Mikä "normaali" taito sinulta puuttuu ?
Kommentit (180)
Ilmansuunnat, oikea ja vasen, maantieto, nuottien lukeminen, kärrynpyörä, kielen laittaminen rullalle, kielen päristäminen (sellainen pieruääni kieli ulkona suusta), kaikki uskontoon liittyvä (esimerkiksi jeesus/jumala, en tiedä onko sama asia)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:55"]
En koskaan oppinut neulomaan. En vaikka hammasta purren yritin opettajan milloin maanitellessa milloin haukkuessa vieressä. Ikänäni en ole saanut yhtään ainutta neulosta aikaiseksi, en edes yläasteella sitä pakollista kaulahuivia..
[/quote]
Mulla on vähän samaa. Pirullinen virvittäin ompelu ei vaan mennyt jakeluun, vaikka kuinka yritin tehdä opettajan vaatimaa kuviota sitä ei vaan syntynyt. Jostain kumman syystä kylläkin onnistuin tekemään jonkun oman kuvion tarvittavan määrän. Katkerana vieläkin muistan ettei oma design kelvannut.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:55"]
En koskaan oppinut neulomaan. En vaikka hammasta purren yritin opettajan milloin maanitellessa milloin haukkuessa vieressä. Ikänäni en ole saanut yhtään ainutta neulosta aikaiseksi, en edes yläasteella sitä pakollista kaulahuivia..
[/quote]
Mulla on vähän samaa. Pirullinen virvittäin ompelu ei vaan mennyt jakeluun, vaikka kuinka yritin tehdä opettajan vaatimaa kuviota sitä ei vaan syntynyt. Jostain kumman syystä kylläkin onnistuin tekemään jonkun oman kuvion tarvittavan määrän. Katkerana vieläkin muistan ettei oma design kelvannut.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:06"]
Ärrän sanominen :/ En vaan osaa. Vinkkejä?
[/quote]
Harjoittelele sanomalla den den den drrrn, niin kuin käynnistäisit autoa.
En tiedä, mitä kuukautiskierrolla tarkoitetaan, tai kuinka pitkä oma kiertoni on. Olen reilu parikymppinen nainen. Kuukautiset alkaneet 11-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:02"]
Sukeltaminen.
[/quote]
Osaat uida, mutta et sukeltaa? Vai et osaa sukeltaa paineilmalaitteilla?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:10"]En tiedä, mitä kuukautiskierrolla tarkoitetaan, tai kuinka pitkä oma kiertoni on. Olen reilu parikymppinen nainen. Kuukautiset alkaneet 11-vuotiaana.
[/quote]Ei ole taito.
En osaa napsuttaa sormia, viheltää enkä puhaltaa purkkapalloja. Ajokortti on, ihme kyllä, mutta en ole ajanut vuosikausiin joten en varmaankaan osaa ajaa enää. Ala-asteella inhosin neulomista ja virkkaamista enkä meinannut oppia niitä kunnolla, mutta aikuisena olen saanut käsityöinnostuksen ja opetellut kyseisiä taitoja.
Erikoista, miten monella on nämä tismalleen samat jutut!
En osaa hirvitellä miten lihava olen.
En tosin ole lihava, mutta ei ole muutkaan jotka väittävät olevansa.
Aika monelta puuttuu tuo uimataito. Itse -70 syntyneitä ja meidät vietiin ala-asteella uimahalliin ja opetettiin tuo taito, rottinki kepin silmukassa sitä ensin mentiin jne..
[/quote]
Se rottingilla kiskominen oli ihan hirveää. Sain täydellisen kammon uimiseen.
-70-luvun lapsi
Mikäs logiikka alapeukuttajalla tällä kertaa on?
En osaa juoda kahvia. Asianhan voisi toki muotoilla niinkin, etten vain pidä sen mausta, mutta mummoni huomauttaa joka ikinen kerta kahvipöydässä istuessamme: "Ai sä et vieläkään ole oppinut."
En osaa viheltää. Lapsena yritin opetella, mutta en ikinä oppinut.
Vasen-oikea, pitää aina miettiä.
.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:14"]
Aika monelta puuttuu tuo uimataito. Itse -70 syntyneitä ja meidät vietiin ala-asteella uimahalliin ja opetettiin tuo taito, rottinki kepin silmukassa sitä ensin mentiin jne..
[/quote]
Se rottingilla kiskominen oli ihan hirveää. Sain täydellisen kammon uimiseen.
-70-luvun lapsi
[/quote]
No ei mulle siitä kyllä mtn. kammoa jäänyt, tosin ehkä sitä on kiskottu eri tavalla eri paikoissa.
Tulipas avuton olo, kun yläpeukutin niitä asioita, joita en osaa. :'D Niitä oli aika monta...
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:16"]
Mikäs logiikka alapeukuttajalla tällä kertaa on?
[/quote]
Uimataidottomat todennäköisesti ainakin alapeukuttaa näitä missä keskustellaan uimaopetuksesta.
Ärrän sanominen :/ En vaan osaa. Vinkkejä?