Teen työkseni ruumiinavausta, kysyttävää?
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:57"]Miten pystyt yökkimättä avaamaan esimerkiksi metsäruumiita tai pitkään vedessä olleita? Miten sen hajun saa limakalvoilta pois?
[/quote]
Tähän haluisin kanssa tietää vastauksen :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:59"]
Onko sulla työsuhde-etuja?
[/quote]
Eipä juuri ole. Terapiakäyntejä saa ilmaiseksi.
Oletko löytänyt kärpäsentoukkia tms hyönteisiä ihmisestä?
Patologia on kiinnostava ala. :) Ei mulla muuta.
Teet tärkeää työtä esim.omaisten ja rikosten selvittämisen kannalta, sitä kaikki eivät ehkä ymmärrä. Mitä puolisosi pitää ammatistasi? Millä koulutuksella avustajat patologisella toimivat, olen hoitaja ja mietin mahtaisiko päästä avustaviin töihin koulutuksellani.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:59"]
Haisetko kuolemalta?
Entäs lasten ruumiinavaukset? Kuinka niistä oikein selviää?
[/quote]
Lasten ruumiinavaukset ovat ehkä vaikeimpia. Kyllähän hirvittää nähdä pieniä ihmisiä kuolleena.
Miksi sairaalassa kuolleisiin pitää jättää kanyylit, dreenit, intubaatioputket yms. paikoilleen kun ruumis haetaan osastolta pois?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:00"]
Miten suhtaudut esim. lasten ja vauvojen ruumiisiin? tai sikiöiden, jotka syntyvät kuolleena?
Olen joskus kuullut, että sikiöt on vain "näytepaloja" patologeille, onko asia näin?
[/quote]
No on aika rankka ilmaisu! Itselleni ei henkilökohtaisesti sikiöt ole näytepaloja.
Onko potilaasi ollut nainen jolla alkio tai sikiö kohdussa? Jos kyllä niin otitko sen pois vai jätitkö sinne?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:01"]
Oletko löytänyt kärpäsentoukkia tms hyönteisiä ihmisestä?
[/quote]
Pidempään esim. maastossa olleista usein löytyy.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:55"]
Onko koskaan ällöä?
[/quote]
Joskus hirvittää vakavan onnettomuuden jälkeiset ruumiit.
[/quote]
Provo. Onnettomuuksien ja henkirikosten uhrit menevät oikeuslääkärin tutkittavaksi. Patologi ei myöskään itse tee avausta, vaan avustaja avaa ja irrottaa elimet patologin tutkimusta varten. Hengityssuojainta ei tarvitse, koska ruumiit ovat ns. hyväkuntoisia.
Mikä on eka asia minkä havaitset kun avaat rinnan? Elintavoista tai ihan mistä tahansa?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:02"]
Teet tärkeää työtä esim.omaisten ja rikosten selvittämisen kannalta, sitä kaikki eivät ehkä ymmärrä. Mitä puolisosi pitää ammatistasi? Millä koulutuksella avustajat patologisella toimivat, olen hoitaja ja mietin mahtaisiko päästä avustaviin töihin koulutuksellani.
[/quote]
Puolisoni pitää tärkeänä työtäni. Avustaviin töihin pääsee hoitajan koulutuksella.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:02"]
[/quote]
Puolisoni pitää tärkeänä työtäni. Avustaviin töihin pääsee hoitajan koulutuksella.
[/quote]
Kiitos vastauksesta!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:02"]
Miksi sairaalassa kuolleisiin pitää jättää kanyylit, dreenit, intubaatioputket yms. paikoilleen kun ruumis haetaan osastolta pois?
[/quote]
Samalla tavalla sairaalassa ruumis pitää olla siinä tilassa, kun se on kuollut. Samoin vanhainkodissa ruumiiseen ei saa koskea eikä liikuttaa ennen tutkintaa.
Kuinka paksu on päänahka ja kuinka paksu kallo?
Mihin aivot laitetaan kun ne on ensin tutkittu?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:03"]
Millainen on patologin koulutus
[/quote]
Oma patologian koulutus kesti 5 vuotta.
Miten suhtaudut esim. lasten ja vauvojen ruumiisiin? tai sikiöiden, jotka syntyvät kuolleena?
Olen joskus kuullut, että sikiöt on vain "näytepaloja" patologeille, onko asia näin?