Olen 41.v perheenäiti enkä ole ottanut koronarokotetta
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v perheenäiti. Olen ottanut rokotteen ja toinen rokotus elokuussa. Lapseni kuuluu ykkös riskiryhmään, joten minulla ei ole tässä asiassa muuta vaihtoehtoa. En myöskään ole turhan värkkääjä enkä usko menninkäisiin saati sitten videoita katso.
Saanko kysyä ihan mielenkiinnosta, miten sinun ottama rokote suojelee lastasi? Et silti ole viruksesta vapaa vaan voit edelleen tartuttaa. Vai onko ajatuksesi suojata itsesi, ettet sairastu vakavasti ja kykenet hoitamaan lastasi, joka voi silti sairastua vakavasti koronaan? Rokotus ei ole se tie suojaan tässäkään tapauksessa.
Et.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ettei kaikki voi ottaa sitä. äiti 46v.
Ketkä eivät voi ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Darwin award luvassa. Koko perheelle.
Toivotaan että ei. Sitähän ei kukaan voi luvata miten minulle elämässä käy, Koronan, töiden tai ihmissuhteiden suhteen. En vain halua kehooni mitään myrkkyä.
Ap
Vai on rokote myrkkyä? Tuo kertoo kaiken sun älykkyydestä.
Rokotehan ei kerro mitään minun älykkyydestäni, kuten itsekin varmaan ymmärrät.
Se mitä nään ympärilläni koko ajan, on oman empiirisen tutkimukseni tulos, joka on itselleni aivan kiistaton.
Vertaa vaikka vaaralliseen paikkaan liukkaalla tiellä, jossa näet useamman ihmisen peräjälkeen kaatuvan. Onhan se silloin totta, että se paikka on vaarallinen. Vaikka miten joku tohtori sinulle sanoisi, että voi siitä mennä yli ja kulkeminen on turvallista, on kiistaton totuus se että oma kokemus ja omilla silmillä nähdyt tilanteet ovat erilaisia.
Tässä tapauksessa pohjaan oman kommenttini tähän. Olen nähnyt liikaa.
Ap
Ei rokote kerrokaan sun älykkyydestä, vaan rokotteen väittäminen ilman mitään todisteita "myrkyksi" kertoo älykkyyden puutteesta ja tietämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v perheenäiti. Olen ottanut rokotteen ja toinen rokotus elokuussa. Lapseni kuuluu ykkös riskiryhmään, joten minulla ei ole tässä asiassa muuta vaihtoehtoa. En myöskään ole turhan värkkääjä enkä usko menninkäisiin saati sitten videoita katso.
Saanko kysyä ihan mielenkiinnosta, miten sinun ottama rokote suojelee lastasi? Et silti ole viruksesta vapaa vaan voit edelleen tartuttaa. Vai onko ajatuksesi suojata itsesi, ettet sairastu vakavasti ja kykenet hoitamaan lastasi, joka voi silti sairastua vakavasti koronaan? Rokotus ei ole se tie suojaan tässäkään tapauksessa.
Onhan rokotus sikäli suoja,koska rokotettu ei sairastu niin helposti.Sairaana olisi suuri riski tartuttaa lapset.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole ottanut koska kaveri oli kipeämpi rokotteen otettuaan kuin mä kun sairastin koronan... Mies 36v
Eipä tuossakaan ole mitään logiikkaa. Sinä et ole kaverisi. Toki sinulla on nyt n. 9 kk koronan sairastamisen jälkeen immuniteetti (ainakin saamallesi koronavariantille), mutta entäs sen jälkeen?
Olen 56 v äiti ja mummu. Hoitaja. Suojelen muita maskilla ja käsihygienialla. En ole ottanut rokotetta. En käy ns viihteellä. Vain välttämätön kulku ja kontaktit.
Tiedän rokotettuja jotka dokaavat pubeissa joita nyt sitten ollut koronapesäkkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Vastustan koronarokotusta, mutta kävin tällä viikolla rokotuksessa, jotta pääsen ulkomaille joskus. Sairasta touhua, ihmisoikeuksien vastaista.
-korkeakoulutettu 37v äiti
Millä lailla ihmisoikeuksiasi on rikottu kun sinut on ilmaiseksi suojattu koronalta?
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin enkä siksi halunnut rokotetta. En usko että kuolen koronaan, mutta piikistä saisin varmasti kauhean riesan näillä allergioilla. Ap
Oletko lukenut rokotteen tuoteselosteen? Jopa hampurilaispaikan hampurilaisessa on huomattavasti enemmän allergeeneja kuin rokotteessa.
Kuka hoitaa lapsesi kun olet teholla tai long covidissa?
Vierailija kirjoitti:
Meitä piikin väliinjättäviä on ihan valtavan paljon. Valtamedia yrittää pitää yllä illuusiota, että suurin osa kansasta olisi sen ottamassa. Tosiasiassa kun vanhukset ja riskiryhmät on piikitetty, siihen tyssää. Eikä tule auttamaan aina vaan läpinäkyvämpi kampanjointi -jo rokotteen ottaneetkin ovat alkaneet ymmärtää, ettei tässä missään vaiheessa ollut kyse kenenkään terveydestä!
Siksipä tauti leviääkin kovaa vauhtia taas.Ei kannata siis ihmetellä ja harmitella uudelleen lisääntyviä rajoituksia.Itseään voi kiittää/syyttää niistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40v. perheenäiti, eikä meidän 5-hengen taloudessa kukaan ota koronapiikkiä. Yliopistotutkinnot molemmilla, ei ole äänestetty persuja (ainakaan vielä)
Ei mitään syytä ottaa rokotetta, ulkomaillekin pääsee ilman.
Mikä se sy on olla ottamatta rokotetta?
Jos ei ole selvää lääketieteelllistä syytä olla ottamatta, niin pidän sinua typeränä lehmänä. Vapaamatkustajana, itsekkäänä paskana ja sellaisena ihmisroskana, joka on nyky-yhteiskunnan suurin uhka.
Jos on lääketieteellinen syy, niin toivon ihan jo omasta puolestasi, ettet tee näin provosoivia aloituksia, ja että ymmärrät miten tärkeää muiden rokottaminen on, jos sinua ei voi rokottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sitten oon huonoakin huonompi ihminen. Ens kuussa mittariin 67 v, vaan rokotus, sitä en ole ottanut enkä ota. Kyhäelmiä mitä tarjotaan ne kun ei herätä luottamusta, enkä toisaalta usko koko koronaan. Korona alkaa olla liian täyteen puhallettu pallo, jonka hössötystouhu odottaa vain poksahtamista ja kas tämä korona katoaa maapallolta.
Et usko koronaan, no just. Vaikea ymmärtää miten pihalla sun kaltaiset ihmiset ovat. Ennen ihmisillä oli edes ns. talonpoikaisjärkeä, nyt ei ole talonpoikia eikä järkeäkään...
Mihin luulet niiden yli neljän miljoonan ihmisen kuolleen,jotka ovat kuolleet koronaan ? Johonkin huijaukseen tai salaliittoonko ? Miten arvelet sen tapahtuneen ?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen raskaana enkä ole ottanut koronarokotetta. Vielä kuukausi laskettuun aikaan, tartunta toki pelottaa, mutta vielä enemmän mietityttää rokotteesta huonolla tuurilla tulevat haitat vauvalle... Esim punkkirokotteen kolmatta tehostetta ei annettu näin raskaana ollessa (kuulemma aivan poikkeustapauksissa voidaan antaa), niin tietysti näin pikaisesti kehitetyn rokotteen turvallisuus arveluttaa. Synnytyksen jälkeen ajattelin kyllä ottaa rokotteen.
No faktat ovat ne, että rokotteen haitasta sikiölle ei ole mitään todisteita. Itse asiassa päinvastoin, rokote voi suojata vauvaakin.
Mutta siitä on tietoa että raskaana olevan äidin sairastuminen koronavirukseen on haitallinen vauvallekin.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota synnytyksen jälkeenkään. Piikkiproteiini siirtyy äidinmaidossa vauvalle ja tästä on valtavasti dataa jo Yhdysvalloista. En missään nimessä suosittele!
Ei pidä paikkaansa. Tai laita tieteellinen lähde.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole selvää lääketieteelllistä syytä olla ottamatta, niin pidän sinua typeränä lehmänä. Vapaamatkustajana, itsekkäänä paskana ja sellaisena ihmisroskana, joka on nyky-yhteiskunnan suurin uhka.
Jos on lääketieteellinen syy, niin toivon ihan jo omasta puolestasi, ettet tee näin provosoivia aloituksia, ja että ymmärrät miten tärkeää muiden rokottaminen on, jos sinua ei voi rokottaa.
Muistahan tämä paasauksesi sitten viiden vuoden päästä kun kärsit mahdollisesti selittämättömistä neurologisista ongelmista.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen raskaana enkä ole ottanut koronarokotetta. Vielä kuukausi laskettuun aikaan, tartunta toki pelottaa, mutta vielä enemmän mietityttää rokotteesta huonolla tuurilla tulevat haitat vauvalle... Esim punkkirokotteen kolmatta tehostetta ei annettu näin raskaana ollessa (kuulemma aivan poikkeustapauksissa voidaan antaa), niin tietysti näin pikaisesti kehitetyn rokotteen turvallisuus arveluttaa. Synnytyksen jälkeen ajattelin kyllä ottaa rokotteen.
No faktat ovat ne, että rokotteen haitasta sikiölle ei ole mitään todisteita. Itse asiassa päinvastoin, rokote voi suojata vauvaakin.
Mutta siitä on tietoa että raskaana olevan äidin sairastuminen koronavirukseen on haitallinen vauvallekin.
Just oli uutisissa siitä, miten raskaana olevia päätyy tehohoitoon: "Naistenklinikalla on hoidettu noin 50 koronan saanutta odottajaa, joista 20 prosenttia joutui tehohoitoon".
20%. Joka viides. Se on aika hemmetin iso prosentti. Siinä voi miettiä kumman riskin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Pekka Poudan twiitistä. Jos jättää tieten rokotuksen ottamatta ja joutuu sairaalaan, pitäisi maksaa itse sairaala kulut. Minä olen samaa mieltä. Osastot pullistelee nyt 30-40 vuotiaita korona potilaita.
Pullistelee?? Muutamia kymmeniä tuon ikäisiä. Sitten kun aletaan puhua sadoista, niin voit tulla uudestaan huutelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastustan koronarokotusta, mutta kävin tällä viikolla rokotuksessa, jotta pääsen ulkomaille joskus. Sairasta touhua, ihmisoikeuksien vastaista.
-korkeakoulutettu 37v äiti
Ei sitä varten tartte piikkiä ottaa, riittää testit tai todistus sairastettusta koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Meitä piikin väliinjättäviä on ihan valtavan paljon. Valtamedia yrittää pitää yllä illuusiota, että suurin osa kansasta olisi sen ottamassa. Tosiasiassa kun vanhukset ja riskiryhmät on piikitetty, siihen tyssää. Eikä tule auttamaan aina vaan läpinäkyvämpi kampanjointi -jo rokotteen ottaneetkin ovat alkaneet ymmärtää, ettei tässä missään vaiheessa ollut kyse kenenkään terveydestä!
Mistä saat tietoa rokottamatta jättämisistä?
Nythän jo lähes 70% on ottanut 1. rokotteen. Rokotteita on annettu 3,7 miljoonaa (1. annos). Joten jos tuosta laskee pois alaikäiset, niin eihän tuosta puutu enää paljoa että suurin osa on rokotettu. Ja 2. annosta annettu jo sitäkin lähes 2 miljoonaa annosta.
Lähde: THL.
Ei minun allerginen aikuinen lapseni ainakaan saanut rokotteesta mitään reaktioita.