Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta suhde ilman avioliittoa jotenkin merkityksettömämpää?

Vierailija
01.08.2021 |

Eli vaikka useita vuosia yhdessä, mutta ei edes kihloissa. Onko sinusta sellainen suhde "ei niin vakava"?

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on ennen muuta lainopillinen sopiminen, jolla ei ole merkitystä suhteen vakavuudelle. Ei avioliitto ole ennenkään eroa ole estänyt.

Vierailija
2/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Kaikki ihmiset ei todellakaan pidä avioliittoa mitenkään tärkeänä tai määrittele suhteen vakavuutta. Jotkut sitten taas pitävät sitä vasta kunnon suhteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro suhteen tilasta tai vakavuudesta mitään onko avioliitossa vai ei. Avioliitto lähinnä helpottaa elämää siinä tilanteessa jos sattuu jotain ikävää.

Vierailija
4/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on ennen muuta lainopillinen sopiminen, jolla ei ole merkitystä suhteen vakavuudelle. Ei avioliitto ole ennenkään eroa ole estänyt.

Avioliitto nimenomaan vakavoittaa suhdetta, koska se tuo mukanaan laillisia velvoitteita ja oikeuksia.

Vakavalla en tarkoita rakkauden määrää, mutta sitoutumisesta tulee avioliiton keston ajaksi ihan laillinen velvoite, esim. elatusvelvollisuus, yhteiset tulot, lapsen automaattinen isyys jne.

Tietysti avioliitto on vakavampi, koska se on määritelty laissa. Silloin siihen kuuluu tietyt ehdot, joihin myönnytään. Avoliitossa tai seurustelusuhteessa ei näitä ole.

Vierailija
5/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos ei ole valmis naimisiin, kertoo minulle että ei ole niin sitoutunut. Ei ne puheet, vaan teot

Vierailija
6/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto nimenomaan vakavoittaa suhdetta, koska se tuo mukanaan laillisia velvoitteita ja oikeuksia.

Vakavalla en tarkoita rakkauden määrää, mutta sitoutumisesta tulee avioliiton keston ajaksi ihan laillinen velvoite, esim. elatusvelvollisuus, yhteiset tulot, lapsen automaattinen isyys jne.

Tietysti avioliitto on vakavampi, koska se on määritelty laissa. Silloin siihen kuuluu tietyt ehdot, joihin myönnytään. Avoliitossa tai seurustelusuhteessa ei näitä ole.

Avoliitossakin on elatusvelvollisuus.

Vierailija
7/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole koskaan avioliittoa kokeillut. Vaikuttaa liian suuritöiseltä suhteessa saatuun hyötyyn. Avomieskään ei ollut kiinnostunut kuolemantapauksessa (minun) saamaan edullisempaa tasinkoa vaan tyytyy perintöön.

Vierailija
8/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näkee näitä avioliittoja, joissa osapuolet elävät, kuin sinkut. Kestää max. 5 vuotta ja ero.

Vierailija
9/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jos ei ole valmis naimisiin, kertoo minulle että ei ole niin sitoutunut. Ei ne puheet, vaan teot

Tämä pätee vain siinä tapauksessa, jos molemmat osapuolet pitävät avioliittoa suhteen vakavuuden mittarina.

Vierailija
10/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nyt vaan ei halua naimisiin. Se ei ole sinulta tai keneltäkään muultakaan pois. Jokaisen parisuhde on heidän asiansa. Ei muiden..

Vierailija
11/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aivan päinvastoin. Todellinen sitoumus ei sormuksia ja lippulappusia kaipaa.

Vierailija
12/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pätee vain siinä tapauksessa, jos molemmat osapuolet pitävät avioliittoa suhteen vakavuuden mittarina.

Avioliitto nimenomaan ei ole subjektiivinen mittari, vaan ainoa vastaava lain edessä pätevä mittari. Mittari tunteista jne riippumatta.

Vierailija
13/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mun mielestä on ihan perusteltua olla/mennä avioliitossa, jos tekee lapsia. Silloin ainakin valtaosalla on vakaa tarkoitus olla aina yhdessä. No, niin oli itsellänikin, mutta ero tuli silti. Eron sattuessa avioliitto lisää turhaa byrokratiaa ja kuluja, eli silloin se on rasittavaa.

Vierailija
14/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on jäänne menneisyydestä kun ei ollut tasa arvoa.

Vierailija
15/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aivan päinvastoin. Todellinen sitoumus ei sormuksia ja lippulappusia kaipaa.

Eihän avioliittokaan kaipaa koruja.

Vierailija
16/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä logiikkaa.

Vierailija
17/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on jäänne menneisyydestä kun ei ollut tasa arvoa.

Ja nytkö on? Kyllä yhä tuo turvan esim. lasten kanssa kotiin jäävälle osapuolelle. Olisi vaivalloista jokaisen laatia vastaavat sopimukset itse.

Vierailija
18/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto nimenomaan ei ole subjektiivinen mittari, vaan ainoa vastaava lain edessä pätevä mittari. Mittari tunteista jne riippumatta.

Jotkut kyllä ajattelevat ihan oikeasti, että ilman avioliittoa suhde ei ole niin vakavalla pohjalla ja pitää esimerkiksi kosimista suurena rakkauden osoituksena. Ajatuksena, että ollaan yhdessä niin kauan, kuin kuolema erottaa. Totuus ei ole aina niin söpöä prinsessaleikkiä.

Vierailija
19/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kyllä ajattelevat ihan oikeasti, että ilman avioliittoa suhde ei ole niin vakavalla pohjalla ja pitää esimerkiksi kosimista suurena rakkauden osoituksena. Ajatuksena, että ollaan yhdessä niin kauan, kuin kuolema erottaa. Totuus ei ole aina niin söpöä prinsessaleikkiä.

Ei vaan "Olen kanssasi niin tosissaan, että olen valmis sitoutumaan lain edessä"

Tottakai se voi olla lisäksi myös romanttista jne. mutta se on myös kylmä juridinen sitoumus, juuri siksi uskottava.

Vierailija
20/122 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en ole koskaan avioliittoa kokeillut. Vaikuttaa liian suuritöiseltä suhteessa saatuun hyötyyn. Avomieskään ei ollut kiinnostunut kuolemantapauksessa (minun) saamaan edullisempaa tasinkoa vaan tyytyy perintöön.

Aika pieni on tosiaan hyöty, jos maistraatissa paperin allekirjoittaminen ei kannata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän