Köyhã: mitä köyhien juttuja sinun varakkaat tutut eivät ymmärrã?
Kommentit (159)
kun kysyin niin EU miljardöörit eivät ymmärrä sitä että miksi meillä kaikilla ei ole 100 miljoonan euron huvijahteja kuten heilläkin... meidän rahoillamme ostettuja tietenkin...
Että älykkyyteni ei vain riitä korkeakouluopintoihin eikä itsehillintä säästämiseen
Kun pikaruokapaikasta hamstraa ketsuppia ja paperia niin rikas kaveri sanoo että hänen ei tartte ottaa kun noista riittää hänellekin...
Sitä että minulla on sama oikeus iphone pro maksiin, etelän matkoihin, ja bemariin kun heilläkin. Enemmänkin koska on niin vaikeata olla köyhä.
Sen takia harrastankin tukivilppiä.
Pyöräilyä sateessa sateenvarjon kanssa. Tulivat ihan pihalle katsomaan miten se tehdään.
Sitä että perunoita voi viljellä sisällä ämpärissä, purjon juurista voi kasvattaa uuden purjon. He eivät ymmärrä sitäkään miten vaikea on selvitä päivästä päivään lähes ilman rahaa. Sitäkään että siirtyminen paikasta A paikkaan B maksaa, jos matka on pitkä ja siihen ei välttämättä ole aina rahaa. Kirpputoriostoksia, punalapputuotteita tai vaatteiden korjausta. Sitä että ei voi aina tehdä mitä haluaa, vaan joutuu miettimään mikä on tärkein asia hoitaa juuri nyt ja mihin raha riittää.
Että en syö lounasta työpaikkaravintolassa.
Miksi tuilla eläjät eivät voi vaan mennä töihin.
Mitenkä en asu omistusasunossa. Kuinka auto voi olla yli 5v vanha. 2 asunto ulkomailla tai edes lomaosakehan on ollut kaikilla jo 20 vuotta. Autokin voi olla katsastamatta vain siksi, ettei ole koskaan sitä ylimääräistä rahaa. Lomamatkoihin ei ole säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Että älykkyyteni ei vain riitä korkeakouluopintoihin eikä itsehillintä säästämiseen
Jopa kehitysvammaisen älykkyys riittää korkeakouluopintoihin.
Miksi kasvatan kaiken mahdollisen, juurekset, marjat, vihannekset jne. Itse ja säilön koska ne kuulemma voi ostaa kaupasta. Heikkoa olisi ruoka ilman itse kasvatettua itselläni. Hyvä kun rahat laskuihin riittää
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuilla eläjät eivät voi vaan mennä töihin.
En tiedä miksi joku antoi alapeukun mutta olisiko ymmärtänyt tuon kehotukseksi? Itse käsitin että joku varakas ei tajua miksi köyhä elää tuilla eikä vain `mene` töihin.
Sannuli ei tainnut ymmärtää sitä että meidän köyhien selkänahasta ne miljardit nyt tullaan repimään silloin kun se lahjoitti juniperin saksalaisille tekstarillaan. Lisäksi se remontti ja spa loma miljardilahja italialaisille.
Työkaverit ei ymmärrä miksi minulla ei ole autoa.
Eivät ymmärrä, että ei ole mitään vakiota "yksi käyttää rahaa ulkomaanmatkoihin, joku toinen laukkuihin, kolmas vaatteisiin" tms. Ikään kuin kaikilla olisi sama summa käytettävänä, mutta rahankäyttökohteet vain vaihtelevat.
Ei ymmärrä että pvytyn syömään vain joka toinen päivä, annos maksaa maz 1.2€ jos on jugla-atteria.
M45
Tulkitsin sinut lukevan itseni köyhäksi vain siitä syystä syystä, etten onnistunut työllistymään TE-aikana. Luuletko minut työllistettävän kuntakokeilussa esimiesasemaan?
Vierailija kirjoitti:
En voi maksaa balettilipusta yli sataa euroa.
Teillä päin on kallis baletti. Missä asut?
En voi maksaa balettilipusta yli sataa euroa.