Ollut luontaistuotefani jo 1970-luvulta asti.
Olen ollut luontaistuotefani jo 1970-luvulta asti. Siitä asti, kun olin koulupoika. Äitini, Karjalan kannaksen evakko, opetti minulle, että luonnon kasvit ovat pyhän Jumalan antama lahja ihmiskunnalle, koska kasvien joukossa on paljon sellaisia, jotka toimivat lääkkeiden tavoin.
Lasna ollessani hän hoiti minun saamani naarmut ja haavat kuntoon piharatamon lehdistä puristetulla massalla. Paljon muutakin hän osasi neuvoa. Volgansienen kotikasvatus, mustajuuren käyttö, tiikeribalsami jne. tulivat tutuiksi. Hän sekä keräsi rohtokasveja luonnosta, että asioi myös luontaistuotekaupoissa. Osa luontaistuotteista, esim. volgansieni, ei toimi, mutta osa toimii, ja toimii todella tehokkaasti.
Myöhemmin, kun menin naimisiin, olen soveltanut saamaani tietoa, ja hankkinut uutta tietoa. Avioliittomme alussa vaimoni ei uskonut, että karpalo voi auttaa virtsatietulehdukseen. Hän piti luontaistuotteita huuhaana. Hän ei myöskään uskonut, että Thunbergia laurifolia voi auttaa allergiaan ja moniin muihinkin asioihin. Pikiöljystä hän ei mitään tiennyt, eikä sen vaikutuksista. Kuusenpihkaa hän ei pitänyt minään, puhumattakaan pikiöljyvoiteesta.
Nyt, parinkymmenen avioliittovuoden jälkeen, hän on saanut avun lukuisiin vaivoihinsa näiden aineiden avulla. Nyt hän ei enää epäile.
Luontaistuotteissa todella on tehoa. Ei kaikissa, mutta osassa on. Aspiriinikin keksittiin pajun kuoren salisyylistä, samoin moni muukin lääketehtaiden lääke on kopioitu luonnosta. Sanotaanko näin, että jokaiseen sairauteen, jonka syntiinlankeemus toi mukanaan ihmiskuntaan, on Jumala myös valmistanut hoitokeinon. Kaikkia niitä hoitokeinoja ei vain vielä ole löydetty.
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:08"]
Jätä nuo jumalajutut pois, niin olen täysin samaa mieltä. Äitini on 50 vuotta käyttänyt luontaistuotteita, ja olen perinyt hänen suhtautumisensa parantaviin kasveihin. En tosin ole yhtä vihkiytynyt asiaan enkä tiedä varmasti edes kolmasosaa siitä mitä hän.
Eihän sitä nyt millään karpalolla syöpää paranneta, mutta ai että miten monet virtsatietulehdukset on tullut voitettua.
[/quote]
Jumalaa ei jätetä. Ap.
Vanhat naiset - nuo salaviisaat, hieman intiaanimaiset...
Joo, jotain yrttejä on mitkä tosiaan toimii...
Jätä nuo jumalajutut pois, niin olen täysin samaa mieltä. Äitini on 50 vuotta käyttänyt luontaistuotteita, ja olen perinyt hänen suhtautumisensa parantaviin kasveihin. En tosin ole yhtä vihkiytynyt asiaan enkä tiedä varmasti edes kolmasosaa siitä mitä hän.
Eihän sitä nyt millään karpalolla syöpää paranneta, mutta ai että miten monet virtsatietulehdukset on tullut voitettua.