Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri yrittää nyt ilmaistyöntekijäksi jonnekin

Vierailija
15.08.2014 |

kun ei oikeita töitä ole. Karenssin uhalla on hyvä kiristää ihmisiä. No ei minua, voin kyllä hakea sen rahan sossustakin. Minkä minä sille mahdan, että palkkatöihin ei pääse. Nytkin vain yksi alan paikka auki mutta siinä pitäisi näköjään lähes yksistään pyörittää koko paikkaa ja palkka tietenkään ei vastaa työmäärää.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:29"]

Laskekaa yhteen kaikki saamanne työttömyyskorvaukset ja jakakaa summa niillä kuukausilla, jotka teette "ilmaistyötä". Taidatte päästä ihan hyville ansioille. Ei se työttömyyskorvaus ole mitään taivaasta tippuvaa ilmaisrahaa.

[/quote]

mitä paskaa jauhat? Onhan se nyt ilmaisrahaa niin kuin lapsilisät ja asumistuetkin tai eläke. Työsuhteessa on korvaus palkka nimeltään.

Vierailija
42/115 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskekaa yhteen kaikki saamanne työttömyyskorvaukset ja jakakaa summa niillä kuukausilla, jotka teette "ilmaistyötä". Taidatte päästä ihan hyville ansioille. Ei se työttömyyskorvaus ole mitään taivaasta tippuvaa ilmaisrahaa.

[/quote]

Ei se olekaan ilmaisrahaa. Yhteiskunnan velvollisuus on turvata jokaisen toimeentulo tavalla tai toisella. Jos ei ole palkkatyötä on työttömyyskorvaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei tule hyviä ansioita silloinkaan. Et taida olla perillä tämän "ilmaisrahan" määrästä, sen ostovoimasta yleiseen hintatasoon nähden jne.

Vierailija
44/115 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:48"]

[/quote]

Ei tule hyviä ansioita silloinkaan. Et taida olla perillä tämän "ilmaisrahan" määrästä, sen ostovoimasta yleiseen hintatasoon nähden jne.

[/quote]

no huomasin saman ettei mikään älyn jättiläinen ole noiden kommenttien takana

Vierailija
45/115 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oman alan paikkoja ole auki kuin yksi, sinun pitää varmasti vaihtaa alaa. Oletko huomannu, että esim. siivoustöitä kyllä riittää.

Vierailija
46/115 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:00"]

Jos ei oman alan paikkoja ole auki kuin yksi, sinun pitää varmasti vaihtaa alaa. Oletko huomannu, että esim. siivoustöitä kyllä riittää.

[/quote]

Joo pitääpäs mennä sellaiseen siivoustyöhön 10 viikkotuntia onkin tosi kannattavaa rahallisesti. Ja paskat, en ole menossa. Syö pääs.

Vierailija
47/115 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:51"]En ymmärrä näitä ilmaiseksi töitä pitäisi tehdä -kitisijöitä. Meillä on työpaikalla aina silloin tällöin näitä "ilmaisia" harjoittelijoita/työllistettyjä (akateemisesti koulutettuja asiantutijoita sekä assaripuolen ihmisiä, jos tällä on väliä). Ja tämä on erittäin hyvä keino saada jalka oven väliin. Tosi monta hyvää ja ahkeraa tyyppiä on saanut muutamia kuukausia kestäneen "ilmaistyön" jälkeen töitä joko meiltä tai yhteistyökumppaneilta. Ja vaikkei heti työt jatkuisikaan, niin arvokasta työkokemusta karttuu. CV:ssähän ei näy oletko saanut kunnon palkaa vai et, vain työtehtävät ratkaisevat.

Omissa opiskelukavereissa on muutamia tällaisia "en kyllä ilmaiseksi mene" -tyyppiä ja aika moni heistä on yhä näin 8 vuotta valmistumisen jälkeen vailla töitä ja työkokemusta. Voivat sitten miettiä haluaako joku tosiaan palkata 8 vuotta kotona maanneen ja työkokemusta vailla olevan henkilön!

[/quote]

Tämä on niin totta!! Ihmiset on niin ahneita ja olettavat heti saavansa huippupalkatun työn. Itse menin töihin ilmaiseksi, ja työtä ei tarvinnut tehdä palkatta kuin kaksi kuukautta, jonka jälkeen sainkin vakipaikan. Nyt sitten nostan hyvää palkkaa hyvästä työstä.

Vierailija
48/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ammatillinen koulutus ja/tai tarpeeksi työkokemusta, et kalpaa ilmaistöihin.

Vierailija
49/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikoinaan työkkärissä ja sain juuri tuollaisia hölynpöly koulutuksia, työharjoittelijaksi 8 euron lisällä ja jotain aivan ihmeellisiä, minimipalkalla olevia töitä jossain kuusessa.

Nyt olen miettinyt, että ehkä tämä kotirouvuus voisi vaihtua työelämään, mutta koulutuksesta niin pitkä aika etten noin vain pääse töihin ja vituttaa ajatuskin siitä, että taas työkkärissä aletaan höykyttämään ja tarjotaan aivan älyttömiä töitä karenssin uhalla. Toisaalta jos nyt pärjään ilman tuloja, niin pärjään karenssinkin, mutta henkisesti ahdistaa työkkärin käytös. Aivan kuin mulla ei olisi mitään arvoa.

Vierailija
50/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:31"]

Jos sinulla on ammatillinen koulutus ja/tai tarpeeksi työkokemusta, et kalpaa ilmaistöihin.

[/quote]

On kumpaakin mutta "kalpaa"?

Vierailija
51/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei työkkäri kyllä ole tarjoillut yhtään mitään, vaikka ottaisin mielelläni ilmaispaikatkin vastaan. Soittoaikojakin pitää anella. Työttömyyttä takana 8 kk.

Vierailija
52/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:38"]

No mulle ei työkkäri kyllä ole tarjoillut yhtään mitään, vaikka ottaisin mielelläni ilmaispaikatkin vastaan. Soittoaikojakin pitää anella. Työttömyyttä takana 8 kk.

[/quote]

no mainosta nyt ihmeessä, että ilmaiseksi teet. Vai oletko sellainen, että sinusta on työpaikalla enemmän haittaa kuin hyötyä :)

Vierailija
53/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin, että jos hankit työkkäristä karenssin, niin myös toimeentulotukeasi leikataan.

Vierailija
54/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:43"]

Muista kuitenkin, että jos hankit työkkäristä karenssin, niin myös toimeentulotukeasi leikataan.

[/quote]

No, säästyy bensoissa ja hermoissa kuitenkin. ap

Vierailija
55/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:43"]

[/quote]

[/quote]

Juu, ja sossun rahatkin säästyy

Vierailija
56/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:34"]

Mä olin aikoinaan työkkärissä ja sain juuri tuollaisia hölynpöly koulutuksia, työharjoittelijaksi 8 euron lisällä ja jotain aivan ihmeellisiä, minimipalkalla olevia töitä jossain kuusessa.

Nyt olen miettinyt, että ehkä tämä kotirouvuus voisi vaihtua työelämään, mutta koulutuksesta niin pitkä aika etten noin vain pääse töihin ja vituttaa ajatuskin siitä, että taas työkkärissä aletaan höykyttämään ja tarjotaan aivan älyttömiä töitä karenssin uhalla. Toisaalta jos nyt pärjään ilman tuloja, niin pärjään karenssinkin, mutta henkisesti ahdistaa työkkärin käytös. Aivan kuin mulla ei olisi mitään arvoa.

[/quote]

Tuossa ainoa lohdutus on se, että työttömiä on niin paljon, ettei yhdelle voi osua ihan koko ajan noita ajankuluja. Välillä tulee pitkiäkin taukoja.

T:yksi, joka odottelee työllistämistoimenpiteitä syksymmällä.

Vierailija
57/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä ilmaiseksi töitä pitäisi tehdä -kitisijöitä. Meillä on työpaikalla aina silloin tällöin näitä "ilmaisia" harjoittelijoita/työllistettyjä (akateemisesti koulutettuja asiantutijoita sekä assaripuolen ihmisiä, jos tällä on väliä). Ja tämä on erittäin hyvä keino saada jalka oven väliin. Tosi monta hyvää ja ahkeraa tyyppiä on saanut muutamia kuukausia kestäneen "ilmaistyön" jälkeen töitä joko meiltä tai yhteistyökumppaneilta. Ja vaikkei heti työt jatkuisikaan, niin arvokasta työkokemusta karttuu. CV:ssähän ei näy oletko saanut kunnon palkaa vai et, vain työtehtävät ratkaisevat.

Omissa opiskelukavereissa on muutamia tällaisia "en kyllä ilmaiseksi mene" -tyyppiä ja aika moni heistä on yhä näin 8 vuotta valmistumisen jälkeen vailla töitä ja työkokemusta. Voivat sitten miettiä haluaako joku tosiaan palkata 8 vuotta kotona maanneen ja työkokemusta vailla olevan henkilön!

Vierailija
58/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:43"]

[/quote]

[/quote]

Juu, ja sossun rahatkin säästyy

[/quote]

Ei varsinaisesti. Menevät sitten jollekin toiselle.

Vierailija
59/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:51"]

En ymmärrä näitä ilmaiseksi töitä pitäisi tehdä -kitisijöitä. Meillä on työpaikalla aina silloin tällöin näitä "ilmaisia" harjoittelijoita/työllistettyjä (akateemisesti koulutettuja asiantutijoita sekä assaripuolen ihmisiä, jos tällä on väliä). Ja tämä on erittäin hyvä keino saada jalka oven väliin. Tosi monta hyvää ja ahkeraa tyyppiä on saanut muutamia kuukausia kestäneen "ilmaistyön" jälkeen töitä joko meiltä tai yhteistyökumppaneilta. Ja vaikkei heti työt jatkuisikaan, niin arvokasta työkokemusta karttuu. CV:ssähän ei näy oletko saanut kunnon palkaa vai et, vain työtehtävät ratkaisevat.

[/quote]Mä olen mennyt joka ikiseen työn pätkään aina mitä olen saanut, juurikin toiveena jalka oven väliin ja sitä kautta vakkaripaikkaan. Vaan kuinkas on käynytkään.  Olen yhä se, joka kutsutaan keikkaa tekemään mutta vakipaikkahakemuksissa aina hylätään.

Vierailija
60/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei sinänsä tarvitse harjoitella alaani, osaan jo kaiken tarvittavan. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme