Tasapuoliset isovanhemmat..
Tai sitten. Mieheni vanhemmat eli lasteni isovanhemmat suosivat vain mieheni siskon lasta (2.5v). Hän saa olla yökylässä, otetaan aina hoitoon kun tarvis ja nyt jopa pappa suostui siihen että ajaa aika pitkän välimatkan päästä hoitamaan tätä lasta 3-4krt / viikko ja n.8h kerrallaan koska vanhemmat eivät halua häntä päiväkotiin (ei ole kuuluma rahaa..). Rahasta ei todellakaan ole pulaa. Päiväkotipaikka maksaisi 140e/kk - mies juo tuo summan monta kertaa kuussa ja äiti shoppailee..
Olen vittuuntunut koska itse joudun laittamaan 13kk lapseni perhepäivähoitajalle ja isoveli on tarhassa. Voitte haukkua ihan rauhassa mutta kodinhoidontuki ei riitä ja opinnot haluan loppuun (oppisopimus).
Meille aina puhutaan että voi kun tekee rahasta tiukkaa ja jne (isovanhemmat) ja silti yhtä lasta hoidetaan ilmaiseksi ja ajetaanpa vielä omilla kuluilla 45km / suunta hoitamaan.
Kyllä, olen vittuuntunut.
Kommentit (27)
Meilläpä vielä usein käy niin että pappa tuo tämän tyttären kersan meille ja vahdin sitten omiani ja tätä lasta samalla, pappa on tässä kyllä mutta ei jaksa leikkiä / keksiä tekemistä tälle lapselle.
Olenko kohtuuton jos en enää ota heitä tänne...?
Ehdotin että jos vaikka muutaman kerran kuussa katsoisi tuota meidän pienempää - ei käy.
ap
Voi ei, ap. Kissa pitäisi kyllä nostaa jo pöydälle ja lapselle hommata kunnallinen hoitopaikka, kun neuvolakin sitä suosittelee. Porukka ei taida käsittää, miten tärkeää se olisi jo lapsen puheen kehityksen kannalta (ja olisiko jopa ilmainen paikka, kun neuvola "määrää"? ).
Ei.. Ei kyse ole nyt siitä että minulla ei ole rahaa maksaa lasten hoitopaikkaa, vaan lähinnä tasapuolisuudesta joka pitäisi tulla ITSESTÄÄN jo luonnollisesti.
19: ärsyttävä tilanne. Tunnut olevan sujut sen kanssa ja nostan sinulle hattua :) Ohhoh, mitä tärkeämpää oli kuin ristiäiset? :O
Ap
Hinnassa on joku alennus mutta he eivät halua lasta sinne ja syy on aina ettei ole rahaa. Tuota syytä käytetään kaikkeen. Silti on rahaa käydä baareissa ja kerrotaan että voi hitto kun meni taas näin ja näin paljon rahaa.
Ja kyllä minä tykkään mieheni siskosta ja siitä lapsesta. Ärsyttää vain tuo hänen asenteensa ja tapa jolla onnistuu saamaan kaikki säälimään itseään. Isovanhemmat ovat ihan mukavia mutta toivoisin vähän tasapuolisuutta kun mekin ollaan ihan yhä antavaisia heillepäin.
Meillä vanhempi lapsi kyselee että miksei koskaan pääse sinne yökylään, joskus annan hänelle puhelimen jotta mummu voi itse selittää ja vastaus aina sama "nyt ei ole hyvä hetki". Isovanhemmat eivät kuitenkaan ole kuin 51v ja nuorekkaita joten ei uskoisi että tuo 4.5v omatoiminen poika hirveä rasite olisi - verrattuna 2.5v lapseen joka ei puhu, ei syö omatoimisesti ja käyttää vaippaa.
No, me jatkamme elämää niinkuin tähänkin asti. En minä heitä osaa vihata, ärsyttää vain.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:32"]
Voi ei, ap. Kissa pitäisi kyllä nostaa jo pöydälle ja lapselle hommata kunnallinen hoitopaikka, kun neuvolakin sitä suosittelee. Porukka ei taida käsittää, miten tärkeää se olisi jo lapsen puheen kehityksen kannalta (ja olisiko jopa ilmainen paikka, kun neuvola "määrää"? ).
[/quote]
Joo, kissa pöydälle ja ilmainen hoitaja ap:n lapsille, ettei vain kukaan muu saa enempää kuin hän!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:05"]Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa vai?
Me teemme remonttia ja olemme apuna AINA kun on tarvinnut - tytär ja tämän mies eivät auta missään eivätkä todellakaan käy heillä kylässä, kun ei ole rahaa bensaan.
Järjestin anopilleni ja appiukolleni omalla rahalla 50v syntymäpäivät.
Emme ole lainanneet emmekä ruinanneet heiltä rahaa - tytär perheineen maksatti heillä auton ja huonekalut mutta "unohtivat" maksaa takaisin.
En ole koskaan ollut riidoissa anopin tai appiukon kanssa.
Kyllä minä lapseni hoidan, olen hoitanut tähänkin asti ja hoidan edelleen. En vain ymmärrä miksi ei olla TASAPUOLISIA, varsinkin kun me suurimmaksi osaksi heitä autamme ja käymme kylässä ilman että aina on taka-ajatus jättää lapsi / lapset sinne hoitoon.
[/quote]
Meillä sama juttu kuin ap:llä. Appivanhempia kiinnostaa vain ja ainoastaan tyttären lapsi, meidän lapset on ihan ilmaa. Anoppi ei itseasiassa nopeasti kysyttynä muista kuopuksemme nimeäkään (ei ollut esim. ristiäisissä, oli tärkeämpiä menoja).
Olen aina ollut heille kohtelias. Appivanhemmat ovat käyneet monta kertaa meillä syömässä, minä en ole koskaan syönyt heillä mitään, ei ole tarjottu. Appivanhemmat asuvat ilmaiseksi meidän omistamassa asunnossa. Appiukko ajaa minun ostamalla autolla. Aina on autettu jos on pyydetty.
Kyse ei voi olla muusta, kuin ylipäänsä siitä että tytärtään vaan rakastavat enemmän. Olen asian kanssa sujut. Heidän arvomaailmansa ja käytöksensä on niin kaukana meidän vastaavista, ettei niitä meidän lapsilleni tarvitse opettakaan.
Suunnilleen sama homma meilläkin, nro 12, (ap?) :( Todellakaan ei voi minua syyttää tästä asiasta. Jotkut eivät vaan kasva aikuisiksi, eivätkä toiset osaa irroittautua nuorimmaisistaan.
Ikävää sitten jatkuvasti kuulla isovanhempien tilitystä toisten lasten ihanuudesta, mitä tehtiin jne. Tai kysyvät lapsenhoitovinkkejä minulta. Mitähän vastaisin, kun seuraavan kerran kuulen "uutisia", tähän mennessä joo ja jaa on saanut riittää.