Säännöllisistä migreenikohtauksista päässeet
MIkä auttoi? Viiden migreeni tällä viikolla tekee tuloaan, ei naurata enää.
Kommentit (27)
Minulla auttoi ikääntyminen. Täytettyäni 30 migreenikohtaukset alkoivat vähetä ja nykyään tulee enää kerran-pari vuodessa ja lievempinä nekin.
Ap:lla nämä ovat lisääntyneet nyt parin viime vuoden aikana. Ikää on 33.
Mulla on estolääkitys päällä, se auttaa.
Minulla käi Kättärille. Oletko googlannut Färkkilän tipan?
Jätin hormonaalisen ehkäisyn. Sen jälkeen pahoja migreenikohtauksia ollut enää n. kerran parissa kuukaudessa. Ennen kohtauksia tuli pari viikossa.
Jätin natriumglutamaatin(/hiivauutteen)
Akupunktio!
Mulla alkuun kolme käyntiä ja sen jälkeen riittänyt kerran /2v.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:19"]
Jätin hormonaalisen ehkäisyn. Sen jälkeen pahoja migreenikohtauksia ollut enää n. kerran parissa kuukaudessa. Ennen kohtauksia tuli pari viikossa.
[/quote] Ap.lla ei ole tuotakaan luovuttavana :(
Voi, otan osaa. Eikö mikään täsmälääkitys auta?
Itselleni triptaanien tulo markkinoille oli aikoinaan aivan vallankumouksellinen apu. Suurin osa kohtauksista talttui niillä, kun aiemmin olin kymmeniä vuosia kärsinyt täysin avuttomana. Lopullisesti kohtaukset vei kyllä pois vasta ikä. Vaihdevuoteni loppuivat noin 55-vuotiaana, eikä sen jälkeen kohtauksia ole ollut kuin harvoin (nuorempana oli minullakin useita joka viikko).
Kiitos. En ole saanut lääkitystä, ongelma alkoi heinäkuulla, viimeisillä työviikoilla. Loman aikana ei yhtään kohtausta ja nyt taas ekalla työviikolla nämä viisi. Ennen oli vain ehkä kerran kuukaudessa. TÄytyy siis hakeutua varmaan lääkäriin. Kiitos 11.
Ikä auttoi minuakin. Migreenikohtaukset alkoivat parikymppisenä ja jatkuivat jonnekin viisikymppiseksi asti. Sain verenpainelääkitykseksi beta-salpaajia, jotka jo vähensivät kohtauksia ja lopusta piti mummokuume huolen. Nyt tulee silloin tällöin vieläkin silmäoireita, mutta ei päänsärkyä, joten kyllä sen vartin verran sahlaitaa tai vastaavaa kestää!
Aikoinani sain kohtaukset vähenemään, kun aloin seurata mikä niitä aiheutti: punaviini, olut, välkkyvät valot, kirkas aurinko, lauennut stressi, epäsäännöllinen ruokailu, valvominen ... Niitähän riitti.
Täytyykin seurata aiheuttajaa. Nyt tuntuisi, että se on työstressi, koska lomalla ei ollut ja heti töiden alettua taas.
Lopetin e-pillerit, se auttoi jo paljon. Lisäksi vaihdoin terveelliseen ruokavalioon, se lopetti kohtaukset.
Joo ja täytyy nuppi kuvata jos ihan äkkiseen alkaa kovasti oireilemaan. Mulla oli ainut lohtu aikanaan Topimax estolääkitys joka mukavasti karisti myös kymmenen kiloa elopainosta ;) Nykyään jo ilman estolääkettä mutta uhkaavasti alkaa taas pää oireilemaan turhan usein..
Ryhdyin vegaaniksi ja lakkasin syömästä mitään missä on natriumglutamaattia. Nykyisin mulla tulee migreeni vain itkemisestä. Onneksi en itke usein.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:50"]
Täytyykin seurata aiheuttajaa. Nyt tuntuisi, että se on työstressi, koska lomalla ei ollut ja heti töiden alettua taas.
[/quote]
Homeongelma? Mulla se aiheutti migreeniä, tasapainohäiröitä, jakuvaa yskää, kroonisen poskiontelotulehduksen, silmätulehduksen, niveltulehduksen yms yms. Onneksi en ole siinä helvetinkolossa enää - nimittäin homekoulussa!
Et kai ole vain ope myös?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:59"]
[/quote]
Homeongelma? Mulla se aiheutti migreeniä, tasapainohäiröitä, jakuvaa yskää, kroonisen poskiontelotulehduksen, silmätulehduksen, niveltulehduksen yms yms. Onneksi en ole siinä helvetinkolossa enää - nimittäin homekoulussa!
[/quote] En, noita homekouluja on kyllä varmaan kahdeksan kymmenestä nykyään. Tosi kurjia nuo oireet. En muuten sairasta oikeastaan koskaan, tämä migreeni on ainut mitä poden.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:59"]
[/quote]
[/quote] En, noita homekouluja on kyllä varmaan kahdeksan kymmenestä nykyään. Tosi kurjia nuo oireet. En muuten sairasta oikeastaan koskaan, tämä migreeni on ainut mitä poden.
[/quote]
Homeongelmia monessa, mutta ei kaikissa SÄDESIENIÄ. Myrkkyhome on eri asia kuin kosteusvaurio. Tää kyseinen koulu olis pitänyt jyrätä maan tasalle jo vuonna mummo ja muumio.
Jätin viljat, kahvin, kaikki maittotuotteet, aromivahventeen, tärkkelyksen. Syön paleota. Ja jätin myös tupakan ja alkon ja laihdutin 15 kg.