Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei osaa rakastaa - tuntuu pahalta.

Vierailija
16.08.2014 |

Sydän ei varmaan kestä kirjoitaa kaikkea. Antakaa vinkkejä, pitäiskö erota ja miten erota niin että lapsia ei anneta automaattisesti naiselle.

Vaimoni on vuosia ollut estoinen seksin suhteen ja torjunut toistuvasti. Itse olen kokenut tuon hylätyksi tulemisena. Uusimpana metkuna: Vaimo loukkaa minua jollakin, homma kääntyy toisinpäin, väittää kovasti että minä jota on loukattu, olen loukannut häntä. Kun asiaa käydään läpi, kiistää ja syyttelee. Myöntää vasta kun perhe on hajoamassa. Vaimo käy nyt terapiassa käsittelemässä tunnelukkojaan ja sodan jälkeen syntyneiden vanhemiensa rakkaudetonta kotia.

Tuntuu niin pahalta kun vaimo ei rakasta, ei välitä, on vuosia ollut torjuva seksissä. Kun tuntuu niin pahalle niin haluaisin muuttaa pois, en vaan voi kun menettäisin varmasti lapseni. Vaimo hajoaa ja sekoaa totaalisesti jos yritän keskustella. En voi siis edes keskustella vaihtoehdoista. Työtilanne ei salli kolmen lapsen yh elämää, uutta naista ei oo järkeä etsiä tähän kaiken sotkun keskelle.

Miten jaksaisin odottaa hänen muuttuvan?

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkään ongelmaa ei olisi ilman lapsia.

Vierailija
2/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:54"]Tätäkään ongelmaa ei olisi ilman lapsia.

[/quote]

No ei tässä kyllä mihinkään lapsettomaan velaan vaihdeta. Muutkin porkkananpurijat ja nirppanokat aika pienellä kiinnostuksella.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että puhut tilanteesta jollekin aidolle ystävälle. Anonyymisti on helppo antaa liian suorasukaisiakin neuvoja, jotka saattavat tuottaa vain lisää onnettomuutta elämääsi.

Vierailija
4/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:29"]Minua kiinnostaa tarkalleen ottaen tuo, että mitä oikein tarkoitat kun sanot, että "vaimo ei osaa rakastaa". Vaimosi hoitaa kuitenkin kodin ja lapset, käytte kahdenkeskisillä matkoilla, keskustelette asioista. Tarkoittaako "ei osaa rakastaa" siis vain seksiä? Tuossa aiemmin ketjussa tulikin jo ilmi vaimon syyt torjunnoille - se, että hän on pelännyt raskautta.

Et mainitse missään viestissä, että mikä nykytilanne on, jos ehkäisykin on jo saatu kuntoon? Kiinnostaisi myös kuulla, mikä sinulle on riittävä määrä seksiä ja miten usein vaimosi torjuu sinut? Nämä kun tietäisi, tulisi vähän perspektiiviä asioihin. Miksikään seksipedoksi, et voi vaimoasi muuttaa, toivottavasti ymmärrät tämän. Ja toivottavasti osaat antaa hänelle arvostusta muutenkin, kuin seksin kautta.

Pakko myös sanoa, että tuli vähän tympeä ja itseriittoinen kuva viesteistäsi. Korostat yritysjohtajuuttasi ja kirjoitat vaimostasi välillä todella rumasti, välillä väität että olisitte läheisiä. Hyvin kummallinen kuvio kokonaisuudessaan. En hetkeäkään usko, että syy olisi yksin vaimossasi.

[/quote]

Seksiä sais olla vaikka kolme kertaa kuukaudessa, kunhan toinen oikeesti haluaa. Nykyään seksiä onkin tiuhempaan. En siis odota ihmeitä seksiltä. Tuntuu vaan että vanhat paskakuormat vie kunnioituksen arvostuksen vaimosta. Ja vanhojen päälle hänen loukkaava käytöksensä nykyään. Lopulta vain tuntuu paskalta. Vauva heräs.

[/quote]

Selvis sitten sekin, että seksiäkin on. Ainoaksi ongelmaksi jäi siis vaimon "loukkaava käytös", joka luultavasti johtuu siitä, että hän on terapiassa oppinut pitämään puoliaan. Nyt kuule ap meet itsees ja mietit. Kuulostat kammottavalta persoonalta.

Vierailija
5/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä: voisitko ajatella, että riitatilanteissa sinun totuutesi ei ole ainoa oikea. Työpaikalla varmaan on, koska olet päättävässä asemassa, mutta parisuhde ei toimi noin.

Ja ihan vinkkinä, viljelet aika paljon kirosanoja tekstissäsi joten luultavasti teet niin myös kotona. Lopeta se. Älä sano vaimollesi "paskakuorma" tyyppisiä asioita. Puhu hänelle kauniimmin. Kerroitkin jo itse, ettet arvosta vaimoasi etkä hänen vanhempiaan. Rupeapas arvostamaan, jos meinaat parisuhdetta jatkaa.

Vierailija
6/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:46"]

Eihän meidän suhde ole ollut koko aikaa kriisissä vaikka olenkin kiltisti kärsinyt. Lapsiakin siis tullut. Toki jokaisessa henkilössä on vikansa, en sitä kiistä. Muuten olen kyllä ihan normaali mies, enkä koe että asiat olisi sen paremmin vaikka olisin ollut vielä vähän parempi.

AP

[/quote]

Miten teidän suhde on alkanut, jos olet "koko ajan kiltisti kärsinyt". Rakastiko eli halusiko seksiä vaimosi sitten ennen lapsia enemmän? Onko rakastaminen sinusta vain seksiä vai oletko itsekin hieman estoinen, seksi on seksiä ja jotkut rakastavat puolisoaan ilman, että haluavat tätä fyysisesti.

Nauttiko vaimosi joskus seksistä, saiko orgasmeja jne. Jos ei ja sinä olet seksuaalinen ihminen, miksi ihmeessä aloit hänen kanssaan suhteeseen? Jos haluttomuus on tullut vasta myöhemmin, joku siihenkin on syynä ja minusta parisuhteeseen kuuluu seksi (ellei kumpikaan seksiä halua). Siksi voit suoraan sanoa vaimolle, ettet tiedä kuinka kauan jaksat seksitöntä suhdetta ja vaimo voi miettiä haluaako tehdä asialle jotain. Jos haluaa, sinun tehtävä on tulla vastaan. :)

Vierailija
7/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:29"]Minua kiinnostaa tarkalleen ottaen tuo, että mitä oikein tarkoitat kun sanot, että "vaimo ei osaa rakastaa". Vaimosi hoitaa kuitenkin kodin ja lapset, käytte kahdenkeskisillä matkoilla, keskustelette asioista. Tarkoittaako "ei osaa rakastaa" siis vain seksiä? Tuossa aiemmin ketjussa tulikin jo ilmi vaimon syyt torjunnoille - se, että hän on pelännyt raskautta.

Et mainitse missään viestissä, että mikä nykytilanne on, jos ehkäisykin on jo saatu kuntoon? Kiinnostaisi myös kuulla, mikä sinulle on riittävä määrä seksiä ja miten usein vaimosi torjuu sinut? Nämä kun tietäisi, tulisi vähän perspektiiviä asioihin. Miksikään seksipedoksi, et voi vaimoasi muuttaa, toivottavasti ymmärrät tämän. Ja toivottavasti osaat antaa hänelle arvostusta muutenkin, kuin seksin kautta.

Pakko myös sanoa, että tuli vähän tympeä ja itseriittoinen kuva viesteistäsi. Korostat yritysjohtajuuttasi ja kirjoitat vaimostasi välillä todella rumasti, välillä väität että olisitte läheisiä. Hyvin kummallinen kuvio kokonaisuudessaan. En hetkeäkään usko, että syy olisi yksin vaimossasi.

[/quote]

Seksiä sais olla vaikka kolme kertaa kuukaudessa, kunhan toinen oikeesti haluaa. Nykyään seksiä onkin tiuhempaan. En siis odota ihmeitä seksiltä. Tuntuu vaan että vanhat paskakuormat vie kunnioituksen arvostuksen vaimosta. Ja vanhojen päälle hänen loukkaava käytöksensä nykyään. Lopulta vain tuntuu paskalta. Vauva heräs.

[/quote]

Selvis sitten sekin, että seksiäkin on. Ainoaksi ongelmaksi jäi siis vaimon "loukkaava käytös", joka luultavasti johtuu siitä, että hän on terapiassa oppinut pitämään puoliaan. Nyt kuule ap meet itsees ja mietit. Kuulostat kammottavalta persoonalta.

[/quote]

Vierailija
8/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:20"]

Mä taidan olla hieman samanlainen kuin vaimosi. En tiedä mikä auttaisi. Miten kauan vaimosi on nyt käynyt terapiassa? Onko siitä ollut yhtään apua?

[/quote]

Alle vuoden...muutostakin on tapahtunut. Sitä vaan tajuaa kärsineensä kymmen vuotta...tulee itsellä kaikka kura mieleen. Ei jaksais.

AP

[/quote]

Oletteko koskaan kokeilleet käydä pariterapiassa? 

Tää saattaa kuulostaa hieman typerältä, mutta oletko koskaan kokeillut keskustella vaimosi kanssa niin, että hän on nauttinut muutaman lasillisen? Monesti voi olla helpompi puhua, kun on ottanut hieman alkoholia. Alkoholi poistaa estoja, myös turhia estoja. Todennäköistä on, että vaimosikin kärsii siitä, ettei pysty puhumaan, ei halua seksiä eikä osaa näyttää tunteitaan, mutta tunnelukko on niin vahva, että se estää puhumisen. (Näin itse koen.)

[/quote]

Terapia lopetettiin kun ongelmat eivät johdu parisuhteesta vaan toisen yksilön ongelmista. Pariterapiaa jatketaan kun Vaimo on käynyt yksilöterapian läpi.

[/quote]

Mikset itsekin käy terapiassa hakemassa apua siihen, miltä susta tuntuu, kun tajuat, mitä olet kymmenen vuotta kestänyt? Se on sinänsä hieno "suoritus" vaikka ei ole tuntunut sille, mutta arvostan sinua silti siitä. Ja jos silti haluat erota (mitä en toivo) niin saisit terapiasta ehkä eväitä tehdä sen mahdollisimman vähin vaurioin?

Vierailija
9/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:54"]Tätäkään ongelmaa ei olisi ilman lapsia.

[/quote]

No ei tässä kyllä mihinkään lapsettomaan velaan vaihdeta. Muutkin porkkananpurijat ja nirppanokat aika pienellä kiinnostuksella.

Ap

[/quote]

Turha tosiasioista on närkästyä. Itsepä olet maalannut itsesi nurkkaan.

Vierailija
10/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Teillä on monta pientä lasta, joista yksi on vielä vauva.... Ja vaimosi ei muka jaksa ottaa huomioon sinua ja rakastaa sinua, sinä olet työssäsi menestyvä yritysjohtaja ja vaimosi tekee enemmän kotitöitä - anna mun kaikki kestää. Lakkaa olemasta vauva, kanna vastuusi perheestä ja muista mitä olet alttarilla luvannut (jos kerran olette vl, niin eiköhän se ole alttarilla luvattu): Rakasta myötä- ja vastoinkäymisissä. Sinulla / teillä on nyt hieman niitä vastoinkäymisiä. Jos vaimosi jaksaa, niin piruvie sinunkin on vaan jaksettava muutama vuosi eteenpäin. Avioero olis kuitenkin paras ratkaisu seksinpuutteeseesi :D 

Vierailija
11/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä meillä on ollut vasta avioliitossa, tuon vl uskonnon takia. Kumpikin nauttii ja saa orgasmeja. Silti vaimon seksuaalisuuteen on vaikuttanut monet hänen asiansa.

En pidä rakkautta ja seksiä samana asiana. Kuitenkin jos tulet epätavallisen paljon torjutuksi. Kokee sen kyllä helposti niin ettei toinen välitä.

Miten osaisin kuvailla sitä kun toinen ei osaa rakastaa, aika vaikeaa. Pienistä asiostahan sen huomaa välittääkö toinen tai jos itse osoitat hellyyttä, ilman seksi ajatuksia ja silti tulet torjutuksi.

Kunnioituksesta: Jos toisen ihmeellisyyksiä on sietänyt vuosikymmenen ja silti vaimo ei seiso rinnalla kun kerrankin vois sen tehdä. Rupes vaan mua syyttämään, tajus epäaoikeudenmukaisuutensa vasta kun piti valita lähteekö lasten kanssa vai ilman.

Tämän episodin jälkeen tuli tuo minun syyllistäminen vaikka oli itse loukannut. Kävi jo tuota psygologin kanssa läpi ja on myöntänyt toimivansa väärin mua kohtaan.

Ap

Vierailija
12/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi terapia vl järjestämä, vai ihan ulkopuolinen taho? Oletko pohtinut että uskonto on saanut hänestä tuollaisen kuin on. Onko hän ikinä tehnyt mitään omien halujen takia, vai aina toteuttanut hänelle määrättyä asemaa ja odotuksia.

Vierailija
13/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että puhut tilanteesta jollekin ystävälle/terapeutille, kirjoita kirje vaimollesi, jossa kerrot miltä sinusta tuntuu. Syyllistämättä vaimoa eli käytät sanoja minusta tuntuu.../ tunnen oloni...jne. ja vältät sinä aina.../sinä et koskaan...jne.

Vierailija
14/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:59"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Hei, lapset ei varsinaisesti ole ongelma. Ongelmat liittyy aikuisten välisiin asioihin.

Vierailija
15/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin itsestäni kuvitella, että olisi vaikea olla sellaisen miehen lähellä, joka ei minua kunnioita. Joka kirjoittaisi minusta niin rumasti kuin ap. Joka ei haluaisi, että minulla on omaa tahtoa eikä antaisi lausua yhtään poikkipuolista sanaa.

Vierailija
16/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vl-yhteisö ei tee mitään henkistä hoitotyötä. Ihan yksityistä psygologia käytetty. Pitää varaa itelleni myös aikoja.

Ap

Vierailija
17/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:59"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Hei, lapset ei varsinaisesti ole ongelma. Ongelmat liittyy aikuisten välisiin asioihin.

[/quote]

Kyllä tämän tilanteen tekevät ongelmalliseksi nimenomaan ne lapset. Jos lapsia ei olisi, ap olisi nostanut kytkintä tuosta myrkyllisestä, omanarvontunnon tuhoavasta ja tavattoman epätyydyttävästä suhteesta jo aikaa sitten. Hän itsekin myöntää, että ilman pelkoa lasten menettämisestä hän ei varmaankaan löisi päätään seinään tällä tavalla.

Miksi ei voi myöntää, että lasten hankkimisesta voi seurata juuri tämänkaltaisia pattitilanteita? Itse olen lapseton, enkä voisi kuvitellakaan sietäväni tuollaista paskaa.

Vierailija
18/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero. Ainoa vaihtoehto.

Vierailija
19/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:54"]Voin itsestäni kuvitella, että olisi vaikea olla sellaisen miehen lähellä, joka ei minua kunnioita. Joka kirjoittaisi minusta niin rumasti kuin ap. Joka ei haluaisi, että minulla on omaa tahtoa eikä antaisi lausua yhtään poikkipuolista sanaa.

[/quote]

Ihan varmasti noin olisi. Vaimoni on kyllä työssä käyvä uranainen. Mielikuvasi varmasti muodostui keskustelusta mutta näin ei kuitenkaan ole.

Ap

Vierailija
20/151 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:49"]Onko vaimosi terapia vl järjestämä, vai ihan ulkopuolinen taho? Oletko pohtinut että uskonto on saanut hänestä tuollaisen kuin on. Onko hän ikinä tehnyt mitään omien halujen takia, vai aina toteuttanut hänelle määrättyä asemaa ja odotuksia.

[/quote]

Piti lisätä vielä, että kyllähän siinä halut katoaa, ja halu huomioida, pitää toista hyvänä, jos itsellä ei ole mitään valtaa, arvoa, vaan on pelkkä robotti joka tekee niinkuin pitää. Tai niinkuin miehet haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi