Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako helluntalaisten kerhoon mennä muut?

Vierailija
16.08.2014 |

Kunnassamme olisi lapsille kerho, joka on helluntalaisen seurakunnan kerho. Ottavatkohan kerhoon tavallisia perus-luterilaisia...? Vai onkohan noissa tiivis, oma porukka, jossa muut ovat ulkopuolisia?

Olemme ihan tavallinen perhe, emme "himouskovaisia", mutta hyvin voisin laittaa lapseni tavalliseenkin seurakunnan kerhoon. Tuo toinen kerho olisi tuossa lähellä. Olen ymmärtänyt, että helluntalaiset ovat kuitenkin tavoiltaan ja ideologialtaan kaukana esim lestadiolaisista. Helluntalaisethan elävät ihan normaalia elämää, leikkaavat, katsovat telkkaria jne. Siksi ajattelin, että tuskin kerhokaan kovin paljoa tavallisesta seurakunnan kerhosta eroaisi...?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meikkaavat. Automaattinen tekstinsyöttö keksii omiaan...

Vierailija
2/4 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hassulta tuntuisi, jos muut eivät olisi kerhoon tervetulleita. Jos joku haluaisi kääntyä helluntalaiseksi, niin miten muuten uskontoon pääsisi tutustumaan kuin juuri heidän tapahtumiensa kautta? Luulisi tuollaisen olevan ns mainosta heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/4 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen helluntailainen monien kerhojen ja pyhäkoulujen vetäjä. Aina ovat kaikki lapset olleet tervetulleita ilman seurakuntarajoja. Helluntailaisuus ei luterilaisuudesta paljoa eroa. Lasten kohdalla ehkä eniten siinä, ettei helluntailaiset kasta vastasyntyneitä ja painottavat henkilökohtaista uskoontuloa. Vie vaan lapsesi kerhoon. Yleensä on hyviä kerhoja ja ohjaajia.