Variksen älykkyys tuli taas todistettua
Leivänpalasia oli maassa ja kymmenen metrin päässä oli vesikuppi niin varis otti suun täyteen leipää ja vei ne sinne vesikuppiin ja odotteli noin minuutin verran että leivät oli pehmentyneet ja sitten söi.
Annoin oravalle pähkinöitä niin se kaivoi maahan kuopan ja peitti pähkinät sinne niin varis seuraili tilannetta taustalla ja kävi kaivamassa pähkinät esiin ja söi.
Ei taida moni edes ymmärtää kuinka älykkäitä varikset ovat?
Kommentit (63)
Pesärosvoja ovat. Lyhyeksi jää elinajanodote jos ja kun tontilleni tulee. Pienoiskivääri vaimentimella käyttövalmiina.
Varikset on aivan mahtavia tyyppejä.
Olin koiran kanssa lenkillä, yksi varis istui oksalla.
Mentiin koiran kanssa ohi, ja varis alkoi raakkua, jolloin viereisen puun oksalle lennähti toinen varis. Ei mitenkään ärsytetty variksia, koirakin oli hiljaa. Varis lennähteli puusta ja oksalta toiselle seuraten meitä, kunnes hävisimme aukealle. Varis jäi oksalle vielä tarkkailemaan, kenties oli pesä jossakin lähistöllä. Tämä varis siis seurasi järjestelmällisesti meitä sitä mukaa mitä liikuttiin, jotain se varmasti puolusti.
Ne koittelee rajojaan selvästi myös tosi usein ihan siis kaupungin ulkopuolellaki, oon monesti kävelly lenkillä ja varis tapittanu keskellä tietä eikä oo liikkunu minnekkään, muutama askel vaa sivuun ja sitte kyyläilee et mitä tapahtuu
Kuulostaa aivan hemmetin älykkäältä!!! Veivät ruokaa kuppiin ja söivät!
Se on ollu mun salainen haave siitä lähtie ku oon ollu lapsi, eli siis että asuisin joskus jossain maalla ja mulla olis kesy varis tai korppi
Vierailija kirjoitti:
Luettelepa muut eläimet jotka osaa tehdä saman ja myös ymmärtävän mikä asian tarkoitus on? Missä iässä lapsi ymmärtää että kun kovan leivän kastelee vedessä niin se pehmenee, kyllä siihen menee useampi vuosi.
Onhan videoita kuinka varis istuu langalla suojatien yläpuolella. Tiputtaa pähkinän auton eteen. Sit menee reunaan odottamaan vihreän valon vaihtumista ja hakee rikotun pähkinän.
Vierailija kirjoitti:
Se on ollu mun salainen haave siitä lähtie ku oon ollu lapsi, eli siis että asuisin joskus jossain maalla ja mulla olis kesy varis tai korppi
Itse olen kesyttänyt nuo pari varista jotka tulevat joka kerta lähietäisyydelle kun näen ne metsässä, toisen kesytin viime kesän poikasesta lähtien ja se on kaikkein kesyin, ei pelkää ollenkaan minua mutta välttelevät muita ihmisiä. Niitä seurailemalla oppii variksen käyttäytymistä.
-ap
Laitoin torstaina pyykkiä narulle, varikset tuli viereisten puiden latvoille möykkäämään ja tuijottamaan mua, kuin sanoen: "(Et oo tosissas!) Tulossa SADEPILVI!"
Katselin heitä - kuulin heidät, ymmärsin - ja silloin pörhistelivät tyytyväisen oloisena sulkiaan. Viesti oli mennyt perille.
Sitten tuli kunnon sade. Kaatosade.
Varikset pitää kaikkea silmällä, ja tietää. Ne juttelee ehkä sellaisille, jotka silloin tällöin heittelee niille herkkuja... Sellaiset ainakin kuuntelevat, kun varikset heille puhuvat.
Varis on superälykäs ja huumorintajuinen. Samaa ei voi aina ihmisestä sanoa.
Varikset kuuntelee meitä. Toimivat sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettelepa muut eläimet jotka osaa tehdä saman ja myös ymmärtävän mikä asian tarkoitus on? Missä iässä lapsi ymmärtää että kun kovan leivän kastelee vedessä niin se pehmenee, kyllä siihen menee useampi vuosi.
Mistä sinä tiedät yhtään mitään? Varis vei ruokaa kuppiin.
Oletko niitä tyyppejä jotka sanovat että tietää mitä koira ajattelee?
Vierailija kirjoitti:
Ne koittelee rajojaan selvästi myös tosi usein ihan siis kaupungin ulkopuolellaki, oon monesti kävelly lenkillä ja varis tapittanu keskellä tietä eikä oo liikkunu minnekkään, muutama askel vaa sivuun ja sitte kyyläilee et mitä tapahtuu
Ja ne katsoo suoraan sieluun 😁
Varikset syövät jäniksenpoikasia elävältä, joten ovatpa miten älykkäitä tahansa, niin ei ne kivoja ole.
Miksi varis olisi tyhmempi kuin ihminen? Varikselle ei vain ole sadellut samanlaisia mahdollisuuksia kuin ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Olin koiran kanssa lenkillä, yksi varis istui oksalla.
Mentiin koiran kanssa ohi, ja varis alkoi raakkua, jolloin viereisen puun oksalle lennähti toinen varis. Ei mitenkään ärsytetty variksia, koirakin oli hiljaa. Varis lennähteli puusta ja oksalta toiselle seuraten meitä, kunnes hävisimme aukealle. Varis jäi oksalle vielä tarkkailemaan, kenties oli pesä jossakin lähistöllä. Tämä varis siis seurasi järjestelmällisesti meitä sitä mukaa mitä liikuttiin, jotain se varmasti puolusti.
Tai sitten joku koiranomistaja on heitellyt koiranappuloita varikselle ja tarkasti että saako sultakin.
Itse annan välillä koiralenkillä nappuloita variksille. Kolme varista on välillä seuraamassa. Yksi on poikanen joka rääkyy
Mä näin korpin ykspäivä joka matki varmaan 10 eri linnun ääniä, en sitte tiiä mikä oli tarkoitus? houkutella muita leikkimään?