Vaimo ei osaa rakastaa - tuntuu pahalta.
Sydän ei varmaan kestä kirjoitaa kaikkea. Antakaa vinkkejä, pitäiskö erota ja miten erota niin että lapsia ei anneta automaattisesti naiselle.
Vaimoni on vuosia ollut estoinen seksin suhteen ja torjunut toistuvasti. Itse olen kokenut tuon hylätyksi tulemisena. Uusimpana metkuna: Vaimo loukkaa minua jollakin, homma kääntyy toisinpäin, väittää kovasti että minä jota on loukattu, olen loukannut häntä. Kun asiaa käydään läpi, kiistää ja syyttelee. Myöntää vasta kun perhe on hajoamassa. Vaimo käy nyt terapiassa käsittelemässä tunnelukkojaan ja sodan jälkeen syntyneiden vanhemiensa rakkaudetonta kotia.
Tuntuu niin pahalta kun vaimo ei rakasta, ei välitä, on vuosia ollut torjuva seksissä. Kun tuntuu niin pahalle niin haluaisin muuttaa pois, en vaan voi kun menettäisin varmasti lapseni. Vaimo hajoaa ja sekoaa totaalisesti jos yritän keskustella. En voi siis edes keskustella vaihtoehdoista. Työtilanne ei salli kolmen lapsen yh elämää, uutta naista ei oo järkeä etsiä tähän kaiken sotkun keskelle.
Miten jaksaisin odottaa hänen muuttuvan?
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:33"]
Kunnioituksesta: Jos toisen ihmeellisyyksiä on sietänyt vuosikymmenen ja silti vaimo ei seiso rinnalla kun kerrankin vois sen tehdä. Rupes vaan mua syyttämään, tajus epäaoikeudenmukaisuutensa vasta kun piti valita lähteekö lasten kanssa vai ilman.
Tämän episodin jälkeen tuli tuo minun syyllistäminen vaikka oli itse loukannut. Kävi jo tuota psygologin kanssa läpi ja on myöntänyt toimivansa väärin mua kohtaan.
Siis mitä ihmettä sinä pyhimyksenä esiintyvä mies tässä oikein selität? Uhkasit jostain (mistä?) syystä heittää vaimosi pihalle joko lasten kanssa tai ilman ja ihmettelet, ettei vaimo osaa rakastaa? Hulluhan sinä olet - narsistisuus tuli esiin jo aiemmin vaikka kai koetit sitä peitellä. Toivottavasti vaimosi ymmärtää antaa sinulle potkun perseelle!
Loukattuna, suutuksissaan, tämän kaiken jälkeen sanoin et tulee ero. Vasta sen jälkeen rupes vaimo miettimään. Helppoa elämää kun loukattua voidaan vapaasti syyttää, jopa narsistiksi. Olen syyttänyt itseäni , ja siksi käynyt lääkärillä ja psygologilla. Tutkitusti en ole narsisti. Mutta puoliani yritän pitää vaikka olenkin herkkä ja kiltti.
Ap
Herkkä ja kiltti - anteeksi, mutta tuossa et enää ketään huijaa. Paljastit jo luonteesi useiden todella hirveiden tekstiesi välityksellä.
Kuka tämä ap:tä haukkuva sosiopaatti oikein on? Joku vl-liikkeen sisältä?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:41"]
Mutta puoliani yritän pitää vaikka olenkin herkkä ja kiltti.
Ap
[/quote]
Ap, olet kiltteytesi uhri, ei aivan tavaton ongelma perheissä. Toinen on aina itsekkäämpi ja toinen uhrautuvampi. Olet joutunut jälkimmäiseen rooliin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:34"]
Vaikutat kunnon mieheltä, joka haluaa vain tavallista perhe-elämää. LIsäksi sanoit, että sinulla on iso palkka jonka annat nurkumatta koko perheen käyttöön.
Vaimosi on ilmeisesti neuroottinen kotirouva, mahdollisesti ankarasta uskonnollisesta kodista lähtöisin ja kaataa yksiulotteisen virikkeettömän elämänsä takia kaiken paskan sinun niskaasi rankaisemalla sinua seksittömyydellä ja tunnekylmyydellä kun samaan aikaan viettää leveää elämää sinun rahoillasi?
Jos olisi sinä, tikahtuisi raivosta. Sinä annat kaiken, vaimo ei mitään. Miten jaksat tuota? Etkö näe, kuinka kiittämätön, itsekeskeinen sika se bitch on?
Tiedän ettet jätä häntä silti. Kärsit elämäsi loppuun saakka tuossa orjatyössä vailla vastiketta, koska taivaassa sinua sitten odottaa siitä hyvästä suurempi potti. Sellaista se teidän uskisten elämä on. Tai siis "elämä". Toivon, että ihmeitä teille vielä tapahtuu. Kaikki on kaiketi kiinni siitä, jaksaako vaimosi parantua ongelmistaan.
Huom. Kannattaa varautua seuraavaan: vaimosi paraneminen vaatii muuttumista. Muuttunut ihminen yleensä tulee vaihtaneeksi ystäväpiirinsä ja lähteneeksi vanhasta suhteesta, koska se uusi minä ei enää kestä sitä ihmissuhdedynamiikkaa, jonka vanha minä aiheutti. Niinpä jos sinä et eroa, saattaa olla, että vaimosi heittää sinut myöhemmin pellolle nimenomaan paranemisen takia!
SInuna alkaisin varautua avioehdolla tai muulla järjestelyllä, jottei se siinä vaiheessa vie loppujakin rahojasi.
t. Nainen 45 v.
[/quote]
huh, tulipa kylmän kuuloinen viesti. Se on sitä siksi, että olen NIIIN VIHAINEN puolestasi. Te miehetkään ette saisi antautua sietämään ihan mitä tahansa. Olen vihainen myös siksi, että kaikki tuntemani suvun uskovaiset ovat lähtökohtaisin tunnekylmiä ihmishirviöitä. Purin sen katkeruuden myös tähän viestiin. Sinua kohtaan tunnen sympatiaa mutta olen vihainen sinullekin, koska en kestä sitä, että ihmiset vain alistuvat vääryyksiin. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja sitä että voimaudut ja alat pitämään puoliasi.
Muista tosiaan tärkein: jos jäät suhteeseen, kärsit, mikäli vaimosi ei muutu. Jos vaimosi muuttuu, voi olla, että hän heittää sinut pois elämästään. Jos puolestaan otat avioeron, on enemmän kuin mahdollista, että vaimosi sekoaa siitä tai että et saa lapsia. Tilanne on tosi kurja. Olisiko pienintäkään mahdollisuutta, että saisit eron ja siinä lapset itsellesi? Se kannattaisi selvittää.
[/quote]
Itse olen eronnut kirkosta, eikä mulle oo kynnyskysymys luopua vl uskosta. En kuitenkaan halua alistua tekemään niin muiden kuin itseni takia. Voin myös erota ja olla vl, kun tilanne on tämä. Mut mua ei hirveesti kiinnosta toi uskonto keskustelu.
Tiedän että vastaan itse onnellisuudestani jalasten elämästä. Siksi mietin ja keskustelen.
Ap
Ja viesti katkesi... Jatkan 75:tta:
Eli jos vaimo on ohjattu yksilöhoitoon, eikö se kerro, että terapiatyön ammattilaisetkin ovat tunnistaneet naisessa käsittelemättömiä asioita ja vieläkin elämässä esille tulevia täyttämättömiä tarpeita?
Ap:lle halusin sanoa: Vaimosi minäkuva on muodostunut juurikin siellä lapsuudenkodissa. Aikuisena sitä turvattomuuden tunnetta ja huomiotta jäämistä on vaikeaa ja hidasta lähteä käsittelemään. Toivon, että vaimosi hyötyy terapiasta ihan hänen itsensä takia.
Onko niin, että kirjotit tänne palstalle siksi, että epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi tuleminen laukaisi jonkin sorttisen reaktion, että mitta alkaa olla täysi? Vai onko sinulla ollut yhtä vahva tunne eroamisasiassa jo pidemmän aikaa?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:34"]
Vaikutat kunnon mieheltä, joka haluaa vain tavallista perhe-elämää. LIsäksi sanoit, että sinulla on iso palkka jonka annat nurkumatta koko perheen käyttöön.
Vaimosi on ilmeisesti neuroottinen kotirouva, mahdollisesti ankarasta uskonnollisesta kodista lähtöisin ja kaataa yksiulotteisen virikkeettömän elämänsä takia kaiken paskan sinun niskaasi rankaisemalla sinua seksittömyydellä ja tunnekylmyydellä kun samaan aikaan viettää leveää elämää sinun rahoillasi?
Jos olisi sinä, tikahtuisi raivosta. Sinä annat kaiken, vaimo ei mitään. Miten jaksat tuota? Etkö näe, kuinka kiittämätön, itsekeskeinen sika se bitch on?
Tiedän ettet jätä häntä silti. Kärsit elämäsi loppuun saakka tuossa orjatyössä vailla vastiketta, koska taivaassa sinua sitten odottaa siitä hyvästä suurempi potti. Sellaista se teidän uskisten elämä on. Tai siis "elämä". Toivon, että ihmeitä teille vielä tapahtuu. Kaikki on kaiketi kiinni siitä, jaksaako vaimosi parantua ongelmistaan.
Huom. Kannattaa varautua seuraavaan: vaimosi paraneminen vaatii muuttumista. Muuttunut ihminen yleensä tulee vaihtaneeksi ystäväpiirinsä ja lähteneeksi vanhasta suhteesta, koska se uusi minä ei enää kestä sitä ihmissuhdedynamiikkaa, jonka vanha minä aiheutti. Niinpä jos sinä et eroa, saattaa olla, että vaimosi heittää sinut myöhemmin pellolle nimenomaan paranemisen takia!
SInuna alkaisin varautua avioehdolla tai muulla järjestelyllä, jottei se siinä vaiheessa vie loppujakin rahojasi.
t. Nainen 45 v.
[/quote]
Noillahan ap:n mukaan on tiheästi seksiä ja molemmat saavat orgasmeja. Narsisti-ap:ta mietityttää tässä nyt se, miten saisi vaimonsa osastolle ja tilalle palkatun kodinhoitajan, joka ei turhia inisisi.
[/quote]
Sinä olet tosi outo ja vihamielinen tapaus. Projisoit selvästi ap:n tapaukseen jotain omaa traumaasi. Onko sinut jätetty avioerossa? Onko miehesi köyhä, hakkaava sika? JOku syy on, mikä saa sinut tuntemaan täysin perusteetonta raivoa ap:ta kohtaan. Kun lukee viestejäsi, alkaa hävettää meidän kaikkien naisten puolesta. Onneksi hän on saanut järkeviäkin viestejä. Mene itseesi ja mieti, miksi tulkitset tätä keissiä niin mielipuolisen vääristyneesti. Muistuttaako ap isääsi, joka lähti ja jätti kodin? MItä?
[/quote]
Ei mitään noista. Lue koko ketju, niin ehkä ymmärrät. Sinulla oli useita asiavirheitä, jotka todistavat ettet ole lukenut kuin aloitustekstin. Ap:n vaimo ei myöskään ole turhaantunut kotirouva, vaan uraihminen.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:47"]Ja viesti katkesi... Jatkan 75:tta:
Eli jos vaimo on ohjattu yksilöhoitoon, eikö se kerro, että terapiatyön ammattilaisetkin ovat tunnistaneet naisessa käsittelemättömiä asioita ja vieläkin elämässä esille tulevia täyttämättömiä tarpeita?
Ap:lle halusin sanoa: Vaimosi minäkuva on muodostunut juurikin siellä lapsuudenkodissa. Aikuisena sitä turvattomuuden tunnetta ja huomiotta jäämistä on vaikeaa ja hidasta lähteä käsittelemään. Toivon, että vaimosi hyötyy terapiasta ihan hänen itsensä takia.
Onko niin, että kirjotit tänne palstalle siksi, että epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi tuleminen laukaisi jonkin sorttisen reaktion, että mitta alkaa olla täysi? Vai onko sinulla ollut yhtä vahva tunne eroamisasiassa jo pidemmän aikaa?
[/quote]
Minustakin kuullostaa, että ap:llä käynnistyi joku reaktio. Sen käsittelyssä voisi olla apua omasta tetapeutista.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:54"]Tätäkään ongelmaa ei olisi ilman lapsia.
[/quote]
No ei tässä kyllä mihinkään lapsettomaan velaan vaihdeta. Muutkin porkkananpurijat ja nirppanokat aika pienellä kiinnostuksella.
Ap
[/quote]
Turha tosiasioista on närkästyä. Itsepä olet maalannut itsesi nurkkaan.
[/quote]
Hei, lapset ei varsinaisesti ole ongelma. Ongelmat liittyy aikuisten välisiin asioihin.
[/quote]
Kyllä tämän tilanteen tekevät ongelmalliseksi nimenomaan ne lapset. Jos lapsia ei olisi, ap olisi nostanut kytkintä tuosta myrkyllisestä, omanarvontunnon tuhoavasta ja tavattoman epätyydyttävästä suhteesta jo aikaa sitten. Hän itsekin myöntää, että ilman pelkoa lasten menettämisestä hän ei varmaankaan löisi päätään seinään tällä tavalla.
Miksi ei voi myöntää, että lasten hankkimisesta voi seurata juuri tämänkaltaisia pattitilanteita? Itse olen lapseton, enkä voisi kuvitellakaan sietäväni tuollaista paskaa.
[/quote]
Vaikka ei pitäisikään ruokkia ketjun ulkopuolista asiaa, niin on pakko todeta, että lapset eivät tee ongelmia, vaan ne on aikuisilla jos ovat ollakseen. On totta, että kun aikuisilla on lapsia, niitä ongelmia ei voi paeta noin vain nostamalla kytkintä tai lakaisemalla maton alle, vaan ne pitää yrittää ihan selvittää. Siitä on elämässä aika paljon hyötyä, että kykenee selvittämään ongelmat. Pakon edessä moni vasta siihen ryhtyy. Ja toivottavasti saa ne selvitettyä, tuntee sen jälkeen itsensä hiukan paremmin ja voi pysyä siinä yhdessä ja samassa parisuhteessa. Jos aina vaan eroaa, ei välttämättä opi itsestään niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:47"]Ja viesti katkesi... Jatkan 75:tta:
[/quote]
Minustakin kuullostaa, että ap:llä käynnistyi joku reaktio. Sen käsittelyssä voisi olla apua omasta tetapeutista.
[/quote]
Siis terapeutista.
Vuoden serokuuri voisi tuoda miehelle/naiselle muutosta ja uutta näkökulmaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:55"]
Vuoden serokuuri voisi tuoda miehelle/naiselle muutosta ja uutta näkökulmaa.
[/quote]
Tarkoittaa mitä?
Jos nyt vaan ymmärtäisit sitä vaimoasi, käyhän hän sentään terapiassa takiasi ja lasten takia. Osaako hän olla lapsilleen kannustavampi ja rakastavampi kuin omat vanhempansa?
Jos on niin, että hän hoitaa kaikki lasten asiat kun teet pitkää päivää, niin hän on oikeasti erittäin epäitsekäs ja uhrautuva, eikä hänellä vaan riitä tällä hetkellä aikaa seksiin, joten anna hänelle aikaa.
Loukattuna, suutuksissaan, tämän kaiken jälkeen sanoin et tulee ero. Vasta sen jälkeen rupes vaimo miettimään. Helppoa elämää kun loukattua voidaan vapaasti syyttää, jopa narsistiksi. Olen syyttänyt itseäni , ja siksi käynyt lääkärillä ja psygologilla. Tutkitusti en ole narsisti. Mutta puoliani yritän pitää vaikka olenkin herkkä ja kiltti. Ap
Kerropa nyt sitten miten sinua loukattiin niin voidaan kaikki alkaa hymistellä ja ymmärtää sinua... Tekstiesi perusteella olet itse terapian tarpeessa. Toivottavasti löydät ammattitaitoisen psykologin. Mikä on helppoa elämää? Itse sinä itsesi paljastat omilla teksteilläsi, ei siihen tarvita edes psyGologia :)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:59"]Jos nyt vaan ymmärtäisit sitä vaimoasi, käyhän hän sentään terapiassa takiasi ja lasten takia. Osaako hän olla lapsilleen kannustavampi ja rakastavampi kuin omat vanhempansa?
Jos on niin, että hän hoitaa kaikki lasten asiat kun teet pitkää päivää, niin hän on oikeasti erittäin epäitsekäs ja uhrautuva, eikä hänellä vaan riitä tällä hetkellä aikaa seksiin, joten anna hänelle aikaa.
[/quote]
Näinhän se on järkevintä, tämän pitkän keskustelun pohjalta. Ei tähän tule olemaan helppoa ratkaisua. Uskosta varmaan luovun tämän keskellä, mutta lupaan odottaa terapian vaikutusta.
Onko tämmöiset tunne-elämän ongelmat laajojakin suurten ikäluokkien lapsilla?
Ap
Välitätkö, rakastatko, kunnioitatko sinä vaimoasi? Minusta kuulostaa, että teillä on nyt pattitilanne ja kumpikin etsii toisesta syyllistä. Jos et uskalla avata keskustelua, koska pelkään vaimosi itsemurhaa ja avioeron estää vain lapset, on vaimon puolelta yhtä loukkaavaa kuin se mitä vaimosi tekee sinulle.
Teidän pitäisi päästä keskusteluyhteyteen ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Se, että kumpikin syyttelee toista ei johda mihinkään. Myös sinä vaikutat vaimosi käyttäytymiseen. Tiedätkö mitä vaimosi ajattelee sinusta ja mitä tuntee sinua kohtaan? Jos seksiä kerran kuitenkin on, onko se vaimosi puoltelta velvollisuus ja koet, ettei hän halua sinua.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:10"]Välitätkö, rakastatko, kunnioitatko sinä vaimoasi? Minusta kuulostaa, että teillä on nyt pattitilanne ja kumpikin etsii toisesta syyllistä. Jos et uskalla avata keskustelua, koska pelkään vaimosi itsemurhaa ja avioeron estää vain lapset, on vaimon puolelta yhtä loukkaavaa kuin se mitä vaimosi tekee sinulle.
Teidän pitäisi päästä keskusteluyhteyteen ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Se, että kumpikin syyttelee toista ei johda mihinkään. Myös sinä vaikutat vaimosi käyttäytymiseen. Tiedätkö mitä vaimosi ajattelee sinusta ja mitä tuntee sinua kohtaan? Jos seksiä kerran kuitenkin on, onko se vaimosi puoltelta velvollisuus ja koet, ettei hän halua sinua.
[/quote]
Vaimo tuulettumassa, hoitelen tässä samalla lapsia... seksiä on kyllä kaivannut juuri vaimoni, mulla taas halut häntä kohtaan lopahtaneet viimeaikoina. Rakastan häntä vielä, mutta hänen loukkaavat käytöksensä on kyllä vienyt arvostusta ja kunnioitusta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:51"]
Vaikka ei pitäisikään ruokkia ketjun ulkopuolista asiaa, niin on pakko todeta, että lapset eivät tee ongelmia, vaan ne on aikuisilla jos ovat ollakseen. On totta, että kun aikuisilla on lapsia, niitä ongelmia ei voi paeta noin vain nostamalla kytkintä tai lakaisemalla maton alle, vaan ne pitää yrittää ihan selvittää.
[/quote]
Ongelma on se, että ap on jumissa katastrofaalisessa avioliitossa. Miksi hän on jumissa siinä? Koska hänellä on vaimonsa kanssa yhteisiä lapsia, ja ero olisi sen vuoksi sotkuinen ja todennäköisesti aloittajan kannalta ikävä. Kyllä se nyt vain on tunnustettava, ettei ap joutuisi kärsimään tällä tavalla, jos hänellä ei olisi lapsia.
Väite, jonka mukaan lasten hankkiminen ei voi aiheuttaa mitään ongelmia, on naurettava. Kaikki me tiedämme, että lasten hankinnasta seuraa erilaisia hankaluuksia ja riskejä, ja tämä on hyvä esimerkki yhden sellaisen riskin toteutumisesta.
Menin jo ihan sekaisin. Seksiä siis on ja vaimo haluaa seksiä, mutta sinä et enää haluakaan vaimosi loukkaavan käytöksen takia. Ja se loukkaava käytös on mitä, hän ei seissyt rinnallasi jossakin tilanteessa eikä osaa rakastaa (mitä se sitten tarkoittaakaan)?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:05"]
Loukattuna, suutuksissaan, tämän kaiken jälkeen sanoin et tulee ero. Vasta sen jälkeen rupes vaimo miettimään. Helppoa elämää kun loukattua voidaan vapaasti syyttää, jopa narsistiksi. Olen syyttänyt itseäni , ja siksi käynyt lääkärillä ja psygologilla. Tutkitusti en ole narsisti. Mutta puoliani yritän pitää vaikka olenkin herkkä ja kiltti. Ap
Kerropa nyt sitten miten sinua loukattiin niin voidaan kaikki alkaa hymistellä ja ymmärtää sinua... Tekstiesi perusteella olet itse terapian tarpeessa. Toivottavasti löydät ammattitaitoisen psykologin. Mikä on helppoa elämää? Itse sinä itsesi paljastat omilla teksteilläsi, ei siihen tarvita edes psyGologia :)
Se miten mua loukattiin, on toki mielenkiintoinen kysymys teidän lukijoiden kannalta. Sen tilanteen taustoittaminen olis pitkä tarina, en nyt tässä saisi sitä kunnolla selvitetyksi, en siis avaa enempää. Sinänsähän oikeudenmukaisuus kysymyksissä ei edes asian koolla ole merkitystä. Tämä ol kuitenkin isompi asia. Jos appivanhemmat loukkaavat, tulisi puolison olla rinnalla eikä painua äidin helmoihin. Psykologin kanssa olen tuota jo käynyt läpi....
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:34"]
t. Nainen 45 v.
[/quote]
Noillahan ap:n mukaan on tiheästi seksiä ja molemmat saavat orgasmeja. Narsisti-ap:ta mietityttää tässä nyt se, miten saisi vaimonsa osastolle ja tilalle palkatun kodinhoitajan, joka ei turhia inisisi.
[/quote]
Sinä olet tosi outo ja vihamielinen tapaus. Projisoit selvästi ap:n tapaukseen jotain omaa traumaasi. Onko sinut jätetty avioerossa? Onko miehesi köyhä, hakkaava sika? JOku syy on, mikä saa sinut tuntemaan täysin perusteetonta raivoa ap:ta kohtaan. Kun lukee viestejäsi, alkaa hävettää meidän kaikkien naisten puolesta. Onneksi hän on saanut järkeviäkin viestejä. Mene itseesi ja mieti, miksi tulkitset tätä keissiä niin mielipuolisen vääristyneesti. Muistuttaako ap isääsi, joka lähti ja jätti kodin? MItä?