Vinkkejä mitä säilötte/pakastatte helpottaaksenne ruoanlaittoa myöhemmin?
Tekisi mieli nyt pakastaa vaikka mitä valmiiksi, niin syksyn kiireessä ruoanlaitto olisi mahdollisimman helppoa. Ja säästyyhän siinä rahaakin kun nyt saa monia raaka-aineita edullisesti.
olen esimerkiksi pakastanut Venäjälle tehtyä Oltermannia raasteena, porkkanaa ja kurpitsaa raasteena, sipulia silppuna jne. Tietenkin pakastan myös valmista ruokaa jos sitä jää 1-3 annosta yli eikä seuraavana päivänä aiota syödä samaa.
vinkkejä, kiitos! :)
Kommentit (27)
Mustaherukkaa smoothieen ja tarjouslihoja paistettuna.
sen lisäksi teen kaikki vauvan ruuat valmiiksi pakastimeen pilttipurkeissa, joten niissä on pakastettuna ja soseutettuna melkein kaikkea mahdollista :)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:22"]
Tietenkin pakastan myös valmista ruokaa jos sitä jää 1-3 annosta yli eikä seuraavana päivänä aiota syödä samaa.
[/quote]
Ei kai sitä nyt ihan seuraavana päivänä tarvitse syödä. Kyllähän kypsennetty ruoka säilyy viikon jääkaapissakin.
Juustoa raastettuna, päiväysvanhaa kinkkua odottamaan pizzan tekoa.
Jotain ruokia voi pakastaa raakana, joululaatikot nyt hyvänä esimerkkinä ja niitä voi tehdä syksyllä kun juurekset ovat halpoja tai niitä saa omalta maalta. Myös kaalilaatikon ja makaronilaatikon pakastaminen raakana onnistuu.
Ihan hyvä idea. Mitkä valmiit ruuat kestää hyvin pakkasta? Kasvisruokia syödään. Lasagnea olen aina laittanut, mut Se ei pysy minusta hyvänä. Mulla on vain marjoja, joita heittelen puuron ja jugurtin joukkoon. Toi juustoraaste hyvä idea. Tykkäisin syödä parmesania, kestäisköhän Se pakastusta?
Anna pakastetun porkkanaraasteen sulaa, sekoita joukkoon reilusti valkosipulia ja vähän majoneesia. Venäläistyylinen salaatti. Järisyttävän hyvää!
Meillä on pakastimessa vanha muovinen jäätelörasia, johon laitetaan esimerkiksi pilkotut parsakaalin ja kukkakaalin varret, jotka eivät ole niin hyviä wokissa (eivät kypsy niin nopeasti kuin nuput) ja esimerkiksi vähän nuupahtaneet porkkanat. Kerran parissa viikossa ne on helppo lisätä nopeaan kasvissosekeittoon.