt kerran parissa kuukaudessa :D

[/quote]

Mistäs sen tiedät, millä määrällä se tylsistyminen alkaa?

Vierailija
47/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelisin että ystävälläsi on kovin erilaiset arvot kuin sinulla ja on varmaan tähän asti luullut sinun arvojasi erilaisiksi. 

Vierailija
48/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:15"]Ei pössyttelyä tulla laillistamaan suomessa. Suomestahan yritetään tehdä savutonta maata, joten se pössyttely nyt vaan ei sovi siihen muottiin.

[/quote]

Sinäpä sen sanoit, "yritetään" tehdä.

Vierailija
49/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:14"]

[/quote]

[/quote]

Mistäs sen tiedät, millä määrällä se tylsistyminen alkaa?

[/quote]

Vaikka siitä etten ole pistäny kävelemään tuttuja jotka sitä toisinaan on harrastanu. Ei se ole multa ollu pois.

Vierailija
50/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]

Mitä se sitten sun mielestä kertoo ihmisestä? Mun mielestä ei paljon paskaakaan. Ei ap

[/quote]

No esim. sen ettei ole niin väliä vaikka ei aina ihan lakia noudatakaan. Omat säännöt menee yhteisesti sovittujen edelle.

[/quote] Mitkä "yhteisesti sovittujen"? Ystävyyssuhteessako laaditaan säännöt että ei saa juoda, tupakoida eikä käyttää huumeita silloin tällöin? Jos näistä ei ole ystävälle mitään haittaa, en näe syytä miksi ystävyys pitäisi lopettaa. Eihän se ystävän asia ole, mitä toinen tekee elämällään.

[/quote]

LAIT ovat yhteisesti sovittuja sääntöjä. Pössyttelijä on sitä mieltä, ettei hänen tarvitse niitä noudattaa koska hänen mielestään pössyttely on niin pientä ja viatonta. Missä muussa asiassa pössyttelijä katsoo olevansa lain yläpuolella? Välittääkö hän esim. alaikäisille alkoholia ja tupakkaa? Koska se on niin pientä ja koska saahan ne niitä kuitenkin. Minä en ikävä kyllä luota ihmiseen joka tieten tahtoen rikkoo lakia. Siksi en halua sellaisia itseni tai lasteni lähelle. Asenne on se joka ratkaisee.

Vierailija
51/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote] Mitkä "yhteisesti sovittujen"? Ystävyyssuhteessako laaditaan säännöt että ei saa juoda, tupakoida eikä käyttää huumeita silloin tällöin? Jos näistä ei ole ystävälle mitään haittaa, en näe syytä miksi ystävyys pitäisi lopettaa. Eihän se ystävän asia ole, mitä toinen tekee elämällään.

[/quote]

LAIT ovat yhteisesti sovittuja sääntöjä. Pössyttelijä on sitä mieltä, ettei hänen tarvitse niitä noudattaa koska hänen mielestään pössyttely on niin pientä ja viatonta. Missä muussa asiassa pössyttelijä katsoo olevansa lain yläpuolella? Välittääkö hän esim. alaikäisille alkoholia ja tupakkaa? Koska se on niin pientä ja koska saahan ne niitä kuitenkin. Minä en ikävä kyllä luota ihmiseen joka tieten tahtoen rikkoo lakia. Siksi en halua sellaisia itseni tai lasteni lähelle. Asenne on se joka ratkaisee.

[/quote]Samaa mieltä. Mä laitoin välittämästi välit poikki ystävääni, joka kertoi antaneensa 17-vuotiaan lapsensa juoda lasillisen VIINIÄ sukujuhlissa. Mä en siedä rikollisia itseni ja mun lapseni lähellä.

Vierailija
52/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Samaa mieltä. Mä laitoin välittämästi välit poikki ystävääni, joka kertoi antaneensa 17-vuotiaan lapsensa juoda lasillisen VIINIÄ sukujuhlissa. Mä en siedä rikollisia itseni ja mun lapseni lähellä.

[/quote]Mä otin avioeron, kun selvisi, että mieheni oli saanut parkkisakot kaupungilta. Nollatoleranssi rikoksiin ja rikollisiin!

Vierailija
53/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:00"]

Sympatiat ovat ystäväsi puolella.

Ei pössyttelyä ja alkoholia voi verrata. Alkoholin maailma on kuitenkin niin monipuolinen ja juhlava. On viinejä ja liköörejä ja muita sivistyneitä ruokajuomia, samppanjoista ja muista juhlajuomista puhumattakaan.

Pössyttelyn vastine alkoholijuomien puolelta on Lasol, eli vain ongelmaihmisten repertuaariin.

[/quote]

Mieheni polttaa pilveä silloin tällöin, itsekin poltan joskus. Olemme hyvissä työpaikoissa, elämä on hyvää ja hienoa. Katselen miestäni mielelläni, kun hän on polttanut pilveä. Jos joisi viinaa, en usko että olisimme edes yhdessä.

Suomessa suurin osa väkivallanteoista tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena. Kaikki pettämiset ja sekoilut tehdään kännissä.

Me emme ole ongelmatapauksia, meidän pilveä polttavat ystävämmekään eivät ole ongelmatapauksia, osa heistä johtavassa asemassa. pilvenpoltto ei näy päällepäin, viinanjuonti näkyy. pilvenpoltosta ei tule edes krapulaa= ei krapulasta johtuvia poissaoloja töistä. Nuo poissaolot ovat kansantaloudellisestikin iso ongelma Suomessa. Puhumattakaan terveysvaikutuksista, viina aiheuttaa PALJON sairauksia, toisin kuin kannabis.

Ensi keväänä taas hamppumarssille:).

Vierailija
54/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:24"]että poltan silloin tällöin pilveä. Mitä tästä nyt ajattelisi?

[/quote]

Ajattelisin että hän ei oikea ystävä ollutkaan

Vierailija
55/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli ja surullista, että lain kunnioitus tuntuu olevan näin vähäistä av:lla. Toivottavasti olette edes sen verran kaksinaismoralisteja, että opetatte lapsillenne yhteiset pelisäännöt.

Vierailija
56/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote]

Mäkin olen huomannut, että polttelijat ovat aika wt, ainakin oma wt lajinsa. Asiat retuperällä, säännöistä piittaamattomuutta, mt-ongelmia, ympäriinsä panemista.

[/quote]

Kun itse pössyttelin olimme naimisissa ja kokopäivätöissä, muihin huumeisiin en ole koskenut koskaan enkä polta tupakkaa. Alkoholia join erittäin harvoin. Pössyttely loppui siihen kun alettiin tehdä lapsia.

Onko muita ennakkoluuloja?

Vierailija
57/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vertasi pilveä lasoliin kun "se ei ole juhlavaa". Tiesitkö että kannabista on eri lajikkeita, eri vaikutuksilla ja eri makuisia, puhumattakaan kasvusta ja ulkonäöstä. Vertaisin itse viinien maisteluun.

Vierailija
58/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:36"]

[/quote]

[/quote]

Mäkin olen huomannut, että polttelijat ovat aika wt, ainakin oma wt lajinsa. Asiat retuperällä, säännöistä piittaamattomuutta, mt-ongelmia, ympäriinsä panemista.

[/quote]Vai että vedetään se wt tähänkin... Mun tuttavapiirissä silloin tällöin illan istujaisissa 'pössyjä' tarjoavat mm. pari opettajaa (luokanope ja lukion aineope) sekä juristi. Lääkärikään ei ole kieltäytynyt henkosista :)

Vierailija
59/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:51"]

Joku vertasi pilveä lasoliin kun "se ei ole juhlavaa". Tiesitkö että kannabista on eri lajikkeita, eri vaikutuksilla ja eri makuisia, puhumattakaan kasvusta ja ulkonäöstä. Vertaisin itse viinien maisteluun.

[/quote]Hyvä vertaus. Molemmat yhtä juntteja roskaväen harrastuksia. Terve, hyvinvoiva ihminen ei käytä minkäänlaisia päihteitä.

Vierailija
60/162 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Vai että vedetään se wt tähänkin... Mun tuttavapiirissä silloin tällöin illan istujaisissa 'pössyjä' tarjoavat mm. pari opettajaa (luokanope ja lukion aineope) sekä juristi. Lääkärikään ei ole kieltäytynyt henkosista :)

[/quote]

Niinpä, suurin ja suuriäänisin kannabisvastaisuus syntyy siellä, missä ko. aineesta ei ole muuta tietoa kuin vanhentunut ja vääräksi osoitettu propaganda. Mot täällä av:lla