Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti shokissa - ip-kerhossa rukoiltiin!

Vierailija
14.08.2014 |

Vakavaa uskontoallergiaa sairastavan perheen tytär joutui rukoilemaan iltapäiväkerhossa. Nyt henkisesti järkkynyt perhe tarvitsee kriisiapua, sillä rukoileminen on tuottanut lapselle ikuisen trauman josta hänen on vaikea päästä yli.

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:41"]

Seurakunnan kerhoissa rukoillaan, that's it.

Tuota lasta ei käsketty rukoilemaan.

Kyseinen perhe kuitenkin uskoi Jumalaan ja rukoili kotona.

Äiti oli itse päättänyt laittaa lapsen kyseiseen kerhoon.

Mikä tuossa on niin ihmeellistä? Jos ei halua lastaan srk:n kerhoon, ei häntä kannata laittaa sinne ;).

[/quote]

Montako kertaa se pitää selittää, että tämä oli kaupungin ainoa tarjous iltapäiväkerhoksi. Kaupunki maksaa seurakunnalle, että se pitää iltapäiväkerhoa kaupungin puolesta. Kaiken lisäksi äidille oli ainakin kahdesti sanottu, ettei kerhossa harjoiteta uskontoa.

[/quote]

Perhe kuitenkin harjoitti uskontoa kotona, eikä lasta käsketty kerhossa rukoilemaan. Tuntuu, että äiti halusi vain jonkin tekosyyn päästä valittamaan jostakin. Vähän kuin perhe söisi kotona kasvisruokaa, ja jos sitä tarjotaankin koulussa, niin valittaisivat siitä "meillä syödään sitä vain kotona eikä muualla!"

[/quote]

Mitä väliä sillä on, harjoittavatko kotona uskontoa vai eivät? Monella on periaate, että uskonto on perheen oma, yksityisasia, eikä kuulu kouluihin ja vastaaviin.

Niin juu, ei käsketty. Kaikki muut ristivät kätensä ja ip-tädin johdatuksella lätisevät loitsunsa, mutta koska erikseen ei käsketty, on asia ok?

Mitä mieltä olisit, jos oma lapsesi laitettaisiin hiljaa seisomaan jonossa ja lausumaan kiitosta Lenin-Sedälle? Tai ei ole pakko kiittää, mutta kaikki nyt ovat sen aikaa hiljaa, että ne jotka haluavat kiittää Lenin-Setää tädin johdatuksella, saavat rauhassa ääneen kiittää Lenin-Setää ruoasta.

Ja kunta maksaa!

[/quote]

Etkö itse käy (tai lapsesi kanssa) esim tuttujen kirkkohäissä, kastejuhlissa jne? Niissäkin muut rukoilevat, mutta jokainen voi halutessaan olla hiljaa rukouksen ajan. Näin olen monien uskonnottomien nähnyt toimivan, nostamatta siitä sen kummempaa meteliä. Itsehän ovat noihin tilaisuuksiin menneet.

Tuokin uskovainen äiti laittoi ihan itse lapsensa seurakunnan kerhoon.

Kuinka moni uskovainen, joka oikeasti harjoittaa uskontoaan kotona esimerkiksi rukoilemalla, valittaisi siitä, että seurakunnan kerhossa rukoillaan? Kuulostaa pelkältä huomionhakemiselta tuo lehtijuttu.

[/quote]

Ystävieni ja sukulaisteni kirkkohäitä ei makseta veronmaksajien kukkarosta. Kotikuntani tarjoaa muuten häihin muitakin vaihtoehtoja, kuin kirkon. Tässä tapauksessa taas verovaroin kustannettuna iltapäivätoimintana ei tarjottu muuta, kuin seurakunnan järjestämä, koska "tilaa ei ollut". Tuolle äidille oli kaikenlisäksi sanottu, ettei uskonto tule esille ip-kerhossa. Miksi ei sanottu suoraan, että ip-kerhossa harjoitetaan uskontoa, vaan piti valehdella?

[/quote]

Maksetaanhan. Kirkon vuokraus kuuluu kirkollisveroon.

Vierailija
122/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus lähtee lapsesta piiskaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen siitä saa kun laittaa lapsen seurakunnan iltapäiväkerhoon....

Vierailija
124/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa äiti oli shokissa, se on vain iltapäivälehden tehokeino. Saa purnata, jos luvataan toista ja annetaankin sitten jotain muuta. 

Vierailija
125/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 08:33"]

Vakavaa uskontoallergiaa sairastavan perheen tytär joutui rukoilemaan iltapäiväkerhossa. Nyt henkisesti järkkynyt perhe tarvitsee kriisiapua, sillä rukoileminen on tuottanut lapselle ikuisen trauman josta hänen on vaikea päästä yli.

[/quote] ei joutunut joutui pitää suunsa kiinni sen aikaan kun muut rukoili yhyy, mutta sainhan pimu ja äippä hetken olla julkisuudessa

Vierailija
126/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja musta on ihan kamalaa lapseni on liikunnalisessa ip ja se joutuu harrastamaan liikuntaa yhyyyy eihän ole pakko eihän

Vierailija
127/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 08:43"]

[/quote]

Nokun ei laittanut, vaan kunta ei pystynyt järjestämään tilaa muualta. Kyseessähän on kuntien lakisääteisestä palvelusta, joka pitää järjestää.

Vierailija
128/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äidit ole oppineet vieläkään, että joutuu helvettiin jos ei rukoile? :D

Vierailija
129/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nokun ei laittanut, vaan kunta ei pystynyt järjestämään tilaa muualta. Kyseessähän on kuntien lakisääteisestä palvelusta, joka pitää järjestää.

[/quote]

Meillä oli juuri sama tilanne.Sillä erotuksella, että alueella oli 3 toimijaa, mutta kunta osoitti paikan toiveidemme vastaisesti seurakunnan kerhosta, vaikka perhe ei kuulu kirkkoon ja lapsi on koulussa et:ssä. Eipä sitten laitettu lasta ip-kerhoon. :(

Vierailija
130/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 08:33"]

[/quote]

Ap ymmärtää hienosti uskonnonvapauden syvimmän olemuksen... [Not]

Vierailija
131/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä allergioista kannattaa tiedottaa etukäteen, ja myös sitä itse lasta. Voi sitten seuraavaksi sanoa tädeille, ettei onnistu rukoilu, koska allergia.

Vierailija
132/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:08"]

[/quote]

[/quote]

ei muuten ole lakisääteistä, kaikille ei tarvitse järjestää

Vierailija
133/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, miten tästä nyt selvitään!! :O

Meidän perhe vastustaa yksityisautoilua mutta koulu oli kuskannut lapseja taksilla! Mikä vakaumuksen loukkaus! Soitan heti iltalehteen.

Vierailija
134/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

taksi ei ole yksityisautoilua

Vierailija
135/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:08"]

[/quote]

[/quote]

ei muuten ole lakisääteistä, kaikille ei tarvitse järjestää

[/quote]

meidänkin lapsen kerhossa on monta lasta jonossa, kaikki ei mahtunut

Vierailija
136/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ketuttaa se, että vuodesta toiseen lapsilleni opetetaan ihan kakkaa luonnontiedossa. Miksi ei saa vapautusta luonnontiedosta? Myöskään kasvisruokaa ei saa. Ke-tut-taa! 

Vierailija
137/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen jälkeläinen sai kuitenkin apetta välipalakseen, että eiköhän se lapsi ollut kaikin puolin ihan tyytyväinen, kun maha täyttyi murkinasta nälän yllättäessä. Kyllä ihmisillä on pienet murheet ja ympyrät, kun joku litania pelottaa nuin kamalasti.  

Vierailija
138/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:46"]

Minua ketuttaa se, että vuodesta toiseen lapsilleni opetetaan ihan kakkaa luonnontiedossa. Miksi ei saa vapautusta luonnontiedosta? Myöskään kasvisruokaa ei saa. Ke-tut-taa! 

[/quote]

miksei saisi kasvisruokaa kyllä meillä saa

Vierailija
139/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ei suinkaan ollut uskontoallergia, vaan "lastani eivät muut kasvata kuin minä" -sääntö. Hänhän sanoi rukoilevansa lapsen kanssa kotona. En sitten tiedä, mitä jumalaa rukoilevat, jos kerhon rukoilu sai noin hermostumaan.

Vierailija
140/148 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tämä uskonnon pakkosyöttäminen niin päiväkodeissa, kerhoissa, kouluissa tai työpaikoilla. Kuuluu ihan jo perusoikeuksiin, että jokainen saa itse valita uskooko ja jos niin mihin. Lisäksi vanhemmalla on oikeus kieltää lapsen osallistuminen uskonnolliseen toimintaan. Vaan enpä laittaisi helluntailaisten kerhoon omaa lastani, aivan sama mitä kaupungin virkapuku lupailisi niin en luota etteivätkö yrittäisi omia ajatuksiaan tuputtaa. Lapsi on niin herkkä vaikutteille vielä teini-iässäkin, puhumattakaan tokaluokkalaisesta.

Vähän kyllä ihmetyttää mitä noin iso lapsi enää missään kerhossa tekee? Itse olin kyl ihan himassa tekemässä läksyjä omassa rauhassa. Selvä ohje oli: Koulusta suoraan kotiin, teet läksyt ja syöt välipalan. Sitten katsot pitääkö esimerkiksi imuroida tai viedä roskia. Vasta sen jälkeen voi mennä ulos leikkimään. Minä osasin tuon ikäisenä mm. pestä astiat, imuroida, vaihtaa lakanat, pestä pyykkiä ja laittaa perusruokia (jauhelihakeitto,makkarakeitto jne). Äitini oli opettanut näitä juttuja pienestä pitäen tyyliin: tuutko katsomaan miten tämä tehdään niin osaat sitten isompana itsekin. Nykylapset tuntuu olevan aika avuttomia rääpäleitä jotka pidetään pumpulilla täytetyssä purkissa. Jopa oman ikäluokan edustajista löytyy niitä jotka eivät ole koskaan laittaneet itse ruokaa! Mites sitten sun tulee niitä omia lapsia?