Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasapuoliset isovanhemmat..

Vierailija
15.08.2014 |

Tai sitten. Mieheni vanhemmat eli lasteni isovanhemmat suosivat vain mieheni siskon lasta (2.5v). Hän saa olla yökylässä, otetaan aina hoitoon kun tarvis ja nyt jopa pappa suostui siihen että ajaa aika pitkän välimatkan päästä hoitamaan tätä lasta 3-4krt / viikko ja n.8h kerrallaan koska vanhemmat eivät halua häntä päiväkotiin (ei ole kuuluma rahaa..). Rahasta ei todellakaan ole pulaa. Päiväkotipaikka maksaisi 140e/kk - mies juo tuo summan monta kertaa kuussa ja äiti shoppailee..

Olen vittuuntunut koska itse joudun laittamaan 13kk lapseni perhepäivähoitajalle ja isoveli on tarhassa. Voitte haukkua ihan rauhassa mutta kodinhoidontuki ei riitä ja opinnot haluan loppuun (oppisopimus).

Meille aina puhutaan että voi kun tekee rahasta tiukkaa ja jne (isovanhemmat) ja silti yhtä lasta hoidetaan ilmaiseksi ja ajetaanpa vielä omilla kuluilla 45km / suunta hoitamaan.

Kyllä, olen vittuuntunut.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei.. Ei kyse ole nyt siitä että minulla ei ole rahaa maksaa lasten hoitopaikkaa, vaan lähinnä tasapuolisuudesta joka pitäisi tulla ITSESTÄÄN jo luonnollisesti."

Syytät kuitenkin appivanhempiasi, etteivät he hoida lastasi, kun olet "itse joudun laittamaan 13kk lapseni perhepäivähoitajalle", jotta voisit opiskella ja tehdä uraa.

Kun korostat viestissäsi TASAPUOLISUUTTA, missä on omat vanhempasi ja sukusi. Mikseivät he hoida lastasi, ihan tasapuolisuuden vuoksi, vaan kaikki syy on appivanhemmissa ja kälyssäsi?

Välimatka ei luulisi olevan ongelma, kun nykyään on hyvät kulkuyhteydet, vaikka ei olisikaan omaa autoa ja tarjouksia on tarjouksien perään, niin kustannukset tuskin on ongelma ja luulisi oman tytären ja lapsenlapsi menevän kaiken edelle, onhan äidin ja tyttären suhde paljon läheisempi, kuin miniän, jolloin ongelmia helposti syntyy, kun suhde omaan tyttäreen on läheisempi ja pitempi aikainen.

Vierailija
2/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me teemme remonttia ja olemme apuna AINA kun on tarvinnut - tytär ja tämän mies eivät auta missään eivätkä todellakaan käy heillä kylässä, kun ei ole rahaa bensaan.

Järjestin anopilleni ja appiukolleni omalla rahalla 50v syntymäpäivät.

Emme ole lainanneet emmekä ruinanneet heiltä rahaa - tytär perheineen maksatti heillä auton ja huonekalut mutta "unohtivat" maksaa takaisin.

En ole koskaan ollut riidoissa anopin tai appiukon kanssa.

Kyllä minä lapseni hoidan, olen hoitanut tähänkin asti ja hoidan edelleen. En vain ymmärrä miksi ei olla TASAPUOLISIA, varsinkin kun me suurimmaksi osaksi heitä autamme ja käymme kylässä ilman että aina on taka-ajatus jättää lapsi / lapset sinne hoitoon."

En ymmärrä, miksi haluat olla kaiken päällepäsmärinä miehesi vanhempien välillä. Ja miksi autat, kun se tuntuu olevan noin vaikeata. Ja on ymmärrettävää, että äidin ja tyttären suhde on aina läheisempi, onhan se tyttären elämän pituinen, toisin kuin miniällä, ehkä muutama vuosi.

Anna appivanhempasi ja kälysi hoitaa omat asiansa ja järjestelynsä, oma miehesi päättäköön omasta suhteestaan lapsuuden kotiin,  se ei ole miniän asia, jos puolisot elävät tasavertaisessa suhteessa, sillä miniällä on vastaavasti oma lapsuuden kotinsa ja vanhempansa, johon voit vaikuttaa paljon enemmän kuin miehesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:05"]Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa vai?

Me teemme remonttia ja olemme apuna AINA kun on tarvinnut - tytär ja tämän mies eivät auta missään eivätkä todellakaan käy heillä kylässä, kun ei ole rahaa bensaan.

Emme ole lainanneet emmekä ruinanneet heiltä rahaa - tytär perheineen maksatti heillä auton ja huonekalut mutta "unohtivat" maksaa takaisin.

Kyllä minä lapseni hoidan, olen hoitanut tähänkin asti ja hoidan edelleen. En vain ymmärrä miksi ei olla TASAPUOLISIA, varsinkin kun me suurimmaksi osaksi heitä autamme ja käymme kylässä ilman että aina on taka-ajatus jättää lapsi / lapset sinne hoitoon.

[/quote]

Tässä kyse on minusta siitä, että helposti perheessä joku saa ressukka roolin ja ressukan lapset perii sen. Eli suvusta joku on aina se autettava ja muiden ajatellaan pärjäävän.

Vierailija
4/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani asuvat n.300km päässä. Ovat kyllä parhaansa mukaan apuna. Ei auttaminen ole minulle tai miehelleni vaikeaa tai vastentahtoista. Mutta toivoisin joskus vähän apua sieltäpäin myös..

AP

Vierailija
5/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä näe tässä pointtina tasapuolista hoitoapua ja rahallista tukea, vaan aikaa. 

Onhan tuo kurjaa, että miehen sisaren lapset saavat verrattomasti aikaa yökyläilyineen ja lähes päivittäisine hoitoineen, kun omalle lapselle kerrotaan vältteleviä syitä, miksi hän ei saa mennä yökylään. Tuskinpa kukaan siinä räknää menetettyjä pennosia, vaan ihan rehdisti menetettyä aikaa. Miksi oma lapsi ei ole niin tärkeä, että häneen uhrattaisiin noin paljon? 
Mikä taas tekee sisaren lapsista niin tärkeitä, että heihin uhrataan ihan ylettömästi aikaa ja vaivaa, matkoineen ja kahdeksan tunnin hoitopäivineen? 

Kehottaisin, että keskustelisitte miehesi kanssa asiasta, ja mies vuorostaan puhuisi tästä vanhemmilleen. Epäilen, että sisar on saanut jo mainitun autettavan roolin: että vanhemmat eivät näe hänen pärjäävän omillaan, joten hän saa verrattomasti tukea verrattuna niihin muihin, oletettavasti pärjääviin lapsiin. Ja sitten tämä autettava imee kaikki resurssit, ja aikaa ei sitten yksinkertaisesti jää muille. Keskustelu voisi avata tätä kuviota... ja onhan siinä minusta oikein sanoa, että järjestely tuntuu epäreilulta. Tuskinpa sinä "prikulleen samaa" haluat kuin tämä sisar, mutta onhan tuo aika räikeää suosimista. Se vain maksaa sen, että nämä suosikkilistan ulkopuolella olevat lapset jäävät etäisiksi ja hakevat ne läheiset suhteensa muualta, toisista isovanhemmista kenties.

Vierailija
6/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olet haarasi aukonut. ja halunnut raskautua, koska se on niin ihanaa.

muista nämä ja kanna vastuusi. älä tee omista itsekkäistä haluistasi jo liikakansoitettuun

maailmaan pykäämiäsi lapsia riippakiveksi muille.

Vierailija
7/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:09"]

itse olet haarasi aukonut. ja halunnut raskautua, koska se on niin ihanaa.

muista nämä ja kanna vastuusi. älä tee omista itsekkäistä haluistasi jo liikakansoitettuun

maailmaan pykäämiäsi lapsia riippakiveksi muille.

[/quote]

No olihan siinä maailmanparannusta kerrakseen.

Vierailija
8/27 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, asiasta keskusteltu :/ Emme siis vonganneet hoitoapua vaan kävimme yleisesti läpi että miksi sisko saa kaiken tuen.

No, siksi että heillä jää rahaa säästöön nyt kun on ollut äitiysloma ja tämä likka halusi olla kodinhoidontuella kotona - säästöt paloivat siihen..

Voi hyvänen aika! No, asiat ovat nyt meille sitä myöden selvät. Lapsemme eivät saa hoitoapua isovanhemmilta, yökylää he miettivät tulevaisuudessa (oikein miettivät..).

Olen ihan onnellinen toisaalta että en ole riippuvainen omista, enkä mieheni vanhemmista rahallisesti :)

Sanoin muuten että vietämme illat perheen kesken, eli valitettavasti pappa ei voi taas valua tänne hoitolapsensa kanssa joka ilta -> anopin kommentti: "kyllä siinä sulla nyt vielä yksi lapsi menisi kun ei ole paljoa vaivaa..." mutta tällä kertaa pidin pääni, olen sitten inhottava ämmä tai en :)

Vierailija
9/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten tekstien jälkeen tekee aina mieli kysyä, että tapahtuuko tasapuolisuus myös toiseen suuntaan. Eli huomioidaanko isovanhempia tasapuolisesti ja ollaanko tekemisissä muulloinkin kuin vain silloin, kun tarvitaan apua.

Vierailija
10/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä aikuisia ihmisiä, joiden sanavarastoon kuuluu vittuuntuminen. Jos olisit miniäni, en minäkään olisi kiinnostunut lastasi hoitamaan.

Vierailija
11/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo yksipuolinen hoitaminen johtuu täysin lasten vanhemmista tai toisesta vanhemmasta.

Toinen vaihtoehto on se, että toinen perhe ei pärjää ilman apua.

Vierailija
12/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap., mutta voisin sanoa kakkoselle, että me kyllä mielellään autetaan isovanhempia. Ollaan usein tarjouduttu tekemään jotain ja tehtykin ja ilman korvausvaateita. Meidän suvussa tämä paapottava perhe on perheen "vauvan" eli nuorimmaisen perhe, saa kaikenlaista apua. Ja kuulemma isovanhemmat jopa maksavat heille ruohonleikkuusta ym, vaikka lapsi on usein hoidossa. Meillekin on rahaa tarjottu, muttei oteta, ei mielestäni kuulu asiaan vaan auttaminen on normaalia vastavuoroisuutta. Kuitenkaan ei oikein koskaan sovi, jos meidän 5 v tyttö pyytelee yökylään. Eivät "jaksa" tms.

Toisaalta isovanhemmat tuntuvat tietävän nuoren perheen asiat aivan erittäin hyvin. Rahapula kuulutetaan äänekkäästi jne ja sen takia isovanhemmat kaiketi tarjoavat rahaa (minkä nuoriperhe mielellään ottaa vastaan). Nuoripari ei ole oikein kasvanut aikuiseksi eikä ota normaalilla tavalla vastuuta tekemisistään. Ja näkisin jonkinalaista läheisriippuvuuttakin. Itse en haluaisi tuollaiseen suhteeseen, mutta ulkopuoliseksi jäänti oikeasti harmittaa. Kun meistä ei jakseta välittää.

Vierailija
13/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:15"]

Tai sitten. Mieheni vanhemmat eli lasteni isovanhemmat suosivat vain mieheni siskon lasta (2.5v). Hän saa olla yökylässä, otetaan aina hoitoon kun tarvis ja nyt jopa pappa suostui siihen että ajaa aika pitkän välimatkan päästä hoitamaan tätä lasta 3-4krt / viikko ja n.8h kerrallaan koska vanhemmat eivät halua häntä päiväkotiin (ei ole kuuluma rahaa..). Rahasta ei todellakaan ole pulaa. Päiväkotipaikka maksaisi 140e/kk - mies juo tuo summan monta kertaa kuussa ja äiti shoppailee..

Olen vittuuntunut koska itse joudun laittamaan 13kk lapseni perhepäivähoitajalle ja isoveli on tarhassa. Voitte haukkua ihan rauhassa mutta kodinhoidontuki ei riitä ja opinnot haluan loppuun (oppisopimus).

Meille aina puhutaan että voi kun tekee rahasta tiukkaa ja jne (isovanhemmat) ja silti yhtä lasta hoidetaan ilmaiseksi ja ajetaanpa vielä omilla kuluilla 45km / suunta hoitamaan.

Kyllä, olen vittuuntunut.

[/quote]  Kannattaa katsoa peiliin, miksi tyttären lapsi on rakkaampi

Vierailija
14/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa itse omat kersanne!!!! Tai ainakin neuvotelkaa sen tahon kanssa valmiiksi ja etukäteen, kenelle meinaatte persehedelmänne työntää hoidettavaksi!!! JOOKO!!;;

Vierailija
15/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären lapsi on aina rakkaampi, kuin miniän lapsi. Koska miniän lapsesta ei voi ikinä olla varma, onko se samaa verta ja kenelle se on tehty. Toisaalta nykyajan äidit pelaa isät niin pois lapsen elämästä, ettei voi sanoa edes, että lapsi on pojan lapsi, koska naiset niin hallitsevat kotia ja lapsia ja koko sosiaalista verkostoa.

Vierailija
16/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentisi luettuani en yhtään ihmetele, miksi isovanhemmat eivät hoita lastasi tai auta taloudellisesti, koska metsä vastaa sinne niin kuin huuhetaan.

Lapsesi tehtävä ei ole luoda suhteita isovanhempiinsa, vaan sen tekevät lapsen vanhemmat. Ja lapsen vanhempien taidoista riippuu, millainen suhde isovanhemmilla ja lapsilla on. Ehkä lapsesi hoitosikin järjestyisi paremmin, jos muuttaisit asennettasi ja kielenkäyttöäsi.

Vierailija
17/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Ikävä tilanne sulla. Oletko kysynyt hoitoapua ihan silleen asiallisesti ja suoraan heiltä? Sano vaikka, että kunnallinen hoito tulee kalliiksi, kun vielä opiskelet.

Vierailija
18/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ehdottaisit ihan sillai hyvällä ja rakentavasti, että vuorotellen lapset olisivat vuoroin teillä, vuoroin miehen siskon kotona, jossa isovanhemmat sitten heitä hoitaisivat?  Totta tuo, että monasti oman tyttären lapset ovat läheisempiä ja oman tyttären huushollissa "uskaltaa" paremmin tehdä asioita, joskus myös jotkut lapsista ovat omatoimisempia ja toiset taas käenpoikia, jotka suureen ääneen kehtaavat huutaa apua. Mutta jos puolin ja toisin asiallisissa ja auttavaisissa väleissä ollaan, niin kyllä fiksujen isovanhempien pitäisi tajuta pyrkiä tasapuolisuuteen edes jollain tavalla.

Vierailija
19/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa vai?

Me teemme remonttia ja olemme apuna AINA kun on tarvinnut - tytär ja tämän mies eivät auta missään eivätkä todellakaan käy heillä kylässä, kun ei ole rahaa bensaan.

Kyllä minä lapseni hoidan, olen hoitanut tähänkin asti ja hoidan edelleen. En vain ymmärrä miksi ei olla TASAPUOLISIA, varsinkin kun me suurimmaksi osaksi heitä autamme ja käymme kylässä ilman että aina on taka-ajatus jättää lapsi / lapset sinne hoitoon.

Vierailija
20/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 12 oli siis AP..

Lisään vielä että tytär on patalaiska noin muutenkin, jostain syystä kaikki säälivät häntä. Mikään työpaikka ei ole hyvä ja vanhemmat antavat rahaa kun irtisanoo itsensä työpaikoista kun on niin kurja olla..

Lapsi taas on jo 2.5v mutta ei puhu vielä mitään ja vierastaa kaikkea.

Heillä oli hoitopaikka ja jopa neuvolasta oli suositeltu että ainakin lapsi kerhoon vähän oppimaan jo oloa toisten kanssa, mutta ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä