Millä tavalla korona-aika on rankkaa?
Kommentit (21)
Ei ole myöskään muuttanut elämääni mitenkään.
Ei mitenkään. Paitsi että ei ole kunnolla päässyt lomailemaan kohta kahteen vuoteen. Kotimaan reissut on vain tekohengitystä.
Mistä olet keksinyt, että sinun pitäisi väittää niin? Jos ei ole, niin hyvä niin.
Toisilla taas korona-aika ON ollut rankkaa ja he saavat sen näin ilmaista.
Esim. itse olen kokenut raskaaksi sen, etten ole voinut itse tavata tai viedä lapsiani tapaamaan riskiryhmiin kuuluvia läheisiä yli vuoteen. Ikävä on ollut kova ja muutama vanhempi sukulainen on ollut selvästi syvästi masentunut.
Myös sairastamani korona oli uuvuttava, etenkin kun lapset sairastivat yhtaikaa. Parilla ystävällä on long-covid, toinen joutui luopumaan työpaikasta sen takia. Molemmat aivan lopussa fyysisesti ja henkisesti (aluksi ei long covidia tunnistettu ja saivat asiatonta kohtelua osakseen).
Lisäksi joiltakin on esim. kuollut läheisiä.
Siinäpä sulle muutamia syitä.
Ei minusta ole ollut rankkaa myöskään. Ehkä niillä on rankkaa, jotka ovat tätä ennen olleet siinä illuusiossa että maailmassa on kaikki hyvin ja länsimaissa ihminen pärjää aina ja hyvinvointi on taattu.
Etäkouluajat olivat todella rankkoja. Yritä siinä tehdä etätöitä ja osallistua palsuihin ja samalla selittää jälkikasvulle mitä se opettaja tarkoittikaan.... Muuten tämä aika on sujunut, mutta noi ajat oli rankkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Paitsi että ei ole kunnolla päässyt lomailemaan kohta kahteen vuoteen. Kotimaan reissut on vain tekohengitystä.
Tässä näkee kyllä hyvin tämän eron.. Eli joillekin "raskainta" on se, ettei pääse ulkomaille reissaamaan...
Terveys reistaa ja asiat ei etene oikein tämän koronan aikana..
Rankkaa on ainoastaan kuunnella kaikenlaista rokotepassista ja sen käyttöönotosta, kun selkeämpi vaihtoehto on kylmästi lopettaa yleisötapahtumat ja urheilu, sekä kaljabaarit, kaikki tuollainen tarpeeton.
Pahinta on tämä jatkuva mussutus aiheesta. Se kun joutuu katsomaan kun täyspäisinä itseään pitävät ihmiset leikkii vaarallista pandemiaa ja pelkäävät hysteerisesti saavansa nuhan ja pari viikkoa saikkua. Pahinta on se, että ne koittaa osallistaa nekin siihen joilla on jalat maassa asian kanssa ja on elämästä nähneet yhtä ja toista eikä tässä nyt ole mitään kummempaa kuin ennenkään.
Se on rankkaa niille, joille koronaan sairatumien saattaa olla elämän ja kuoleman kysymys-
Esimerkiksi leikattu syöpäpotilas, joka on sen jälkeen saanut melkoiset myrkyt elimistöönsä lisäksi, on erittäin altis sairastumaan kaikkiin mahdollisiin tulehdustauteihin.
Sama koskee muitakin kroonisesti sairaita, kuten munuaispotilait, jotka käyvät viikottain saamassa hoitoa siihen, etteivät kuole myrkkyihinsä, vaan munuiset puhdistetaan.
Asia koskee myös 1.tyypin diabeetikkoja.
Ja useita muita, joilla on hyvin alhaine kyky vastustaa mitään tulehdustauteja.
Koronahan on ennenkaikkea tulehdustauti, joka iskee ensimmäisenä keuhkoihin.
Jos vastuskyky on valmiiksi heikko, niin juuri nämä ihmiset sairastuvat koronaan pahiten, vaikka olisvatkin saaneet jo kaksi rokotetta.
Myös iäkkäillä ihmisillä on huonompi vastuskyky bakteereille ja viruksille, kuin terveillä nuorilla ja työikäisillä ihmisllä. Juuri siksi vanhuksia kuoleekin niin paljon vakavaan keuhkokuumeseen, sillä heidän elimistönsä ei enää kestää ankaraa tulehdustautia.
Vierailija kirjoitti:
Rankkaa on ainoastaan kuunnella kaikenlaista rokotepassista ja sen käyttöönotosta, kun selkeämpi vaihtoehto on kylmästi lopettaa yleisötapahtumat ja urheilu, sekä kaljabaarit, kaikki tuollainen tarpeeton.
Haluat lisää työttömiä ja masentuneita tähän muutenkin synkkään ja korkean verotuksen maahan?
Epävarmuus tulevasta. Mitään ei enää huvita suunnitella (Ei pieniä eikä suuria suunnitelmia) vaan pitää mennä päivä kerrallaan. Niin monesti tullut takapakkia tilanteeseen eikä edes rokotusten myötä tilanne näytä valoisammalta.
Taas tyhmät linjoilla.
Jotkut täys pissikset tekee kusisia aloituksa.
Sitä vaan ihmettelen, etteikö heillä kenellekään ole yhtä ainoaa vanhempaa läheistä sukulaista, tai iäkkäitä ja sairaita isovanhempia, joille korona voi tietää ennenaikaista kuolemaa.
Ja etenin ihmettelen sitä, että eikö näillä kommentoijilla ole yhtä ainoatakaan läheistä ihmistä, joiden puolesta he ajattelevat, että haluan heitä suojata korona tartunnalta, koska rakastan ja välitän heistä niin paljon, että haluan heidän edelleen elävän ja olevan mukana niin minun elämässä kuin maailmassa muutenkin.
Onko aloittaja ja muut kommentoijat joitain syrjäytyneitä ja hylättyjä lapsen kotilapsia, joilla ei koskaan ole ollut elämässään, rakasta, välittävää ihmissuhdetta.
Sillä jos olisi ollut, niin tuskinpa he noin ylimielisesti korona tartuntoihin suhtautuisivat.
Joten kommentoijat ovat kokemattomia, mt-tapauksia, jotka hädin tuskin pystyvät itsestään huolehtimaan.
Ja mielenterveys sairauksiensa takia, he eivät kykene tuntemaan mitään empatiaa ketään läheistään kohtaan.
Normaalilla ihmisisellä on aina kaikki tunteet jäljellä.
Ei minustakaan tämä korona aika ole ollut rankkaa. Olen sentään sairastanut koronan ja sen vuoksi sairaalahoidossakin ollut.
Poden edelleen jälkioireita. En silti ole kokenut ollenkaan tätä aikaaa raskaaksi. Vaikka eihän se kivaa ollut. Mielen vahvuudestahan tässä kyse. Ehkä sillä tekemistä että en ole kasvanut kultalusikka kädessä. Mieli vain pystyy suhtautumaan.
Nyt ap ja häntä komppaavat hullut, turpa kiinni.
Oletteko psykpaatteja kaikki?
Vain vahvasti nuppi sekaisin olevat tyypit, eivät ymmärrä koronan huonointa puolta.
Jos itse on selvinnyt tuosta viruksesta, se ei tarkoita sitä, että kaikki muut maailman ja Suomen kansalaiset selviävät samasta yhtä hyvin kuin itse.
Jos ei liiku eikä käy missään, mistä helvetistä sen tartunnan voi saada.?
Suurimman osan suomalaisista täytyy liikkua päivisin:
Työhön julkisissa liikennevälinneisssä
Vanhusten apteekkiin ja lääkäriin ja kauppaan myös julkisilla. Työttömien samoin.
Vai maksaako yhteiskunta asunto-ja toimeentuki ja työttömyys päivärahaa saaville kaikki kauppojen kotiin kuljetuksen? Mukaan lukien viinat, oluet ja tupakat.
Just tuolle aloittajalle pitää kohta puolin soittaa pii paa auto, viemään hänet suoraan osastohoitoon.
Teen etätöitä ja olen alkanut harrastamaan vaellusta. En ole käynyt kapakoissa kymmeneen vuoteen. Se oli sellainen opiskelija-ajan juttu minulle.
Rankkaa lueskella hysteerikkojen, joilla ei ole alkeellisinta käsitystä prosentti- ja todennäköisyyslaskennasta, avautumisia.
Ap on totaalinen kusipää!
Jos vain numero selviää, niin hoitoon välittömästi. Viimeistään maanantaina.
En tiedä. Itselleni mikään ei ole muuttunut.
M30 neitsyt hikky.