Päiväkodissa ei katsota lasten perään!!
Lapseni päiväkodista soitettiin tänään n. klo 16.15 ja kysyttiin olenko jo hakenut lapseni hoidosta. Eivät olleet löytäneet lasta pihalta ja soittivat sit mulle! Eivät siis näemmä yhtään kattele lasten perään ja keitä siellä pihalla tulee ja menee! Olin hakenut lapsen jo ennen neljää eikä silloin kukaan täti tullut juttelemaan edes. Sitten perään soittelevat... Kai se nyt niiden pitäisi siellä tietää keitä lapsia on vielä hoidossa ja keitä ei??
Olen aina suhtautunut epäilevästi päiväkoteihin ja tää vain vahvistaa epäilyksiä. :(
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:53"]
No en kyllä tajua miks mun pitäis odotella että ne tädit lakkaa jauhamasta paskaa muiden kanssa, jos on vaikka kiire eikä mulla ole niille mitään asiaa! Miten vaikeeta se voi olla niille tulla mun luo?? Siitä niille kai palkka maksetaan? Miksi mun pitäisi odotella että mut suvaitaan huomata? Ap
[/quote]
Kenen kanssa ne tädit paskaa jauhoivat? Keskenäänkö? Kauanko odotit vuoroasi? Kuinka yritit kiinnittää hoitajan huomion itseesi?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:01"]
Minusta lapsiryhmänsä kanssa pihassa olevan henkilön on oltava koko ajan tietoinen siitä, missä ne noin 10 lasta ovat. Se on hänen työnsä.
[/quote]
10? Kyllähän tuossa vaihessa yhdellä aikuisella voi olla vahdittavanaan yli 30 lasta!
Aamuvuorolaiset ovat jo lähteneet ja lisäksi katsoo vielä toisenkin ryhmän lapsia.
ei meidän päiväkodissa vaan ole tuohon aikaan enää täysmiehitystä (siis ennen neljää), mutta kuitenkaan suurinta osaa ei ole haettu. Suurin osa haetaan siinä 16.10-16.20.
Jollain voi olla vessahätä, tarvitsee aikuisen mukaansa, päällä voi olla joku konfliktitilanne jne... Mikä vie aikuisten huomiota pois siitä suhdeluku-ideaalista.
kyllä noissa tilanteissa on riskinsä tapahtua mitä vaan.
No en kyllä tajua miks mun pitäis odotella että ne tädit lakkaa jauhamasta paskaa muiden kanssa, jos on vaikka kiire eikä mulla ole niille mitään asiaa! Miten vaikeeta se voi olla niille tulla mun luo?? Siitä niille kai palkka maksetaan? Miksi mun pitäisi odotella että mut suvaitaan huomata? Ap
[/quote]
Ei, palkkaa ei makseta siitä, että tulevat sinun luoksesi.
Jos puhuvat, olis sitten asiaa tai paskaa, niin tee kuten minä. Menemme reippaasti henkilkunnan jäsenen luo, sanomme reippaalla äänellä, että olemme nyt lähdössä ja tämä minun Nico-Petterini sanoisi näkemiin. Sitten kysyn vielä, että onko päivä sujunut hyvin, yleensä on, ja sitten me lähdemme mahdollisesti toivottaen hyvää työpäivän jatkoa, hyvää harrastusiltaa tai hyvää viikonloppua!
Kyllä meillä usein vanhemmat ihan rohkeasti,hymyillen tulevat meidän hoitajienkin luokse,matkalla metsästämään sitä lasta sieltä pihalta. Hoitajalla voi olla kuulumisten vaihto toisen perheen kanssa tai joku "ojennus" tilanne lapsen kanssa eikä välttämättä huomaa sinua...hohoijaa.
Mulle ainakin kerrottiin heti selvästi että lapsi jätetään hoitajalle ja ilmoitetaan kun haetaan. Asia on sillä selvä. Helpompaa kaikille kun sanon että Liisa tuli nyt ja lähtiessä sanon että liisa lähtee. Hurjan vaikeat 2 sanaa jos se helpottaa hoitajien arkea.
Mun lapsi hukkui jo tustumispäivänä kun jätettiin ryhmään vartiksi yksin aikuisten neuvotellessa. Oli toisen hoitajan kanssa mennyt ulos.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:04"]
[/quote]
Kenen kanssa ne tädit paskaa jauhoivat? Keskenäänkö? Kauanko odotit vuoroasi? Kuinka yritit kiinnittää hoitajan huomion itseesi?
[/quote]
En tiedä keiden kanssa puhuivat. Lapsi vasta aloittanut enkä ole edes nähnyt kaikkia tätejä. Mies yleensä hoitaa hakemiset. Näyttivät kyllä että olis olleet muita vanhempia keiden kanssa juorusivat. Pihalla näytti olevan paljon lapsia ja omani oli ihan lähellä porttia. Meillä oli kiire, joten otin lapsen mukaan ja lähdettiin melkein heti. En ymmärrä miks mun pitäisi jonnekin ison pihan perälle mennä kun lapsi kerran on siinä portin lähellä?! Pistäisivät siellä päiväkodissa aikuiset joka portille liikennettä valvomaan!
[/quote]
niin ap, niinhän se menee, minä minä minä ja minä! ei ole hoitajan vika, että tilanne voi olla se että pihassa viellä vaikka 10 lasta ja yksi hoitaja.nyt ainakin kun paljon uusia lapsia ja vanhempia, jokaisella hakialla saattaa olla asiaa, kysyäkseen päivän tapahtumia ym. siis tutustutaan puolin suun toisin. ei siinä paskaa jauheta! kyllä se on sun tehtävä mennä ilmoittamaan Nikopetterin lähdöstä! vai eikö sua yhtään kiinnosta miten sun lapsen päivä on mennyt?