Hyvä ystävä lopetti yhteydenpidon kun kuuli
että poltan silloin tällöin pilveä. Mitä tästä nyt ajattelisi?
Kommentit (162)
Mun kaveri myös kokeili. Mutta poltti, koska moni kanssa kärsijä on saanut siitä avun vakavaan sairauteen, joka hänellä on. Ystävälleni polttelu ei auttanut.
kyllä mun miehenikin opiskeluaikana on polttanut. Hän on edelleen sitä mieltä, että se on vähemmän vaningollista kuin alkoholi.
Mulla kaveri sanoi ensin, että on kokeillut pilveä, ajattelin että se ei muuta mitään. Ystävä sanoi, ettei halua enää koskaan poltella. Myöhemmin kuitenkin paljastui, että hän oli erikseen käynyt Amsterdamissa juuri pilven takia. Silloin vähensin yhteydenpitoa huomattavasti.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:56"]Mulla kaveri sanoi ensin, että on kokeillut pilveä, ajattelin että se ei muuta mitään. Ystävä sanoi, ettei halua enää koskaan poltella. Myöhemmin kuitenkin paljastui, että hän oli erikseen käynyt Amsterdamissa juuri pilven takia. Silloin vähensin yhteydenpitoa huomattavasti.
[/quote]
Miten se oli sulta pois jos kaveri kävi damissa polttelemassa? Käytätkö alkoholia itse?
Sympatiat ovat ystäväsi puolella.
Ei pössyttelyä ja alkoholia voi verrata. Alkoholin maailma on kuitenkin niin monipuolinen ja juhlava. On viinejä ja liköörejä ja muita sivistyneitä ruokajuomia, samppanjoista ja muista juhlajuomista puhumattakaan.
Pössyttelyn vastine alkoholijuomien puolelta on Lasol, eli vain ongelmaihmisten repertuaariin.
Sympatiat ovat ystäväsi puolella.
Ei pössyttelyä ja alkoholia voi verrata. Alkoholin maailma on kuitenkin niin monipuolinen ja juhlava. On viinejä ja liköörejä ja muita sivistyneitä ruokajuomia, samppanjoista ja muista juhlajuomista puhumattakaan.
Pössyttelyn vastine alkoholijuomien puolelta on Lasol, eli vain ongelmaihmisten repertuaariin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:39"]Niin tekisin kyllä minäkin. En halua olla pilvenpolttajan kaveri.
[/quote]
Mistä tiedät ettet ole? Se ei näy päällepäin.
[/quote]No jos saisin tietää.
Pössyttely on laitonta. En pidä kavereirani myöskään rattijuoppoja, varkaita, huijareita tai muita lainrikkojia. Yhden kaverin kanssa panin välit poikki muutaman ylinopeussakon jälkeen. Hunsvotit on eri sarjaa kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:00"]Sympatiat ovat ystäväsi puolella.
[/quote]
No huhhuh, nyt puhuu taas nämä jotka ei mitään tiedä. Monikohan nautiskelee sen pienen liköörilasillisen, ja moniko vetää ihan rehelliset perseet. Sillon tällön jos joku polttaa ne savut, ei sitä voi edes verrata siihen joka ne perseet vetää.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]
Mitä se sitten sun mielestä kertoo ihmisestä? Mun mielestä ei paljon paskaakaan. Ei ap
[/quote]
No esim. sen ettei ole niin väliä vaikka ei aina ihan lakia noudatakaan. Omat säännöt menee yhteisesti sovittujen edelle.
[/quote]
Mäkin olen huomannut, että polttelijat ovat aika wt, ainakin oma wt lajinsa. Asiat retuperällä, säännöistä piittaamattomuutta, mt-ongelmia, ympäriinsä panemista.
[/quote]
Parhaat naurut pitkästä aikaa, ei voi kuin ihmetellä ihmisten tietämättömyyttä. Tuttavapiirissäni on eri-ikäisiä ihmisiä, jotka polttelevat satunnaisesti mieluummin kuin juovat viinaa. Kaikki he ovat hyvissä yhteiskunnallisissa asemissa, hyvätuloisia ja sivistyneitä ihmisiä, joukossa jopa ns. yhteiskunnan tukipilareita.
Pilven polttelu ei aiheuta ongelmia aikuisille, asiantuntijoiden mukaan vain alle 17 vuotiaiden ei kannattaisi sitä polttaa. Nuorilla kun kaikki asiat tuppaa lähtemään lapasesta. Kyse ei ole mistään kovasta huumesta, joka saisi pään sekaisin, vaan rentoutumisesta samalla tavoin kuin esim. hyvän viinin nautiskelu. Kaikki ihmiset eivät pidä alkoholista ja humalatilasta.
Minulla ei ole mitään syytä tuomita näitä ystäviäni ja tuttaviani heidän pilvenpolttonsa takia, vaikka itse en käytäkään. Olen kokeillut, mutta minulla on lääkitys, jonka kanssa ei sovi mitkään huumeet, mukaanlukien alkoholi. Eli selvinpäin olen viettänyt aikaa joukossa, jossa osa polttaa pilveä ja osa nauttii alkoholia. Parasta keskusteluseuraa ovat pössyttelijät, alkoa juovilla punainen lanka katoaa jossain vaihessa.
Olen itse ns. keski-ikäinen.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:01"]Pössyttely on laitonta. En pidä kavereirani myöskään rattijuoppoja, varkaita, huijareita tai muita lainrikkojia. Yhden kaverin kanssa panin välit poikki muutaman ylinopeussakon jälkeen. Hunsvotit on eri sarjaa kuin minä.
[/quote]
Jep, normaali virheitä tekevä ihminen on toki eri asia kuin mielestään täydellinen kukkahattutäti. Tuskin ystäväsi paljon menettäisi.
Minkään en tuhlaisi aikaani pössyttelijään, sori vaan. Toiminta on syystäkin laitonta ja on suunnattoman surullista että se on tietyn ihmisjoukon keskuudessa nykyään muka jotenkin hyväksyttävää. Hyh, hävetkää ja hankkikaa kunnollisia harrastuksia.
Mitä tarkoittaa silloin tällöin? Kerran kahdessa kuussa vai kaksi kertaa viikossa?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:06"]Minkään en tuhlaisi aikaani pössyttelijään, sori vaan. Toiminta on syystäkin laitonta ja on suunnattoman surullista että se on tietyn ihmisjoukon keskuudessa nykyään muka jotenkin hyväksyttävää. Hyh, hävetkää ja hankkikaa kunnollisia harrastuksia.
[/quote]
Ja se syy oli?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:06"]Minkään en tuhlaisi aikaani pössyttelijään, sori vaan. Toiminta on syystäkin laitonta ja on suunnattoman surullista että se on tietyn ihmisjoukon keskuudessa nykyään muka jotenkin hyväksyttävää. Hyh, hävetkää ja hankkikaa kunnollisia harrastuksia.
[/quote]
Mikä on kunnollinen harrastus sinun mielestä?
Tää keskustelu auttoi taas muistamaan millaisia typeriä vajakkiämmiä palsta on täynnä.
Kyllä mäkin olen vähentänyt yhteydenpitoa näihin pössyttelijäkavereihin, ei vaan sovi mun arvomaailmaan. Samoin olen ottanut etäisyyttä kaveriin joka ajelee juotuaan n. 3 annosta alkoa tai tuttavanaiseen joka jäi näpistyksestä kiinni.
Pössyttely ON vajakkia. Terve onnellinen ihminen ei tarvitse mitään huumeita.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:29"]
Mitä se sitten sun mielestä kertoo ihmisestä? Mun mielestä ei paljon paskaakaan. Ei ap
[/quote]
No esim. sen ettei ole niin väliä vaikka ei aina ihan lakia noudatakaan. Omat säännöt menee yhteisesti sovittujen edelle.
[/quote] Mitkä "yhteisesti sovittujen"? Ystävyyssuhteessako laaditaan säännöt että ei saa juoda, tupakoida eikä käyttää huumeita silloin tällöin? Jos näistä ei ole ystävälle mitään haittaa, en näe syytä miksi ystävyys pitäisi lopettaa. Eihän se ystävän asia ole, mitä toinen tekee elämällään.