Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menin tänään aamulla pitkästä aikaa vaa'alle

Vierailija
16.08.2014 |

49 kg. Mikäs tässä. Keväällä oli vielä 53. Pituutta mulla on siis 168 cm. Onko aika tehdä elämäntapamuutos? En vaan tiedä, millä ihmeellä mä voin lihottaa itseäni terveellisti. Sokeria en rupea mussuttamaan. Ja mä en tykkää makkarasta. Rahka puolestaan on liian kallista. Ehdotuksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt sitä mitä mieli tekee ja on hyvää, tietenkin. Terveellinen valinta on hyvä valinta. Pähkinöistä saa helposti lisäkaloreita ja hyvää rasvaa. Samoin avocadosta, lisää sitä vaikka salaattiin ja ruoan välillä kourallinen pähkinöitä.

Vierailija
2/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt tavallista ruokaa isompia annoksia, lorottelet vähän estottomammin salaatinkastiketta ym. Vaihda vaikka punaiseen maitoon, jos maitoa juot ja ostele ihan surutta täysrasvaisia tuotteita kevyttuotteiden sijaan. Kyllä luulis tehoavan.

Ps: olisipa tuo ongelma. Itse yritän päästä eroon muutamista kiloista, kun painoa on 63 kg ja pituutta 171 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no tykkään avokadoista ja pähkinöistä, mutta ne on aika kalliita. Täytyypä kai silti ostaa niitä enemmän. Ongelmahan on ollut juuri siinä, että syön mitä haluan, kun tulee nälkä. En käytä kastikkeita. Ne on pahoja. Enkä kyllä mitään kevyttuotteita käytä. Ihan naurettavia on. Pitänee kai noita pähkinöitä popsia, mutta niistäkin mun aineenvaihdunta yleensä vaan vilkastuu.

-ap

Vierailija
4/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhana, mulle on käynyt just toisin päin, että melko pienessä ajassa paino nousi 49 kilosta 53 kiloon! Eikä pituutta ole kuin 161 cm. Vaihdetaanko dieettejä? :D Minulla noita kiloja kertyi ensin kun lomamatkan aikana söin varmaan joka päivä yli tarpeen (kesto 3 viikkoa vieläpä!) ja sitten kesälläkin jatkoin herkkujen popsimista ja kaljan ja viinin lipittämistä... No, ei ole tosin terveellinen tapa lihoa, puhdasta läskiä kaikki mitä minulle on tullut.

Rahka ei muuten ole kovin kallista, vilkaise vaikka Lidlin hintoja :) Sellainen vähän rasvaisempi (oisko ollut n. 4%) rahkapurkki taitaa maksaa vajaat 70snt ja on hyvänmakuistakin. Laita sellaisen sekaan vielä vaikkapa pähkinöitä (Lidl, Rainbow... edullisia löytyy), rupea syömään avokadoa (tosi rasvaista!), isompia annoksia, ruoanlaitossa reilummalla kädellä rasvaa, enemmän proteiinia...

Vierailija
5/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata lihaksistoa, taidat nyt olla samanlainen laihaläski kuin minäkin. Muutenkin lihaskunnon kasvattaminen kannattaa, kroppa jaksaa paremmin.

Vierailija
6/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile syödä useammin, ja silloin sitä mitä mieli tekee. Pähkinät on kyllä hyvä lisä!

Vierailija
7/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin pitkästä aikaa tänään vaa'alla ja näytti 49,5kg. Vielä pari viikkoo sit paino oli n.52kg. Pituutta 165cm. Mun pitäis vissiin syödä vähän enemmän ku vedän hikireenit kolmena-neljänä päivänä viikossa.

Vierailija
8/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:01"]Perhana, mulle on käynyt just toisin päin, että melko pienessä ajassa paino nousi 49 kilosta 53 kiloon! Eikä pituutta ole kuin 161 cm. Vaihdetaanko dieettejä? :D Minulla noita kiloja kertyi ensin kun lomamatkan aikana söin varmaan joka päivä yli tarpeen (kesto 3 viikkoa vieläpä!) ja sitten kesälläkin jatkoin herkkujen popsimista ja kaljan ja viinin lipittämistä... No, ei ole tosin terveellinen tapa lihoa, puhdasta läskiä kaikki mitä minulle on tullut.

Rahka ei muuten ole kovin kallista, vilkaise vaikka Lidlin hintoja :) Sellainen vähän rasvaisempi (oisko ollut n. 4%) rahkapurkki taitaa maksaa vajaat 70snt ja on hyvänmakuistakin. Laita sellaisen sekaan vielä vaikkapa pähkinöitä (Lidl, Rainbow... edullisia löytyy), rupea syömään avokadoa (tosi rasvaista!), isompia annoksia, ruoanlaitossa reilummalla kädellä rasvaa, enemmän proteiinia...

[/quote]

Ooh kiitti vinkistä! En tiennyt, että rahkapurkki voi maksaa alle euron.

-ap

Vierailija
9/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin vaa'alle ja vaaka hajosi.

Vierailija
10/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:01"]Perhana, mulle on käynyt just toisin päin, että melko pienessä ajassa paino nousi 49 kilosta 53 kiloon! Eikä pituutta ole kuin 161 cm. Vaihdetaanko dieettejä? :D Minulla noita kiloja kertyi ensin kun lomamatkan aikana söin varmaan joka päivä yli tarpeen (kesto 3 viikkoa vieläpä!) ja sitten kesälläkin jatkoin herkkujen popsimista ja kaljan ja viinin lipittämistä... No, ei ole tosin terveellinen tapa lihoa, puhdasta läskiä kaikki mitä minulle on tullut.

[/quote]

-ap

[/quote]

Ehrmanin rahkat (s-kaupoissa ainakin) maksaa myös alle euron, samoin Valion uudet "proteiinirahkat" - tosin riippuu kaupan sijainnista, Helsingin keskusta-alueella on kalliimmat hinnat kuin laitakaupungissa. Mutta tosiaan ainakin Lidlistä löytyy tuota mikä ei ole niin vähärasvaista, nuo muut ovat jotain tyyliin 0,3% että ei ehkä parhaita sinun tapauksessasi... :) 

- 5

Vierailija
11/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:03"]

[/quote]

-ap

[/quote]

Ehrmanin rahkat (s-kaupoissa ainakin) maksaa myös alle euron, samoin Valion uudet "proteiinirahkat" - tosin riippuu kaupan sijainnista, Helsingin keskusta-alueella on kalliimmat hinnat kuin laitakaupungissa. Mutta tosiaan ainakin Lidlistä löytyy tuota mikä ei ole niin vähärasvaista, nuo muut ovat jotain tyyliin 0,3% että ei ehkä parhaita sinun tapauksessasi... :) 

- 5

[/quote]

Ohops tarkoitin siis Valion "pehmeä rasvaton maitorahka" -purkkeja, en proteiinirahkoja (jotka maksavat yli euron)!

- 5

Vierailija
12/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahka kallista??! En oikein mitään sitä edullisempaa proteiininlähdettä osaa suositella, jos budjetti on tiukilla. Käy mato-onkimassa kaloja, saat samalla ehkä liikuntaakin.

Vierailija
13/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sokerin mussuttaminen ei ole hyvä ratkaisu. Suosi ravintorikkaita ruokia sen sijaan. Eli syö rasvaista kalaa sekä tervellisiä öljyjä, ja sellaisia sisältäväviä aineita kuten mainitut pähkinät ja avocadot. Kuivattuja hedelmiä (ilman lisättyä sokeria). Lisäksi satsaa täysjyvään, eli syö tattarimakaroneja, täysjyvävehnäpastaa, spelttipastaa, täysjyväleipää jne...

Lisää aamulla jugurttiin esim. kinoamuroja ja siemeniä (kurpitsansiemen, auringonkukka). Lounaalla ja illallisella lisää ateriaan kunnolla täysjyväleipää tai -pastaa tai -riisiä. Täysjyväriisiä voi mm. tarjoilla niin että lisäät siihen hieman rypsiöljyä ja pähkinärouhetta.

Muista syödä myös kerran pari viikossa kuivia papuja ja linssejä, niitäkin voi lisätä riisiin. Tai syö tahinaa. jne..

Sinuna lisäisin myös yrttejä ruokaan, ne eivät todellakaan lihota, mutta sinähän haluat lisää terveyttä, joten niistä, sekä tuoreista että kuivatuista, saa vitamiineja ja hivenaineita, sekä makua ruokaan. 

Ongelma on että terveellinen ruoka on kallista. Siksihän ylipaino-ongelmat alkavat länsimaissa olla köyhemmän luokan merkki, halpaa on vain valkoinen jauho, sokeri ja huonolaatuinen rasva sekä rasvainen liha. Niitä sitten puputetaan kun rahaa muuhun ei ole.

Kuitenkin, ravinnossa on terveydestäsi kysymys. Monelle alipainoiselle voi olla vaikeaa tulla raskaaksi. Alipainoinen selviää myös huonommin mistä sairaudesta vaan. Aika isoista asioista on siis kysymys. Olisiko mahdollista satsata ruokaan enemmän ja säästää jostain muusta? Ja ainakin ostaa tarjouksista ja katsella hintoja eri paikoista, Lidlin maitotuotteet ovat todella aika halpoja. Täysjyväriisit ja kuivatut pavut yms. myös ovat kuivamuonaa, joka keitettäessä moninkertaistuu, joten ne ovat lopulta edullista muonaa. Kinoa- tai hirssimurot pähkinät ja siemenet ovat kilohinnaltaan kaalliita, mutta ne ovat kevyttä tavaraa, eikä niitä laiteta kuin muutama ruokalusikallinen jugurttiin tms. Ehkä eivät pidemmän päälle tulekaan niin kalliiksi.

Monelle tekisi hyvää vähentää esim. alkoholista (sehän ei ole halpaa) ja satsata parempaan ruokaan.

Vierailija
14/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö myös kananmunia :)

Vierailija
15/15 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:29"]Rahka kallista??! En oikein mitään sitä edullisempaa proteiininlähdettä osaa suositella, jos budjetti on tiukilla. Käy mato-onkimassa kaloja, saat samalla ehkä liikuntaakin.

[/quote]

Soijarouhe on edullista.