Minkä ikäinen on mielestäsi "nuori aikuinen"?
Kommentit (40)
Kyllähän 18-vuotias on jo aikuinen, se on täysi-ikäisyyden raja. Mulle nuoria aikuisia ovat 18-22-vuotiaat, sitä vanhemmat ihan vain aikuisia. t. Mummeli, 61.
Joo, 18v. on aikuinen, ja kolmekymppistä ei missään nimessä voi sanoa nuoreksi.
30 vuotias on nuori aikuinen sanoi mulle lääkäri, kun sen ikäisenä lääkärissä kävin. Ja miksi en olisi lääkäriä uskonut, kun kuitenkin on alan eli ihmiskehon asiantuntija.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 02:22"]
20-30. 30-39-vuotias on nuorehko aikuinen. 40-vuotias on keski-ikäinen.
[/quote]
Nuori 18-23v, nuori aikuinen 23-30v, aikuinen 30-45v, keski-ikäinen +45v.
[/quote]
Hieno määritelmä tämä, että ihmiset lakkaa olemasta aikuisia joskus 40 - 45 -vuotiaina, hehehehe
18 vuotias lain mukaan aikuinen, mutta muusta en tiedä, itse en ainakaan sen ikäisenä ollut henkisesti aikuinen. 30-vuotiaat ovat vielä nuoria. Tietysti 15-vuotiaana pitää sen ikäistä jo kääkkänä, mutta ajattelepa, että ihminen 50-v ollessaan muistelee nuoruuttaan ja sitä kun oli kolmikymppinen.
Ihminen on lain silmissä täysi-ikäinen, siis aikuinen, 18-vuotiaana, josta lähtien hänellä on kaikki täysi-ikäisen oikeudet ja velvollisuudet. Siitä eteenpäin vielä pari vuotta voi nimittää nuoreksi aikuiseksi, jos pitää täsmentää.
Apua ei olisi pitänyt avata tätä. Oon 23 ja mullq on hirveä ikäkriisi kun olen niin vanha :(((( haluaisin olla 18.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:09"]
Apua ei olisi pitänyt avata tätä. Oon 23 ja mullq on hirveä ikäkriisi kun olen niin vanha :(((( haluaisin olla 18.
[/quote]
Kasva aikuiseksi. Olisi jo aika!
t.24v.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:09"]
[/quote]
Kasva aikuiseksi. Olisi jo aika!
t.24v.
[/quote]
En halua!! Onneksi aloitan opinnot syksyllä, joten voin hyvällä omallatunnolla rellestää seuraavat 5 vuotta.
Onpa teillä korkeat rajat. Mulle nuori aikuinen on 18 - jotain 23 vuotta. En kyllä mitenkään päin osaa pitää kolmekymppistä erityisen nuorena aikuisena vaan ihan aikuisena vaan. Ite oon yli nelkyt ja risat.
Alle 20v on teini. 20-35 vuotias on nuori aikuinen. 35-40-vuotiaat "välitilassa" ja yli 40-vuotiaat keski-ikäisiä.