Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri yrittää nyt ilmaistyöntekijäksi jonnekin

Vierailija
15.08.2014 |

kun ei oikeita töitä ole. Karenssin uhalla on hyvä kiristää ihmisiä. No ei minua, voin kyllä hakea sen rahan sossustakin. Minkä minä sille mahdan, että palkkatöihin ei pääse. Nytkin vain yksi alan paikka auki mutta siinä pitäisi näköjään lähes yksistään pyörittää koko paikkaa ja palkka tietenkään ei vastaa työmäärää.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:51"]

En ymmärrä näitä ilmaiseksi töitä pitäisi tehdä -kitisijöitä. Meillä on työpaikalla aina silloin tällöin näitä "ilmaisia" harjoittelijoita/työllistettyjä (akateemisesti koulutettuja asiantutijoita sekä assaripuolen ihmisiä, jos tällä on väliä). Ja tämä on erittäin hyvä keino saada jalka oven väliin. Tosi monta hyvää ja ahkeraa tyyppiä on saanut muutamia kuukausia kestäneen "ilmaistyön" jälkeen töitä joko meiltä tai yhteistyökumppaneilta. Ja vaikkei heti työt jatkuisikaan, niin arvokasta työkokemusta karttuu. CV:ssähän ei näy oletko saanut kunnon palkaa vai et, vain työtehtävät ratkaisevat.

Omissa opiskelukavereissa on muutamia tällaisia "en kyllä ilmaiseksi mene" -tyyppiä ja aika moni heistä on yhä näin 8 vuotta valmistumisen jälkeen vailla töitä ja työkokemusta. Voivat sitten miettiä haluaako joku tosiaan palkata 8 vuotta kotona maanneen ja työkokemusta vailla olevan henkilön!

[/quote]Mä olen mennyt joka ikiseen työn pätkään aina mitä olen saanut, juurikin toiveena jalka oven väliin ja sitä kautta vakkaripaikkaan. Vaan kuinkas on käynytkään.  Olen yhä se, joka kutsutaan keikkaa tekemään mutta vakipaikkahakemuksissa aina hylätään.

[/quote]

sama. ap

Vierailija
62/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaistyöt = orjatyötä. Ottakaa yhteyttä siihen kansanedustajaanne ja kertokaa mikä tämä todellinen tilanne on kentällä, ihmisten pitää mennä tekemään ilmaiseksi töitä. Työnteon pitää olla kannattavaa sille tekijällekin, ei ainoastaan sille ilmaistyönteettäjälle.

Niin kauan kun meillä teetetään ilmaisseksi pakolla töitä, maamme ei tule koskaan nousemaan tästä suosta. Tätä tietyt tahot ovat ajaneet vuosia kun selittävät kaalliista työvoimasta, seuraavaksi työttömien pitää alkaa maksamaan siitä, että pääsevät edes harjoittelemaan (hankkimaan kallista kokemusta, blääh). Yhdessäkään sivistysvaltiossa ei ihmisen tarvitse työskennellä ilmaiseksi, Suomi ei ole sivistysvaltio tässä asiassa vaan kaukana, todella kaukana siitä. Tällä menolla edes halpatyövoimanmaat eivät pysty kilpailemaan sipmalaisten kanssa palkkakysymyksissä, meillä kun ilmaistyövoiman määrä sen kuin kasvaa.

Nyt on aika koota voimat ja aloittaa näkyvä kapinointi tällaista riistoa vastaan. Millään muulla kuin suoralla toiminnalla ei muutoksia enää saada, hyssyttelyn aika on ohitse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:30"]

kun ei oikeita töitä ole. Karenssin uhalla on hyvä kiristää ihmisiä. No ei minua, voin kyllä hakea sen rahan sossustakin. Minkä minä sille mahdan, että palkkatöihin ei pääse. Nytkin vain yksi alan paikka auki mutta siinä pitäisi näköjään lähes yksistään pyörittää koko paikkaa ja palkka tietenkään ei vastaa työmäärää.

[/quote]

Kai tiedät että jos saat karenssin niin et suinkaan sitä rahaa sossusta täydellä määrällä saa? Siellä kyllä otetaan huomioon että olet kieltäytynyt töistä, ja toimeentulotukea et täytenä saa! Jos sulla on oman alan paikka auki niin hae sinne äläkä valita! Kyllä mäkin pyöritän 9h päivässä yksin töissä kaikkea, ja niin tekee muutkin omalla vuorollaan. 

Vierailija
64/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:55"]Minun ei sinänsä tarvitse harjoitella alaani, osaan jo kaiken tarvittavan. ap

[/quote]

Jos osaisit alaltasi kaiken mahdollisen, niin sinulla olisi varmasti töitä. Ja hyviä sellaisia.

Vierailija
65/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:55"]Minun ei sinänsä tarvitse harjoitella alaani, osaan jo kaiken tarvittavan. ap

[/quote]

Jos osaisit alaltasi kaiken mahdollisen, niin sinulla olisi varmasti töitä. Ja hyviä sellaisia.

[/quote]

miten voit olla siitä niin varma, enhän edes kertonut mitä teen työkseni?

Vierailija
66/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Elätä itsesi äläkä loisi muiden rahoilla.

Vierailija
67/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli et hae sitä avoinna olevaa työpaikkaa, koska siellä pitäisi tehdä töitä?! Kermaperse...

Vierailija
68/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:22"]

[/quote]

[/quote]

toki, ei minulla ole miestä tienaamassa tässä taloudessa. ap

Vierailija
69/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:29"]

[/quote]

Eli et hae sitä avoinna olevaa työpaikkaa, koska siellä pitäisi tehdä töitä?! Kermaperse...

[/quote]

no ei ole tämänikäisellä voimavaroja tehdä niitä kaikkia asioita joita ilmoituksessa oli. Ollut muuten jo monta kuukautta auki se paikka, eikä ketään saatu. ap

Vierailija
70/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei tässä mistään miehestä puhuttu! Elät meidän veronmaksajien rahoilla!!

Vierailija
71/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:29"]

[/quote]

[/quote]

no ei ole tämänikäisellä voimavaroja tehdä niitä kaikkia asioita joita ilmoituksessa oli. Ollut muuten jo monta kuukautta auki se paikka, eikä ketään saatu. ap

[/quote]

Ja ikä oli? Minkä alan töitä muuten? Mä haen heti jos sattuu mun alaa olemaan!

Vierailija
72/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään koskaan kelvannut harjoittelupaikkoihin, eikä syy ollut se, että olisin tehnyt työni huonosti. Noissa paikoissa oli vain tietyt hommat korvamerkitty jo valmiiksi harjoittelijoiden varaan. Yhdessä paikassa kyllä kävi niin, että työkkäri ilmoitti, että hommaa on pyöritetty niin pitkään harjoittelijoilla, että siihen pitää palkata joku. No yrittivät sitten saada minut työllistämistuella, mutta en ollut tukikelpoinen. Siinä sitten jäi auki, saako määrärahaa ylemmältä taholta tavalliseen palkkaukseen määräajaksi (=siihen asti kun työkkäri myöntää taas harjoittelijan), mutta kun minä pääsin töihin muualle, niin homma jäi. En tiedä saivatko jonkun, en koskaan kysellyt. 

Vierailija
73/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä näen toisten rahoilla elämisen sellaisena, että samassa taloudessa ollaan mutta ei kovin suurella panoksella osallistuta kuluihin. Veronmaksajien rahoja en osaa luokitelella erikseen, että kuka käyttää ja miten paljon, kun niitä veroja käytetään niin moneen asiaan. Kyllä sinäkin ymmärrät sitten kun vähän vielä kasvat. ap

Vierailija
74/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelua ja työelämävalmennusta ei enää työkkäristä järjestetä, vaan työkokeiluja. Työkokeilussa kokeillaan ihan uuden ammatin sopivuutta itselle tai sitten testataan onko asiakkaalla työkykyä/osaamista siihen entiseen ammattiinsa. Työkokeilu järjestetään aina yhteistyössä asiakkaan kanssa. Miten ap:lle tämä työkokeilu perusteltiin? Palkkatukityöpaikat ei ole ilmaiseksi tekemistä, vaan niistä maksetaan tessin mukainen palkka.

Vierailija
75/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jonkun rahoilla sinäkin elät, joten älä kitise.

Vierailija
76/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:40"]

En minäkään koskaan kelvannut harjoittelupaikkoihin, eikä syy ollut se, että olisin tehnyt työni huonosti. Noissa paikoissa oli vain tietyt hommat korvamerkitty jo valmiiksi harjoittelijoiden varaan. Yhdessä paikassa kyllä kävi niin, että työkkäri ilmoitti, että hommaa on pyöritetty niin pitkään harjoittelijoilla, että siihen pitää palkata joku. No yrittivät sitten saada minut työllistämistuella, mutta en ollut tukikelpoinen. Siinä sitten jäi auki, saako määrärahaa ylemmältä taholta tavalliseen palkkaukseen määräajaksi (=siihen asti kun työkkäri myöntää taas harjoittelijan), mutta kun minä pääsin töihin muualle, niin homma jäi. En tiedä saivatko jonkun, en koskaan kysellyt. 

[/quote]  Näin myös meillä. Yksi paikka on juuri näille ilmaistyöntekijöille ja ketään ei ole tarkoitus vakinaistaa. Joten höpöpuhetta tuo, että saa jalan oven väliin ja töitä.

Vierailija
77/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä ilmaistyövoiman keitaista, eli työpajoista ja yhdistysten kirjanpidoista/pullanleivonnasta mitään pysyvää työtä saa. Väki vaihtuu heti kun eivät saa enään tukirahoja ko.henkilölle.

Vierailija
78/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:02"]

Ei näistä ilmaistyövoiman keitaista, eli työpajoista ja yhdistysten kirjanpidoista/pullanleivonnasta mitään pysyvää työtä saa. Väki vaihtuu heti kun eivät saa enään tukirahoja ko.henkilölle.

[/quote]

Eikä pienillä yhdistyksillä edes ole rahaa, joten jos työkkäri ei myönnä, sitten hommat vaan jätetään hoitamatta. 

Vierailija
79/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näen nuo ilmaiset harjoittelut mahdollisuutena työntää jalka oven väliin enkä orjatyönä. Vaikka moni työnantaja saattaakin näitä sillä tavalla hyväkseen käyttää.

Nykyisen vakituisen työni sain juuri tälläisen 8e lisällä maksetun harjoittelun kautta. Kysyin ensin ko. paikkaan töihin pääsyä ja lopulta kyllästyin EI-OO vastauksiin ja päätin näyttää, että ne todella tarvitsee minut sinne. Tarjosin ilmaista harjoittelua ja sehän toki kävi.

Harjoittelun aikana aukesi uusi toimipiste ketjun sisällä, ja sinne menin vakituiseksi. Nyt olen edennyt firman sisällä esimiesasemaan.

Itsestään selvää toki on antaa sen harjoittelun aikana itsestään niin hyvä kuva kuin mahdollista. Eli olla mukava kaveri työkavereille (jos kutsutaan työajan ulkopuolella jonnekin illanistujaisiin ym, niin mukaan vain), ahkera ja omatoiminen työssä ja valmis joustamaan vuoroista ja tulemaan vaikka pää kainalossa töihin ennenmmin kuin jäädä saikulle jos vain mahdollista.

Vierailija
80/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niin negatiivinen! Työ vie aina eteenpäin! Tunnen yhtäkkiä mietittynä viisi noissa harjoitteluissa ollutta, joista kahdella homma toimi. Toinen vakinaistettiin koulutusta vastaavaan työhön puolen vuoden jälkeen. Toinen taas harjoitteli 6kk, jonka jälkeen tarjottiin oppisopimusta alalle. Oppisopimuspaikkaa on vaikea oikeasti saada ja tuolla alalla oikean työpaikansaanti on vaikeaa ilman koulutusta, joten voisiko ajatella, että hänellä myös onnisti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän