Säännöllisistä migreenikohtauksista päässeet
MIkä auttoi? Viiden migreeni tällä viikolla tekee tuloaan, ei naurata enää.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:39"]
Kiitos. En ole saanut lääkitystä, ongelma alkoi heinäkuulla, viimeisillä työviikoilla. Loman aikana ei yhtään kohtausta ja nyt taas ekalla työviikolla nämä viisi. Ennen oli vain ehkä kerran kuukaudessa. TÄytyy siis hakeutua varmaan lääkäriin. Kiitos 11.
[/quote]
Eli hormonaalinen migreeni, syynä menkat normaalisti ja nyt jo VIIS viikossa? Epäilen ettei oo migreeniä vaan jännityspäänsärkyä, ja / tai huono työergonomia. Mulla on aurallinen migreeni, josta toipuminen kestää kolme päivää. Oksennan ja makaan pimennetyssä huoneessa. Ei oo asiaa nettiin eikä töihin.
Ei tuo migreeni kerran kuukaudessa tullut menkkojen aikaan, jos sitä tarkoitit? Mulla tulee oireina ensin näköhäiriö (en erota esim. ihmisten kasvoista kuin puolet), käsien puutumista, sitten sahalaitaa, puhehäiriötä, ja tämä kestää noin 45 min, minkä jälkeen päänsärky, harvoin oksennan. Pään on monesti kipeä sitä liikuttaessa vielä seuraavana päivänä.
ap.
Mulle tulee usein migreeni tietyistä herkuista. Suklaa, pehmis, popparit, makeat juomat ja karkit mihin on lisätty paljon makuaineita, cayenne, kaneli, kardemumma jne.
Lääkäri sanoi, että mikä vain voi laukaista migreenin, etenkin kirkas valo, jos on stressiä ja nukkuu huonosti. Käski siis nukkua paljon ja välttää stressiä ja harrastaa korkean sykkeen liikuntaa. Nuo ohjeet toimii mulla oikeasti, kunhan niitä muistaa noudattaa.
Hormonaalinen ehkäisy pois, samoin (puna)viini ja suklaa.
Kylmä jäätelö on ehdoton ei, mutta jos jäätelön laittaa hetkeksi mikroon sulamaan, niin sitten ok. Sama koskee kaikkia kylmiä juomia/ruokia: ei kylmää, sillä kylmä laukaisee kohtauksen välittömästi.
Vältän kaikkia lisäaineita ruoassa ja juomassa.
TUleeko tuosta punaviinistä migreeni samantien vai miten? ap. juo kyllä viiniä viikonloppuna silloin tällöin, lomalla join useammankin kerran. Ei tullut migreeniä. Töissä se yleensä tulee.
Ja nyt tosiaan luulin, että tulee, kun alkoi kadota tästä av-palstan tekstistäkin puolet, mutta ei onneksi tullut.
Ja 26 lisää vielä: säännöllinen ja riittävä yöuni on hyvä keino ehkäistä kohtausta.
Krooninen lähes päivittäinen migreeni loppui kuin seinään, kun tulin 4 v sitten raskaaksi.