Yrittäjyydestä kiinnostunut, nyt olisi pari hyvää firmaa myytävänä.
Kokkolassa on myynnissä todella vanha kirjakauppa, kuuluu Info-ketjuun, mutta itsenäinen, kaksi yrittäjää jää eläkkeelle. Toinen firma on myös todella pitkään toiminut leipomo jolla on leipomon yhteydessä ja myös keskustassa kahvila, se lopettaa toimintansa jo tämän kuun lopussa, mutta on myynnissä. Molemmat yritykset on niin kauan Kokkolassa olleet, että asiakaskunta on vakituista.
Kokkola on muuttovoittoinen kaupunki, ja vaikka talous ei ole priimakunnossa, aina tulee pärjäämään koska tämä on Keski-pohjanmaan keskus, täällä on paljon kauppoja ja myös teollisuutta, täällä käy paljon porukkaa muistakin kunnista ostoksilla ja töissä.
Kommentit (7)
Miten niin? Kai sitä saa sanoa jos omalla paikkakunnalla on firmoja myynnissä, jos kerran saa sanoa että myydään Putin-juustoa? En minä ole mitään myymässä, kunhan kerroin asiasta.
ap
Eikös se kirjakauppa ole ollut jo pitkään myynnissä, vai muistelenkohan jotain yksityistä Ylivieskasta/Nivalasta jo vuosien takaa?
Yleensäkään en ymmärrä yrityksen ostamista jos siellä ole joku erityisen arvokas konekanta. Loppukoon vanha ja minä perustan uuden. Jonnekin ne vanhan yrityksen asiakkaat menee.
Itselläni on kokemusta sekä vanhan liikkeen ostamisesta että uuden tuomisesta kaupunkiin. Ostin firman ja laitoin sille uuden nimen ja imagon, silti vanhat asiakkaat tuli, eivät edes huomanneet että nimi on vaihtunut, ihmettelivät vaan että mihin se vanha yrittäjä on kadonnut kun minä olin tiskin takana. Sitten muutin yritykseni Kokkolaan, ja huonosti kävi, ei auttanut vaikka miten nätin putiikin laitoin, ja mainostin, ja hyvää palvelua, edulliset hinnat ym. Asiakkaat meni vaan niihin vanhoihin liikeisiin missä heidän vanhempansakin olivat käyneet. Varsinkin täällä ihmiset käyvät aina samoissa liikkeissä, ja tuo Mäntysaaren kirjakauppa on perustettu jo 1925, joten ihmisten isovanhemmatkin kävivät jo lapsena siellä. Ke-Len leipomokin on vanha, en muista miten siinä lehtijutussa sanottiin sen iäksi, mutta sen tuntee täällä kaikki paikalliset, ja siellä käyvät kun ovat aina ennenkin käyneet.
Mieheni on täältä kotoisin, ja mieheni takia tänne muutin itseni ja firmani, ja mies silloin sanoi että ei kannata, täällä ihmiset käy aina samoissa paikoissa, olisi pitänyt uskoa.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:11"]
Kirjakauppa ei taida olla mikään rahasampo nykyään.
[/quote]
No on ainakin laaja valikoima, toimistotarvikkeita, taitelutarvikkeita ja koulukirjoja menee aina. Varmaan on kehittämistä että saa uusia asiakkaita. Suomalainen kirjakauppa on kuitenkin kilpailijana.
ap
Miten tälläiset ketjut sallitaan täällä?