Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuorotyö estää kuntosalin jäsenyyden

Vierailija
14.08.2014 |

Miten kukaan voi ehtiä kuntosalille jos on vuorotyö. Mietiskelin tuossa, ehtisin sinne iltavuoropäivinä, kun lapset ovat aamulla tarhassa. Enpä muuten. Aamuvuoron jälkeen on kauppa, ruuanlaitto, syöminen ja kello on jo 18. Siinä ehtii sen tunnin olla lasten kanssa ennen kuin he alkavat iltatoimiin. Kun lapset nukahtavat. Kello on vähintään 21. Siinä ei enää pysty tekemään mitään. Kerran viikossa salilla käyminen tuskin on järkevää, jos se maksaa kuitenkin n.800€/vuosi.

Lapsenvahteja meillä ei ole suvussa tai tutuissa, mies löytyy, mutta hänellä on todella rankka työ enkä kehtaisi todeta hänelle, et moro mä lähen nyt (aamuvuoron jälkeen) kun kuitenkin hänellä on lapsenvahti-iltoja minun iltavuorojeni aikaan.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla salillani on lapsille oma erillinen leikkihuone, jossa on valvoja/hoitaja. Lapsen voi viedä sinne salilla käynnin ajaksi. Toimii hyvin, kun lapsista on toisilleen seuraa ja hoitajat mukavia. Lisäksi kerran viikossa äiti-lapsi jumppa.

Vierailija
2/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenvahtivuoroja? Eikös ne lapset yhteisiä ole? Ja joka päivä kauppaan? Osta kerralla useamman päivä ruuat. ja kai se mieskin osaa sitä ruokaa tehdä. Voit toki leikkiä marttyyriä ja valittaa kun et pääse. Mutta itsestäsi tuo taitaa kiinni olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin salilla on lastenhoitohuone, ja hinta samaa luokkaa. Tosin se taitaa olla auki vain iltaisin kuutena päivänä viikossa. 

Mutta miksi käytte joka päivä kaupassa? Kyllä ne hedelmät ja vihannekset pari päivää säilyy ihan hyvänä. 

Vierailija
4/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössähän sitä vasta ehtiikin kaikenlaista! Arkivapaat ovat parhaita.

Vierailija
5/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuntosalille voi mennä mihin vuorokauden aikaan tahansa. Ryhmäjumppia on tietenkin 6.45 alkaen iltaan, ei yöllä, mutta kuntoilemaan pääsee kyllä. Enkä asu missään Helsingissä, vaan pienessä maalaiskaupungissa.

Vierailija
6/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kuntosali makaa 30€/kk ja on auki 05-23. Jos ei pääse, niin se on itsestä kiinni. Mutta kukaan ei pakota salille, kotonakin voi jumpata youtu bevideoiden kanssa. Löytyy perusjumppaa, enemmän keskivartaloon keskittyvää, painojen kanssa, kahvakuulavideota yms.

Eli jos haluaisi olla hyvässä kunnossa, mutta syy on se ettei ole lapsenvahtia niin höpöhöpö.

Vierailija
7/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka päivä aamuvuoron menee klo 18 asti kaupassakäynteineen, ruuanlaittoineen ja syömisineen, niin silloin ei kyllä osata suunnitella yhtään aikatauluja eteenpäin. Kaupassa ei ole pakko käydä joka päivä, vaan voi ostaa useamman päivän ruuat kerralla. Ruokaa ei ole pakko laittaa joka päivä, vaan voi laittaa isomman määrän ja lämmittää seuraavana päivänä. Viikonloppuna voi tehdä ruokaa valmiiksi pakastimeen.

En ymmärrä tuota ininää sinänsä, että itse teen vain päivätyötä ja ehdin silti harrastaa. Onhan niillä lapsillä isäkin, ei mikään kotona asuva lastenvahti. Kuntosali on vielä paljon helpompi kuin joku tiettyyn aikaan tiettynä päivänä joka viikko toistuva harrastus, sillä kuntosalille voi mennä silloin kun se parhaiten aikatauluihin sopii.

Vierailija
8/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi salia, jossa ei ole raivostuttavaa pakkojäsenyyttä? Voisit maksaa vaan niistä kerroista kun ehtisit käydä.

Vierailija
9/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen pakko olla kuntosalia? Itse käyn hölkkälenkeillä ja uimahallissa, on edullista ja nopeaa. Uimahalliin on matkaa 3km, kuljen talvella autolla ja sulan aikaan pyörällä. Kun ostaa sarjalipun uimahalliin, yksi kerta maksaa n3,5e. Lenkkeilyssä tarvitsee vain kunnon lenkkarit ja mielellään jotain mikrokuituvaatteita.

Vierailija
10/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuorotyö ja mies on yrittäjä, joten on aina töissä. Mä käyn salilla välillä aamuisin ennen kuin muut herää, jos en muuten pääse. Tai mummun vahtiessa välillä lapsia. Valitsin salin niin, että on lähellä meitä ja mummolaa. Käyn salilla yövuorojen jälkeen kun lapset ovat vielä hoidossa ja itse olen esim. "nukkupäivänä" noussut jo ylös vaikka klo 12. Lisäksi todellakin käyn salilla myös aamuvuorojen jälkeen. Ruokaa ei tarvitse tehdä jokaikinen päivä, voi syödä samaakin muutamana päivänä kun tekee isomman satsin. Samoin esim. pakastinta voi hyödyntää siihen, että isommasta eästä pakastaa ja sulattaa ja lämmittää sieltä sitten. Niinkuin näet, ei se työ oikeasti mitään estä.. Mä käyn salilla neljä kertaa viikossa. Olen käynyt jo pari vuotta. Kyse on valinnoista, ei mistään muusta. Joskus täytyy vaan järjestellä ja mennä sieltä mistä aita on muuten matalammalla. Meillä ei yleensä syödä eineksiä, mutta ei ne lapset siihenkään kuole.

Vierailija
11/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, mä teen 3-vuorotyötä jossa putkeen kaksi päivävuoro pituudeltaan 10-12 tuntia ja sitten kolmantena päivänä yövuoro. Salille ehdin hyvin viitenä päivänä viikossa mihin aikaan tahansa.
Kiva käydä aamulla kun lapset lähteneet kouluun, saa treenata rauhassa kun suurin osa ihmisistä töissä.

Vierailija
12/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset menee kahdeksan aikaan sänkyyn ja lähden silloin salille. Mies usein urheilee alkuillasta. Mitään muuta ei kyllä sit ehditäkään, kun molemmat kuntoilee n. 5 x viikossa.

Vierailija
13/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja nää teidän kommentit: jätä ne keskenään kotiin? en jätä 6 ja 3 v vanhoja kotiin keskenään. Mummoja, kummeja MITÄÄN ei ole. Meillä tehdään isoja annoksia ruokaa, niin että lapsille ja miehelle on viikonloppuisin valmista edes osaksi aikaa. Eineksiä en ole ostanut, enkä ala sellaista opettelemaankaan. Vapaapäivinä käymme uimassa lasten kanssa, kuntosali olisi siis lasten liikunnasta pois. Lapset haluaa olla pihalla tarhan jälkeen, miksi kieltäisin sen?  Ovat pihalla isän kanssa kunnes ruoka on valmista. Kaupassa käynti nyt ei jokapäiväistä toki ole. Itse ehdin syömään kunnolla ensimmäisen ruuan silloin klo 17 aikaan. Maha on täynnä ja alkaa ramasemaan. Eipä siinä jaksa täydellä mahalla edes lähteä pariin kolmeen tuntiin.

ap

Vierailija
14/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIeskö ei voi viettää aikaansa OMIEN lastensa kanssa? Ruokaakaan ei tarvitse tehdä joka päivä, sitä voi tehdä kerralla enemmän ja lämmittää. Teettekö töitä myös viikonloppuisin? Ja nuo ramasut sun muut ovat juuri niitä TEKOsyitä. Jos oikeasti jotain haluaisit, niin tekisit sen, nyt vain selittelet itsellesi ja muille.

Vierailija
15/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:02"]

Meillä lapset menee kahdeksan aikaan sänkyyn ja lähden silloin salille. Mies usein urheilee alkuillasta. Mitään muuta ei kyllä sit ehditäkään, kun molemmat kuntoilee n. 5 x viikossa.

[/quote]

Montako tuntia viikossa olet lasten kanssa?

Montako tuntia viikossa olet miehesi kanssa?  Miksi sinulla on  perhe, vaikka käyt vain nukkumassa ja syömässä kotona?

Vierailija
16/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seliseliseli.. Tekosyitä, niitä keksii aina. Kyse on ihan todella nyt vain siitä ettet halua sinne salille mennä jollakin verukkeella. Sinne pääsee kyllä JOS haluaa ja järjestää. Palkkaa lstenvahti? Tee ruokaa enemmän jos ei eineksiä voi syödä. Laita makaronilaatikkoa, laatikkoruokia, keittoja.. Tee iso satsi, pakasta, syökää samaa ruokaa 2-3 päivää. Toisen ruuanhan lapset saa päiväkodissa, joten hyvin voi syödä pari päivää kotonakin samaa.. Eikö lapset ole päiväkodissa jo ulkona ennen kotiintuloa? Syö välipala töissä ennen kotiinlähtöä niin pääset heti salille. Jos sekin on vaikeaa, juo vaikka proteiinipirtelö, ei ainakaan mene siihen aikaa.. 

Vierailija
17/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvällä tuurilla 1 viikonloppu kuukaudessa vapaa ja silloin on tehtävä reissut sukulaisiin tai ystävien luokse eri puolille Suomea. Kun lapset käy nukkumaan, käyn siitä puolen tunnin sisään itsekin nukkumaan, eli klo 22 ihan viimeistään. Nousen ennen kuutta. 

ap

Vierailija
18/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:17"]

Minulla on hyvällä tuurilla 1 viikonloppu kuukaudessa vapaa ja silloin on tehtävä reissut sukulaisiin tai ystävien luokse eri puolille Suomea. Kun lapset käy nukkumaan, käyn siitä puolen tunnin sisään itsekin nukkumaan, eli klo 22 ihan viimeistään. Nousen ennen kuutta. 

ap

[/quote]

Eikös ne lapset menneet nukkumaan jo klo 19? Siinähän on 3h aikaa käydä salilla ja jää ylikin.

Vierailija
19/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli jo vuoden parhaat tekosyyt ellei sitten ollut provo. Vuorotyö olisi unelma treenin kannalta.

Vierailija
20/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa ja HALUA liikkua, niin älä liiku, mutta älä keksi tekosyitä siitä, ettet mukamas ehdi, sillä ei siellä salilla koko päivää tarvi viettää, tehokkaan treenin kun tekee jo tunnissa. Mies varmaan pärjää sen aikaa, tai menet oikeasti iltavuoroa ennen kun lapset koulussa ja tarhassa, tai illalla lasten mentyä nukkumaan. Teet vuorotyötä, sinulla on luultavasti myös arkivapaita? Ja joskus lyhyempiä päiviä töissä? Järjestelykysymys, joka on kiinni vain omasta motivaatiostasi liikkua.