Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maskittomuuden taustalla on asennevamma/välinpitämättömyys!

Vierailija
01.08.2021 |

Eivätkö kauppakeskukset, kaupat ja erilaiset liikkeet voisivat määrätä ihan oikean maskipakon. Sisään päästetään vain maskia käyttävät (suojattava suu ja nenä eikä vain suu tai roikkua korvassa tai kaulassa). Maskittomille tarjotaan maskeja ovella. Maskittomat ohjattaisiin vartoiden toimesta ulos liikkeistä jos eivät suostu pitämään maskia.

Terveydelliset syyt maskittomuudelle ovat hyvin harvassa. Yleensä tällöin henkilö ei voi/jaksa liikkua edes kodin/hoitopaikan ulkopuolella. Maski sopii siis harjoittelulla myös lisähappea tarvitsevalle keuhkoahtaumapotilallelle (harjoittelun kautta ja aikaa on ollut harjoittelulle). Lääkärin todistuksella (missä ei tarvitse näkyä terveystietoja vaan pelkkä tieto siitä, että henkilöllä terveydelliset syyt estävät maskin käytön) voisi kauppaan/liikkeisiin jne päästä ilman maskia. Näiden todistusten kirjoittelu ei pitäisi olla mikään iso juttu, sillä näitä ihmisiä, joilla on oikeasti terveydelliset syyt maskittomuuteen on niin harvassa saati siinä kunnossa olevat, jotka vielä pystyisivät liikkumaan kaupoissa tai muissa liikkeissä.

Maskin käyttö ei ole kivaa, mutta se suojaa muita ja ffp2 maski suojaa myös itseä deltavirukselta. Maskin käyttö ei tunnut kivalta ja se lisää vähän hengitysvastusta. Se, että henkilö ahdistuu henkisesti maskin käytöstä ei voi olla syy maskittomuudelle. Jos henkilö tuntee, että ei kykene terveydellisistä syistä käyttämään maskia, niin siina tapauksessa olisi syytä kääntyä lääkärin puoleleen, jos taustalla on joku vakava sairaus. En voi ymmärtää yhteiskuntaa, missä välinpitämättömyys on riittävä syy antaa epidemian levitä ja vaarantaa muiden ihmisten terveys ja vielä henkikin. Nämä ihmiset vain sanovat, että pysy sitten kotona! Eikö sen pitäisi mennä toisinpäin. Asennevammaiset voisivat jäädä kotiin, jotta yhteiskunta voisi pyöriä ja isoimmilta suluilta vältyttäisiin. Kaikkea ei voi ostaa vain netistä.

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen maskitta lähes kaikkialla, myös bussissa vaikka siellä on "maskipakko". Ei vaan enää kiinnosta.

N24

Mitä jos ihmiset tupakoisivat jälleen sisätiloissa (vaikka vaarat tiedetään). Menisit kauppaan, kauppakeskukseen tai julkisiin liikennevälineisiin ja ympärillä olisi rankka tupakansavu, jota joutuisit hengittämään sisään, koska ihmisiä ei kiinnosta mennä ulos tupakoimaan. Siinä sitä tupakansavua joutuisit hengittämään kuten monikin lapsi, koka ihmiset ovat välinpitämättömiä eikä heitä kiinnosta. 

Ei tuon ikäinen osaa sitä kuvitella, kun ei ole elänyt.

Hänelläkin varmasti kokemusta siitä kuinka joku tulee polttamaan tupakkaa viereen esim. bussipysäkille jne. Eli onko ok, että ihmiset tupakoivat jälleen rappukäytävissä, kauppakeskuksien sisällä, busseissa, kaupoissa ja kaikkialla, koska he eivät viitsi siirtyä muualle eivätkä jaksa välittää muiden hyvinvoinnista, terveydestä - ihan sama onko ympärillä lapsia, raskaanaolevia tms. Minkä ihmeen takia sinulla tai kenelläkään on oikeus vaarantaa muiden terveys, henki ja vaikuttaa siihen, että yhteiskuntaa joudutaan sulkemaan uudelleen epidemian levitesssä? Eikö tupakoivilla ihmisillä ole silloin samanlainen oikeus saastuttaa savulla ympäristöään ja häiritä muita ihmisiä?

Tupakka haisee hirveältä ja sen polttaminen on tietyissä paikoissa laitonta. Lisäksi se on tutkitusti haitallista, eli ihan jokainen tupakoitsija hengittää ulos muille haitallista savua.

Maskittomuus ei haise, ei ole laitonta eikä jokainen maskiton todellakaan hengitä koronavirusta ulos.

Ja vaikka en maskia käytäkään, niin koen silti olevani vastuullisempi kuin muut ikäiseni. En käy bileissä tai baareissa, huolehdin käsihygieniasta ja yritän pitää turvavälit.

N24

Vierailija
162/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on tutkitusti haitallinen ihmisen terveydelle ja jopa kuolemanvaaraksi tai aiheuttaen muuten pysyviä haittoja.. Koronaan ei kaikki kuole eikä vammaudu kuten ei tupakkaakaan.

Tupakka on terveydelle vaarallista ja aiheuttaa kuolemia - silti kutenkaan kaikki ei siihen kuole eikä kaikki sairastu tupakasta. Tupakoiva ihminen aiheuttaa vieressä oleville myös terveydellistä haittaa samoin kuin maskiton koronaa (tietämättään vaikka oireeton tapaus) ympäristölleen hengittämällä ulos, puhumalla, aivastamalla tai yskimällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen maskitta lähes kaikkialla, myös bussissa vaikka siellä on "maskipakko". Ei vaan enää kiinnosta.

N24

Mitä jos ihmiset tupakoisivat jälleen sisätiloissa (vaikka vaarat tiedetään). Menisit kauppaan, kauppakeskukseen tai julkisiin liikennevälineisiin ja ympärillä olisi rankka tupakansavu, jota joutuisit hengittämään sisään, koska ihmisiä ei kiinnosta mennä ulos tupakoimaan. Siinä sitä tupakansavua joutuisit hengittämään kuten monikin lapsi, koka ihmiset ovat välinpitämättömiä eikä heitä kiinnosta. 

Miten vertautuu koronaan? Jos joku on maskitta vieressäsi, niin ei se korona sinuun siitä hengitysilmasta tartu.

Et ole kuullut aerosolitartunnasta? Virus tarttuu nimenomaan myös ilmasta, toisen hengityksestä. Etenkin tämä uusi Delta-variantti. Ja juuri siksi maskien pitäminen on erityisen tärkeää nyt.

Ja ennen kuin joku tulee sanomaan, että Delta on lievä. Ei ole. Ympäri maailman Delta nostattanut tartuntaluvut huikeisiin lukemiin ja samalla kuolinluvut nousseet kiivaasti.

Niin? Entäs kun itse otat sen maskisi pois naamaltasi, jos siinä on viruksia, ne ovat käsissäsi sen jälkeen.

Ei kiitos, en käytä maskeja. Mä ennemmin en koske mihinkään saastaiseen, vaan pesen käteni, koska sillä on oikeasti jotain tehoa koronaa vastaan. Ei käsidesillä, jota ihmiset myös käyttävät väärin. Se on helppo hallusinoida, että maskit ja käsidesi pelastivat koronalta, kun sitä on yhdellä hetkellä noin 0,9-1,8% ihmisistä, joista isoin osa on kotona karanteenissa. Eli ei sitä virusta muutenkaan kaupasta saa, aivan naurettavaa teatteria. Mutta roolita sä vaan, jos nautit siitä.

Alkoholiperustainen käsidesi ei tehoa koronavirukseen lainkaan, huolellinen saippuavedellä tehty pesu tehoaa.

On myös olemassa koronaviruksiin tehoava käsidesi:

nollaantimikrobial.com

Tehoaahan! Mutta siis ei yhtä hyvin, kuin käsien pesu. Alkoholi tappaa koronavirukset. Mutta huom! Teho on saavutettu vasta, kun kädet ovat kuivat. Ja ne kauppojen desiautomaatit annostelevat vain teatteriannoksen desinfiointiainetta yhdellä kertaa, säälittävät pöllöt kuvittelevat, että nyt kädet ovat puhtaat! :D Eivät ole :D

Eivätkä varsinkaan, kun aineen ei ehdi antaa kuivua. Lisäksi seuraavaksi tarturaan niihin ostoskärryihin, joissa ne kädet olivat ennen ”desinfioimista”.

En käytä kauppojen käsidesiä, koska en ole hölmö. Enkä omaakaan. Käsien desinfioituina pysyminen ei ole mahdollista, niin se on turhaa aineiden tuhlausta ja ihon rääkkäystä. Pesen käsiä vedellä ja saippualla vaahdottaen ja hieroen yli 20 sekuntia, ja kuivaan ne täysin kuiviksi, jos haluan ne puhtaiksi. Tätäkään eivät kaikki osaa.

Alkoholikäsidesin vaikutus loppuu välittömästi, kun alkoholi on haihtunut iholta ilmaan. Alkoholin osuus pitää olla yli 60%. Jotta käsidesistä saataisiin käytännön hyöty, sen pitäisi jättää iholle koronaviruksia tuhoava suojakerros, kuten esimerkiksi hopeapolymeerikalvo.

Täh? Mitä sä oikein horiset? Olitko siis kuvitellut, että kun sä desinfioit kädet, niin siitä seuraa jokin suoja eteenpäin???????????? Typerys!!!!!!!! Ei ole KOSKAAN seurannut. Vai miksi et sitten pese käsiäsi ENNEN kuin pyyhit paskaisen perseesi vessassa? Saisit suojan, niinhän sä olet uskonut!

Ei tietenkään anna suojaa, käsienpesu ja -desinfiointi POISTAVAT virukset käsistä, toki pesun ollessa tehokkaampi. Alkoholi tappaa kyllä koronavirukset 100%:lla, mutta käsidesi ei pääse samalla lailla tunkeutumaan jokaiseen ihon uurteeseen, kuin vesi ja saippua.

Minua inhottaa, kun moni aihe av:llä olisi ihan mielenkiintoinen keskustella, mutta sitten täällä on sivistystaso nolla -tason ihmisiä, joiden kanssa ei voi keskustella, koska he eivät käsitä mitään tai suhteellisuudentajua ei ole, jne….

Vierailija
164/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella.

Keuhkolääkärit ovat todenneet, että jos ihminen pystyy liikkumaan itse, hänellä ei ole estettä käyttää maskia. Sen vaikutus hengitykseen on niin pieni. Moni kokee psyykkistä ahdistusta maskista, mutta siitä pääsee yli.

Osa ehkä jättää käyttämättä siksi, ettei ole rahaa eikä tietoa. Usein ainakin näyttävät köyhähköiltä.

Moni tuntee psyykkistä ahdistusta maskittomista, mutta siitä pääsee yli. Vaihtaa vain oman kangas- tai kirurginmaskinsa ffp2/ffp3-hengityssuojaimeen. Ihan oikesti on täysin turhaa olla peloissaan, kun on olemassa keinot, joilla suojata itsensä. Koko maskihommeli meni alusta lähtien pieleen, koska asiantuntijoiden olisi pitänyt kehottaa riskiryhmiin kuuluvia käyttämään hengityssuojaimia. Näin niitä olisivat käyttäneet muutkin, jotka eivät halua tartuntaa. Nyt tosin jo huomaa, että moni onkin vaihtanut maskinsa ffp2-hengityssuojaimiin. 

Nimenomaan! Että vituttaa nämä psyykkistä ahdistusta maskittomista kokevat valittajat! Pääskää yli asiasta, minusta on todella helppoa kulkea ilman maskia. Ei SE VOI olla oikeasti ahdistavaa teillekään.

Vierailija
165/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella.

Keuhkolääkärit ovat todenneet, että jos ihminen pystyy liikkumaan itse, hänellä ei ole estettä käyttää maskia. Sen vaikutus hengitykseen on niin pieni. Moni kokee psyykkistä ahdistusta maskista, mutta siitä pääsee yli.

Osa ehkä jättää käyttämättä siksi, ettei ole rahaa eikä tietoa. Usein ainakin näyttävät köyhähköiltä.

Moni tuntee psyykkistä ahdistusta maskittomista, mutta siitä pääsee yli. Vaihtaa vain oman kangas- tai kirurginmaskinsa ffp2/ffp3-hengityssuojaimeen. Ihan oikesti on täysin turhaa olla peloissaan, kun on olemassa keinot, joilla suojata itsensä. Koko maskihommeli meni alusta lähtien pieleen, koska asiantuntijoiden olisi pitänyt kehottaa riskiryhmiin kuuluvia käyttämään hengityssuojaimia. Näin niitä olisivat käyttäneet muutkin, jotka eivät halua tartuntaa. Nyt tosin jo huomaa, että moni onkin vaihtanut maskinsa ffp2-hengityssuojaimiin. 

Nimenomaan! Että vituttaa nämä psyykkistä ahdistusta maskittomista kokevat valittajat! Pääskää yli asiasta, minusta on todella helppoa kulkea ilman maskia. Ei SE VOI olla oikeasti ahdistavaa teillekään.

Luulen että tuossa on kyse jostain sijaistoiminnosta. Oikeasti heitä pelottaa korona ja samaan aikaan ahdistaa se, miten elämä on muuttunut. Mutta kun nämä ovat niin isoja asioita ja vaikea käsitellä, on helpompi siirtää pelko ja harmitus johonkin kanssaihmiseen. Jos sitten saa vaikka sosiaalisella paineella toisen käyttämään maskia, tulee onnistumisen kokemus ja tunne siitä, että saa aikaan jotain. Silti sama koronapelko ja muuttunut elämä ovat edelleen olemassa, mutta kun niiden ajatteleminen on niin ahdistavaa.  Mikään muu ei selitä sitä, että ollaan jumituttu tähän kyttäämiseen ja maskittomista ahdistumiseen, vaikka helppo ja tehokas ratkaisu tähän olisi, eli se oma ffp-maski.

Itse olen ollut hyvinkin huolissani koronasta välillä, ja etenkin ajatus junassa matkustamisesta oli ahdistava. Itse en ole missään vaiheessa kokenut muiden kangasmaskeja turvalliseksi, enkä kokenut että nuo muiden kansanmaskit mitenkään "suojaavat" minua. Joten koin olevani ruuhkajunassa yhtä suojaton kuin mitä nuo maskihysteerikot nyt kokevat olevansa, kun jossain näkyy yksikin maskiton. No, oma ratkaisuni oli se, että hankin junamatkoja varten ffp-maskeja, ja kun pidin sitä, tiesin sen ainakin olevan tehokkain mahdollinen suojauskeino. Eli tein sen, mitä voin, ja panostin tehokkaaseen toimenpiteeseen.

Kyräily ja kyttääminen eivät ole tehokkaita. Jos oma koronariski huolettaa, kannattaa panostaa sen pienentämiseen. Tällä hetkellä ne tehokkaimmat keinot ovat rokote, kontaktien välttäminen ja ffp-maski. Näistä yksikään ei edellytä toimenpiteitä muilta ihmisiltä, eli riittää kun itse suojaa itseään. Muut voivat tehdä mitä lystäävät.

Vierailija
166/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Hänelläkin varmasti kokemusta siitä kuinka joku tulee polttamaan tupakkaa viereen esim. bussipysäkille jne. Eli onko ok, että ihmiset tupakoivat jälleen rappukäytävissä, kauppakeskuksien sisällä, busseissa, kaupoissa ja kaikkialla, koska he eivät viitsi siirtyä muualle eivätkä jaksa välittää muiden hyvinvoinnista, terveydestä - ihan sama onko ympärillä lapsia, raskaanaolevia tms. Minkä ihmeen takia sinulla tai kenelläkään on oikeus vaarantaa muiden terveys, henki ja vaikuttaa siihen, että yhteiskuntaa joudutaan sulkemaan uudelleen epidemian levitesssä? Eikö tupakoivilla ihmisillä ole silloin samanlainen oikeus saastuttaa savulla ympäristöään ja häiritä muita ihmisiä?

Tupakka haisee hirveältä ja sen polttaminen on tietyissä paikoissa laitonta. Lisäksi se on tutkitusti haitallista, eli ihan jokainen tupakoitsija hengittää ulos muille haitallista savua.

Maskittomuus ei haise, ei ole laitonta eikä jokainen maskiton todellakaan hengitä koronavirusta ulos.

Ja vaikka en maskia käytäkään, niin koen silti olevani vastuullisempi kuin muut ikäiseni. En käy bileissä tai baareissa, huolehdin käsihygieniasta ja yritän pitää turvavälit.

N24

On kyllä koomista kun maskilliset pyörii kaikkien lähellä ja puhuvat suut vaahdoten. Sitten kun itse istut jossain nurkassa hiljaa ilman maskia niin olet itse saatana. 🤣 tossa touhussa ole logiikan hiventäkään.

Vierailija
167/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

N24

On kyllä koomista kun maskilliset pyörii kaikkien lähellä ja puhuvat suut vaahdoten. Sitten kun itse istut jossain nurkassa hiljaa ilman maskia niin olet itse saatana. 🤣 tossa touhussa ole logiikan hiventäkään.

Tapasin viime talvena yhtä tuttua. Olimme ensin sisätiloissa maskit naamalla, sitten kun menimme ulos, otin maskin pois. Hän protestoi sitä, koska häntä harmitti turvaväli, mitä "jouduimme" maskittomuuteni vuoksi pitämään. Itse taas olin helpottunut, kun vihdoin sain turvavälin. Vaikka turvaväleistä oli etukäteen puhuttu, hän ei noudattanut niitä sisällä, koska "maski suojasi". Itse taas koin oloni epämukavaksi. Meillä oli molemmilla kangasmaskit, eli ihan silmänlumetta. 

Vierailija
168/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Miten vertautuu koronaan? Jos joku on maskitta vieressäsi, niin ei se korona sinuun siitä hengitysilmasta tartu.

Et ole kuullut aerosolitartunnasta? Virus tarttuu nimenomaan myös ilmasta, toisen hengityksestä. Etenkin tämä uusi Delta-variantti. Ja juuri siksi maskien pitäminen on erityisen tärkeää nyt.

Ja ennen kuin joku tulee sanomaan, että Delta on lievä. Ei ole. Ympäri maailman Delta nostattanut tartuntaluvut huikeisiin lukemiin ja samalla kuolinluvut nousseet kiivaasti.

Niin? Entäs kun itse otat sen maskisi pois naamaltasi, jos siinä on viruksia, ne ovat käsissäsi sen jälkeen.

Ei kiitos, en käytä maskeja. Mä ennemmin en koske mihinkään saastaiseen, vaan pesen käteni, koska sillä on oikeasti jotain tehoa koronaa vastaan. Ei käsidesillä, jota ihmiset myös käyttävät väärin. Se on helppo hallusinoida, että maskit ja käsidesi pelastivat koronalta, kun sitä on yhdellä hetkellä noin 0,9-1,8% ihmisistä, joista isoin osa on kotona karanteenissa. Eli ei sitä virusta muutenkaan kaupasta saa, aivan naurettavaa teatteria. Mutta roolita sä vaan, jos nautit siitä.

Alkoholiperustainen käsidesi ei tehoa koronavirukseen lainkaan, huolellinen saippuavedellä tehty pesu tehoaa.

On myös olemassa koronaviruksiin tehoava käsidesi:

nollaantimikrobial.com

Tehoaahan! Mutta siis ei yhtä hyvin, kuin käsien pesu. Alkoholi tappaa koronavirukset. Mutta huom! Teho on saavutettu vasta, kun kädet ovat kuivat. Ja ne kauppojen desiautomaatit annostelevat vain teatteriannoksen desinfiointiainetta yhdellä kertaa, säälittävät pöllöt kuvittelevat, että nyt kädet ovat puhtaat! :D Eivät ole :D

Eivätkä varsinkaan, kun aineen ei ehdi antaa kuivua. Lisäksi seuraavaksi tarturaan niihin ostoskärryihin, joissa ne kädet olivat ennen ”desinfioimista”.

En käytä kauppojen käsidesiä, koska en ole hölmö. Enkä omaakaan. Käsien desinfioituina pysyminen ei ole mahdollista, niin se on turhaa aineiden tuhlausta ja ihon rääkkäystä. Pesen käsiä vedellä ja saippualla vaahdottaen ja hieroen yli 20 sekuntia, ja kuivaan ne täysin kuiviksi, jos haluan ne puhtaiksi. Tätäkään eivät kaikki osaa.

Alkoholikäsidesin vaikutus loppuu välittömästi, kun alkoholi on haihtunut iholta ilmaan. Alkoholin osuus pitää olla yli 60%. Jotta käsidesistä saataisiin käytännön hyöty, sen pitäisi jättää iholle koronaviruksia tuhoava suojakerros, kuten esimerkiksi hopeapolymeerikalvo.

Täh? Mitä sä oikein horiset? Olitko siis kuvitellut, että kun sä desinfioit kädet, niin siitä seuraa jokin suoja eteenpäin???????????? Typerys!!!!!!!! Ei ole KOSKAAN seurannut. Vai miksi et sitten pese käsiäsi ENNEN kuin pyyhit paskaisen perseesi vessassa? Saisit suojan, niinhän sä olet uskonut!

Ei tietenkään anna suojaa, käsienpesu ja -desinfiointi POISTAVAT virukset käsistä, toki pesun ollessa tehokkaampi. Alkoholi tappaa kyllä koronavirukset 100%:lla, mutta käsidesi ei pääse samalla lailla tunkeutumaan jokaiseen ihon uurteeseen, kuin vesi ja saippua.

Minua inhottaa, kun moni aihe av:llä olisi ihan mielenkiintoinen keskustella, mutta sitten täällä on sivistystaso nolla -tason ihmisiä, joiden kanssa ei voi keskustella, koska he eivät käsitä mitään tai suhteellisuudentajua ei ole, jne….

En ole kuvitellut mitään, kuten sinä näköjään teet. Pahoittelen aluksi, että käytin nähtävästi liian pitkiä lauseita. Lue uudestaan vain se, minkä kirjoitin, aloita lukemalla ensimmäinen lause viiteen kertaan ääneen, ja yritä olla sekoittamatta siihen aivoissasi olevia sivistymättömiä harhoja ja kääntämättä tekstiäni vastakohdakseen, kuten rappioalkoholistit.

Vierailija
169/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku jo vihdoin tulla kertomaan, miksi tämä muiden kyttäämiseen ja kyräilyyn perustuva kangasmaskien ja kirurgisten suu-nenäsuojusten käyttö on parempi asia kuin se, että kaikki halukkaat käyttäisivät tehokasta ffp-suojainta ja lakkaisivat välittämästä muiden maskeista/maskittomuudesta?

Eli mitä hyvää sosiaalinen paine ja kyräily on tuonut ja tuo yhteiskuntaan? Miksi kangasmaskeja pidetään parempana vaihtoehtona kuin ffp-suojaimia?

Vierailija
170/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo vihdoin tulla kertomaan, miksi tämä muiden kyttäämiseen ja kyräilyyn perustuva kangasmaskien ja kirurgisten suu-nenäsuojusten käyttö on parempi asia kuin se, että kaikki halukkaat käyttäisivät tehokasta ffp-suojainta ja lakkaisivat välittämästä muiden maskeista/maskittomuudesta?

Eli mitä hyvää sosiaalinen paine ja kyräily on tuonut ja tuo yhteiskuntaan? Miksi kangasmaskeja pidetään parempana vaihtoehtona kuin ffp-suojaimia?

Koska WEF. Poliittistaloudelliset pyrkimykset, eli kansalaisten kaikkien resurssien takavarikointi on kansainvälisen kultapossukerhon ykkösprioriteetti. Mitä heikommat maskit, sitä vähemmän ihmiskuntaa jää jäljelle, ja sitä helpompi on eloonjääneitä ja luontoa riistää.

Vierailija
171/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja kaikista pahin on, jos sun on hetkellisesti pakko asua tuppukylässä ja paljon kukaan ei lähikaupassa käytä maskia ja sitte ku sä käytät, sua tuijotetaan ja osotellaan ja joskus jopa huudellaan perään. 

Vierailija
172/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Surkea esimerkki. Maskia pidetään lähinnä teoreettisen riskin vuoksi ja on ristiriitaista tietoa sen hyödyistä vs. pitkäaikaisen käytön haitat. Tupakansavu on konkreettista ja tutkitusti/todistetusti haitallista.

Vuosikymmeniä esim. terveydenhuollon henkilöt, hammaslääkärit, kirurgit yms ovat käyttäneet maskia useita tunteja jopa putkeen eikä tutkitusti ole mitään terveydellisiä haittoja maskin käytölle vai oletko kuullut hammaslääkärien ja - hoitajien sekä kirurgien ammattitaudista liittyen maskien käyttöön? Et ole, koska sellaista ei ole. FFP2 maskilla voit suojata itseasi deltavirusta vastaan. Muilla hengityssuojaimilla suojaat myös muita (estät levittämättästä tautia eteenpäin). 

Vai voisiko olla, että ne henkilöt jotka eivät pysty pitämään maskia, eivät hakeudu hoitoalalle (tai vaihtavat äkkiä alaa)

Mulla on myös maskin kanssa ongelmia astman huonon hoitotasapainon takia. Vähääkään pidempiaikaisella käytöllä henki ei vain kulje enää. Onneksi vielä pystyy menemään ulos hengittämään välillä. Kauppareissun selviän ongelmitta, työpäivää en.

Astmaa hoitava lääkärini sanoi, että sairaus ei ole hoitotasapainossa ja määräsi ottamaan enemmän hoitavaa lääkettä aamuin illoin. Avaavaa kannattaa ottaa ennen maskin tai hengityssuojaimen pukemista.

Vierailija
173/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä maskia juuri sen takia, koska välitän muista.

Oikein käytettynäkin maskin teho on kyseenalainen. Ja kuka sitä pystyy käyttämään normaalissa arjessa 100% oikein?

Sitten kun on tämä suositus, joka usein tulkitaan "pakoksi", niin hyvin moni käyttää maskia, koska luulee sen olevan oikein tai haluavat muuten olla kuuliaisia ja kohteliaita. Heistä kuitenkin tosi moni käyttää sitä täysin väärin, mikä ei mitenkään auta vaan on ennemminkin vain haitaksi. Esim. oma 70v isäni tuomitsee maskittomat, mutta ei kuitenkaan itse viitsi maskia vaihtaa. Hänellä kuulemma vasta kolmas maski menossa eikä viitsi sitä pestä. Varmasti ei ole ainoa, joka kaivaa sen ties kuinka monta kertaa käytetyn sieltä taskun pohjalta aina kauppareissulla?

Sitten on nämä, jotka käyttää maskia ulkona vaikka vesisateessakin. Mennään bussiin, tullaan bussista pois ja kipitetään kauppaan maski naamalla. Ei viitsitä likaisilla käsillä koskea, ettei maski likastu, mutta entä kun se kastuu siellä vesisateessa? Tai räntäsateessa tai lumisateessa? Tajuavatko he edes, että märkä maski on yksi pöpöpesä? Ei se ainakaan auta saamaan koronatilannetta hallintaan. Todennäköisesti vain pahentaa leviämistä.

Enkä edes jaksa alkaa kirjoittaa tarkemmin kaikista maskin hiplaajista, leualla pitäjistä sun muista.

Vaikka sitten leikittäisiin, että teoriassa tai ehkä käytännössäkin yhdellä prikulleen oikein käyttävällä jäisi joku virus sinne maskiin kuin haaviin, niin montako viruksen levittäjää on näissä muissa, jotka käyttää maskia päin honkia? Siksi en todellakaan käytä maskia, koska a) se ei auta b) suositus/pakko vain pahentaa kokonaistilannetta, koska muka-kuuliaiset luulee tekevänsä hyvän työn. Sitten ihmetellään kun kasvaa joku musta sieni kohta aivoissakin...

Saisi tulla mieluiten maskikielto ja katsotaan, miten pian näkyy muutos positiivisesti tilastoissa.

Vierailija
174/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Ei maskin käyttäjä välitä muista kuin itsestään, sanotaan, käytä maskia olet yhtä kuin pyhimys, vaikka oikeasti on ihan sama vaikka nuo ihanat pikkulapset sairastuvat, mutta kunhan minä en itse sairastu, ei edes läheisistä välitetä kunhan itse selviää että voi vielä elää pelätä että hetken päästä taas kuolee.

Vierailija
175/187 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ja kaikista pahin on, jos sun on hetkellisesti pakko asua tuppukylässä ja paljon kukaan ei lähikaupassa käytä maskia ja sitte ku sä käytät, sua tuijotetaan ja osotellaan ja joskus jopa huudellaan perään. 

Ei tuo nyt kuitenkaan "kaikista pahin" asia ole. Opettele olemaan välittämättä muiden tuijotuksista. Toisaalta mitä järkeä käyttää maskia jossain tuppukylässä?

Vierailija
176/187 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilenkin sellainen keski-ikäinen rokkikukko- ukko tepasteli maskitta kassalle ja tahallaan oli välittämättä turvaväleistä.

Hei! Minä olin se rokkikukko. Tiedoksesi, että minulla ei ole koronavirusta - en siis voi mitenkään sitä levittää. Jatkakaamme siis elämäämme.

T: Keski-ikäinen rokkikukko-ukko

Vierailija
177/187 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen maski ei suojaa viiruksilta kuten esimerkiksi koronalta joten pelkkää lumetta koko maski.

Vierailija
178/187 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenkäs nyt kun todettiin ettei kirurginen maski tai kangasmaski tehoa deltaan - eikö silloin ole ihan sama käyttää niitä tai olla käyttämättä? Miksi niitä pitää näön vuoksi ja silmänlumeeksi pitää?

Vierailija
179/187 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella.

FFP2 on paljon helpompi hengittää koska se ei tule nenään kiinni.

Vierailija
180/187 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kun rokottamattomat nuijat nostavat tartuntatilastoja ja pakottavat kaikki takaisin maskeihin, tunnen ainoastaan raivoa. Jos idiootit ois ottaneet ajoissa rokotuksensa, ei oltais nyt taas tässä tilanteessa.