uusio perhe, kuka maksaa lasten ruokakuluja?
miten teillä jaetaan ruokaostoksien maksut?
Kommentit (11)
Ruoka- ja asumiskulut puoliksi. Minä vastaan pääosin lasten vaate- harrastus ym. kuluista. Lapset minun.
Outo kysymys....jos yhdessa asutaan, niin eikai tanapaivana kukaan laske minka verran kukakin on kayttanyt rahojaan? Kavin mieheni kanssa ostoksilla ilman lapsia maantantaina. Jatin kasilaukun autoon kun en halunnut sita raahata kannyineen....kaytimme siis koko paivan mieheni rahoja, joita han ei taatusti pyytele takaisin, silla itse en ole edes palkkatyossa!
jos esimerkiksi puoliso on työtön ja hänellä 2 tai enemmän lasta ja toinen puoliso työssä käyvä ja hyvää palkka saa mutta 1 lapsi vain. eikös vituttaa jakaa kaikki rahaa ?
Meillä asuu miehen lapsi ja yhteinen lapsi. Kohtelen molempia samoin. Kumpikin osallistutaan ruokakuluihin ym. Eipä ole tullut mieleen vaatia miestä maksamaan enemmän, koska hänen lapsi ei ole biologisesti minun.
Perhe tarkoitaa sitä, että kaikki jaetaan. Älkää perustaso perhettä, uutta varsinkaan jos ette tätä älyä.
Meillä ei rahoja lasketa pahemmin. Molemmat maksaa omat laskunsa, minä sähkön ja asumisen, mies lähinnä ruuat ja lasten vaatteet ja tarvikkeet. Ja lapset on mun. Ei tulisi mitään, jos pitäisi rahasta vääntää.
Meillä kaksi lasta, toinen minun ja toinen yhteinen. Asumis-, ruoka- ja lomamatkakulut maksetaan yhdessä, suunnilleen puoliksi. Esim. ruokakaupassa maksamme isot ostokset vuorotellen, mutta emme toki laskekskele ja vertaile summia. Olemme molemmat keskituloisia.
Oman lapseni vaatteet, lukiokirjat ja harrastukset maksan minä, mielstäni ok kun saan elatusmaksut ja lapsilisän. Toisaalta mies taitaa ostaa enemmän yhteiselle lapselle kuin minä.
Mielestäni ruokaa ja muita peerusjuttuja pitää ostaa mukisematta koko perheelle, tuntuisi varmasti lapsesta aika ikävän ulkopuoliselle jos toinen perheen aikuisista pihtaisi juuri lapsen kuluista.
Se, joka ehtii käymään kaupassa. Meillä se on useimmiten mies. Lapset ovat minun :)