Vaimo ei osaa rakastaa - tuntuu pahalta.
Sydän ei varmaan kestä kirjoitaa kaikkea. Antakaa vinkkejä, pitäiskö erota ja miten erota niin että lapsia ei anneta automaattisesti naiselle.
Vaimoni on vuosia ollut estoinen seksin suhteen ja torjunut toistuvasti. Itse olen kokenut tuon hylätyksi tulemisena. Uusimpana metkuna: Vaimo loukkaa minua jollakin, homma kääntyy toisinpäin, väittää kovasti että minä jota on loukattu, olen loukannut häntä. Kun asiaa käydään läpi, kiistää ja syyttelee. Myöntää vasta kun perhe on hajoamassa. Vaimo käy nyt terapiassa käsittelemässä tunnelukkojaan ja sodan jälkeen syntyneiden vanhemiensa rakkaudetonta kotia.
Tuntuu niin pahalta kun vaimo ei rakasta, ei välitä, on vuosia ollut torjuva seksissä. Kun tuntuu niin pahalle niin haluaisin muuttaa pois, en vaan voi kun menettäisin varmasti lapseni. Vaimo hajoaa ja sekoaa totaalisesti jos yritän keskustella. En voi siis edes keskustella vaihtoehdoista. Työtilanne ei salli kolmen lapsen yh elämää, uutta naista ei oo järkeä etsiä tähän kaiken sotkun keskelle.
Miten jaksaisin odottaa hänen muuttuvan?
Kommentit (151)
Hanki salarakas ja hoidat seksit sen kanssa. Molemmat saa mitä haluaa, voitte sit kotona elää seksittä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:20"]
Hanki salarakas ja hoidat seksit sen kanssa. Molemmat saa mitä haluaa, voitte sit kotona elää seksittä.
[/quote]
Salarakas ei taida pelkällä seksillä rakkautta ja välittämistä tuoda?
AP
Mä taidan olla hieman samanlainen kuin vaimosi. En tiedä mikä auttaisi. Miten kauan vaimosi on nyt käynyt terapiassa? Onko siitä ollut yhtään apua?
[/quote]
Alle vuoden...muutostakin on tapahtunut. Sitä vaan tajuaa kärsineensä kymmen vuotta...tulee itsellä kaikka kura mieleen. Ei jaksais.
AP
No miten te kolme lasta ootte sit saaneet väsättyä? Katso peiliin, yleensä puolet viasta löytyy sieltä etenkin pari suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:24"]
Mä taidan olla hieman samanlainen kuin vaimosi. En tiedä mikä auttaisi. Miten kauan vaimosi on nyt käynyt terapiassa? Onko siitä ollut yhtään apua?
[/quote]
Alle vuoden...muutostakin on tapahtunut. Sitä vaan tajuaa kärsineensä kymmen vuotta...tulee itsellä kaikka kura mieleen. Ei jaksais.
AP
[/quote]
Oletteko koskaan kokeilleet käydä pariterapiassa?
Tää saattaa kuulostaa hieman typerältä, mutta oletko koskaan kokeillut keskustella vaimosi kanssa niin, että hän on nauttinut muutaman lasillisen? Monesti voi olla helpompi puhua, kun on ottanut hieman alkoholia. Alkoholi poistaa estoja, myös turhia estoja. Todennäköistä on, että vaimosikin kärsii siitä, ettei pysty puhumaan, ei halua seksiä eikä osaa näyttää tunteitaan, mutta tunnelukko on niin vahva, että se estää puhumisen. (Näin itse koen.)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:28"]
[/quote]
AP
[/quote]
Tää saattaa kuulostaa hieman typerältä, mutta oletko koskaan kokeillut keskustella vaimosi kanssa niin, että hän on nauttinut muutaman lasillisen? Monesti voi olla helpompi puhua, kun on ottanut hieman alkoholia. Alkoholi poistaa estoja, myös turhia estoja. Todennäköistä on, että vaimosikin kärsii siitä, ettei pysty puhumaan, ei halua seksiä eikä osaa näyttää tunteitaan, mutta tunnelukko on niin vahva, että se estää puhumisen. (Näin itse koen.)
[/quote]
Terapia lopetettiin kun ongelmat eivät johdu parisuhteesta vaan toisen yksilön ongelmista. Pariterapiaa jatketaan kun Vaimo on käynyt yksilöterapian läpi.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:28"]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
Terapia lopetettiin kun ongelmat eivät johdu parisuhteesta vaan toisen yksilön ongelmista. Pariterapiaa jatketaan kun Vaimo on käynyt yksilöterapian läpi.
[/quote]
Eikö siellä pariterapiassa kuitenkaan saatu mitään tuloksia? Jos nyt olisikin niin, että ongelmat johtuvat vain vaimosta, terapiassa saa apua niiden asioiden käsittelemiseen, ja ammatti-ihminen osaa kuitenkin tuoda erilaista näkökulmaa keskusteluun. Mutta: ei oikeasti kannata tuudittautua siihen, että vika on vain siinä toisessa. Mulla on yksi sellainen tuttu pariskunta, jossa mies ajattelee, että hän on valmis ihminen, kun on käynyt läpi kriisin ja silloin miettinyt asioita, ja siksi parisuhteen ongelmat ovat aina vaimon syytä. Kuitenkin mies on tosi äkkipikainen ja dominoiva, ja se tietenkin aiheuttaa ongelmia. Ei siis kannata ajatella, että vaimosi on syypää kaikkiin suhteenne ongelmiin.
Miten tämä vaimosi sekoaminen sitten ilmenee? Siis jos pyydät, että voisitte keskustella ihan asiallisesti ja huutamatta suhteenne tilasta, niin sekoaako silti?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:26"]
No miten te kolme lasta ootte sit saaneet väsättyä? Katso peiliin, yleensä puolet viasta löytyy sieltä etenkin pari suhteessa.
[/quote]
Eihän meidän suhde ole ollut koko aikaa kriisissä vaikka olenkin kiltisti kärsinyt. Lapsiakin siis tullut. Toki jokaisessa henkilössä on vikansa, en sitä kiistä. Muuten olen kyllä ihan normaali mies, enkä koe että asiat olisi sen paremmin vaikka olisin ollut vielä vähän parempi.
AP
miksi uskot että vaimosi ei rakasta sinua? Kun itsellä on paha olla, ei pysty ottamaan läheisten tarpeita huomioon. Vaimosi on sairastunut psyykkisesti ja se vaikuttaa koko perheeseen.
Meillä mies voi ajatella, että olen torjuva, mutta olen vain keleen uupunut. Omasta mielestään tekee, mutta koen olevani ainoa aikuinen (suunnittelen perheen aikataulut ja kauppalistat, hoidan yöt jne.). Mies on lasten kanssa välillä. Tekee kyllä paljon, mutta langat on mulla. Olen vain niin poikki, ettei voisi vähempää kiinnostaa sekstailut.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:45"]
Miten tämä vaimosi sekoaminen sitten ilmenee? Siis jos pyydät, että voisitte keskustella ihan asiallisesti ja huutamatta suhteenne tilasta, niin sekoaako silti?
[/quote]
Keskustellaan kyllä mutta hän on niin herkkänä asioittensa kanssa että pelkään hänen pimahtavan. En tosiaankaan haluais mitään itsemurhaa tai muuta yhtä kamalaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:48"]
Meillä mies voi ajatella, että olen torjuva, mutta olen vain keleen uupunut. Omasta mielestään tekee, mutta koen olevani ainoa aikuinen (suunnittelen perheen aikataulut ja kauppalistat, hoidan yöt jne.). Mies on lasten kanssa välillä. Tekee kyllä paljon, mutta langat on mulla. Olen vain niin poikki, ettei voisi vähempää kiinnostaa sekstailut.
[/quote]
Me hoidetaan kyllä hommat puoliksi, vaimolla enemmän kotitöitä ja mulla vaativan työn takia pidemmät työpäivät. Iso palkkani menee perheen hyväksi kokonaan, eli yhteiseen hyvään kumpikin raataa.
AP
Oletko ollut koko ajan uskollinen vaimollesi seksiongelmista huolimatta?
Mun mielestä on ongelma, jos koet, että sinussa ei ole mitään vikaa. Molempien pitäisi tulla vastaan. Toki varmasti vaimosi ongelmat voivat aiheuttaa suhteessanne sellaisen perusasetelman, jonka takia teillä menee huonosti, mutta kyllä sinunkin pitäisi miettiä, mitä voisit omalta osaltasi tehdä, jotta asiat muuttuisivat. Ja sitä kannattaa kysyä vaimoltasi! En usko, että voitte päästä eteenpäin, jos vain toisen on muututtava.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:53"]
[/quote]
Kyllä, myöskin tukenut ja kannustanut. Myöskin ohjannut ehkäisemään vaikka VL-uskontomme piirissä se on harvinaista. Lapsia meille ei enää tule. Tukenut vaimoa raskauden pelko aikoina, hoitanut ehkäisyn kuntoon.
Tämä voi tuntua pahalta mutta OTA ERO! Sun, vaimon ja lasten elämänlaatu ei parane jos vaimo roikkuu kuvioissa ja terapian tulos on noin epävarma. Kerrot huoltajuusratkaisua tehtäessä vaimon henkisistä ongelmista ja terapiakäynneistä joten eiköhän se riitä yhteishuoltajuuteen. Pilaat loppuelämäsi ongelmaisen vaimon kanssa ja todennäköisesti vaimon ongelmat vaan pahenee kun ikää tulee.
Sano sille vaimolles, että se on tosi itsekäs kun sillä pitää olla kaikkee ja juttelukaveri nimeltään psykiatri, mutta sä et saa ees sitä piparia minkä hän on joskus luvannut kun yhteen menitte. Ärh tollasen pihtaamisen kans.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:53"]
[/quote]
Kyllä, myöskin tukenut ja kannustanut. Myöskin ohjannut ehkäisemään vaikka VL-uskontomme piirissä se on harvinaista. Lapsia meille ei enää tule. Tukenut vaimoa raskauden pelko aikoina, hoitanut ehkäisyn kuntoon.
[/quote]
No tuossahan tuo syy jo tulikin, raskauden pelko.