Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 41.v perheenäiti enkä ole ottanut koronarokotetta

Vierailija
31.07.2021 |

Mitä ajattelet minusta?

Kommentit (304)

Vierailija
61/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet, että olet läpimätä ihminen, joka käyttää tämän pienen mahdollisuuden aiheuttaa haittaa muille ihmisille jättämällä ottamatta rokotteen toivoen, että sillä saisi pitkitettyä pandemiaa ja ihmisten elämää haittaavia rajoituksia. Tämän kerran elämässä tarjoutuneen vallantunteen vuoksi olet valmis riskeeraamaan oman ja lastesi terveyden. Säälin sinua, vaikka aiheutatkin inhonpuistatuksia.

Asiaa! Täysin samaa mieltä.

Tämä korona-aika on paljastanut kuinka paljon Suomessa elääkään käsittämättömän sivistymättömiä ihmisiä, jotka eivät käytä ajattelun lahjaansa juuri mihinkään. Uskotaan kyseenalaistamatta mitä poliitikot, yle ja ip-lehdistö julkituovat. Ei mitään kykyä - tai edes halua- katsoa kokonaiskuvaa, miettiä maailmantilaa ja arvioida ihmiskunnan/ yhteiskunnan tämänhetkisiä suurimpia ongelmia. Vinkki vitonen: se ei ole Covid-19.

Paljastuu myös joidenkin suomalaisten sieluntila, joka on kaunainen, pelokas, ja auktoriteettiuskoinen. Kuin lapsia. Kuin kiusatut lapset ovat myös innokkaita jakelemaan mitä julmempia kieltoja, rajoituksia ja eristämisiä, kun kerrankin ovat kiusaajan puolella.

Näin se toimii, massojen aivopesu. Vihjataan, että rajoituksiin ym. on syynä pieni vähemmistö. Ihmisluonne rakastaa syntipukkeja, joten vähemmistöä aletaan innolla vihata ja siinä vihassa (viha kun sokeuttaa) vaatimalla vaaditaan yhä kireämpiä rajoituksia ja kontrollia. Jopa lainsäädännön voimalla, perustuslakiakin halutaan muuttaa(vaikka se on luotu suojelemaan kansalaista mielivaltaa vastaan).

Hyvä, ankarampi linja menee läpi ja nämä oikeassa olemisen tunteesta juopuneet hurraavat. Kunnes ennen pitkää ymmärtävät, että ovat kiimassaan ja ilkeydessään tulleet luopuneeksi myös omista oikeuksistaan.

Näin se käy. Tälläisiä kun joku ehdottaisi johonkin muuhun kuin perusturvallisuuden tunteisiin vetoamalla,kuten vaikka vetoamalla työntekijän aseman heikentämiseen työnantajan hyväksi, yhteiskunnan ja it-teknologian parempaan kykyyn seurata yksilöitä niin työssä kuin vapaa-ajalla, sekä sillä, että lääketeollisuudelle saataisiin vapaammat kädet lääkekokeiluille, enemmistö älähtäisi ja nousisi barrikadeille.

Mutta nyt, vaahto suupielissä kohisten, silmät sokeana he antavat vihalle ja pelolle vallan luopuen perusoikeuksistaan " yhteisen hyvän puolesta".

Vierailija
62/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Pekka Poudan twiitistä. Jos jättää tieten rokotuksen ottamatta ja joutuu sairaalaan, pitäisi maksaa itse sairaala kulut. Minä olen samaa mieltä. Osastot pullistelee nyt 30-40 vuotiaita korona potilaita.

Vai että osastot oikein pullistelevat 30-40-vuotiaita koronapotilaita?? Miksi levität tällaisia valheita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko adressin vai surunvalittelukortin hautajaisiisi?

Vierailija
64/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että minulle on ihan sama. Jos vammaudut tai kuolet päätöksesi takia, niin sekin on minulle ihan sama. En sääli edes lapsiasi.

Miksi teet yleensäkään tällaisia aloituksia? En ymmärrä pointtia.

Vierailija
65/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v perheenäiti. Olen ottanut rokotteen ja toinen rokotus elokuussa. Lapseni kuuluu ykkös riskiryhmään, joten minulla ei ole tässä asiassa muuta vaihtoehtoa. En myöskään ole turhan värkkääjä enkä usko menninkäisiin saati sitten videoita katso.

Vierailija
66/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koronarokotteen ottaminen tai ottamatta jättäminen on jokaisen oma asia. En lynkkaa rokottamattomia enkä ihaile rokotettuja tai toisinpäin.

Terv. 42 v. äiti, rokotettu

Vierailija
67/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet, että olet läpimätä ihminen, joka käyttää tämän pienen mahdollisuuden aiheuttaa haittaa muille ihmisille jättämällä ottamatta rokotteen toivoen, että sillä saisi pitkitettyä pandemiaa ja ihmisten elämää haittaavia rajoituksia. Tämän kerran elämässä tarjoutuneen vallantunteen vuoksi olet valmis riskeeraamaan oman ja lastesi terveyden. Säälin sinua, vaikka aiheutatkin inhonpuistatuksia.

Tämä korona-aika on paljastanut kuinka paljon Suomessa elääkään käsittämättömän sivistymättömiä ihmisiä, jotka eivät käytä ajattelun lahjaansa juuri mihinkään. Uskotaan kyseenalaistamatta mitä poliitikot, yle ja ip-lehdistö julkituovat. Ei mitään kykyä - tai edes halua- katsoa kokonaiskuvaa, miettiä maailmantilaa ja arvioida ihmiskunnan/ yhteiskunnan tämänhetkisiä suurimpia ongelmia. Vinkki vitonen: se ei ole Covid-19.

Paljastuu myös joidenkin suomalaisten sieluntila, joka on kaunainen, pelokas, ja auktoriteettiuskoinen. Kuin lapsia. Kuin kiusatut lapset ovat myös innokkaita jakelemaan mitä julmempia kieltoja, rajoituksia ja eristämisiä, kun kerrankin ovat kiusaajan puolella.

Näin se toimii, massojen aivopesu. Vihjataan, että rajoituksiin ym. on syynä pieni vähemmistö. Ihmisluonne rakastaa syntipukkeja, joten vähemmistöä aletaan innolla vihata ja siinä vihassa (viha kun sokeuttaa) vaatimalla vaaditaan yhä kireämpiä rajoituksia ja kontrollia. Jopa lainsäädännön voimalla, perustuslakiakin halutaan muuttaa(vaikka se on luotu suojelemaan kansalaista mielivaltaa vastaan).

Hyvä, ankarampi linja menee läpi ja nämä oikeassa olemisen tunteesta juopuneet hurraavat. Kunnes ennen pitkää ymmärtävät, että ovat kiimassaan ja ilkeydessään tulleet luopuneeksi myös omista oikeuksistaan.

Näin se käy. Tälläisiä kun joku ehdottaisi johonkin muuhun kuin perusturvallisuuden tunteisiin vetoamalla,kuten vaikka vetoamalla työntekijän aseman heikentämiseen työnantajan hyväksi, yhteiskunnan ja it-teknologian parempaan kykyyn seurata yksilöitä niin työssä kuin vapaa-ajalla, sekä sillä, että lääketeollisuudelle saataisiin vapaammat kädet lääkekokeiluille, enemmistö älähtäisi ja nousisi barrikadeille.

Mutta nyt, vaahto suupielissä kohisten, silmät sokeana he antavat vihalle ja pelolle vallan luopuen perusoikeuksistaan " yhteisen hyvän puolesta".

Samaa olen ajatellut usein viime aikoina. Toivoisin ihmisten ottavan huomioon myös toisenlaisia näkemyksiä ja miettivän ratkaisuja myös omalla kohdallaan tarkasti. En ymmärrä miten rokottamattomat voivat jonkun mielestä olla syntipukkeja tähän koronatilanteeseen, varsinkin kun tutkimukset osoittavat että korona tarttuu myös rokotetuista.

Vierailija
68/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastaisilla trolleilla on tapana tehdä rokotekielteisiä aloitteita kymmeniä joka päivä.

Vierailija
69/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota. Pitääkö sitä täällä mainostaa?

Vierailija
70/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46v perheenäiti. Olen ottanut rokotteen ja toinen rokotus elokuussa. Lapseni kuuluu ykkös riskiryhmään, joten minulla ei ole tässä asiassa muuta vaihtoehtoa. En myöskään ole turhan värkkääjä enkä usko menninkäisiin saati sitten videoita katso.

Saanko kysyä ihan mielenkiinnosta, miten sinun ottama rokote suojelee lastasi? Et silti ole viruksesta vapaa vaan voit edelleen tartuttaa. Vai onko ajatuksesi suojata itsesi, ettet sairastu vakavasti ja kykenet hoitamaan lastasi, joka voi silti sairastua vakavasti koronaan? Rokotus ei ole se tie suojaan tässäkään tapauksessa.

Vierailija
71/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tuli pitkä pötkö paskaa.

Vierailija
72/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tainnut jäädä koulut käymättä

Olet oikeassa, yliopistotutkinto oikeustieteessä on vielä kesken. Toiveena erikoisjuristin tutkinto muutaman vuoden päästä. Aikuisopiskelijan rooli perheellisenä on aina vähän haastavampaa. Pahoittelut sinulle siitä.

Onneksi on pohjall AMK-tutkinto nuoruudesta. Tosin olen käsittänyt ettei koulutukset tähän koronaan vaikuta millään tavalla.

Ap

Jostain syystä en juuri arvosta tieteenaloja joissa älykkyys ei ole kriteeri menestykseen. Pykälien ja sääntöjen ulkoaoppinen ei mielestäni ole tiedettä lainkaan.

Suomalainen oikeusjärjestelmä kokonaisuudessaan on muutenkin ihan hanurista. Oikeudenkäyntikulut ovat karanneet niin lapsesta, että järjestelmä tarjoaa oikeutta vain niille joilla siihen on varaa.

Vierailija
73/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä ihan mielenkiinnosta, miten sinun ottama rokote suojelee lastasi? Et silti ole viruksesta vapaa vaan voit edelleen tartuttaa. Vai onko ajatuksesi suojata itsesi, ettet sairastu vakavasti ja kykenet hoitamaan lastasi, joka voi silti sairastua vakavasti koronaan? Rokotus ei ole se tie suojaan tässäkään tapauksessa.

VAAN MIKÄ. ?

Mikä on tämä tieto jota kukaan muu ihminen maailmassa ei ole hoksannut.

Vierailija
74/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuthan noita hörhöjäkin suojaavat omilla rokotteillaan ja koronasuojauksillaan. Vapaamatkustajat ovat vapaamatkuatajia. Aina. Yhden alan yliopistotutkinto on vain yhden alan yliopistotutkinto, alasta riippumatta. Sillä ei kovin paljoa tätä universumin toimintaa ymmärretä. Jokainen fiksu kuitenkin uskoo tieteeseen ja kunkin alan parhaisiin aivoihin.

Vierailija
75/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä rokotetut ovat kiukkuisia ja aggressiivisia... :D

Ihmisten tyhmyys mitä nämä rokottamattomat edustaa saa kieltämättä sapen kiehumaan.

Vierailija
76/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Darwin award luvassa. Koko perheelle.

Toivotaan että ei. Sitähän ei kukaan voi luvata miten minulle elämässä käy, Koronan, töiden tai ihmissuhteiden suhteen. En vain halua kehooni mitään myrkkyä.

Ap

Rokotteissa ei tietenkään ole myrkkyjä.

Vierailija
77/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Pekka Poudan twiitistä. Jos jättää tieten rokotuksen ottamatta ja joutuu sairaalaan, pitäisi maksaa itse sairaala kulut. Minä olen samaa mieltä. Osastot pullistelee nyt 30-40 vuotiaita korona potilaita.

Minusta voitaisiin aluksi säätää niin että jos ei ole mitään muuta syytä olla ottamatta rokote kuin oma tyhmyys ja itsepäisyys, sitten voitaisiin alkaa sakottaa tyyppejä. Joka rokottamattomasta viikosta 50 e tai silleen.

Vierailija
78/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ehdottomasti näin, jokainen tieten tahtoen itselleen vamman aiheuttanut maksaa kulut. Rullaluistelijat jotka kaatuvat, humalaiset jotka törttöilevät, rokotehaittaiset jotka saavat veritulppia, tupakoivat jotka sairastuvat keuhkosairauksiin... lista on loputon. Ei koske pelkästään tätä asiaa.

Ap

Ei voida verrata ym. ryhmiä lainkaan rokottamattomiin. Skuutit eivät sentään ole mikään uhka kansanterveydelle, mutta rokottamattomuus on.

Vierailija
79/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään ensin siitä että jos tieten tahtoen vedät viinaa kaksin käsin tms muuta kamaa niin siitä seuraavat lanssikyydit sekä muu sairaalahoito pitää maksaa itse ! Seuraavaksi itsensä sairaalloisen ylipainoiseksi lihottaneet, tästä seuraavat sairaalahoitoa vaativat ongelmat heille itselleen maksuun.

Kun nämä toteutuvat niin sitten voidaan keskustella että ketä hoidetaan tai ollaan hoitamatta rokottamattomuuden takia !

Vierailija
80/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sitten oon huonoakin huonompi ihminen. Ens kuussa mittariin 67 v, vaan rokotus, sitä en ole ottanut enkä ota. Kyhäelmiä mitä tarjotaan ne kun ei herätä luottamusta, enkä toisaalta usko koko koronaan. Korona alkaa olla liian täyteen puhallettu pallo, jonka hössötystouhu odottaa vain poksahtamista ja kas tämä korona katoaa maapallolta.

Et usko koronaan, no just. Vaikea ymmärtää miten pihalla sun kaltaiset ihmiset ovat. Ennen ihmisillä oli edes ns. talonpoikaisjärkeä, nyt ei ole talonpoikia eikä järkeäkään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi