Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodissa ei katsota lasten perään!!

Vierailija
14.08.2014 |

Lapseni päiväkodista soitettiin tänään n. klo 16.15 ja kysyttiin olenko jo hakenut lapseni hoidosta. Eivät olleet löytäneet lasta pihalta ja soittivat sit mulle! Eivät siis näemmä yhtään kattele lasten perään ja keitä siellä pihalla tulee ja menee! Olin hakenut lapsen jo ennen neljää eikä silloin kukaan täti tullut juttelemaan edes. Sitten perään soittelevat... Kai se nyt niiden pitäisi siellä tietää keitä lapsia on vielä hoidossa ja keitä ei??

Olen aina suhtautunut epäilevästi päiväkoteihin ja tää vain vahvistaa epäilyksiä.  :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti tässä olet sinä, mene juttelemaan niille työntekijöille!

Vierailija
2/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta kyllä noin kuulu hakea, että pihalta vaan napataan mukaan. Henkilökunnan kanssa jutellaan hakiessa, etsitään joku käsiin jos ei heti näy pihassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa typerä. Itse olen töissä päiväkodissa, ja meillä on joka päivä lähtiessä pakolliset käsiheipat (kättely) lapsen kanssa juuri tuon takia ettei kukaan vanhempi hae lastaan pk:n työntekijöiden huomaamatta. Siinä voi olla jopa 10 vanhempaa samaan aikaan lasta hakemassa...

Vierailija
4/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunhan se tässä olisi pitänyt mennä kuittaamaan lapsi ulos. Erityisesti pukemisvaiheessa kun osa on pihalla ja osa pukemassa, tulee näitä virheitä. On meillekin kerran soitettu ja ripitin miestäni, joka oli vain napannut älykääpiönä lapsen mukaansa sanomatta kenellekään.

Varmaan itsekin tajuat, että siellä pihalla ei joka sekunti katsota juuri sinun lastasi ja että vaikka sinusta joku hoitaja teidät huomaakin, saattaa se olla sijainen, joka ei tiedä, ettet ole kuitannut lasta toiselle hoitajalle. Minä lisäksi haluan kuulla päivän kuulumisiakin, joten en ikinä vain nappaa lasta mukaani portinpielestä.

Vierailija
5/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Sinun tulee mennä työntekijälle ilmoittaa lapsesi hakemisesta ennenkuin lähdette päiväkodilta. Sinä olet toiminut huonosti. Onneksi työntekijä soitti perään. Se juuri on sitä vastuunkantoa.

Vierailija
6/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, oma vikasi tuo oli! Varsinkin kun on syksy ja paljon uusia lapsia ja vanhempia!

Vierailija
7/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kestipä silti kauan huomata että yksi lapsi puuttuu! Antaa lapsen olla tyyliin "kai se täällä jossain on". Vaikka pitää toki kertoa että tulin nyt hakemaan lasta.

Vierailija
8/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä provo, onhan?

Kukaan ei voi oikeasti olla noin outo, että olettaa, että hoitohenkilökunta tulee jokaisen aikuisen perässä, erityisesti, jos pihaan on monta eri porttia.

Kyllä se on vanhemman tehtävä etsiä aikuinen, joka on lapsen ryhmässä ja käydä tälle sanomassa näkemiin.

Toki monesti on meilläkin hoitjat/opettajt huomanneet, jos olen tullut pihalle ja sitten tulleet lähemmäksi juttelmaan, mutta muuten on kyllä vanhemman vastuulla.

Vierailija
9/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, on se kyl päiväkoti kamala paikka. et sä voi lastas sinne enää viedä,  kun ei edes lasten perään katota. viis siitä vaikka ite olit täys idiootti! sit kehtaat tulla tänne viellä oman mokan vierittämään päiväkodille.

Vierailija
10/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päiväkotikaan tässä mikään syytön ole, eihän se ole ok että tädit ei huomaa jos joku vaan nappaa sieltä kersan mukaan. Kyllähän tätien vastuulla on katsoa että lapset eivät häviä vaikka millainen vilske on käynnissä.

Mieti jos joku hämärä tyyppi käy nappaamassa lapsen :(

Vierailija
11/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tajua miks mun pitäis odotella että ne tädit lakkaa jauhamasta paskaa muiden kanssa, jos on vaikka kiire eikä mulla ole niille mitään asiaa! Miten vaikeeta se voi olla niille tulla mun luo?? Siitä niille kai palkka maksetaan? Miksi mun pitäisi odotella että mut suvaitaan huomata? Ap

Vierailija
12/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:53"]No en kyllä tajua miks mun pitäis odotella että ne tädit lakkaa jauhamasta paskaa muiden kanssa, jos on vaikka kiire eikä mulla ole niille mitään asiaa! Miten vaikeeta se voi olla niille tulla mun luo?? Siitä niille kai palkka maksetaan? Miksi mun pitäisi odotella että mut suvaitaan huomata? Ap

[/quote]

Samaa mieltä, tee valitus!

Vierailija
13/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:51"]

Ei päiväkotikaan tässä mikään syytön ole, eihän se ole ok että tädit ei huomaa jos joku vaan nappaa sieltä kersan mukaan. Kyllähän tätien vastuulla on katsoa että lapset eivät häviä vaikka millainen vilske on käynnissä.

[/quote]

Yllensä jos on hämärä tyyppi, niin lapsi kyllä huutaa!

Vierailija
14/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:51"]Ei päiväkotikaan tässä mikään syytön ole, eihän se ole ok että tädit ei huomaa jos joku vaan nappaa sieltä kersan mukaan. Kyllähän tätien vastuulla on katsoa että lapset eivät häviä vaikka millainen vilske on käynnissä.

[/quote]

Hyvä huomio. Kuka tahansa olisi voinu hakea lapsen tätien tietämättä. Vaarallista touhua.

Vierailija
15/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vien lapseni, autan hänet sisävaatteisiin ja etsin sieltä jostain nurkasta hoitajan. Ei heillä käy edes mielessä, että olisivat vastaanottamassa lapsia. Miksi ei - eivätkö lapset ole tervetulleita?

Iltapäivällä sama juttu. Aikuisia ei näy pihalla ja jos näkyy, he juttelevat keskenään jossain sivussa. He eivät tee elettäkään ilmaistakseen havainneensa Jimin äidin tai isän saapuneen.  Miksi ei - eikö heitä kiinnosta muu kuin juoruilu keskenään?

Vierailija
16/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:53"]

No en kyllä tajua miks mun pitäis odotella että ne tädit lakkaa jauhamasta paskaa muiden kanssa, jos on vaikka kiire eikä mulla ole niille mitään asiaa! Miten vaikeeta se voi olla niille tulla mun luo?? Siitä niille kai palkka maksetaan? Miksi mun pitäisi odotella että mut suvaitaan huomata? Ap

[/quote]

Niin, sä oot niin kunkku. Vähäks oon kade, kekkekkekeee!

Vierailija
17/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:43"]Oletpa typerä. Itse olen töissä päiväkodissa, ja meillä on joka päivä lähtiessä pakolliset käsiheipat (kättely) lapsen kanssa juuri tuon takia ettei kukaan vanhempi hae lastaan pk:n työntekijöiden huomaamatta. Siinä voi olla jopa 10 vanhempaa samaan aikaan lasta hakemassa...

[/quote]Ahaa, tuonkohan takia meidänkin pk:ssa eskarit sanovat käsiheipat lähtiessään. Ymmärrän tapaa nyt paremmin. Omalta en ole vaatinut eikä kukaan ole tullut sanomaan että lapsen pitää kätellä lähtiessään, tosin lapsi ei olekaan vielä eskarissa. Miksei päiväkodeissa laadita selkeitä pelisääntöjä ja kunnon viestintää vanhempien ja hoitajien välille, niin ei tarvitsisi ihmetellä toimiiko oikein vai väärin.

Vierailija
18/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsiryhmänsä kanssa pihassa olevan henkilön on oltava koko ajan tietoinen siitä, missä ne noin 10 lasta ovat. Se on hänen työnsä.

Vierailija
19/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päiväkodissa täytyy huomata jos joku lapsi haetaan..miten voi olla mahdollista ettei huomata, sieltähän voi kuka vaan napata lapsia jos on noin huono systeemi. Kenen on sitten syy kun joku viedään?

Vierailija
20/28 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:51"]Ei päiväkotikaan tässä mikään syytön ole, eihän se ole ok että tädit ei huomaa jos joku vaan nappaa sieltä kersan mukaan. Kyllähän tätien vastuulla on katsoa että lapset eivät häviä vaikka millainen vilske on käynnissä.

[/quote]

Hyvä huomio. Kuka tahansa olisi voinu hakea lapsen tätien tietämättä. Vaarallista touhua.

[/quote]

Minulle tämä on itsestäänselvää. Pihalla on kymmeniä lapsia ja kaikenlaisia kuolleita kulmia ja pimeitä nurkkia.

Yleensä lapset kyllä huutavat, jos joku vieras tulee: " kenen äiti, isä, mummo, pappa, sinä olet?", mutta

ihan kotona on käyty lasten kanssa moneen kertaan läpi se, että kenellekään vieraalle ei puhuta eidan yli, ja jos joku puhuu, niin lähdet heti opettajan/hoitajan luo ja kerrot asiasta.

Kyllähän niitä kidnappauksia sattuu, että idillä, jolla on vauva ja isompi, niin kun hetken hoitaa sitä vauvaa, niin on isompi jo kadonnut, karannut tai kidnapattu.

Eli en odota niiltä hoitajilta sen enempää kuin itseltäni.